Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips wat betreft het boeken van een vlucht naar Las Vegas
Tips wat betreft het boeken van een vlucht naar Las Vegas
Hi allen,
Elders op dit forum heb ik al heel veel tips en ideeën gekregen wat betreft de route van onze camperreis en nu hoop ik ook wat hulp/advies te krijgen m.b.t. het boeken van onze vliegtickets. Wij willen 12 juli 2025 naar Las Vegas vliegen (halen 13 juli de camper daar op) en willen 15 augustus vanuit Las Vegas weer terugvliegen (leveren 14 augustus de camper weer in). Camper en overnachting te Las Vegas zijn al geboekt. Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kids (dan 10 en 12 jaar oud).
Aangezien we dus pas over 12 maanden vliegen en de terugreis nog verder in de toekomst ligt, is er nu nog niets bekend en ook nog niets te bekijken/te boeken. Kunnen jullie mij wat tips geven hoe ik e.e.a. het beste kan aanpakken en welke sites ik in de gaten dien te houden? Bij voorkeur vliegen we natuurlijk rechtstreeks (KLM doet dat in ieder geval), maar zijn er andere interessante routes, waarbij een tussenstop ook een financieel voordeel oplevert?
Dank alvast voor het meedenken en jullie tips/ideeën.
groet,
Rogier
Elders op dit forum heb ik al heel veel tips en ideeën gekregen wat betreft de route van onze camperreis en nu hoop ik ook wat hulp/advies te krijgen m.b.t. het boeken van onze vliegtickets. Wij willen 12 juli 2025 naar Las Vegas vliegen (halen 13 juli de camper daar op) en willen 15 augustus vanuit Las Vegas weer terugvliegen (leveren 14 augustus de camper weer in). Camper en overnachting te Las Vegas zijn al geboekt. Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kids (dan 10 en 12 jaar oud).
Aangezien we dus pas over 12 maanden vliegen en de terugreis nog verder in de toekomst ligt, is er nu nog niets bekend en ook nog niets te bekijken/te boeken. Kunnen jullie mij wat tips geven hoe ik e.e.a. het beste kan aanpakken en welke sites ik in de gaten dien te houden? Bij voorkeur vliegen we natuurlijk rechtstreeks (KLM doet dat in ieder geval), maar zijn er andere interessante routes, waarbij een tussenstop ook een financieel voordeel oplevert?
Dank alvast voor het meedenken en jullie tips/ideeën.
groet,
Rogier
Re: Tips wat betreft het boeken van een vlucht naar Las Vegas
We hebben daar een mooi topic over. Vliegen naar Amerika. Hier staan ook tips. En als je in dit topic de vraag stelt dan krijg je ongetwijfeld antwoorden. 
@moderators: kan dit topic verplaatst worden?

@moderators: kan dit topic verplaatst worden?
- bedeve
- Amerika-expert
Als @RogierS in de tussentijd zelf zijn vraag beantwoord via
https://www.google.com/travel/flights?hl=nl
Dan kan de opmerking van @mtl er voor zorgen dat hij en andere nieuwkomers voorafgaand aan posten het forum wat doorlezen....
Dan kan de opmerking van @mtl er voor zorgen dat hij en andere nieuwkomers voorafgaand aan posten het forum wat doorlezen....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
@bedeve; het forum had ik al bekeken (vanzelfsprekend) en Google flight ook al gevonden, maar daar heb ik nu nog niets aan. Vluchten zijn nog te ver weg in de toekomst. Er staat zoveel info op de site, waardoor het ook weer lastiger te vinden is. Vandaar mijn vraag.bedeve schreef: ↑16 jul 2024, 12:10Als @RogierS in de tussentijd zelf zijn vraag beantwoord via
Als deze vraag elders beter passend is, dan graag verplaatsen. Dacht dat het hier wel paste: vervoer naar en in Amerika. Dank alvast.
Gewoon ergens in het najaar een keer een search op Google flights doen en dan "track prices" aanzetten voor die search. Dan krijg je van Google met enige regelmaat automatisch een mailtje met de laatste aanbiedingen.
Als je perse direct wil vliegen en geen enkele flexibiliteit qua data hebt dan zul je niet onder de ca 800 euro pp uit gaan komen denk ik. Ben je wel flexibel en ook bereid om vanaf DUS of BRU te vliegen, eventueel nog met een connectie in de US, dan kan het goedkoper, tot rond de 450 euro, al zul je dat in het hoogseizoen ook niet snel tegenkomen en zal het minimum ergens rond de 550 a 600 euro liggen.
Dat is dan voor een light/basic economy fare zonder checked bagage/stoelselectie/etc.
Een reguliere economy fare zit daar nog EUR 120 boven, maar daar zit dan een stuks checked bagage en stoelselectie in.
Als je perse direct wil vliegen en geen enkele flexibiliteit qua data hebt dan zul je niet onder de ca 800 euro pp uit gaan komen denk ik. Ben je wel flexibel en ook bereid om vanaf DUS of BRU te vliegen, eventueel nog met een connectie in de US, dan kan het goedkoper, tot rond de 450 euro, al zul je dat in het hoogseizoen ook niet snel tegenkomen en zal het minimum ergens rond de 550 a 600 euro liggen.
Dat is dan voor een light/basic economy fare zonder checked bagage/stoelselectie/etc.
Een reguliere economy fare zit daar nog EUR 120 boven, maar daar zit dan een stuks checked bagage en stoelselectie in.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Je kan ook (bij KLM) op vluchten met vertrek Antwerpen (ZWE) zoeken. Vaak zijn deze stukken goedkoper.
Omdat je (alleen bij vertrek Antwerpen Centraal) je Eurostar treinticket online tijdens het inchecken ontvangt, kan je deze treinreis overslaan en je op Schiphol melden voor je rechtstreekse vlucht.
Maar voor die tickets is het nu nog veel te vroeg; vanwege de Eurostar komen deze prijzen pas over een paar maanden beschikbaar.
(en voor het laatste tientje kostenbesparing, boeken op klm.be)
Omdat je (alleen bij vertrek Antwerpen Centraal) je Eurostar treinticket online tijdens het inchecken ontvangt, kan je deze treinreis overslaan en je op Schiphol melden voor je rechtstreekse vlucht.
Maar voor die tickets is het nu nog veel te vroeg; vanwege de Eurostar komen deze prijzen pas over een paar maanden beschikbaar.
(en voor het laatste tientje kostenbesparing, boeken op klm.be)

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Dank voor je reactie, Roel. Qua data zit er inderdaad weinig flexibiliteit (meer) in, daar we de camper al hebben vastgelegd. Wel zal ik zeker kijken of het via DUS c.q. BRU goedkoper is t.o.v. Amsterdam. De laatste 2x dat we gevlogen hebben, zijn we inderdaad ook niet vanaf Amsterdam vertrokken.
Het heeft de voorkeur om direct te vliegen, maar als het veel goedkoper is om nog een tussenstop in de VS te maken, dan zal ik daar ook zeker naar kijken en eea met elkaar afwegen. We zijn met z'n 4-en, dus het telt al snel aardig op. In het najaar de prijzen via Google flights maar eens in de gaten gaan houden en een alert aanmaken.
Wat is jullie ervaring wat betreft het verschil in prijs tussen een basic fare en een reguliere economy fare? Als ik kies voor een basic fare en later alsnog bagage en stoelselectie toevoeg, kom je dan op hetzelfde prijsniveau uit? Bagage zal ik moeten toevoegen, want we gaan 5 weken. Stoelselectie zou ik achterwege kunnen laten, want met kinderen word je normaalgesproken altijd bij elkaar geplaatst. Over het algemeen kies ik voor intercontinentale vluchten er echter wel voor om vooraf de stoelen al te selecteren.
Dank voor deze tip, Frasi. Dit is nieuw voor mij; zal dat zeker in de gaten houden. Het traject Antwerpen - Schiphol wordt dus per trein afgelegd en kan je dus overslaan?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Inderdaad gaat het traject Antwerpen Centraal naar Schiphol met de rein (Eurostar).
Maar formeel mag je dit traject uiteraard niet overslaan. Zodra KLM daar achterkomt wordt de rest van je reis geannuleerd.
Maar sinds je het treinticket digitaal ontvangt bij het online inchecken kan dit niet meer gecontroleerd worden.
( tot vorig jaar moest je op Antwerpen je treinticket aan de balie afhalen; pas daarna was je vlucht vrijgegeven. Ik heb zelfs op Schiphol nog eens mijn afgestempelde treinticket moeten laten zien).
viewtopic.php?f=30&t=21070
Maar formeel mag je dit traject uiteraard niet overslaan. Zodra KLM daar achterkomt wordt de rest van je reis geannuleerd.
Maar sinds je het treinticket digitaal ontvangt bij het online inchecken kan dit niet meer gecontroleerd worden.
( tot vorig jaar moest je op Antwerpen je treinticket aan de balie afhalen; pas daarna was je vlucht vrijgegeven. Ik heb zelfs op Schiphol nog eens mijn afgestempelde treinticket moeten laten zien).
viewtopic.php?f=30&t=21070

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Dank voor je nadere toelichting, Frasi. Ga het in de gaten houden.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
In de regel kom je dan op het zelfde prijsniveau uit, misschien wel hoger. Vergeet niet, ook voor de terugreis moet je apart bagage bijboeken. Dus 2x kosten voor bagage. Als je met z'n vieren gaat kun je mogelijk besparen op het aantal koffers en zou dat een voordeel kunnen zijn. Echter, dan heb je nog stoelkeuze die je achteraf moet regelen.
Persoonlijk kies ik altijd voor een ticket mét bagage (en eventueel stoelkeuze, die keuze heb je niet altijd).
Van te voren dus vergelijken en uitrekenen óf het enig voordeel voor jullie oplevert en dan je keuze maken.
Roland
En vergeet ook niet dat een light/basic economy ticket in veel gevallen nog veel meer nadelen heeft.
Boek je basic economy bij United, Delta of AA, dan board je per definitie als laatste, kun je /geen/ stoelen selecteren, ook niet betaald, voorafgaand aan checkin. Je spaart ook geen frequent flyer miles en je ticket is niet wijzigbaar of annuleerbaar, ook niet voor credit. Ook heb je, zelfs als frequent flyer, bij iig Delta tegenwoordig geen lounge toegang meer met zo'n ticket. Ook de Skyclub toegang met een Amex platinum is niet meer geldig icm een basic ecnomy ticket.
Bij KLM zijn de beperkingen op een light ticket vooralsnog niet zo strict, maar het prijsverschil tussen een light en een normaal ticket is precies gelijk aan de kosten van bagage (EUR 120). Dus als je een light ticket koopt en betaalt voor bagage en stoelselectie ben je duurder uit. Al met al: je kunt in de meeste gevallen beter een regulier economy ticket kopen. De gemiddelde toerist zal toch bagage inchecken en een stoel willen selecteren.
Boek je basic economy bij United, Delta of AA, dan board je per definitie als laatste, kun je /geen/ stoelen selecteren, ook niet betaald, voorafgaand aan checkin. Je spaart ook geen frequent flyer miles en je ticket is niet wijzigbaar of annuleerbaar, ook niet voor credit. Ook heb je, zelfs als frequent flyer, bij iig Delta tegenwoordig geen lounge toegang meer met zo'n ticket. Ook de Skyclub toegang met een Amex platinum is niet meer geldig icm een basic ecnomy ticket.
Bij KLM zijn de beperkingen op een light ticket vooralsnog niet zo strict, maar het prijsverschil tussen een light en een normaal ticket is precies gelijk aan de kosten van bagage (EUR 120). Dus als je een light ticket koopt en betaalt voor bagage en stoelselectie ben je duurder uit. Al met al: je kunt in de meeste gevallen beter een regulier economy ticket kopen. De gemiddelde toerist zal toch bagage inchecken en een stoel willen selecteren.
"Al met al: je kunt in de meeste gevallen beter een regulier economy ticket kopen."
Dank voor jullie reactie, Roland en Roel. Heel fijn om te weten en het is wel duidelijk welke keuze we gaan maken; regulier ticket.
Dank voor jullie reactie, Roland en Roel. Heel fijn om te weten en het is wel duidelijk welke keuze we gaan maken; regulier ticket.
Je zegt 12 juli heen 15 augustus terug ivm camper. Kijk dan toch ook nog eens naar een dag eerder aankomen en/of dag later weggaan bijvoorbeeld. Als dat mogelijk is met jullie dagen.
Je zit wel midden in het hoogseizoen dus kans is klein, maar heel soms zou het goedkoper kunnen uitpakken. Kijken kan altijd
Je zit wel midden in het hoogseizoen dus kans is klein, maar heel soms zou het goedkoper kunnen uitpakken. Kijken kan altijd

90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Vlucht naar Las Vegas.
Zo langzamerhand wordt het mogelijk om onze tickets naar Amerika voor 2025 te boeken. Wij vertrekken 12 juli en vliegen 15 augustus terug. Heb nu alleen nog naar de KLM site zitten kijken voor directe vluchten. Voor 2 volwassenen en 2 kinderen betalen we nu in totaal (inclusief 4x bagage, maar zonder stoelreservering) iets meer dan EUR 4.700,=.
Is dat een beetje een reguliere prijs in het hoogseizoen voor een directe vlucht?
Heb vanochtend naar alternatieven zitten kijken met vertrek vanuit Brussel, Düsseldorf, London en Frankfurt. We moeten vliegen op Las Vegas, want daar hebben we de camper gehuurd.
Als we van 1 van die andere plaatsen vertrekken, dan zitten we op de heenweg aan 2 tussenstops vast. Daarnaast zijn vaak de vertrektijden niet zo fijn (vroeg), moet je soms lang wachten op je volgende vlucht of is er juist weinig overstap tijd. Op de meeste alternatieven is veel aan te merken (vind ik althans). Het beste zou nog zijn:
Brussel - London 10.35 - 11.10
London - Chicago 14.25 - 17.00
Chicago - LV 18.15 - 20.42
Dit ticket kost EUR 606,= (zonder bagage) pp. Overstaptijd in Chicago is denk ik veel te kort (1.15 uur). We komen dan de VS in en neem aan dat we dan ook door de douane heen moeten gaan? Dan zal 1.15 uur hoogstwaarschijnlijk veel te weinig zijn? Ook komen we dan best laat aan in LV; ook niet heel fijn.
Overstappen zal zeker goedkoper zijn, maar kent ook best veel nadelen. Starten in Düsseldorf houdt in dat we al om 7.15 uur moeten vertrekken en dus midden in de nacht moeten opstaan. We vliegen dan via London en Miami, waarbij de overstaptijden acceptabel zijn en we rond 20.00 uur in LV aankomen. Ticketprijs dan EUR 800,=.
Frankfurt houdt ook een heel vroeg vertrek in (6.40 uur) en kent een overstap te London en Charlotte met aankomst van 18.00 uur te LV (ticket: EUR 701,=).
Weet niet of ik het voordeel van het goedkopere ticket vind opwegen tegen de diverse nadelen...
Wat zijn jullie tips/adviezen/ideeën?
NB Voor de diverse luchthavens heb ik al een prijsalarm ingesteld. Bovenstaande alternatieven via Skyscanner gevonden.
NB Via Antwerpen is nog niet te boeken; over 6 maanden pas denk ik
Zo langzamerhand wordt het mogelijk om onze tickets naar Amerika voor 2025 te boeken. Wij vertrekken 12 juli en vliegen 15 augustus terug. Heb nu alleen nog naar de KLM site zitten kijken voor directe vluchten. Voor 2 volwassenen en 2 kinderen betalen we nu in totaal (inclusief 4x bagage, maar zonder stoelreservering) iets meer dan EUR 4.700,=.
Is dat een beetje een reguliere prijs in het hoogseizoen voor een directe vlucht?
Heb vanochtend naar alternatieven zitten kijken met vertrek vanuit Brussel, Düsseldorf, London en Frankfurt. We moeten vliegen op Las Vegas, want daar hebben we de camper gehuurd.
Als we van 1 van die andere plaatsen vertrekken, dan zitten we op de heenweg aan 2 tussenstops vast. Daarnaast zijn vaak de vertrektijden niet zo fijn (vroeg), moet je soms lang wachten op je volgende vlucht of is er juist weinig overstap tijd. Op de meeste alternatieven is veel aan te merken (vind ik althans). Het beste zou nog zijn:
Brussel - London 10.35 - 11.10
London - Chicago 14.25 - 17.00
Chicago - LV 18.15 - 20.42
Dit ticket kost EUR 606,= (zonder bagage) pp. Overstaptijd in Chicago is denk ik veel te kort (1.15 uur). We komen dan de VS in en neem aan dat we dan ook door de douane heen moeten gaan? Dan zal 1.15 uur hoogstwaarschijnlijk veel te weinig zijn? Ook komen we dan best laat aan in LV; ook niet heel fijn.
Overstappen zal zeker goedkoper zijn, maar kent ook best veel nadelen. Starten in Düsseldorf houdt in dat we al om 7.15 uur moeten vertrekken en dus midden in de nacht moeten opstaan. We vliegen dan via London en Miami, waarbij de overstaptijden acceptabel zijn en we rond 20.00 uur in LV aankomen. Ticketprijs dan EUR 800,=.
Frankfurt houdt ook een heel vroeg vertrek in (6.40 uur) en kent een overstap te London en Charlotte met aankomst van 18.00 uur te LV (ticket: EUR 701,=).
Weet niet of ik het voordeel van het goedkopere ticket vind opwegen tegen de diverse nadelen...
Wat zijn jullie tips/adviezen/ideeën?
NB Voor de diverse luchthavens heb ik al een prijsalarm ingesteld. Bovenstaande alternatieven via Skyscanner gevonden.
NB Via Antwerpen is nog niet te boeken; over 6 maanden pas denk ik
Net zo lang doorzoeken tot je iets passends vindt qua prijs en tijden. Je hebt nog ruim de tijd.
18/8 is meer dan 330 dagen in de toekomst..
Over een week of 2 a 3 kun je pas beginnen met zoeken. Maar goed, 12/7-29/7 zal niet veel anders zijn qua prijs dan 12/7-15/8, dus als ik daar snel even naar kijk dan zie ik idd exact dezelfde prijs voor de directe vlucht.
Starten in DUS en daarna de directe KL vlucht naar LAS nemen levert je dan bijvoorbeeld EUR 218 per volwassene op, iets minder voor de kinderen. Dus ca EUR 800 verdiend door even naar Dusseldorf te rijden en iets meer dan 4 uur eerder te vertrekken. Je hebt dan de 08.15u vlucht naar AMS, daar een connectie van 3u25m en dan alsnog dezelfde vlucht naar Las Vegas. Op de terugweg is de connectie 1u55m.
Het hoogseizoen blijft uiteraard duur, maar zet gewoon op Google flights een notificatie aan (zodra je 18 augustus daar kunt zoeken, dus over ca 3 weken) en hou het rustig in de gaten. Als je een prijs en route ziet die je bevalt doen boek je, en kijk je niet meer terug.
Over een week of 2 a 3 kun je pas beginnen met zoeken. Maar goed, 12/7-29/7 zal niet veel anders zijn qua prijs dan 12/7-15/8, dus als ik daar snel even naar kijk dan zie ik idd exact dezelfde prijs voor de directe vlucht.
Starten in DUS en daarna de directe KL vlucht naar LAS nemen levert je dan bijvoorbeeld EUR 218 per volwassene op, iets minder voor de kinderen. Dus ca EUR 800 verdiend door even naar Dusseldorf te rijden en iets meer dan 4 uur eerder te vertrekken. Je hebt dan de 08.15u vlucht naar AMS, daar een connectie van 3u25m en dan alsnog dezelfde vlucht naar Las Vegas. Op de terugweg is de connectie 1u55m.
Het hoogseizoen blijft uiteraard duur, maar zet gewoon op Google flights een notificatie aan (zodra je 18 augustus daar kunt zoeken, dus over ca 3 weken) en hou het rustig in de gaten. Als je een prijs en route ziet die je bevalt doen boek je, en kijk je niet meer terug.
Ik ga zo rond dezelfde vertrekdatum (iets eerder terug) maar zoals je zelf al aangeeft, is het net pas vrijgegeven. Ik houd het ook in de gaten maar ga nog lang niet boeken. Ik heb het afgelopen jaar het een beetje bijgehouden en het kan nog wel iets naar beneden. Hopelijk komen straks ook de Real Deal Dagen er aan, maar meestal is dat voor vluchten van de zomer pas in januari.
Via Skyscanner kan je al heel wat vluchten zien (wellicht alles al), maar via Google Flight inderdaad nog niet.
Jouw optie van DUS naar Amsterdam en vervolgens de directe vlucht naar LV, zie ik via Skyscanner niet naar voren komen. Dat zou inderdaad een uitstekend alternatief kunnen zijn. Wel heel vroeg opstaan...
Zal e.e.a. nader in de gaten houden en over 3 weken ook Google Flights weer bekijken.
Dank voor je input!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht