Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Oneway fee car rental.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
johnvb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Oneway fee car rental.

Bericht door johnvb »

Hi,

In april kom ik aan op Miami en vlieg terug via Tampa. In mijn zoektocht naar een huurauto stuitte ik op onduidelijkheden over een oneway fee. Ik dacht nml. dat er binnen Florida deze fee niet werd berekend.

- Herz is het meest duidelijk: 200 dollar extra bovenop de prijs, te betalen bij inlevering.
- Usareisen.de : wel een erg mooi tarief maar men houdt een slag om de arm: ze verwijzen naar de overeenkomst en
algemene voorwaarden van de verhuurder.
- Ook bij National zie ik een fee.

Heeft iemand ervaring mee of verstand van? (op deze gewaardeerde site kan ik het nml. nergens terugvinden).
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: oneway fee car rental

Bericht door Kevin77 »

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

johnvb schreef:
03 feb 2023, 18:23
(op deze gewaardeerde site kan ik het nml. nergens terugvinden).
Dan zoek je toch niet goed. Er is veel over one way fee/rental voorbij gekomen op het forum hier. :wink:

In principe zou het altijd genoemd moeten worden in je huurovereenkomst of er wel óf geen one way fee gerekend wordt. Vaak kun je dit al uitzoeken als je een 'proefboeking' doet. Soms zit het in de totaalprijs berekend, soms staat het er apart bij. Maar áls er een one way fee gerekend wordt, zou het vermeld moeten worden.

Een one way fee wordt lang niet gerekend. Het is een beetje trial and error door proefboekingen te doen bij verschillende aanbieders of het wel of niet berekend wordt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Als er een oneway fee is, dan zou die inderdaad bij je proefboeking zichtbaar moeten zijn. En in mijn ervaring is dat ook wel zo.
Maar het lastige is natuurlijk dat als er geen oneway fee is, dat die dan dus ook niet genoemd wordt, en dat kan wel vragen oproepen.
Mijn ervaringen zijn vooral met Hertz, en dan staat er bij oneway rentals niet altijd een oneway fee genoemd omdat die niet in alle gevallen gerekend wordt.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ik zie bij Hertz in Florida inderdaad wel iets aparts: Heb een oneway van MCO naar RSW eerder geboekt, geen oneway fee; Als ik een nieuwe proefboeking maak ook niet. Voor MIA-TPA wel, $200 er bij.
Droopy4u
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Droopy4u »

harryh schreef:
04 feb 2023, 10:09
Voor MIA-TPA wel, $200 er bij.
Zie je dat dan specifiek benoemd bij de One Way Fee post op je boeking? Dan lijkt het ook datum specifiek. Als ik kijk voor MIA-TPA voor 21 april - 6 mei heb ik geen OWF
johnvb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door johnvb »

Dank voor de snelle reacties.

Bij proefboekingen bij Herz staat er inderdaad. 200 euro vermeld. Verder zie ik bij andere proefboekingen dat er geen oneway fee wordt berekend. Maar deze fees ( kunnen) worden berekend bij inlevering. Diverse verhuurders behouden zich dit recht voor en verwijzen naar hun voorwaarden en/ of maken hierover een opmerking op de site ( de kleine lettertjes :o ).

Ik ga de aanbieders als Alamo toch maar rechtstreeks benaderen om dit bevestigd te krijgen want op een naheffing zit ik niet te wachten :wink:
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
NaMiSe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door NaMiSe »

Soms ligt het ook aan het type auto dat je wilt huren. Ik kreeg ban Alamo bericht dat de auto’s op de route SFO-LAX geen one—way-fee hebben, behalve SUV’s en hoger.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Oneway fee car rental.

Bericht door harryh »

@Droopy4u ik zie de oneway fee ook op jouw data:
image.png
image.png (45.71 KiB) 1493 keer bekeken
image.png
image.png (63.38 KiB) 1493 keer bekeken
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

NaMiSe schreef:
04 feb 2023, 11:33
Ik kreeg ban Alamo bericht dat de auto’s op de route SFO-LAX geen one—way-fee hebben, behalve SUV’s en hoger.
Afgelopen september nog een SUV gehuurd bij Alamo met ophalen op SFO en inleveren in LAX, geen one way fee :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Droopy4u
Amerikafan

Bericht door Droopy4u »

harryh schreef:
04 feb 2023, 14:17
@Droopy4u ik zie de oneway fee ook op jouw data.
Dan begrijp ik het denk ik niet goed. Ik zie soms namelijk een bedrag staan bij die One Way Fee. In jouw schermafdruk zie ik geen bedrag staan. Hoe kom jij aan die €200 extra dan? Of is dat tov een andere route gewoon €200 meer?
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@Droopy4u Net als @harryh Zie ik hem ook staan hoor :wink:

Onder het kopje inclusief staat bijna helemaal onderaan One way fee (te betalen bij inleveren van het voertuig).

Dat betekent dat in het totaalbedrag, in jouw geval die 679,72 USD je one way fee al in zit.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
NaMiSe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door NaMiSe »

d_vdploeg schreef:
04 feb 2023, 14:47
NaMiSe schreef:
04 feb 2023, 11:33
Ik kreeg ban Alamo bericht dat de auto’s op de route SFO-LAX geen one—way-fee hebben, behalve SUV’s en hoger.
Afgelopen september nog een SUV gehuurd bij Alamo met ophalen op SFO en inleveren in LAX, geen one way fee :thumbup:
Sorry, vergeten erbij te vermelden in het hoogseizoen (juli/ augustus)
Droopy4u
Amerikafan

Bericht door Droopy4u »

d_vdploeg schreef:
04 feb 2023, 15:20
Onder het kopje inclusief staat bijna helemaal onderaan One way fee (te betalen bij inleveren van het voertuig).

Dat betekent dat in het totaalbedrag, in jouw geval die 679,72 USD je one way fee al in zit.
Ja, dat had ik ook wel gezien, maar soms lijkt daar een apart bedrag bij genoemd (bij die One Way Fee post). En dat je dat expliciet erbij vermelde bedrag dus extra moet betalen. In de specificatie van @harryh zou ik verwachten dat hij al inclusief is (net zoals jij aangeeft overigens). Blijkbaar is het soms dus een andere specificatie. Of ik snap het nog steeds niet :wink:
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Selecteer het prepaid tarief eens als test, zie je dan het verschil tussen nu en bij inleveren?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Droopy4u
Amerikafan

Bericht door Droopy4u »

Ah, bedankt @Pepito dan zie je inderdaad die One Way Fee met een expliciete prijs. Weer wat geleerd.
Ik begreep al niet waarom ik dit in sommige schermafdrukken wel met een bedrag zag staan. Maar dit zal dan wel over pre-paid gegaan zijn.
Bedankt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer