Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen met Aer Lingus?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Vliegen met Aer Lingus?

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik ben op zoek naar vluchten eind oktober van Seattle naar Amsterdam. Op Kayak.com zie ik dat Aer Lingus verreweg het goedkoopst is (met tussenstop in Dublin). Ik heb zelf nog nooit met Aer Lingus gevlogen. Heeft iemand ervaring met die luchtvaartmaatschappij?

Dank!
--Ron
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen met Aer Lingus?

Bericht door Mies2301 »

Voor het laatst in 2017 meegevlogen. Wat ik me ervan kan herinneren was het toen prima.
Ook in Dublin al de pre-clearance, zodat je als een domestic flight aankomt in de US.
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jordy1994 »

Ik heb er in 2015 mee gevlogen naar de combi Boston/New York. Het grote voordeel (vind ik zelf tenminste) is dat je op Dublin al door de Amerikaanse grenscontrole gaat. Dat gaat vaak sneller dan de controle in Amerika. Qua service en comfort vind ik ze wel iets minder dan andere grote maatschappijen. Het eten was niet bepaald om over naar huis te schrijven en het aanbod qua films was ook minder dan bij bijvoorbeeld united. Verder op zich prima en Dublin is verder een fijne luchthaven om over te stappen.
inqubus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door inqubus »

2016 naar seattle gevlogen vanuit AMS via dublin. Alles was ok niks bijzonders.
Grote voordeel is idd de pre-clearance zodat je in US zelf niet meer de douane formaliteiten moet doen. Nu sneller ging het daar wel niet dus ook daar moet je geduld hebben :)
Raymon
Amerika-ontdekker

Bericht door Raymon »

Hoe zit dat met je bagage en die pre-clearance, normaliter zie je je bagage pas bij aankomst in de US, moet je die bij een overstap in Dublin toch al ophalen omdat je die persoonlijk door de douane (wat ook onderdeel is van de pre-clearance als ik de site goed begrijp) moet loodsen? Of hoef je ook hier je bagage niet tussentijds op te halen en pas in de US? De site geeft hier geen info over.
Hermanus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Hermanus »

Bagage hoeft niet opnieuw ingechecked te worden. Bij vorige reizen werd er een foto getoond met de vraag is dit uw koffer?
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Je bagage krijg je op een foto te zien bij immigration.
Als ze je vingerafdrukken enz. hebben genomen krijg je een foto te zien van je bagage .
Ik ben in januari nog met Aer Lingues naar Orlando gevlogen en vond het heel relaxed allemaal in Dublin.
Voor de corona ben ik ook een keer in de zomer naar Chicago gevlogen en was alles wat drukker en onze vlucht uit Amsterdam had vertraging, maar het vliegtuig naar Chicago wachtte op ons.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

dutch_in_seattle schreef:
02 aug 2022, 03:04
Heeft iemand ervaring met die luchtvaartmaatschappij?
Net zo goed of slecht als alle anderen zou ik bijna willen zeggen. Ik heb altijd een ernstige voorkeur voor Delta. Maar als ik voor een keertje met Aer Lingus zou moeten vliegen omdat dit een bak met geld scheelt. No problemo!
En dan is de procedure op Dublin mooi meegenomen!
Raymon
Amerika-ontdekker

Bericht door Raymon »

Dank! Klinkt goed, ben benieuwd hoe lang de clearance bij ons gaat duren! Maar met 5 uur tijd moet dat wel goedkomen :)
Wadu
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wadu »

In 2019 mee gevlogen richting San Fransisco.

Pre Clearance is goed meegenomen maar dit jaar immigration in Salt lake City gehad en dit ging ook heel snel.

Persoonlijk vond ik de zitruimte bij Air Lingus wat minder dan bij Delta dit jaar.
BE-WDW
Amerika-ontdekker

Bericht door BE-WDW »

Goedenavond,

Is 1u40m genoeg voor een overstap in Dublin naar L.A. Of wordt dit krap? Geen idee hoelang je onderweg bent op de luchthaven, maar als Aer Lingus het aanbiedt, dan zal het toch wel haalbaar zijn?

Alvast bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer