Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mag 19 jarige zoon in huurauto rijden?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Mag 19 jarige zoon in huurauto rijden?

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Hoi hoi,

We zijn aan het nadenken over een Amerika vakantie in de zomer van 2024. We willen een auto huren en onze oudste zoon is dan 19 jaar. We hebben de vraag of hij in die auto mag rijden? We willen de auto zelf huren, maar het is wel fijn als hij als extra bestuurder kan rijden. Maar geen idee of dit kan op die leeftijd en of het bij alle verhuurmaatschappijen mag.

Ik lees dat een auto huren lastig is onder de 25 jaar, maar dat is dus niet de bedoeling, het gaat er meer om dat hij wel mag rijden. Dank voor het meedenken!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Mag 19 jarige zoon in huurauto rijden?

Bericht door Coyote »

Dat kan nog wel eens een probleem worden. Vanwege zijn leeftijd betaal je een underage tarief, dat zullen julle vast wel weten. Echter, om het underage tarief te berekenen moet hij de huurder zijn. In veel gevallen kan dat pas bij 21 jaar. Dat kan per verhuurder verschillen dus zou je even moeten nagaan. Punt is dat een underage persoon in de meeste gevallen dus niet als extra bestuurder opgevoerd kan zijn.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Meestal is de minimum leeftijd 21 jaar, dat kun je vinden bij de diverse aanbieders. Maar als je iemand van onder de 25 aanmeld als extra bestuurder betaal je meteen voor de hele huurperiode de “under age” toeslag, en dat verschilt per aanbieder, maar reken op zo’n $ 25 extra per dag.
Zonder aan te melden gaan rijden is overigens geen goed idee……..
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Dank voor jullie snelle reacties! Als we eruit zijn wat we gaan huren en waar, dan zullen we goed informeren bij het verhuurbedrijf. Maar als ik het zo lees dan is de verwachting dat het niet gaat of dat het kostbaar wordt.

Inderdaad, rijden zonder aanmelding is echt een slecht idee. Toch zullen er vast nog mensen zijn die dit doen onder het mom: Wat kan er nu helemaal gebeuren? Of zonder goed na te denken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben nog nooit een verhuurder tegengekomen waarbij het toegestaan was, en we hebben er uitgebreid naar gezocht toen de auto van mijn dochter het af liet weten en ze wilde huren. Ze was toen 19 en het lukte nergens, ook niet bij kleinere, plaatselijke verhuurders. Ik zou dat echt uit je hoofd zetten.
Ter plekke navragen lijkt me ook niet zinvol; als het al zou kunnen zou dat betekenen dat je de under age toeslag ter plekke moet betalen. Dat zal niet goedkoop zijn. Volgens mij is er ook geen verschil in regels tussen zelf huren of mogen rijden.

Marianne
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Mocht je naar de staat New York gaan, dan kun je zo te zien vanaf 18 jaar al bij Sixt terecht: https://www.sixt.com/young-driver/
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Volgens mij zijn michican en new york inderdaad de uitzonderingen.
Wij hadden een paar jaar geleden een vreemde situatie: onze dochter studeerde in de USA en was toen 18. Ze reed daar wel in haar eigen auto, de paar dagen dat we een auto huurden mocht ze niet rijden en vervolgens huurden we een 10 meter lange camper en daar stapte zij als eerste achter het stuur :D Voor een camper is er geen leeftijdsbeperking ! Rare jongens die Amerikanen, hahaha
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bij Uhaul kan je ook een truck huren als 18-jarige. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Beetje raar om een rondreis te gaan maken met een Uhaul truck, hahahaha :D (Sorry, geintje…)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zag een documentaire waarin mensen leefden in zo'n Uhaul truck. In Silicone Valey lijkt 'van living' iets te zijn dat echt bestaat, want het is goedkoper dan het huren van een bachelor flat.
Maar nu gaan we helemaal :offtopic:

Dus om on topic te blijven: met het tekort aan (betaalbare) huurwagens zijn er mensen die inderdaad een road trip gemaakt hebben in een UHaul truck. Zelfs mensen die het tijdens de huwelijksreis deden: https://www.forbes.com/home-improvement ... ternative/
:shock:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer