Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ramen sluiten in het vliegtuig

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Ramen sluiten in het vliegtuig

Bericht door gera_r »

Na een paar keer middenrijen gehad te hebben in het vliegtuig, hadden we dit jaar weer eens plaatsen aan het raam. Daarbij viel me het volgende op:

Op onze vlucht van Amsterdam naar Chicago met United Airlines, werden de raampjes in de dreamliner na de eerste maaltijd digitaal 'gesloten' zodat het donker werd in het vliegtuig en iedereen 'braaf' gaat slapen of film kijken. Ik dacht echt, huh? We vliegen overdag, gaan geen nacht in, en komen overdag weer aan. Ik hoef helemaal niet te slapen. Het wordt zelfs aangeraden, vanwege jetlag, om je alvast aan te passen aan tijd op plaats van aankomst, dan ga je toch overdag niet slapen? Als ik bij het raam zit, wil ik graag naar buiten kijken zolang dat kan (daglicht, boven land, geen wolken). Waarom moeten wij overdag 'slapen'? Ik kon mijn raampje zelf wel weer lichter maken, maar na een aantal minuten werd hij toch weer donker. Vond dat heel irritant.
Bij onze terugvlucht van San Francisco naar Amsterdam zaten we in een ander type vliegtuig, waarbij je zelf de raampjes open en dicht kunt doen. Maar na de maaltijd werd aangekondigd, dat iedereen de raampjes dicht moest doen, om anderen de kans te geven te slapen en/of film te kijken. Nou ja, zeg... We zaten gewoon boven land in Canada, volop licht buiten en naar mijn idee nog geen tijd om te gaan 'slapen'. Ik liet mijn raam gewoon open. Wilde graag naar beneden kijken. Maar toen werd ik persoonlijk door een steward verzocht om mijn raam te sluiten. Pff...

Heb dat nog nooit eerder meegemaakt. Is dit iets nieuws? Heb ik ergens iets gemist en is dit bij andere maatschappijen tegenwoordig ook zo? Vooral op de heenvlucht was ik hoogst verbaasd...
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Ramen sluiten in het vliegtuig

Bericht door jojostravelusa »

Nee, niet nieuw, in de Dreamliner tenminste. Daar vlogen we in 2018 mee en toen was het ook al zo. Later hebben we ook bij andere maatschappijen in andere types toestellen het verplichte slapen gehad. Inderdaad heel irritant.
hemmie
Amerika-expert

Re: Ramen sluiten in het vliegtuig

Bericht door hemmie »

Ik kan me nier herinneren dat het ooit anders was, de raampjes moeten tijdens de lange vlucht een ryijd verduisterd worden, ook tijdens dagvluchten. Wat me wel opviel met de raampjes die automatisch verduisteren is dat die tijd een stuk langer lijkt te zijn geworden, deels waarschijnlijk doordat je geen ongehoorzame passagiers meer hebt.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer