Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis miss-usa: rondje Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis miss-usa: rondje Las Vegas
Volgend jaar juni//juli staat de VS weer op het programma. We zijn al eerder in het Zuidwesten geweest, toen hebben we o.a. Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce en de Grand Canyon al gezien.
Deze keer willen we in ieder geval Antelope Canyon en Monument Valley zien. Ook gaan we een poging doen voor The Wave.
Ook hebben we al een rondje Denver gedaan, waarbij we o.a. Moab aangedaan hebben. Rocky Mountain NP hebben we toen overgeslagen en deze willen we toch volgend jaar alsnog bezoeken.
Dit is wat ik nu op papier heb
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 LV
Dag 3 LV (bezoek Valley of Fire SP)
Dag 4 naar Zion NP
Dag 5 Zion NP
Dag 6 naar Page
Dag 7 Page
Dag 8 Page
Dag 9 Monument Valley
Dag 10 naar Mesa Verde NP (via New Mexico ivm geocachen)
Dag 11 Mesa Verde NP
Dag 12 naar RMNP, via ??
Dag 13 RMNP
Dag 14 RMNP
Dag 15 richting Moab, via ??
Dag 16
Dag 17
Dag 18
Dag 19
Dag 20
Dag 21
Dag 22 naar LV
Dag 23 Vertrek naar AMS
Ik zit nog met de route van Mesa Verde naar RMNP en van RMNP terug naar LV. Ik denk dat we nog wel weer een keer naar Moab willen, dus misschien daar nog 2 dagen naar toe. Maar wat is dan een mooie route van Moab naar Las Vegas zonder dezelfde stukken te rijden?
Deze keer willen we in ieder geval Antelope Canyon en Monument Valley zien. Ook gaan we een poging doen voor The Wave.
Ook hebben we al een rondje Denver gedaan, waarbij we o.a. Moab aangedaan hebben. Rocky Mountain NP hebben we toen overgeslagen en deze willen we toch volgend jaar alsnog bezoeken.
Dit is wat ik nu op papier heb
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 LV
Dag 4 naar Zion NP
Dag 5 Zion NP
Dag 6 naar Page
Dag 7 Page
Dag 8 Page
Dag 9 Monument Valley
Dag 10 naar Mesa Verde NP (via New Mexico ivm geocachen)
Dag 11 Mesa Verde NP
Dag 12 naar RMNP, via ??
Dag 13 RMNP
Dag 14 RMNP
Dag 15 richting Moab, via ??
Dag 16
Dag 17
Dag 18
Dag 19
Dag 20
Dag 21
Dag 22 naar LV
Dag 23 Vertrek naar AMS
Ik zit nog met de route van Mesa Verde naar RMNP en van RMNP terug naar LV. Ik denk dat we nog wel weer een keer naar Moab willen, dus misschien daar nog 2 dagen naar toe. Maar wat is dan een mooie route van Moab naar Las Vegas zonder dezelfde stukken te rijden?
Laatst gewijzigd door miss-usa op 22 sep 2015, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Rondje Las Vegas
enkele opmerkingen:
- dag 3: je kan na Valley of Fire beter doorrijden naar Hurricane of Springdale, eventueel met een stop in Yant Flat of Kanarraville Canyon
- dag 6: je kan eventueel in Kanab overnachten en zo de ochtend erna meedoen met de loterij voor The Wave; in de buurt van Kanab heb je oa Huntress Canyon, Red Canyon, Coral Pink Sand Dunes, Lick Wash, ... en/of naar Kanab rijden via Grafton en de Smithsonian Butte Rd en White Domes (Hildale)
- dag 10+11: 2 dagen Mesa Verde vind ik te veel, met een volle dag heb je daar toch het meeste gezien
- dag 12: kan via Durango, Silverton en Ouray of via Dolores en Telluride. Is wel een hele afstand en de Rockies en de wandelmogelijkheden in de buurt van Silverton, Ouray en Telluride zijn zeker zo mooi als die in RMNP! Indien je toch naar RMNP rijdt kun je aan de Black Canyon of the Gunnison stoppen en/of langs Aspen rijden.
- dag 15: Colorado NM is zeer mooi en in Grand Junction heb je veel slaap- en shoppingmogelijkheden; verder zeker de "128" nemen met eventueel een stop in het spookstadje Cisco
van Moab terug naar Vegas kan oa via Hanksville (Goblin Valley + Little Wild Horse en Bell Canyon), Capitol Reef NP, Torrey, Boulder, Tropic en Bryce Canyon NP of langs Cedar Breaks of onderom langs The Needles, Muley Point, Valley of the Gods, Goosenecks SP, Monument Valley..., en dan Grand Canyon noord of zuid, ...
Luc
- dag 3: je kan na Valley of Fire beter doorrijden naar Hurricane of Springdale, eventueel met een stop in Yant Flat of Kanarraville Canyon
- dag 6: je kan eventueel in Kanab overnachten en zo de ochtend erna meedoen met de loterij voor The Wave; in de buurt van Kanab heb je oa Huntress Canyon, Red Canyon, Coral Pink Sand Dunes, Lick Wash, ... en/of naar Kanab rijden via Grafton en de Smithsonian Butte Rd en White Domes (Hildale)
- dag 10+11: 2 dagen Mesa Verde vind ik te veel, met een volle dag heb je daar toch het meeste gezien
- dag 12: kan via Durango, Silverton en Ouray of via Dolores en Telluride. Is wel een hele afstand en de Rockies en de wandelmogelijkheden in de buurt van Silverton, Ouray en Telluride zijn zeker zo mooi als die in RMNP! Indien je toch naar RMNP rijdt kun je aan de Black Canyon of the Gunnison stoppen en/of langs Aspen rijden.
- dag 15: Colorado NM is zeer mooi en in Grand Junction heb je veel slaap- en shoppingmogelijkheden; verder zeker de "128" nemen met eventueel een stop in het spookstadje Cisco
van Moab terug naar Vegas kan oa via Hanksville (Goblin Valley + Little Wild Horse en Bell Canyon), Capitol Reef NP, Torrey, Boulder, Tropic en Bryce Canyon NP of langs Cedar Breaks of onderom langs The Needles, Muley Point, Valley of the Gods, Goosenecks SP, Monument Valley..., en dan Grand Canyon noord of zuid, ...
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Schrijf de route eens uit in een van/naar vorm. Dan zie je beter waar je een reisdag hebt en waar je een volle dag hebt.
Zoals hierboven al gezegd is het handiger om VoF te doen op weg naar Zion, jammer om heen en weer te rijden vanuit Las Vegas als je er toch nagenoeg langs komt. Het zou helemaal mooi zijn als je er zou overnachten, bijvoorbeeld in Overton. Dan heb je de mooiste uren van de dag voor VoF.
Voor de rest heb je voldoende mogelijkheden. Probeer in Utah de UT12 en 95 mee te nemen, dat zijn beide schitterende wegen. Zie daarvoor en voor wat mogelijkheden in Colorado ons 2013-verslag.
Liggen de vluchten al vast? Zo nee, dan zou beginnen in Denver en eindigen in LV ook een optie zijn natuurlijk.
Marianne
Zoals hierboven al gezegd is het handiger om VoF te doen op weg naar Zion, jammer om heen en weer te rijden vanuit Las Vegas als je er toch nagenoeg langs komt. Het zou helemaal mooi zijn als je er zou overnachten, bijvoorbeeld in Overton. Dan heb je de mooiste uren van de dag voor VoF.
Voor de rest heb je voldoende mogelijkheden. Probeer in Utah de UT12 en 95 mee te nemen, dat zijn beide schitterende wegen. Zie daarvoor en voor wat mogelijkheden in Colorado ons 2013-verslag.
Liggen de vluchten al vast? Zo nee, dan zou beginnen in Denver en eindigen in LV ook een optie zijn natuurlijk.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je zou ook Colorado Springs, Pikes Peak, Mt. Evans, Great Sand Dunes NP en wat meer van het gebied tussen Moab en Denver mee kunnen pakken als inderdaad bv Black Canyon of the Gunnison.
-
- Amerika-ontdekker
Alvast bedankt voor jullie reacties.
@Luc:
Om van Las Vegas via Valley of Fire SP meteen door te rijden naar bijv. Springdale, daar had ik ook al aan zitten denken. Wat me nog tegenhield was dat dan wel koffers etc in auto achterblijven als je een stuk gaat wandelen ofzo.
Voor Mesa Verde lijkt me 1 dag (dag 11) ook wel voldoende, dag 10 gebruiken we dan om er heen te rijden. Via New Mexico in dit geval, kunnen we nog paar geocaches oppikken.
Jouw suggesties voor dag 12 daar kan ik wel wat mee. Misschien dat we dan beter in 2 dagen naar RMNP kunnen rijden. Genoeg te zien onderweg.
Colorado NM is inderdaad heel mooi, hebben we aantal jaren geleden aangedaan, net als de '128'
@Marianne
De tickets zijn nog niet gekocht en we hebben er nog wel aan gedacht te beginnen in Lv en te eindigen in Denver, maar de drop-off kosten van de auto zijn dan wel $300 volgens mij.
@Luc:
Om van Las Vegas via Valley of Fire SP meteen door te rijden naar bijv. Springdale, daar had ik ook al aan zitten denken. Wat me nog tegenhield was dat dan wel koffers etc in auto achterblijven als je een stuk gaat wandelen ofzo.
Voor Mesa Verde lijkt me 1 dag (dag 11) ook wel voldoende, dag 10 gebruiken we dan om er heen te rijden. Via New Mexico in dit geval, kunnen we nog paar geocaches oppikken.
Jouw suggesties voor dag 12 daar kan ik wel wat mee. Misschien dat we dan beter in 2 dagen naar RMNP kunnen rijden. Genoeg te zien onderweg.
Colorado NM is inderdaad heel mooi, hebben we aantal jaren geleden aangedaan, net als de '128'
@Marianne
De tickets zijn nog niet gekocht en we hebben er nog wel aan gedacht te beginnen in Lv en te eindigen in Denver, maar de drop-off kosten van de auto zijn dan wel $300 volgens mij.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
miss-usa schreef: Om van Las Vegas via Valley of Fire SP meteen door te rijden naar bijv. Springdale, daar had ik ook al aan zitten denken. Wat me nog tegenhield was dat dan wel koffers etc in auto achterblijven als je een stuk gaat wandelen ofzo.
Wat bedoel je daarmee? De koffers blijven toch áltijd in de auto als je gaat wandelen?
Zie onze blog voor dezelfde route, LV-VOF-Springdale: Kalaman's Travelblog December 2013: 15-12-2013 Las Vegas - Valley of Fire - Springdale
Klopt, drop off van of naar Colorado is meestal vrij duur. Zo betaalden wij enkele jaren geleden meer dan 500$ om onze in Seattle opgehaalde wagen af te leveren in Denver. Achteraf beschouwd waren we beter gewoon teruggereden naar Seattle, dan hadden we ook nog wat gezien...miss-usa schreef:De tickets zijn nog niet gekocht en we hebben er nog wel aan gedacht te beginnen in Lv en te eindigen in Denver, maar de drop-off kosten van de auto zijn dan wel $300 volgens mij.
Re: Reis miss-usa: rondje Las Vegas
Je koffers zullen inderdaad altijd in de auto achterblijven, dat is onderdeel van het rondreizen. Of wilde je ze steeds mee sjouwen
. Bij de meeste hotels kun je pas vanaf 15 uur inchecken dus je zult elke reisdag je koffers bij je hebben.
Valley of Fire is echt heel mooi!

Valley of Fire is echt heel mooi!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wegen de dropoffkosten dan zo heel zwaar op je totaal budget voor de vakantie (ik weet wel dat je met 300 dollar veel kunt doen, maar toch?) en anders zou je kunnen overwegen om op LA te vliegen en terug vanuit Denver of omgekeerd, dan heb je bij drive-usa.com geen dropoffkosten. Het zijn altijd afwegingen die je moet maken natuurlijk.
Ik rij persoonlijk 's ochtends vaak vroeg weg en kom pas laat bij een accommodatie voor die avond aan. De koffers dus de hele dag achter in de auto. Vaak kun je pas na 15 of 16u inchecken. Wil je dan tot dan wachten om iets te ondernemen? Niet te veel over nadenken. Al begrijp ik je nuchterheid hierin om aan diefstal te denken.
Komt dat verder in je vakantie dan niet voor dat je je koffers in je auto hebt liggen terwijl je ergens iets aan het doen bent? De meeste huurauto's hebben geen hoedenplank. Maar velen, zo niet bijna iedereen hier op dit forum, zal echt wel eens een stuk gewandeld hebben onderweg van één plek naar de andere, waarbij de koffers met daarin waardevolle spullen als laptops, tablets ed. Het aantal keren dat er ingebroken is, helaas voor diegene bij wie het wel gebeurd natuurlijk, is minimaal te noemen. Er gaan hier al jaren verhalen over bij een winkel voor een paar dollar een lap zwarte stof of kleedje te halen, maar de meesten doen dat ook niet eens. Vooral buiten de steden is het vrij veilig.Om van Las Vegas via Valley of Fire SP meteen door te rijden naar bijv. Springdale, daar had ik ook al aan zitten denken. Wat me nog tegenhield was dat dan wel koffers etc in auto achterblijven als je een stuk gaat wandelen ofzo.
Ik rij persoonlijk 's ochtends vaak vroeg weg en kom pas laat bij een accommodatie voor die avond aan. De koffers dus de hele dag achter in de auto. Vaak kun je pas na 15 of 16u inchecken. Wil je dan tot dan wachten om iets te ondernemen? Niet te veel over nadenken. Al begrijp ik je nuchterheid hierin om aan diefstal te denken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij waren dit jaar in VoF, op weg naar Zion. Zie hier voor ons verslag. Met de koffers in de auto; daar ontkom je echt niet aan.
Hoewel we redelijk vroeg vertrokken waren uit Las Vegas was het toch al aardig heet toen we er waren. Een volgende keer zou ik er een overnachting in de buurt plannen, of later vertrekken uit LV zodat we er een zonsondergang mee kunnen maken.
Met de route in een van-naar vorm bedoelde ik zoiets:
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 LV
Dag 4 LV - Zion NP
Dag 5 Zion NP
Dag 6 Zion - Page
Dag 7 Page
Dag 8 Page
Dag 9 Page - Monument Valley
Dag 10 Monument Valley - Mesa Verde NP (via New Mexico ivm geocachen)
Dag 11 Mesa Verde NP - ?
Dag 12 ? - RMNP
Dag 13 RMNP
Dag 14 RMNP
Dag 15 RMNP - Moab, via ??
Tussen Zion en Page zou je naar de Toadstool Hoodoo kunnen wandelen.
Marianne
Hoewel we redelijk vroeg vertrokken waren uit Las Vegas was het toch al aardig heet toen we er waren. Een volgende keer zou ik er een overnachting in de buurt plannen, of later vertrekken uit LV zodat we er een zonsondergang mee kunnen maken.
Met de route in een van-naar vorm bedoelde ik zoiets:
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 LV
Dag 4 LV - Zion NP
Dag 5 Zion NP
Dag 6 Zion - Page
Dag 7 Page
Dag 8 Page
Dag 9 Page - Monument Valley
Dag 10 Monument Valley - Mesa Verde NP (via New Mexico ivm geocachen)
Dag 11 Mesa Verde NP - ?
Dag 12 ? - RMNP
Dag 13 RMNP
Dag 14 RMNP
Dag 15 RMNP - Moab, via ??
Tussen Zion en Page zou je naar de Toadstool Hoodoo kunnen wandelen.
Marianne
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
miss-usa schreef: Om van Las Vegas via Valley of Fire SP meteen door te rijden naar bijv. Springdale, daar had ik ook al aan zitten denken. Wat me nog tegenhield was dat dan wel koffers etc in auto achterblijven als je een stuk gaat wandelen ofzo.
Wat bedoel je daarmee? De koffers blijven toch áltijd in de auto als je gaat wandelen?
Zie onze blog voor dezelfde route, LV-VOF-Springdale: Kalaman's Travelblog December 2013: 15-12-2013 Las Vegas - Valley of Fire - Springdale
Maar je kan gerust ook nog naar Yant Flat rijden en daarna nog naar Springdale, vermits de dagen heel wat langer zijn dan in december.
Zowel Yant Flat als VOF is mooist bij zonsondergang, zoals de meeste plekken in de "rode-rotsen-streek", maar je kan uiteraard niet overal zijn bij zonsondergang...
Klopt, drop off van of naar Colorado is meestal vrij duur. Zo betaalden wij enkele jaren geleden meer dan 500$ om onze in Seattle opgehaalde wagen af te leveren in Denver. Achteraf beschouwd waren we beter gewoon teruggereden naar Seattle, dan hadden we ook nog wat gezien...miss-usa schreef:De tickets zijn nog niet gekocht en we hebben er nog wel aan gedacht te beginnen in Lv en te eindigen in Denver, maar de drop-off kosten van de auto zijn dan wel $300 volgens mij.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Aan de andere kant moet je overwegen wat je extra kwijt bent als je helemaal terug rijdt. Meer overnachtingen, meer brandstof, andere ticketprijs? In onze ervaring, maar dat was met een camper en dan moet je ook nog mijlenpakketten kopen, was drop off betalen vaak goedkoper.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden tussen Denver en LA geen drop off kosten. Dat is dan ook een mogelijkheid. Maar werk eerst eens wat routes uit, dan zie je beter of een rondje handig is of niet.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Oke, dat van die koffers die in de auto blijven liggen, is in het verleden wel vaker gebeurd, maar niet dat we dan langer dan een halve dag van de auto weg waren. Maar in die tijd (of korter) kan er natuurlijk ook wat uit je auto worden gejat 

WIj doen volgend jaar rondje salt lake city naar Las Vegas en hebben $150 drop off kosten. Het hoort gewoon bij de vakantie, daar maak ik me niet druk over.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
-
- Amerika-ontdekker
Het is niet alleen die 300 dollar, maar ook nog (meestal)een hogere ticketprijs als je op Las Vegas vliegt en vanuit Denver vertrekt.
Maar misschien gaat het toch gebeuren, heen op LV en vanaf Denver terug. Als we de reis 2 dagen inkorten, scheelt dat wel aan huurkosten auto, extra brandstof, 2 overnachtingen, eten en drinken etc.
Persoonlijk heeft dit wel mijn voorkeur, kunnen we wat meer zien van Colorado.
Maar misschien gaat het toch gebeuren, heen op LV en vanaf Denver terug. Als we de reis 2 dagen inkorten, scheelt dat wel aan huurkosten auto, extra brandstof, 2 overnachtingen, eten en drinken etc.
Persoonlijk heeft dit wel mijn voorkeur, kunnen we wat meer zien van Colorado.
-
- Amerika-ontdekker
De tickets zijn geboekt! Het wordt inderdaad aankomst in Las Vegas, vertrek vanuit Denver. De periode waarin we wilden gaan hebben we veranderd.
We vertrekken nu op 23 mei en terugvlucht op 12 juni.
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 LV
Dag 3 via Valley of Fire SP naar Zion
Dag 4 Zion NP
Dag 5 Zion NP- Page
Dag 6 Page
Dag 7 Page
Dag 8 van Page naar Monument Valley
Dag 8 van Monument Valley naar Mesa Verde NP
Dag 9 Mesa Verde NP
Dag 10 tot einde moet nog ingevuld worden met o.a. omgeving Telluride, Silverton en Ouray, Great Sand Dunes, Colorado Springs en RMNP.
We vertrekken nu op 23 mei en terugvlucht op 12 juni.
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 LV
Dag 3 via Valley of Fire SP naar Zion
Dag 4 Zion NP
Dag 5 Zion NP- Page
Dag 6 Page
Dag 7 Page
Dag 8 van Page naar Monument Valley
Dag 8 van Monument Valley naar Mesa Verde NP
Dag 9 Mesa Verde NP
Dag 10 tot einde moet nog ingevuld worden met o.a. omgeving Telluride, Silverton en Ouray, Great Sand Dunes, Colorado Springs en RMNP.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht