Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
6 personen + 3 koffers SF - LA
6 personen + 3 koffers SF - LA
Zomer 2023 gaan wij 2 weken SF-DV-LV-LA rondje doen met 4 volwasenen en 2 tieners van 16. Mijn vraag is of de Ford Expedition (2022?) groot genoeg is voor ons? We nemen 3 koffers mee plus ieder een rugzakje. Wil een aanbieding op ba.com boeken vlucht plus auto. Hier wordt een Ford Expedition (group L) bij Budget voorgesteld. Iemand ervaring hiermee?
Re: 6 personen + 3 koffers SF - LA
@DanielleG
Geen ervaring mee, maar zoek het type auto eens op YouTube. Genoeg uitgebreide filmpjes te vinden waar auto's besproken en getest worden.
Geen ervaring mee, maar zoek het type auto eens op YouTube. Genoeg uitgebreide filmpjes te vinden waar auto's besproken en getest worden.
19 States so far...
Dank je Corv, heb deze optie al bekeken, maar wordt er niet wijs uit, daarom de vraag naar eventuele ervaring?
Heb al een Chevy Suburban gereserveerd, maar scheelt veel geld als de Ford Expedition ook groot genoeg is
Heb al een Chevy Suburban gereserveerd, maar scheelt veel geld als de Ford Expedition ook groot genoeg is

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Het is nog heeeel erg vroeg om nu al een huurauto voor zomer 2023 vast te leggen.
Veel verhuurders of brokers hebben hun prijzen voor dan nog niet vastgelegd.
Zelf heb ik vorige week nog mijn huurauto voor volgende week herboekt omdat de prijzen weer omlaag waren gegaan (door 4x annuleren ben in intussen van €2800 naar €1550 gezakt. 16dgn Premium SUV).
Veel verhuurders of brokers hebben hun prijzen voor dan nog niet vastgelegd.
Zelf heb ik vorige week nog mijn huurauto voor volgende week herboekt omdat de prijzen weer omlaag waren gegaan (door 4x annuleren ben in intussen van €2800 naar €1550 gezakt. 16dgn Premium SUV).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Iets meer info over welke 2022 Ford Expedition? Het basismodel is namelijk geschikt voor 5 passagiers, en het grotere model heeft een 3e rijtje dus die kan tot 8 in theorie. 3 koffers gaat geen probleem zijn, elke SUV kan die minimaal accommoderen--en als je de 8-seater hebt kan het kleinere grut gewoon op/voor de vrijgebleven 2 stoelen.
Wij zaten in het kleinere model, maar waren met z'n viertjes. Daar hadden we iig voldoende ruimte voor 3 koffers + nog wat andere losse spullen.
Wij zaten in het kleinere model, maar waren met z'n viertjes. Daar hadden we iig voldoende ruimte voor 3 koffers + nog wat andere losse spullen.
Laatst gewijzigd door SnoopyMetKids op 31 jul 2022, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
"The 2022 Expedition seats five people in the base XL STX model and up to eight in higher trims (seven in models with second-row captains chairs). The Expeditions massive size translates to plenty of interior seating space. The front seats are plush, comfortable, and supportive. The second-row seats, while less lavish than the front seats, are still comfy and offer adult occupants plenty of head- and legroom. The third-row seats are on the firm side but offer enough space to accommodate adults, which can't be said for many three-row SUVs."
In theorie klinkt het dus prima voor jullie groepssamenstelling mits je er 1 hebt met een 3e rijtje. Als het 3e rijtje omhoog is zie ik wel dat de kofferbakruimte beperkt is, dus idd wel echt maar ruimte voor 3 normale koffers als ik het zo inschat, maar de andere spulletjes kunnen dan dus evt verdeeld over de vrije stoelen op de 2e/3e rij.
In theorie klinkt het dus prima voor jullie groepssamenstelling mits je er 1 hebt met een 3e rijtje. Als het 3e rijtje omhoog is zie ik wel dat de kofferbakruimte beperkt is, dus idd wel echt maar ruimte voor 3 normale koffers als ik het zo inschat, maar de andere spulletjes kunnen dan dus evt verdeeld over de vrije stoelen op de 2e/3e rij.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik denk zelfs dat je het met een Ford Edge of Ford Explorer nog wel zou redden met 4 personen. Beide een zee van ruimte in de kofferbak. Ik had vorige maand 2x een Ford Edge mee (weliswaar voor mij alleen) maar meer dan voldoende ruimte achterin voor de koffer. Ik had 'm liggen met een grote weekendtas ernaast maar als je de koffers rechtop zet kun je zeker 3 of 4 kwijt + tassen bovenop.
Roland
Roland
Bedankt allemaal!
Ik gok erop dat we de juiste auto krijgen.
Tis zeker vroeg om te boeken, maar ik ga via ba.com boeken (Custom trip).
Voorbeeld 6 pax
AMS-SFO//LAX-AMS met BA (incl ruimbagage)
plus 11 dagen Premium SUV Avis
Totaal €5.000,- en dit in Juli 2023
Zo gezien is de auto bij wijze van "gratis"
(Had dit alles ook al geboekt voor 2020 (geannuleerd door Corona), toen met Chevy Suburban alleen dit geven de verhuurders nu niet meer aan)
Ik gok erop dat we de juiste auto krijgen.
Tis zeker vroeg om te boeken, maar ik ga via ba.com boeken (Custom trip).
Voorbeeld 6 pax
AMS-SFO//LAX-AMS met BA (incl ruimbagage)
plus 11 dagen Premium SUV Avis
Totaal €5.000,- en dit in Juli 2023
Zo gezien is de auto bij wijze van "gratis"
(Had dit alles ook al geboekt voor 2020 (geannuleerd door Corona), toen met Chevy Suburban alleen dit geven de verhuurders nu niet meer aan)
Wij hebben zelf een (oudere) Expedition. Met 6 personen moet 1 persoon op de 3e rij, maar je kunt dan 2/3 van de 3e rij gewoon neerklappen. Dan is de kofferbak daar nog wel behoorlijk diep, lijkt me dat daar prima 3 koffers kunnen staan (afhankelijk van het maat koffer uiteraard).
Wij reizen regelmatig met 7 personen in onze expedition, dan gaan we maar een week en beperken bagage, maar dan nemen we bijvoorbeeld een groot koffer, een grote duffel en een kleinere weekendtas mee, en ook nog een koelbox, een matje en slaapzak, en een tas met eten, wegwerpborden, etc. En dan is dus maar 1/3 van de 3e rij neergeklapt.
Wij reizen regelmatig met 7 personen in onze expedition, dan gaan we maar een week en beperken bagage, maar dan nemen we bijvoorbeeld een groot koffer, een grote duffel en een kleinere weekendtas mee, en ook nog een koelbox, een matje en slaapzak, en een tas met eten, wegwerpborden, etc. En dan is dus maar 1/3 van de 3e rij neergeklapt.
Terug in Texas!
Bedankt @hemmie
Dit klinkt goed!
We verblijven hoofdzakelijk in Airbnbs met wasmachines, dus nemen geen mega grote koffers mee. Ik ga eens op zoek naar duffel bags.
Dit klinkt goed!
We verblijven hoofdzakelijk in Airbnbs met wasmachines, dus nemen geen mega grote koffers mee. Ik ga eens op zoek naar duffel bags.
Wij reizen op dit moment met een Ford Expedition. Hadden een tahoe gereserveerd, maar kregen deze mee. In de versie die wij rijden kun je met 8 personen zitten en blijft er een fijne kofferbak over.
Wij hebben gekozen voor weekend tassen, omdat dat gemakkelijker stapelt en inpakt. 1 deel van de achterste bank ligt plat, omdat wij een koelbox gekocht hebben (dat vind ik echt een aanrader) en een grote krat met eetgerei en levensmiddelen mee slepen. En er zit niemand krap!
Hij is net uitgepakt, als ik er aan denk maak ik over drie dagen foto’s als hij is ingepakt.
Wij hebben gekozen voor weekend tassen, omdat dat gemakkelijker stapelt en inpakt. 1 deel van de achterste bank ligt plat, omdat wij een koelbox gekocht hebben (dat vind ik echt een aanrader) en een grote krat met eetgerei en levensmiddelen mee slepen. En er zit niemand krap!
Hij is net uitgepakt, als ik er aan denk maak ik over drie dagen foto’s als hij is ingepakt.
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
@JudKon Super!
Fijne trip verder nog!
Fijne trip verder nog!
Met 6 personen heb je neem ik aan naast de 3 genoemde koffers ook nog 6 stuks cabin luggage en 6 rug/handtassen. Plus wellicht nog een grote koelbox. Dat wordt wel krap, ook als je maar de helft van de derde rij opklapt.
Je kunt overwegen om de "Premium SUV" categorie te reserveren. Bij Hertz is dat T6, bij Alamo/Nation is dat de PFAR (Premium full-size SUV) categorie. Afhankelijk van de exacte prijsstelling voor die specifieke locatie en op dat moment scheelt dat soms maar heel weinig met de gewone full-size SUV categorie.
In plaats van auto's zoals de Expedition, Tahoe en Yukon heb je dan meestal een Yukon XL, Expedition XL of Suburban. Heel soms een Escalade. Die auto's zijn allemaal net 50cm langer dan de "gewone" full-size SUV's. Als je de derde stoelrij opklapt dan hou je daarmee nog steeds een serieuze kofferbak over.
Houd er wel rekening mee dat veel full-size SUV's en premium SUV's geen achterbank hebben, maar 2 losse stoelen en een console (of helemaal niets) daartussen. Meestal heb je wel wat keuze bij de verhuurder, dus er zal er vast ook wel een staan met een volledige achterbank.
Je kunt overwegen om de "Premium SUV" categorie te reserveren. Bij Hertz is dat T6, bij Alamo/Nation is dat de PFAR (Premium full-size SUV) categorie. Afhankelijk van de exacte prijsstelling voor die specifieke locatie en op dat moment scheelt dat soms maar heel weinig met de gewone full-size SUV categorie.
In plaats van auto's zoals de Expedition, Tahoe en Yukon heb je dan meestal een Yukon XL, Expedition XL of Suburban. Heel soms een Escalade. Die auto's zijn allemaal net 50cm langer dan de "gewone" full-size SUV's. Als je de derde stoelrij opklapt dan hou je daarmee nog steeds een serieuze kofferbak over.
Houd er wel rekening mee dat veel full-size SUV's en premium SUV's geen achterbank hebben, maar 2 losse stoelen en een console (of helemaal niets) daartussen. Meestal heb je wel wat keuze bij de verhuurder, dus er zal er vast ook wel een staan met een volledige achterbank.
- Tantelotje
- Amerikakenner
En toch he... Ik vind het niet ruim hoor!
Je neemt niet al te veel bagage mee, dat scheelt. Maar als ik naar mijn eigen ervaring kijk:
Wij zijn net 2 weken terug van een rondreis met 4 personen. Bagage: 3 Eastpak L, 1 Estpak M en 2 handbagagekoffertjes.
Wij hadden een Expedition or similar. Kregen een Jeep Grand Wagoneer, en later een GMC Denali XL.
Beide auto's hadden op de 2e zitrij 2 stoelen (da's niet perse uitzonderlijk). Als je dan nóg 2 mensen kwijt moet, kun je alleen het smalle deel van de achterste bank platleggen. Als dat al handig/veilig is want 1 keer hard remmen en iemand heeft een koffer in z'n nek.
Maar gedurende de reis blijft het natuurlijk niet bij die paar koffers. Je koopt een koelbox, (en die moet toch best van redelijk formaat zijn met 6 personen), je hebt wat etenswaren buiten de koelbox, schoenen, vesten etc.
Ons lukt het in ieder geval niet om dat in de auto te krijgen zónder dat de achterste bank volledig was neergeklapt.
Want je kunt dan wel koffers rechtop zetten achter de achterste bank en misschien ook nog wel de rugzakken ernaast proppen, maar waar laat je dan de koelbox, boodschappen, schoenen, etc?
Je neemt niet al te veel bagage mee, dat scheelt. Maar als ik naar mijn eigen ervaring kijk:
Wij zijn net 2 weken terug van een rondreis met 4 personen. Bagage: 3 Eastpak L, 1 Estpak M en 2 handbagagekoffertjes.
Wij hadden een Expedition or similar. Kregen een Jeep Grand Wagoneer, en later een GMC Denali XL.
Beide auto's hadden op de 2e zitrij 2 stoelen (da's niet perse uitzonderlijk). Als je dan nóg 2 mensen kwijt moet, kun je alleen het smalle deel van de achterste bank platleggen. Als dat al handig/veilig is want 1 keer hard remmen en iemand heeft een koffer in z'n nek.
Maar gedurende de reis blijft het natuurlijk niet bij die paar koffers. Je koopt een koelbox, (en die moet toch best van redelijk formaat zijn met 6 personen), je hebt wat etenswaren buiten de koelbox, schoenen, vesten etc.
Ons lukt het in ieder geval niet om dat in de auto te krijgen zónder dat de achterste bank volledig was neergeklapt.
Want je kunt dan wel koffers rechtop zetten achter de achterste bank en misschien ook nog wel de rugzakken ernaast proppen, maar waar laat je dan de koelbox, boodschappen, schoenen, etc?
Fijn dat jullie al ervaring hebben, bedankt voor het delen!
De auto die we willen boeken is een Premium SUV maar wordt aangegeven als Ford Expedition, ik neem toch stiekem aan dat dit de extra lange Expedition is of similar bijvoorbeeld de Chevrolet Suburban. Group L bij Avis is dit iig zo.
Ik begreep dat de Suburban momenteel niet actief aangeboden wordt omdat deze door corona niet meer veel voorradig is (maar we hebben nog een jaar he)
Bedoeling is 3x ~90L koffer/reistassen plus 6 kleine persoonlijke Eastpakjes rugzakjes. Is ons 3 weken rondtoeren in Thailand ook gelukt
alleen hadden we daar geen eigen auto.
Koelbox twijfelen wij nog over, onze ritjes zijn niet zo lang. Allemaal rond de 3 uur en de langste LV naar LA. Maar ik begrijp dat jullie een koelbox absoluut aanraden??
De auto die we willen boeken is een Premium SUV maar wordt aangegeven als Ford Expedition, ik neem toch stiekem aan dat dit de extra lange Expedition is of similar bijvoorbeeld de Chevrolet Suburban. Group L bij Avis is dit iig zo.
Ik begreep dat de Suburban momenteel niet actief aangeboden wordt omdat deze door corona niet meer veel voorradig is (maar we hebben nog een jaar he)
Bedoeling is 3x ~90L koffer/reistassen plus 6 kleine persoonlijke Eastpakjes rugzakjes. Is ons 3 weken rondtoeren in Thailand ook gelukt

Koelbox twijfelen wij nog over, onze ritjes zijn niet zo lang. Allemaal rond de 3 uur en de langste LV naar LA. Maar ik begrijp dat jullie een koelbox absoluut aanraden??
- Tantelotje
- Amerikakenner
Ik zou in ieder geval niet aanraden om geen koelbox te kopen... Ook al doe je korte ritjes, verkijk je niet op de temperaturen.
Bovendien zal het niet zo zijn dat je om 09.00 uur bij je ene overnachting weg rijdt en om 12.00 kun inchecken bij de volgende.
Dus in de praktijk 'moet' je drinken, snacks, broodbeleg veel langer koelhouden dan die 3 uur per dag.
Laat ik het zo zeggen: onze eerste gang in de Walmart is die van de koelboxen!
Bovendien zal het niet zo zijn dat je om 09.00 uur bij je ene overnachting weg rijdt en om 12.00 kun inchecken bij de volgende.
Dus in de praktijk 'moet' je drinken, snacks, broodbeleg veel langer koelhouden dan die 3 uur per dag.
Laat ik het zo zeggen: onze eerste gang in de Walmart is die van de koelboxen!
Ik zou zeker voor een koelbox gaan, vooral voor wat fruit, vleeswaren, kaas, en als je ruimte hebt wat drinken . Dat laatste vind ik persoonlijk minder belangrijk, als je beperkt ruimte hebt zou ik een niet te grote koelbox nemen en voor lief nemen dat er weinig drankjes in kunnen.
Onderweg zul je neem ik aan toch regelmatig ergens een paar uur parkeren om wat te zien/doen, dan worst je auto een oven en moet je veel dingen toch echt gekoeld bewaren.
Onderweg zul je neem ik aan toch regelmatig ergens een paar uur parkeren om wat te zien/doen, dan worst je auto een oven en moet je veel dingen toch echt gekoeld bewaren.
Terug in Texas!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een koelbox is ook het eerste wat wij aanschaffen. Ik denk dat onze ritten ook vaak niet veel meer dan 3 uur zijn, maar het gaat ook niet alleen om koude drankjes tijdens het rijden maar ook om de lunch. Wij maken ook vaak ons eigen ontbijt, dat zit niet altijd inbegrepen in je accommodatie, dus daarvoor zal je toch ook zaken koud willen houden.
Marianne
Marianne
Let bij het ophalen er dan wel op dat je op de 2e rij een bank hebt en geen captain seats. Dan moet je nl. alle 3 de rijen gebruiken om te zitten en zit er tussen de stoelen nog wel wat ruimte waar je wellicht jouw koffer in kwijt kan. Ligt een beetje aan de breedte van de koffer. Je zit dan wel heel comfortabel achter. De Explorer is mijn favoriet qua rijden, maar met 6 personen is een iets grotere wellicht wel prettig.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
In juli 2022 ook met een Ford Expedition rondgereden.
Zalige grote wagen.
Wij waren met 5 volwassenen in een 2-2-1 opstelling.
3 grote koffers + 2 stuks trolleys + een grote koelbox.
Deze verbruikt wel aardig wat benzine (20 mijl per gallon was mijn gemiddelde verbruik).
Zalige grote wagen.
Wij waren met 5 volwassenen in een 2-2-1 opstelling.
3 grote koffers + 2 stuks trolleys + een grote koelbox.
Deze verbruikt wel aardig wat benzine (20 mijl per gallon was mijn gemiddelde verbruik).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 5211 Weergaves
-
Laatste bericht door patrickvandepol
-
- 8 Reacties