Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GPS bij je huurauto?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Jann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

GPS bij je huurauto?

Bericht door Jann »

Hallo,
wij huurden al vele malen een auto in de VS, en konden tot nu toe altijd wel of niet kiezen om een gps erbij te huren. Deze keer vonden we er niets over bij het huren van onze wagen bij Alamo. Er zit dus geen bij. Maar mijn vraag is nu, is het niet zo dat er de dag van vandaag in elke huurwagen die je huurt er automatisch een gps is ingebouwd, zeker in de VS, of is dat toch niet zo ? We huren een SUV bij Alamo in Seattle. Jann
Laatst gewijzigd door markro op 26 jun 2025, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ter verduidelijking topictitel aangepast.
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Gps

Bericht door Trom »

Bijzonder want als ik via alamo.de kijk dan kan ik dat gewoon bijboeken. Kost wel 321 euro voor 3 weken!
Bij Alamo heb je 'skip the counter' mogelijkheid. Als je dat hebt, kies je toch gewoon een auto uit met een ingebouwde routeplanner of eentje met Android auto of Apple carplay. Moet niet zo moeilijk zijn om die te vinden.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@Jann als je met gps navigatie bedoelt: Juist steeds minder rental cars hebben dat. Daarvoor in de plaats Carplay/AA idd, dus navigeren met je smartphone.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Vaak lijkt het of er wel een in zit, maar die hebben ze dan uitgeschakeld en heb je er dus niks aan. Altijd een meevaller als het wel werkt. In een camper zit er eigenlijk nooit een, behalve in de truckcampers in Canada.
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Bij Alamo hebben we de afgelopen 2 keer gewoon de GPS kunnen gebruiken die ingebouwd is. Alleen is hij niet verbonden met internet dus is de traffic info niet actueel. Maar wij gebruiken hem sowieso alleen als backup op de Google maps op onze telefoon.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Jann
Amerikafan

Re: GPS bij je huurauto?

Bericht door Jann »

Dank je al voor de replys, maar ik ben een leek daarin. Hoe doe je dit dan met het internet? Mijn roaming is in de VS altijd uitgeschakeld, ik gebruik enkel wifi ( al eens internet aangelegd jaren geleden en een flinke som moeten betalen). Iedereen zegt dat je met CarPlay internet wel nodig hebt, wifi lukt niet daarvoor… Hoe geraken jullie dan op het net vraag ik me af .
Jann
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Roaming en mobiele data aanzetten - en ws een Amerikaanse (e)sim kopen zodat dit betaalbaar blijft. Zie het topic daarover viewtopic.php?f=10&t=68607
Bianca B
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Bianca B »

In de auto die we hebben, ook in Seattle bij Alamo opgehaald, zit ook navigatie. Werkt voor geen meter. We hadden ook een satelliet radio bij geboekt, die zit niet in. Misschien hebben wij verkeerde auto gekozen? We hadden een standaard SUV geboekt en een auto mogen kiezen uit de Full size SUV rij. Hybride Jeep Cherokee, verder prima auto. Maar navigeren doen we al een aantal jaar met een Garmin die we bij Best Buy gekocht hebben , met lifetime updates. $ 99 en werkt perfect. Paar weken voor de vakantie altijd updaten en klaar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook werken met een gratis app zoals Herwego. Die doenload je en daarnaast download je de kaarten van de Staten waar je doorheen rijdt. Internet is niet nodig voor navigeren. Wil je wel actuele verkeersinformatie dan inderdaad een (e)sim nemen. Wij vinden dat in het westen meestal niet nodig.

Marianne
Jann
Amerikafan

Bericht door Jann »

Dank voor de antwoorden.
@MartinenMarianne : Na het downl. van de app, hoe zet je dan of download je dan de kaarten erop van de Staten waar je door rijdt ?
Jann
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je hem hebt gedownload scroll je naar beneden in het eerste scherm. Daar zie je dit:
image.png

Achter "gedownloade kaarten" klik je op de >

Je krijgt dan dit scherm:
image.png

Met de knop daar onderaan kun je (nieuwe) kaarten downloaden.

Succes!

Marianne
Jann
Amerikafan

Bericht door Jann »

Hallo Marianne en Martin,
die lukte idd tot nu toe.
Benieuwd morgen of het idd werkt dan. Spannend !
Ik laat het jullie weten !
(Ps. We zitten nu in Packwood, Cowlitz River Lodge)
Grond en alvast bedankt
Jann
Jann
Amerikafan

Bericht door Jann »

Hallo,
alles van installeren en downloaden lukte perfect, enkel als ik het wil gebruiken als navigatie in de auto lukt het niet. Internet vereist…
Pfff …
Toch txs voor alles !
Jann
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Ik had eerst ook hereweogo maar ben een paar jaar geleden overgestapt naar Tomtom op m'n iPhone. Kost EUR15 per jaar of zo, maar werkt perfect offline. Regelmatig map updates, etc....
Bart80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bart80 »

Ik navigeer ook altijd met de telefoon, werkt altijd goed. Bij onze laatste huur bij Alamo was het Gold+GPS pakket net zo duur als het standaard pakket dus toch maar aangevinkt.
Het viel me op dat ik, waarschijnlijk hierdoor, geen skip the counter kon doen maar alleen Accelerated check in.
Bij aankomst dus eerst langs de balie waar we direct geholpen werden door een vriendelijke medewerker. Hij liep met ons naar een scherm waar door een paar gegevens in te vullen een geprint briefje uit kwam die we moesten laten zien in de parkeergarage.
Daar aangekomen werden we direct doorverwezen naar de rij waaruit we konden kiezen. De medewerker gevraagd in welke auto GPS zat omdat we dit aangevinkt hadden. Zij vertelde dat we een mobiele GPS kregen bij het hokje als we wegreden.
Aangekomen bij het hokje gewezen op de GPS omdat hij ons al snel een fijne rit wilde wensen. De medewerker keek nog even naar de gegevens, bood zijn excuses aan en gaf ons een TomTom en hij nam zelfs de tijd om het adres van het hotel in te voeren.
De TomTom hebben we een aantal keer gebruikt, maar ik zou er niet extra voor betalen omdat navigeren met de telefoon ook prima werkt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer