Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur > 30 dagen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Minonbos
Amerikafan

Autohuur > 30 dagen

Bericht door Minonbos »

Goedemorgen,

Voor onze roadtrip hebben wij 42 dagen een huurauto nodig, gaan ook naar Canada (= incl. optie: grensoverschrijding)
Begin: Seattle
Einde: Las Vegas

Ik heb contact gehad met SunnyCars.
SunnyCars:
“Sunny Cars is namelijk een touroperator en zodra de 30 huurdagen worden gepasseerd, wordt het gezien als short-lease en dat mogen wij niet aanbieden. Wanneer u in uw geval langer dan 30 dagen wilt huren, dienen er 2 reserveringen te worden gemaakt”

“Met 2 verschillende reserveringen kunnen wij niet garanderen of van te voren aanvragen of dit dezelfde auto mag blijven, dit kun je vragen bij het ophalen van de eerste auto. Wij mogen hier niet in bemiddelen”

Pfff, hier hebben wij echt geen zin in, twee keer naar ophalen/inleveren.
Moet je ook nog tijdens je roadtrip: locatie én tijd autoverhuur inplannen :(

Heeft iemand in deze groep langer dan 30 dagen een auto gehuurd in VS?
Wil nl. écht vanuit Nederland (tijdens reserveringen) alles helder hebben.

Alvast dank voor de reacties/ervaringen!
bikkiebik
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur > 30 dagen

Bericht door bikkiebik »

Ik denk dat je het best gewoon bij de verhuurders zelf kunt kijken, zeer waarschijnlijk pakt dit ook voordeliger uit dan Sunnycars, welk als tussenpersoon ook geld meot verdienen.
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@bikkiebik
Bij verhuurder zelf is het een vaste prijs van moment reservering tot ophalen.

Bij SunnyCars fluctueren de prijzen.
Voorbeeld:
Vorig jaar hebben wij een auto gereserveerd voor 4 weken ad 3.000 euro, uiteindelijk nà wijziging(-en) mét dezelfde voorwaarden etc. als de oorspronkelijke reservering: 1.600 euro betaald :)
Auto opgehaald bij Alamo Salt Lake City International Airport.
Heb natuurlijk ook direct gekeken op website Alamo: zelfde auto/condities, etc --> was veel duurder dan SunnyCars uiteindelijk.

:!: Flexservice --> Reservering tot 24 uur voor huuraanvang altijd GRATIS wijzigen/annuleren
Vandaar SunnyCars :)

Nu hoor ik je aan denken, Deal With It (SunnyCars) ... ik sta open voor suggesties m.n. 1x ophalen én inleveren
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Minonbos schreef:
18 okt 2024, 11:04
Heeft iemand in deze groep langer dan 30 dagen een auto gehuurd in VS?
Ja, da's geen probleem, al vaker gedaan, bv bij Hertz, zie vb hieronder.
Keuze is dan óf rechtstreeks bij de verhuurder, 1 auto, misschien duurder (maar misschien ook niet, ik boek zelf alleen rechtstreeks), óf bij Sunnycars en na 30 dagen omruilen.
image.png
Laatst gewijzigd door harryh op 18 okt 2024, 11:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@ harryh
1. Hoe zijn je ervaringen met Hertz 🇺🇸?
2. Is Grensoverschrijding ook mogelijk met Hertz?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Prima, kijk even hier viewtopic.php?f=30&t=75544 en zoek op Hertz en hier viewtopic.php?f=30&t=71561, op de 1e pagina wordt daar uitgelegd hoe Hertz Gold Rewards & Ultimate Choice werkt.
Je mag gewoon naar Canada.
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@ harryh
Thx Harry! :)
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

In Europa vind ik Sunnycars en autoeurope prima omdat ze alle verzekeringen meenemen. Die maken huren via Hertz, Avis enz vaak duur. In de VS zijn de verzekeringen via Hertz en Alamo enz verplicht inbegrepen voor Nederlanders. Jij geeft aan dat je goedkoper uit was bij Sunny omdat de prijzen flexibel zijn. Dat zijn ze bij de grote verhuurders ook. Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat Sunny of AutoEurope goedkoper was in de VS. Heb jij de bekende kortingscodes wel toegepast? Heb je je status verhoogt om diverse voordelen te hebben?
Jij hebt je auto in SLC opgehaald bij Alamo. Wellicht moest je daarvoor in de rij en kreeg je je auto aangewezen. Ik was in mei ook op SLC en huurde via Alamo.de. Ik mocht meteen naar de garage en uitkiezen uit de standard SUV rij (mijn geselecteerde klasse) en koos natuurlijk een recente Ford Explorer. Bovendien had ik met de kortingscode van Alamo.de het voordeligste tarief t.o.v. andere verhuurders waaronder Sunny. Verdiep je eens in het forum over hoe je voordeliger en met meer keuzevrijheid kunt boeken bij bv Hertz, Avis en Alamo. Succes!
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@Trom
1. Heb jij de bekende kortingscodes wel toegepast? —> “Bekende” … Nee, hoe kom ik hier aan?
2. Heb je je status verhoogt om diverse voordelen te hebben? —> Hoe doe ik dit? Bij welke maatschappij(-en)?

3. Jij hebt je auto in SLC opgehaald bij Alamo. Wellicht moest je daarvoor in de rij en kreeg je je auto aangewezen —> Aanmelden bij Alamo-balie, gegevens afgeven en naar beneden (garage) auto zelf uitkiezen :)

4. Bovendien had ik met de kortingscode van Alamo.de het voordeligste tarief t.o.v. andere verhuurders waaronder Sunny —> Krijg je deze kortingscode omdat je geregeld auto’s huurt via Alamo.de?
Berry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Berry »

Hier keer 85 dagen gehuurd via National Car.
Helemaal prima. Ook bij hun krijg je trouwens dan (in ons geval) 3 contracten. Alleen zijn 2e en 3e kopie van de 1e. Technisch kan het niet langer dan 30 dagen blijkbaar.
Wel uiteraard dezelfde auto gehouden en we kregen gewoon bevestiging via mail dat nieuwr contract was ingegaan en verzoek of ik kilometerstand wilde uploaden.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Minonbos Dit zijn vragen die prima in het algemene autohuurtopic gesteld kunnen worden. @harryh heeft je de link al gegeven (de 1e van de 2). Neem de moeite (en tijd) om die topics eens door te spitten dan worden al heel veel vragen beantwoord. Verder is dit topic ook heel nuttig om meer te weten te komen over status ed en hoe je die verkrijgt.

Voor autohuur hoeft niet voor elke vraag een apart topic geopend te worden. Stel je vraag in het algemene autohuur topic en je krijgt in de regel heel snel antwoord. Het is een topic dat zo'n beetje het meest gelezen wordt en meest actief is op dit forum.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@Coyote

Hi Roland,

“@Minonbos Dit zijn vragen die prima in het algemene autohuurtopic gesteld kunnen worden” —> Ik dacht dat ik al in de juiste topic zat: Vervoer in en naar Amerika …
Sorry, als ik het niet goed gedaan heb!

Heb net ff topics doorgespit maar mijn vragen zie ik toch écht niet staan.

Wel blij met de links van @harryh en jouw persoontje @Coyote :clap:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Minonbos, het is wat duidelijker leesbaar als je aangehaalde berichten quote.
Selecteer het deel van de tekst dat je wilt quoten en en klik dan op de ".

Je zit wel in het goede subforum, maar er is in dit subforum een topic voor de autohuur. En ik kan me niet voorstellen dat je alle 376 pagina's van het verhuurtopic hebt doorgenomen. :lol:
Lees vooral het eerste bericht (zie link Harry) en begin dan eens met de laatste berichten. Alle codes komen door regelmatig voorbij.
En kun je iets niet vinden, dan kun je in dat topic je vragen stellen.

Marianne
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Minonbos
Zoals door een aantal leden aangegeven is het advies om even in te lezen in de site over het huren met korting bij de grote verhuurders. Ook is er een stappenplan om je status snel te verhogen. Scroll daar eens doorheen. Let wel, af en toe zijn er aanpassingen die meestal wel beschreven zijn.
Op de sites van de verhuurders kun je vinden wat een hogere status oplevert per verhuurder.
Alamo heeft geen statusprogramma maar via Alamo.de kun je door de Code 'thpps15' korting krijgen als je hem in het vak 'Vertrags id' invult.
Via Alamo.de kun je direct gebruik maken van 'skip the counter' en je auto kiezen. Let op dat Alamo.nl geen directe verhuurder is van Alamo. Alamo.nl is een broker. De genoemde code werkt alleen op de Duitse site. Soms levert ustravel.nl wel goede prijzen bij Alamo. Altijd in de gaten houden dus.
Let ook op dat prijzen vaak de neiging hebben nog flink te zakken als je 2 a 3 maanden voor vertrek zit. Boek daarom altijd de 'pay later' optie. Je kunt dan altijd zonder problemen je boeking wijzigen. Dus leg vast als je een goede prijs ziet, kies 'pay later' en controleer regelmatig de diverse sites van de verhuurders met je codes.

Hertz heeft wel een statusprogramma. Lees daarover op de Hertz pagina's op het forum. Een paar veel gebruikte codes zijn: 510000 (algemene code), 618583 Visa, Flying Blue (des te hoger je status bij KLM des te meer korting) 629733 (bij Flying Blue blauw en zilver) en voor allerlei andere codes zie site.
Avis heeft ook interessant statusprogramma. Net zoals bij Hertz maakt het soms flink qua prijs uit of je bij Avis.nl, Avis.de, Avis.fr enz boekt. De afgelopen jaren wilden Avis.is en Avis.dk nogal eens interessant zijn.
Lees over voordelen over in welk land te boeken ook meer op de Avis en Hertz pagina's.
National was ooit ook erg interessant maar het laatste jaar lijken de aantrekkelijke prijzen niet echt meer te komen.

Ga vooral zoeken en als je een deal hebt gevonden, leg die vast met post pay en blijf regelmatig checken of het toch niet nog scherper kan.
Laatst gewijzigd door Trom op 19 okt 2024, 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

Martin & Marianne schreef:
19 okt 2024, 15:16
Minonbos, het is wat duidelijker leesbaar als je aangehaalde berichten quote.
Selecteer het deel van de tekst dat je wilt quoten en en klik dan op de ".

Je zit wel in het goede subforum, maar er is in dit subforum een topic voor de autohuur. En ik kan me niet voorstellen dat je alle 376 pagina's van het verhuurtopic hebt doorgenomen. :lol:
Lees vooral het eerste bericht (zie link Harry) en begin dan eens met de laatste berichten. Alle codes komen door regelmatig voorbij.
En kun je iets niet vinden, dan kun je in dat topic je vragen stellen.

Marianne

Hi Marianne,

:?: Ik had de eerste twee zinnen 2e alinea geselecteerd + “ —> maar pakt nu jouw hele bericht zie ik :shock:
Ter info: Natuurlijk heb ik niet alle 376 pagina’s van het verhuurtopic doorgenomen —> Ben daarom dankbaar dat ik hier nu word geholpen :clap:
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@Trom
Thanks voor je reactie, (ook) heel blij mee!
Fijn dat wij elkaar zo kunnen helpen :thumbup:
Ga het volgende week allemaal uitzoeken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Minonbos schreef:
19 okt 2024, 17:10
Hi Marianne,

Ik had de eerste twee zinnen 2e alinea geselecteerd + “ —> maar pakt nu jouw hele bericht zie ik
Als je eerst een nieuw topic opent en dan pas de betreffende regels selecteert zal het wel goed gaan. :thumbup:

En je kunt natuurlijk altijd in de quote de niet-relevante regels weghalen.

Marianne
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@Martin & Marianne

Ff voor mij … Waarom zie ik bij jouw laatste bericht géén “ rechtsboven?
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

Martin & Marianne schreef:
19 okt 2024, 17:25
Minonbos schreef:
19 okt 2024, 17:10
Hi Marianne,

Ik had de eerste twee zinnen 2e alinea geselecteerd + “ —> maar pakt nu jouw hele bericht zie ik
Ik stuur je net een bericht en nu staat er in 1x wel weer “ —> Die ik voor dít bericht gebruikt heb
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is tegen de forumregels (en onnodig) om bovenliggen berichten te quoten. Daarom staat er geen " in het laatste bericht.

Maar als je zoals ik aangaf eerst een nieuw topic opent en dan het bericht opzoekt waaruit je wilt quoten, dan kan het wel. Maar quote in dat geval niet het hele bericht.

Let ook goed op wat je quote, want in jouw laatste bericht lijkt het alsof je mij quote, maar je hebt alleen je eigen bericht gequote.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer