Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis DianaV: camperreis van Denver naar San Francisco 2016
Reis DianaV: camperreis van Denver naar San Francisco 2016
Hallo allemaal,
In 2016 willen wij in juli/augustus 23 dagen een reis maken in zuidwest Amerika. Ik heb al heel wat gezien op dit forum en het duizelt mij ondertussen van de mogelijkheden. Ik heb ook de reisverslagen van Marianne & Martin bekeken en mij daarop geprobeerd te baseren. Wij reizen met z'n drieën (1 kind) en ik ben natuurlijk op zoek naar de beste balans tussen veel zien en ook genieten/rust. We hebben nog niet geboekt, omdat we ook nog twijfelen over de route. Voorkeur gaat meer uit naar natuur dan stad, maar San Francisco spreekt ons wel aan. Yellow Stone en Grand Teton willen we graag zien, dat gaat wel ten koste van de Grand Canyon. Ik zie niet hoe ik die er ook nog kan in fietsen.
Graag jullie tips over de haalbaarheid van deze camperreis, advies over campings ook van harte welkom!
Bedankt,
Diana
dag 1 Amsterdam - Denver
dag 2 Denver - Estes Park
dag 3 Estes Park
dag 4 Estes Park - Sheridan
dag 5 Sheridan - Cody
dag 6 Cody - Yellowstone
dag 7 Yellowstone
dag 8 Yellowstone
dag 9 Yellowstone
dag 10 Yellowstone - Grand Teton
dag 12 Grand Teton
dag 13 Grand Teton - Springdale
dag 14 Zion
dag 15 Zion- Las Vegas
dag 16 Las Vegas
dag 17 Las Vegas - Death Valley
dag 18 Death Valley - Mammoth lakes
dag 19 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 20 Yosemite
dag 21 Yosemite
dag 22 Yosemite - San Francisco
dag 23 San Francisco
In 2016 willen wij in juli/augustus 23 dagen een reis maken in zuidwest Amerika. Ik heb al heel wat gezien op dit forum en het duizelt mij ondertussen van de mogelijkheden. Ik heb ook de reisverslagen van Marianne & Martin bekeken en mij daarop geprobeerd te baseren. Wij reizen met z'n drieën (1 kind) en ik ben natuurlijk op zoek naar de beste balans tussen veel zien en ook genieten/rust. We hebben nog niet geboekt, omdat we ook nog twijfelen over de route. Voorkeur gaat meer uit naar natuur dan stad, maar San Francisco spreekt ons wel aan. Yellow Stone en Grand Teton willen we graag zien, dat gaat wel ten koste van de Grand Canyon. Ik zie niet hoe ik die er ook nog kan in fietsen.
Graag jullie tips over de haalbaarheid van deze camperreis, advies over campings ook van harte welkom!
Bedankt,
Diana
dag 1 Amsterdam - Denver
dag 2 Denver - Estes Park
dag 3 Estes Park
dag 4 Estes Park - Sheridan
dag 5 Sheridan - Cody
dag 6 Cody - Yellowstone
dag 7 Yellowstone
dag 8 Yellowstone
dag 9 Yellowstone
dag 10 Yellowstone - Grand Teton
dag 12 Grand Teton
dag 13 Grand Teton - Springdale
dag 14 Zion
dag 15 Zion- Las Vegas
dag 16 Las Vegas
dag 17 Las Vegas - Death Valley
dag 18 Death Valley - Mammoth lakes
dag 19 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 20 Yosemite
dag 21 Yosemite
dag 22 Yosemite - San Francisco
dag 23 San Francisco
Laatst gewijzigd door PSVwally op 02 sep 2015, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: camperreis van Denver naar San Francisco 2016
Hallo en welkom op het forum!
Het begin van je route is doenbaar, maar het hangt bv op dag 2 al wel af van hoelaat je de camper kunt halen hoelaat je in Estes Park bent. Dat zal op zn vroegst toch pas halfweg de middag zijn denk ik als het al niet later wordt.
Sheridan ligt niet handig tussen RMNP en Cody in dit geval. En als je ook nog via de trail ridge road wilt zou ik het er al zeker uithalen. Rij via Lander/Riverton of Thermopolis.
Voor Yellowstone en Grand Teton heb je op deze manier voldoende tijd.
Maar dan heb je de rit Grand Teton - Springdale, dat is met de camper zonder stops waarschijnlijk al een uur of 11 rijden. Dat zou ik je echt afraden om dat in 1 dag te doen.
Dan het stuk tussen Las Vegas en SF:
Je mag in de zomermaanden alleen met cruiseamerika campers door Death Valley. Ik weet niet welk verhuurbedrijf jullie in gedachten hadden, maar dan zul je aan de oostkant langs death valley af moeten rijden als je er niet door mag. Daar zou je dus een dagje kunnen winnen in dit geval door gewoon van Vegas naar Mammoth Lakes te rijden.
San Francisco spreekt je aan. Dan is het einde wat onduidelijk voor mij. Vlieg je op dag 23 naar huis of op dag 24? Vergeet ook niet dat je altijd een dag later pas thuis arriveert ivm tijdzones en datumgrens. Je moet een camper vaak voor 11u s morgens schoon inleveren. Dat is vanuit Yosemite Valley niet te doen eigenlijk, ook al omdat je het nog schoon moet maken ed. Dan zou je dag 21 dus misschien al een stuk richting SF moeten rijden.
Je kan ervoor kiezen om de volle dag GT eruit te halen en die dag death valley. In ieder geval 1 dag gebruiken om de rit Grand Teton - Zion op te delen. En dan misschien ook nog een dag SF om de tijd te hebben iets van die stad te zien?
Het begin van je route is doenbaar, maar het hangt bv op dag 2 al wel af van hoelaat je de camper kunt halen hoelaat je in Estes Park bent. Dat zal op zn vroegst toch pas halfweg de middag zijn denk ik als het al niet later wordt.
Sheridan ligt niet handig tussen RMNP en Cody in dit geval. En als je ook nog via de trail ridge road wilt zou ik het er al zeker uithalen. Rij via Lander/Riverton of Thermopolis.
Voor Yellowstone en Grand Teton heb je op deze manier voldoende tijd.
Maar dan heb je de rit Grand Teton - Springdale, dat is met de camper zonder stops waarschijnlijk al een uur of 11 rijden. Dat zou ik je echt afraden om dat in 1 dag te doen.
Dan het stuk tussen Las Vegas en SF:
Je mag in de zomermaanden alleen met cruiseamerika campers door Death Valley. Ik weet niet welk verhuurbedrijf jullie in gedachten hadden, maar dan zul je aan de oostkant langs death valley af moeten rijden als je er niet door mag. Daar zou je dus een dagje kunnen winnen in dit geval door gewoon van Vegas naar Mammoth Lakes te rijden.
San Francisco spreekt je aan. Dan is het einde wat onduidelijk voor mij. Vlieg je op dag 23 naar huis of op dag 24? Vergeet ook niet dat je altijd een dag later pas thuis arriveert ivm tijdzones en datumgrens. Je moet een camper vaak voor 11u s morgens schoon inleveren. Dat is vanuit Yosemite Valley niet te doen eigenlijk, ook al omdat je het nog schoon moet maken ed. Dan zou je dag 21 dus misschien al een stuk richting SF moeten rijden.
Je kan ervoor kiezen om de volle dag GT eruit te halen en die dag death valley. In ieder geval 1 dag gebruiken om de rit Grand Teton - Zion op te delen. En dan misschien ook nog een dag SF om de tijd te hebben iets van die stad te zien?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Welkom op het forum.
Van Denver/RMNP/Estes Park naar Cody is een hele rit, zeker met een camper. Is het een optie om in Salt Lake City te beginnen en van daar naar Yellowstone te rijden? Op die manier zou je in ieder geval de Grand Canyon "erin kunnen fietsen." En je hebt ook tijd voor andere bezienswaardigheden in het zuidwesten.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Van Denver/RMNP/Estes Park naar Cody is een hele rit, zeker met een camper. Is het een optie om in Salt Lake City te beginnen en van daar naar Yellowstone te rijden? Op die manier zou je in ieder geval de Grand Canyon "erin kunnen fietsen." En je hebt ook tijd voor andere bezienswaardigheden in het zuidwesten.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ja, Old Faithfull, het is een optie om in Salt Lake te beginnen. En dan bijvoorbeeld via een loop naar SF? Ik ben al aan het kijken.
Re: Reis DianaV: camperreis van Denver naar San Francisco 2016
Wij hebben deze zomer een heel andere route met de camper gevolgd, dus daar kan ik niet veel over zeggen. Ik kan je wel tips geven over de campings in Yosemite en Zion.
Wij vonden Upper Pines in Yosemite heel mooi, en in Zion hebben we op de Watchman Campground gestaan. Ook heel mooi. De meeste mensen verkiezen daar een plekje aan de rivier. We hebben niet in Mammoth Lakes overnacht, maar wel 20 mijl noordelijker, aan June Lake, de Oh Ridge Campground. We vonden het uitzicht daar prachtig. En van daaruit is het maar 15 mijl tot aan Mono Lake. Te reserveren via dezelfde site als de campgrounds in Yosemite en Zion.
Wij vonden Upper Pines in Yosemite heel mooi, en in Zion hebben we op de Watchman Campground gestaan. Ook heel mooi. De meeste mensen verkiezen daar een plekje aan de rivier. We hebben niet in Mammoth Lakes overnacht, maar wel 20 mijl noordelijker, aan June Lake, de Oh Ridge Campground. We vonden het uitzicht daar prachtig. En van daaruit is het maar 15 mijl tot aan Mono Lake. Te reserveren via dezelfde site als de campgrounds in Yosemite en Zion.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Re: Reis DianaV: camperreis vanSan Francisco naar Salt Lake 2016
Iedereen bedankt voor de reacties.
Wij zijn nu bezig met een aangepast en omgekeerde route.
Dit is het idee:
SF>Yosemite>LV>Zion>Bryce>Page>Grand Canyon>Arches>Dinosaur>Grand Teton>Yelllow Stone>Salt Lake.
Ik post nog een schema
Wij zijn nu bezig met een aangepast en omgekeerde route.
Dit is het idee:
SF>Yosemite>LV>Zion>Bryce>Page>Grand Canyon>Arches>Dinosaur>Grand Teton>Yelllow Stone>Salt Lake.
Ik post nog een schema
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien goed om eerst even te checken of je een camper in SF kunt ophalen en in SLC kunt inleveren. Maar wellicht is dat geen probleem?
Marianne
Marianne
Re: Reis DianaV: camperreis van San Francisco naar Salt Lake 2016
Hallo allemaal,
Ja, het lukt om een camper in SF op te halen en in SLC in te leveren. We hebben nu het volgende in gedachte.
We willen teveel he. Jullie kunnen niet de keuze voor mij maken wat ik moet zien, maar wel wat logisch is om te doen, qua route?
Groeten!
dag 1 Amsterdam - San Francisco
dag 2 SF
dag 3 SF > Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 ? Mammoth Lakes of iets verder (suggesties?) of rechtstreeks naar Las Vegas?
dag 7 Las Vegas
dag 8 Zion
dag 9 Zion
dag 10 Bryce
dag 12 Grand Canyon
dag 13 Page
dag 14 Arches
dag 15 Arches
dag 16 Dinosaur
dag 17 Grand Teton
dag 18 Grand Teton > Yellow Stone
dag 19 Yellow Stone
dag 20 Yellow Stone
dag 21 Yellow Stone > Salt Lake City
dag 22 SLC > A'dam
dag 23 A'dam
Ja, het lukt om een camper in SF op te halen en in SLC in te leveren. We hebben nu het volgende in gedachte.
We willen teveel he. Jullie kunnen niet de keuze voor mij maken wat ik moet zien, maar wel wat logisch is om te doen, qua route?
Groeten!
dag 1 Amsterdam - San Francisco
dag 2 SF
dag 3 SF > Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 ? Mammoth Lakes of iets verder (suggesties?) of rechtstreeks naar Las Vegas?
dag 7 Las Vegas
dag 8 Zion
dag 9 Zion
dag 10 Bryce
dag 12 Grand Canyon
dag 13 Page
dag 14 Arches
dag 15 Arches
dag 16 Dinosaur
dag 17 Grand Teton
dag 18 Grand Teton > Yellow Stone
dag 19 Yellow Stone
dag 20 Yellow Stone
dag 21 Yellow Stone > Salt Lake City
dag 22 SLC > A'dam
dag 23 A'dam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, het is net iets te veel denk ik. Qua route zou het misschien niet zo gek zijn om naar de North Rim van de GC te gaan; dit zou dan tussen Zion en Bryce kunnen. Maar ik zou het overslaan denk ik, net als Page, en dan van Bryce via Capitol Reef naar Moab gaan.
Ik zit ook te kijken of het handig is Moab over te slaan, maar dan krijg je geen handige route als je wel naar Page (en Monument Valley?) wilt.
Je zou het zo kunnen doen als wij deden dit jaar, dus Las vegas - Zion - GC North Rim - Bryce - Capitol Reef - tussenstop - Grand teton.
Op dag 5 zou je aan het eind van de dag naar Tuolumne Meadows of Lee Vining kunnen gaan, en vandaar in 1 dag naar Las Vegas. Dan heb je ene dag minder Yosemite, maar je zou die dag wel goed kunnen gebruiken in de rest van de route.
Marianne
Ik zit ook te kijken of het handig is Moab over te slaan, maar dan krijg je geen handige route als je wel naar Page (en Monument Valley?) wilt.
Je zou het zo kunnen doen als wij deden dit jaar, dus Las vegas - Zion - GC North Rim - Bryce - Capitol Reef - tussenstop - Grand teton.
Op dag 5 zou je aan het eind van de dag naar Tuolumne Meadows of Lee Vining kunnen gaan, en vandaar in 1 dag naar Las Vegas. Dan heb je ene dag minder Yosemite, maar je zou die dag wel goed kunnen gebruiken in de rest van de route.
Marianne
We zijn er nog niet uit, maar ik wil even bedanken voor de reacties en het meedenken.
Op dit moment bekijken we verschillende trajecten: SF > SLC one way en LV > Denver one way.
Ik plaats een route zodra we eruit zijn!
Op dit moment bekijken we verschillende trajecten: SF > SLC one way en LV > Denver one way.
We zijn er nog niet uit, maar ik wil even bedanken voor de reacties en het meedenken.
2018 West Canada
2016 Zuidwesten USA
2006 New York City, rondreis New York, Vermont, New Hampshire
2004 Florida
2016 Zuidwesten USA
2004 Florida
Beste allemaal,
We zijn eruit.
We nemen een retour las vegas en huren een camper.
We volgen deze route:
Las Vegas > Grand Canyon > Page > monument valley > Arches > Dinosaur > Grand Teton > Yellow Stone > Salt Lake City > Capitol Reef > Bryce > Zion > Las Vegas.
Ik bewust niet het aantal dagen per stop gezet, want dit kan wisselen.
Bedankt voor jullie tips nogmaals.
Groeten!
We zijn eruit.
We nemen een retour las vegas en huren een camper.
We volgen deze route:
Las Vegas > Grand Canyon > Page > monument valley > Arches > Dinosaur > Grand Teton > Yellow Stone > Salt Lake City > Capitol Reef > Bryce > Zion > Las Vegas.
Ik bewust niet het aantal dagen per stop gezet, want dit kan wisselen.
Bedankt voor jullie tips nogmaals.
Groeten!
2018 West Canada
2016 Zuidwesten USA
2004 Florida
2016 Zuidwesten USA
2004 Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoop dat je behalve Arches ook Canyonlands gaat aandoen. Ik zou in die tijd van het jaar eerlijk gezegd wel een dagplan maken. Het zal op veel plekken namelijk druk zijn
Hoi Paul,
Wat bedoel je precies: van dag tot dag plannen waar we willen zijn, of ook reserveren? Dat laatste is denk ik nodig voor campings Yellow Stone, maar ook voor andere campings?
We hebben voldoende tijd rond Moab om Canyonlands te bezoeken!
Groeten,
Diana
Wat bedoel je precies: van dag tot dag plannen waar we willen zijn, of ook reserveren? Dat laatste is denk ik nodig voor campings Yellow Stone, maar ook voor andere campings?
We hebben voldoende tijd rond Moab om Canyonlands te bezoeken!
Groeten,
Diana
2018 West Canada
2016 Zuidwesten USA
2004 Florida
2016 Zuidwesten USA
2004 Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je noemt steeds alleen Arches, daarom mijn Canyonlands opmerking.
Verder zei je:
Verder zei je:
Dit lees/las ik als dat je min of meer op de bonnefooi wilt gaan. Tot een aantal jaar geleden goed te doen, maar de laatste jaren is het op heel veel plekken tijdens het hoogseizoen enorm druk. Ik zou dus echt wel redelijk wat meer vastleggen dan alleen Yellowstone. Arches, Grand Teton, Yellowstone, Zion, Bryce zeker vastleggen.Ik bewust niet het aantal dagen per stop gezet, want dit kan wisselen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grand Teton kun je niet vastleggen dacht ik. Bij Bryce heb je ook een aantal fcfs campings, maar ik denk dat reserveren daar wel aan te raden is. Ook Zion lijkt me goed om te reserveren.
Marianne
Marianne
Bedankt. ik had al wel een lijst met campings voor onderweg gemaakt. Als ik het zo lees is het beter om toch te reserveren. Vind ik wel jammer vanwege de flexibiliteit, maar we hebben natuurlijk wel al een planning.
2018 West Canada
2016 Zuidwesten USA
2004 Florida
2016 Zuidwesten USA
2004 Florida
Deze maand gebeurt het: onze eerste campertrip door het zuidwesten van de VS. Mede door de tips en wetenswaardigheden op dit forum is de route heel anders dan in het onderwerp staat. We maken een loop vanuit Las Vegas en doen het redelijk rustig aan. We hebben de meeste campgrounds gereserveerd, zodat we de tijd hebben onderweg.
1 Las Vegas
2 Kingman
3-4 Grand Canyon
5 Page
6 via Monument Valley naar Bluff
7-8 Moab voor Canyonlands
9 Arches
10 Dinosaur (niet gereserveerd)
11 Flaming Gorge (niet gereserveerd)
12-13 Grand Teton (niet gereserveerd: fcfs)
14-16 Yellow Stone
17-18 Salt Lake City (niet gereserveerd)
19 Bryce
20-21 Zion
22 ? - misschien Valley of Fire
23 Leaving Las Vegas.
1 Las Vegas
2 Kingman
3-4 Grand Canyon
5 Page
6 via Monument Valley naar Bluff
7-8 Moab voor Canyonlands
9 Arches
10 Dinosaur (niet gereserveerd)
11 Flaming Gorge (niet gereserveerd)
12-13 Grand Teton (niet gereserveerd: fcfs)
14-16 Yellow Stone
17-18 Salt Lake City (niet gereserveerd)
19 Bryce
20-21 Zion
22 ? - misschien Valley of Fire
23 Leaving Las Vegas.
2018 West Canada
2016 Zuidwesten USA
2004 Florida
2016 Zuidwesten USA
2004 Florida
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mooie route.
Ik zou zelf twee wijzigingen overwegen. Ik zou overwegen niet in Bluff te overnachten maar bij Monument Valley; de camping bij The View of Gouldings. Verder zou ik overwegen tussen Salt Lake City en Bryce een overnachting bij Capitol Reef N.P. te plannen. De rit van SLC (je gaat toch?) via de prachtige Ut-12 is voor één dag behoorlijk wat, zeker met een camper en je zult onderweg ook weleens willen stoppen. Capitol Reef N.P. is ook best een bezoek waard. Ik weet niet of het haalbaar is om na het ophalen van de camper -heb je een early bird?- al tot de Grand Canyon te komen. Anders zou je bij Dinosaur/Flaming Gorge een overnachting weg kunnen laten of een overnachting bij de Grand Canyon.

Ik zou zelf twee wijzigingen overwegen. Ik zou overwegen niet in Bluff te overnachten maar bij Monument Valley; de camping bij The View of Gouldings. Verder zou ik overwegen tussen Salt Lake City en Bryce een overnachting bij Capitol Reef N.P. te plannen. De rit van SLC (je gaat toch?) via de prachtige Ut-12 is voor één dag behoorlijk wat, zeker met een camper en je zult onderweg ook weleens willen stoppen. Capitol Reef N.P. is ook best een bezoek waard. Ik weet niet of het haalbaar is om na het ophalen van de camper -heb je een early bird?- al tot de Grand Canyon te komen. Anders zou je bij Dinosaur/Flaming Gorge een overnachting weg kunnen laten of een overnachting bij de Grand Canyon.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ik heb mijn route nog eens bekeken en ben nog steeds blij dat we het zo gedaan hebben. Reizen met een camper is heel goed bevallen en de route was fantastisch. Een volgende keer zou ik het op een paar punten wel anders doen:
- Een overnachting in Capitol Reef toevoegen.
- Ik zou geen gebruik meer maken van KOA campings. We hebben er 3 bezocht en dat viel tegen: bij Kingman, Salt Lake en bovenaan Flaming Gorge. Het zijn dure campings zonder sfeer.
- Geen persoonlijke inventaris bij de camper reserveren. Stelt niets voor. Neem het zelf mee of koop het ter plaatse.
We gaan zeker nog een keer naar de USA, maar eerst naar Canada.
- Een overnachting in Capitol Reef toevoegen.
- Ik zou geen gebruik meer maken van KOA campings. We hebben er 3 bezocht en dat viel tegen: bij Kingman, Salt Lake en bovenaan Flaming Gorge. Het zijn dure campings zonder sfeer.
- Geen persoonlijke inventaris bij de camper reserveren. Stelt niets voor. Neem het zelf mee of koop het ter plaatse.
We gaan zeker nog een keer naar de USA, maar eerst naar Canada.
2018 West Canada
2016 Zuidwesten USA
2004 Florida
2016 Zuidwesten USA
2004 Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht