Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vervoer baby/dreumes in RV

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
nautic
Amerika-ontdekker

Vervoer baby/dreumes in RV

Bericht door nautic »

Wie heeft er recente ervaring met het vervoeren van een baby (achterwaarts) in een camper?
Mogelijk zouden wij voor de tweede keer een camper rondreis willen maken. Dit keer incl baby/dreumes van ongeveer 15 maanden.
Voorzover wij weten moet hij achterwaarts vervoerd worden wat volgens mij in de meeste campers niet kan vanwege de heupgordel.
Daarom zaten we te denken om een truck camper te huren, dan heb je immers een normale auto waar zitjes gewoon in kunnen.
Echter kunnen we deze eigenlijk online niet meer terug vinden om te huren.

Concreet, wie heeft er recente ervaringen met bovenstaande?
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Vervoer baby/dreumes in RV

Bericht door Inge »

Geen (recente) ervaring, wel met het zoeken naar truckcampers :wink: . Volgens mij zijn deze alleen in Canada te huur.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Ook geen ervaring met kleine mee in een camper, maar wel met truck campers. Deze kan je huren in Calgary en Vancouver inderdaad, niet via de grote verhuurders in de USA. Als je naar het noorden van de USA gaat een goed alternatief. Wij rijden er nu rond vanuit Vancouver. Maar… het is wel passen en meten met een kleintje erbij ! Wij vinden het met z’n 2-en fantastisch, maar hebben inmiddels wel routine met de beperkte ruimte. Ik zou met een kleine erbij toch eerder voor een “gewone” en grotere camper kiezen. Dus wacht tips voorheb autostoeltje af van andere reizigers.
Paul
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Volgens mij is achterwaarts vervoeren op die leeftijd niet in alle staten verplicht, maar bijvoorbeeld wel in California, waar de meeste mensen heen gaan.
Ik heb geen tips, maar hier is al vaak over geschreven, dus ik raad je aan even te zoeken op het forum.
Terug in Texas!
Berry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Berry »

Wellicht goed om hier onze ervaring nog even op te tekenen met vervoeren van een dreumes (15 maanden) in een RV.

Wij hebben een RV (24ft) gehuurd en een autostoeltje gekocht bij de Walmart; de Cosco Scenera next. Stoeltje kost 60 dollar en is zowel voorwaarts als achterwaarts te gebruiken. Nu had onze camper 1 anker op de achterbank waar via een haak de autostoel aan bevestigd kan worden.
Achterwaarts werkte dit echter niet lekker, moeilijk te koppelen en stoel zat best los.

Qua wet- en regelgeving; wij waren 1 dag in Nevada (achterwaarts verplicht tot 2 jaar) en verder in Utah (doe wat u wil), Arizona (doe wat u wil) en Colorado (doe wat u wil tot 1 jan 2025, hierna achterwaarts verplicht tot 2 jaar). Zodoende hebben wij onze dreumes de hele reis voorwaarts vervoerd. De autostoel kon op deze manier, met combinatie anker en heupgordel, muurvast gezet worden.

Online is wel te vinden wat de regelgeving per staat is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer