Ook ik ben nieuw hier en ben van plan met gezin naar West Amerika te gaan in juli/augustus 2016. Ook wij zoeken een relaxed schema, alhoewel ik merk dat ik het moeilijk vind om dingen weg te strepen! Alles is zo mooi...
Bij mijn vorige West-Amerika-reis heb ik Mesa Verde niet gedaan, dus die zou ik graag opnemen, maar dat ligt wel onhandig uit de route. Mijn man wil vooral niet teveel plaatsen aandoen (rust) en de kinderen willen ook actie en shoppen.Ik wil graag eindigen in San Diego in augustus om surflessen te nemen en te zwemmen met de luipaardhaaien

Dag 1: Aankomst Phoenix en afhankelijk van de aankomsttijd doorrijden naar Grand Canyon; we mogen door de jetlag toch nog niet naar bed!(3,5 uur)
Dag 2: Grand Canyon zonsopkomst (we hebben toch een jetlag en zijn vroeg op

Dag 3: Grand Canyon helicoptervlucht en dan naar--> Page (kleine 2 uur)
Dag 4: Page/Lake Powell hele dag boot huren
Dag 5: Page
Dag 6 Page --> Mesa Verde (3,5 uur)
Dag 7: Mesa--> Monument Valley (2,5 uur)
Dag 8: Monument Valley jeeptocht
Dag 9: Monument Valley--> Capitol Reef (3 uur, de weg schijnt zo mooi te zijn...)
Dag 10: Capitol Reef--> Bryce (2 uur)
Dag 11: Bryce--> Zion
Dag 12: Zion --> Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine (4 uur)
Dag 16: Lone Pine-->Yosemite (via Mono Lake en Tioga Pass)
Dag 17: Yosemite
Dag 18: San Francisco; fietsen over de Golden Gate
Dag 19: San Francisco; Alcatraz
Dag 20: San Francisco--> Big Sur
Dag 21: Big Sur; whalewatching
Dag 22: Big Sur--> LA
Dag 23: LA--> Universal Studios
Dag 24: San Diego
Dag 25: San Diego
Dag 26: San Diego--> Amsterdam
We vinden het leuk om in een paar natuurparken te kamperen in een tent, die we willen kopen bij Walmart. Echte kampeerders zijn we niet, maar in natuurparken kan het wel een toegevoegde waarde hebben denken wij; we hebben bijvoorbeeld heel goede herinneringen aan kamperen in Costa Rica tussen de brulapen! Maar ik ben geen held en wil niet opgegeten worden door de beren en ook niet wegsmelten in de woestijn. Welke plekken zouden zich lenen voor kamperen dan? En als ik iets moet schrappen (haha ik heb de reis gewoon verlengd tot alles paste

Note mod: Routetopic afgesplitst naar eigen topic