Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur, verzekering via creditcard.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Hanglamp
Amerika-ontdekker

Autohuur, verzekering via creditcard.

Bericht door Hanglamp »

Wij willen een auto huren in SF en zijn aan het kijken waar we deze het meest voordelig kunnen huren.
Nu moet die auto ook verzekerd worden, de kosten daarvoor zijn aanzienlijk als je de verzekering bij de aanbieder direct "bijbesteld".

Nu kreeg ik een aanbieding van de ANWB voor een GoldCard (creditcard). Kost 23EUR voor het eerste jaar. Als je deze kaart hebt is je eigen risico voor EUR 1500 gedekt. Hoef ik dan in de VS geen aanvullende verzekering meer af te sluiten, omdat alles via de cc geregeld wordt?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Re: autohuur, verzekering via creditcard

Bericht door harryh »

Bij huren in de VS is er geen eigen risico. Kijk even in het autoverhuur topic welke verzekeringen je nodig hebt. Bij huren vanuit NL zitten die er al bij.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Inderdaad; alle benodigde verzekeringen zitten er standaard bij en zonder eigen risico (en nog betalen we doorgaans minder dan Amerikaanse huurders).
Wel zorgen dat je vanuit een Europese site reserveert en/of aangeeft dan je Nederlander/Belg bent. Anders krijg je Amerikaanse prijzen zónder verzekeringen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

En voor de volledigheid, aan deze creditcard heb je in de VS helemaal niets qua verzekering.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Eigen risico is iets heel anders dan de noodzakelijke verzekeringen!
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Harry
Of de Anwb goldcard in de VS helemaal nutteloos is w.b.t. de autohuurdekking betwijfel ik. Bij b.v. Alamo lees ik:

Damage to tires, undercarriage or windscreens is never covered by the insurance on the rental car
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Als u de voorwaarden leest van deze card worden deze zaken ook uitgesloten m.b.t. het eigen risico. En aangezien er nooit sprake is van een eigen risico in de VS heb je v.w.b. je huurauto verzekering niets aan deze kaart.
Berry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Berry »

Er zit nogal een verschil tussen het eigen risico op schade aan de huurauto en bijvoorbeeld aansprakelijkheid als je een persoon in de kreukels rijdt. Vaak zie je aansprakelijkheidsverzekering voorbij komen van 300k, voel ik me persoonlijk niet zo prettig bij.

Hoop dat TS dit verschil wel in de smiezen heeft.

De Amex Platinum kaart heeft trouwens wel alle autoverzekeringen inclusief... hint hint.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Frasi schreef:
13 jan 2024, 19:19
Inderdaad; alle benodigde verzekeringen zitten er standaard bij en zonder eigen risico (en nog betalen we doorgaans minder dan Amerikaanse huurders).
Wel zorgen dat je vanuit een Europese site reserveert en/of aangeeft dan je Nederlander/Belg bent. Anders krijg je Amerikaanse prijzen zónder verzekeringen.
Een Amerikaan die zelf al een autoverzekering heeft lopen hoeft geen verzekering te nemen bij een huurauto, die valt nml. onder de dekking van de Amerikaanse autoverzekering. Huren is dan toch echt wel een stuk goedkoper.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Harry Voor de belangrijkste zaken is geen eigen risico. Maar zoals uit het citaat blijkt van alamo op zijn enkele zaken niet verzekerd. Verhuurders hebben hier vaak nog een extra verzekering voor. Als je de voorwaarden van ICS/ANWB bekijkt worden deze zaken niet uitgesloten in hun autohuurverzekering voor de Silvercard (750 euro) en de Goldcard (1500). De card heeft hier dus toegevoegde waarde.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@Trom Alleen zullen er weinigen zijn die die extra verzekeringen afsluiten, heb ik bij zeker 75 keer in de VS auto huren nog nooit gedaan en nog nooit nodig gehad. Om daarvoor een bepaalde CC te nemen vind ik iig niet nodig, maar moet iedereen vooral maar voor zichzelf afwegen.
Trom
Amerikakenner

Re: Autohuur, verzekering via creditcard.

Bericht door Trom »

@Harry Die extra optie van de verhuurders gebruik ik ook niet. Is m.i. niet nodig. Bovendien heb ik als ANWB lid ook recht op basis hulp bij pech. Er zijn veel soorten creditcards. De anwb/ics card kan aantrekkelijk zijn als je ook regelmatig in Europa een auto huurt. In veel Europese landen hanteren de autoverhuurders, zelfs bij allrisk dekking, toch een eigen risico.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Voorts is Unigarant niet verplicht tot het doen van enige uitkering in de volgende omstandigheden:
• indien de verzekerde en/of bestuurder niet de normale voorzichtigheid heeft betracht: van normale
voorzichtigheid kan onder meer niet worden gesproken wanneer de huurauto met autosleutel daarin
onbeheerd wordt achtergelaten en hierdoor verlies of beschadiging is ontstaan;
• bij breken of barsten van de voor-, achter- en/of zijruit van de huurauto en beschadiging aan de
huurauto zelf veroorzaakt door de ruitscherven, behalve als het breken en/of barsten of de beschadiging
van de ruit het rechtstreekse gevolg is van botsen, omslaan, omvallen, slippen, van de weg of te water
geraken van de huurauto;
• indien de schade aan de huurauto betrekking heeft op beschadiging van de banden, aan de onderzijde
van de huurauto, aan het interieur, aan de spiegels, lichtelementen (zoals koplampen, achterlichten,
knipperlichten, etc.), verlies en/of beschadiging van de sleutel van de huurauto
@Trom , let hierbij op de laatste alinea, wordt gewoon uitgesloten, en nogmaals voor de duidelijkheid, het gaat hier niet om een verzekering, maar om het afdekken van een eigen risico wat er niet is.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@harrie Voor de VS heb je -helaas- gelijk. Ik las daar overheen omdat ik dacht dat het onder het kopje 'terreinrijden' hoorde. Maar het is helaas een apart artikel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer