Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

6 volwassenen en 6 koffers welke auto?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
patrickvandepol
Amerikafan

6 volwassenen en 6 koffers welke auto?

Bericht door patrickvandepol »

Hi!

Een praktische vraag: we gaan volgend jaar mei met 6 volwassenen een rondrit doen van 10 dagen. We willen graag in 1 auto en we hebben allemaal 1 volwaardige ''check in'' koffer bij ons, dus 6 totaal. Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft of dit past in bijvoorbeeld een Chevrolet Suburban?

online kom je veel verschillende meningen tegen dus daarom de vraag of iemand hier ervaring mee heeft.

Dank je!

Gr Patrick
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 6 volwassenen en 6 koffers welke auto?

Bericht door Martin & Marianne »

En heb je naast die koffer nog een handbagagekoffer? En een koelbox?
En zijn het harde koffers? Waarom een koffer pp, is dat echt nodig?

Marianne
patrickvandepol
Amerikafan

Hi,

Nee hebben geen handbagage koffers, hooguit een paar losse kleine rugzakken en we kopen daar een koelbox (qua formaat even afhankelijk wat er nog past). Zijn harde koffers ja.

Ja de koffers zal wel 1 per persoon worden aangezien we ook nog gaan wandelen enz dus schoenen en kleding nodig hebben. 1 koffer pp zal dus wel nodig zijn :D
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

6 personen maakt het wel wat krap, aangezien dan de 3e zitrij niet geheel plat kan.
3 weken geleden kregen we bij Alamo Las Vegas een Jeep Grand Wagoneer mee (Full size SUV geboekt).
Veel groter krijg je de auto niet, en ik vraag me af of je daar 6 volwassenen en 6 koffer makkelijk in krijgt.

Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik zou toch echt proberen om te kijken of je niet kunt reizen met een cabintrolley pp en dan nog aanvullend een gedeelde grote koffer, of wellicht 2.

In ieder geval een premium full size SUV huren, dus formaatje Suburban, Expedition Max, Yukon XL, etc.

Ik heb toevallig dit jaar met zeven volwasssenen een Expedition Max gehad. Allemaal een cabin trolley en rugtas, en 1 grote koffer. Dat ging precies allemaal achterin (met de derde stoelrij dus volledig omhoog). Zit nog even naar de foto's te kijken van die trip en hoe onze bagage er in zat. Op basis daarvan denk ik niet dat 6 grote koffers gaat passen. 2 grote en 6 cabin-sized trolleys denk ik net wel..
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

2 jaar geleden met de familie 14 dagen rondgereisd. 6 personen mét bagage in een Suburban.
Ik had een Premium SUV gereserveerd. Alamo had veel SUV's en minivan's staan op LAS maar in eerste instantie geen Suburban. Uiteindelijk vond een 2e greeter er toch een; onze bagage (6 koffers/tassen en 6x handbagage) paste er net in. Elke dag passen en meten en gaatjes opvullen met rugtasjes etc.

Ervan uitgaande dat alle 6 reizigers comfortabel willen zitten (en niet bij elkaar op schoot); dan heb je echt wel 3 rijen nodig (met evt. de koelbox ergens tussenin).Dus om de 6 grote koffers kwijt te kunnen in de bagageruimte heb je echt een auto formaat Surburban (Jeep Grand Wagoneer, GMC Yukon XL, Ford Expedition XL) nodig. Een full-size SUV (= Tahoe, Yukon, Expedition, Wagoneer) is voor de inzittenen even ruim maar is ongeveer 60cm korter; dus minder diepe kofferruimte. Een Minivan zit comfortabeler maar heeft achter de 3e rij nog minder bagageruimte.
Dus geen full-size maar een Premium SUV.

Note: softshell of duffelbags zijn makkelijker te proppen dan hardshell koffers.
Achter de 2 duffelbags staat nog een rij met 4 grote trolley's (staand op de wielen in de lengte)
image.png
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

patrickvandepol schreef:
29 jul 2024, 14:12
Nee hebben geen handbagage koffers, hooguit een paar losse kleine rugzakken en we kopen daar een koelbox (qua formaat even afhankelijk wat er nog past). Zijn harde koffers ja.

Ja de koffers zal wel 1 per persoon worden aangezien we ook nog gaan wandelen enz dus schoenen en kleding nodig hebben. 1 koffer pp zal dus wel nodig zijn :D
Harde koffers stapelen/proppen niet zo handig. Dus een paar soft-shell of reistassen kan praktisch zijn.
Ik lees net in je andere post het reisplan. Voor 1,5 dag Sequoia hoeft er toch niet pp een grote koffer voor schoenen en kleding mee? Of moet er elke dag een andere outfit aan? Zware wandelschoenen en een trui/vest aantrekken tijdens de heen (en terug-)reis spaart veel ruimte.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
patrickvandepol
Amerikafan

Dank voor alle reacties al.. erg fijn.
Gaan de optie voor wat meer kleine koffers en minder groot eens bekijken.

Ik boek normaal altijd de auto bij sunnycars maar daar kan je helaas geen suburban huren van SF naar Las Vegas en daar inleveren.
Wat zijn de andere auto verhuurders waar jullie goede ervaringen mee hebben? Sunny cars vind ik altijd goed en duidelijk qua huur en verzekering.

Dank alvast.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

patrickvandepol schreef:
29 jul 2024, 16:10
Dank voor alle reacties al.. erg fijn.
Gaan de optie voor wat meer kleine koffers en minder groot eens bekijken.

Ik boek normaal altijd de auto bij sunnycars maar daar kan je helaas geen suburban huren van SF naar Las Vegas en daar inleveren.
Wat zijn de andere auto verhuurders waar jullie goede ervaringen mee hebben? Sunny cars vind ik altijd goed en duidelijk qua huur en verzekering.

Dank alvast.
https://ustravel.nl/Amerika-reizen/Autohuur
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Nog maar een, wellicht ten overvloede: 6 harde koffers ga je er nooit inkrijgen, zeker niet in een fullsize en het lijkt me ook echt een dagelijkse tetris oefening in een Premium. En als ik dan de foto zie van @Frasi, dan past het gewoon niet. Je kunt je koelbox zeker niet kwijt in de kofferbak. En je wilt ook niet tot aan het plafond stapelen want als je dan een keer hard moet remmen heeft de 3e zitrij de koffers in z'n nek.

In 2022 hadden wij een Grand Wagoneer. Fantastische auto. Maar de 2e zitrij met 2 stoelen had een middenconsole. De koelbox moest dus in de kofferbak. In 2024 hadden we een Ford Expedition XL. Tussen de 2 stoelen op de 2e zitrij geen middenconsole, dus daar kon de koelbox.

Ik wil maar zeggen: als je de koelbox niet ergens op/tussen de 2e zitrij kwijt kunt, moet dat er dus ook allemaal nog bij. Gaat gewoon niet passen. En dan moeten alle (kleine) dagrugzak al bij de voeten staan, je doet onderweg nog eens wat boodschappen, etc.

Ik ben niet bepaald een 'light traveller', maar zelfs ik krijg (in ieder geval op de heenweg :D ) m'n koffer niet stampvol. En dat is dus het voordeel van een Eastpak; je trekt de banden aan en die koffer is ineens een stuk minder dik. Dat stouwt en stapelt ook veel makkelijker. Maar met harde koffers werkt dat niet.

Mijn tip is om serieus te kijken of je zachte koffers kunt lenen/kopen. Als je toch vaker van plan bent op deze manier te reizen is dat echt de moeite. En Eastpak heeft vaak een aanbieding.
Als je dat niet wilt, dan zou ik zeker kijken naar opties om een koffer te delen. Je kunt eventueel onderweg wassen, dat scheelt weer in wat je mee moet nemen.

Ik zie net je vraag m.b.t. autohuur: wij wilden dus afgelopen zomer ook een grote auto met one-way. Het viel mij op dat een hoop aanbieders dat niet aanbieden. Wij hebben dit de laatste twee keer via Avis (.dk) gedaan; prima geregeld en met een mooie prijs vanwege code's. Check daarvoor eens het autohuur topic. Daar kan men je nog veel meer tips geven.
Sunnycars boek ik al een paar jaar niet meer; het is inderdaad prima geregeld, maar dat is het elders ook. Maar dan wel voor een fors lagere prijs. Afgelopen zomer een Ford Expedition Max XL voor $1880,- inclusief one-way fee Seattle - Denver en extra bestuurder. Vond ik een prima prijs voor 22 dagen huur.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

patrickvandepol schreef:
29 jul 2024, 13:53
Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft of dit past in bijvoorbeeld een Chevrolet Suburban?
6 harde koffers? Nooit van zn lang zal ze leven. Wat je zou kunnen proberen is een minivan huren met 6 losse stoelen. Dan kan je tussen de stoelen heel veel spullen kwijt.
Maar ik zou sowieso op zoek gaan naar iets flexibelers dan harde koffers. Misschien niet allemaal. Maar wel een paar die je wat meer opties geven.
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 29 jul 2024, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Bij Alamo zijn alle PFAR's standaard een 8-seater, dus met een volledige achterbank - geen middenconsole. Met z'n zessen heb je dan op zowel rij 2 als rij 3 ruimte om een koeltas/box in het midden te zetten.

6 gewone cabin trolleys and 1, of wellicht 2 koffers, plus 6 rugtassen oid krijg je er wel in. Je zit dan idd vol tot het dak, maar ach, dat hoort er bij..
patrickvandepol
Amerikafan

Dank voor alles reacties. Gaan eens even puzzelen en kijken wat we gaan doen. Gaan hier mee aan de slag
Nogmaals dank! 👍👍
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Zeg, 6 mannen (!) die anderhalve week op reis gaan? Daar valt echt nog wel wat te winnen, dus doe je voordeel met de tips en dan komt het echt wel goed!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tja, 6 volwassen mannen in één auto? Ik zou het persoonlijk niet willen. Ik snap dat je graag met z'n allen samen reist maar zou toch ook eens de opties voor 2 (midsize) SUV's bekijken. Dat moet qua kosten ook prima te verdelen zijn als je met 6 man bent. Je legt flinke afstanden af en dan is een beetje ruimte voor jullie zelf (en de bagage) wel fijn.

Is samen in één auto toch een must, dan eens kijken naar een Van (busje).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Roland is mij al voor zie ik, met 6 volw in één auto is wel heel erg knus en zou voor mij ook geen optie zijn. Huur lekker twee auto's en rouleer een beetje.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
30 jul 2024, 09:04

Is samen in één auto toch een must, dan eens kijken naar een Van (busje).

Roland
DE oplossing ....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

patrickvandepol schreef:
29 jul 2024, 13:53
online kom je veel verschillende meningen tegen dus daarom de vraag of iemand hier ervaring mee heeft.
Ik denk dat je hier ook verschillende meningen zult tegenkomen :wink:
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Met 6 grote kerels in één auto, bij meer dan 30 graden boven nul. Als er een hel is, stel ik hem me zo voor.
Ik zou absoluut twee auto’s huren. :wink:
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Je weet dat er zoiets uitgevonden is als airconditioning? ;-)

Ik zou tegen de OP zeggen: gewoon een premium full-size SUV huren bij Alamo, is gegarandeerd een 8-seater, en zorgen dat mensen reizen met een cabin trolley en twee gedeelde grotere koffers. Dat moet, zeker voor anderhalve week, totaal geen issue zijn.

En een auto is wel zo gezellig. De tip over een busje, tja, daar wil je toch niet in rijden? Dan is zo'n SUV echt een heel stuk comfortabeler, zowel voor de chauffeur als voor de passagiers.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer