Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen en overstappen in Boston of JFK?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
martin1968
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Vliegen en overstappen in Boston of JFK?

Bericht door martin1968 »

Hallo forum,

Wie weet heeft u raad? Wij kunnen overstappen op JFK met 2 uur en 4 minuten overstaptijd of overstappen in Boston met 4 uur tijd, wat zou u doen?

Alvast bedankt voor het meedenken, Martin.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: vliegen en overstappen in Boston of JFK

Bericht door BonnyR »

Twee uur zou voldoende moeten zijn.
De aansluitende vlucht is ook binnen Amerika?
Ik pas mijn bericht even aan....ik vergeet dat wij door de rolstoel nog nooit in een rij hebben gestaan 😁
Ik ben trouwens ergens op internet gestuit op een zoekterm, dat je voor iedere luchthaven de overstaptijd zou kunnen vinden. Gevonden. Het heet MCT minimum conect time. Helaas zijn die schema's niet voor iedereen openbaar.
Laatst gewijzigd door BonnyR op 30 jun 2024, 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@martin1968 Dat kan krap worden, ik heb op JFK regelmatig een rij van 1,5u en soms langer voor immigrations gehad. We zijn er a.s. woensdag weer, intussen hebben mijn vrouw en ik GE, maar mijn dochters niet, zien of het met de MPC app korter geworden is. Ik hou op JFK tenminste 2,5u voor een overstap op de heenreis aan.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Tja, wat is wijsheid. Bijvoorbeeld laatste keer in Chicago ging het als een speer. Paar jaar geleden Houston kwam ik 2 uur later aan dan gepland en had ik geluk dat de connecting flight ook vertraagd was.
19 States so far...
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Waarschijnlijk moet je op JFK nog wisselen tussen terminals. En als je vlucht iets verlaat is en/of immigratie tegen zit is 2u erg krap.
4u is wat comfortabeler (en je zal zien dat je daar dan 3u over hebt). Zelf zou ik bij deze afweging ook even kijken naar de toestellen die deze vluchten uitvoeren. Ondanks vaak wat ouder, heb ik liever een A330 dan een B777 (vanwege het rijtje van 2). En op een binnenlandse vlucht een A220 of E190/E175.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer