Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dr.Phlox: rondje Denver
- Dr.Phlox
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Reis Dr.Phlox: rondje Denver
Hallo allemaal,
We zijn bezig om onze volgende trip uit te zetten. We willen in Denver starten en stoppen.
We hebben het volgende ingedachten :
Dag 01 Overnachten op schiphol
Dag 02 Vliegen naar Denver
Dag 03 Denver bezoeken
Dag 04 Denver bezoeken
Dag 05 Glenwood Springs | RIJDEN : Via Nederland, Silverthorne (outlet in Sliverthorne) naar Glenwood Springs
Dag 06 Moab |RIJDEN : Naar Moab
Dag 07 Moab | Arches NP
Dag 08 Moab | Canyonlands NP
Dag 09 Torrey | RIJDEN : Naar Torrey
Dag 10 Torrey | Capital Reef NP
Dag 11 Salt Lake City | RIJDEN : Naar SLC
Dag 12 Salt Lake City | Antilope Island State park
Dag 13 Jackson | RIJDEN : Naar Jackson
Dag 14 Jackson | Grand teton NP
Dag 15 YellowStone NP | RIJDEN : Naar YellowStone NP
Dag 16 YellowStone NP | YellowStone NP
Dag 17 YellowStone NP | YellowStone NP
Dag 18 YellowStone NP | YellowStone NP
Dag 19 YellowStone NP | YellowStone NP
Dag 20 Sheridan | RIJDEN : Naar Sheridan
Dag 21 Sheridan | Bighorn NF
Dag 22 Rapid City | RIJDEN : Via Devils Tower naar Rapid City
Dag 23 Lusk | RIJDEN : Via Mount Rushmour naar Lusk
Dag 24 Denver | RIJDEN : Naar Denver
Dag 25 Denver | Denver
Dag 26 Denver | Denver
Dag 27 Schiphol | VLIEGEN : Naar Schiphol
Dag 28 Schiphol | VLIEGEN : Aankomst en naar huis rijden
- Is dit een beetje een gangbare route, of missen we nog zaken. We hebben waarschijnlijk nog 2 dagen over die kunnen er dan nog bij.
- Verder willen we weten of het in YellowStone NP allemaal te doen is vanuit dezelfde slaaplocatie?
- Meestal hebben we na aankomst en voor de terugvlucht altijd een paar rustdagen staan. Vandaar de dagen in Denver
Grz
Ton
We zijn bezig om onze volgende trip uit te zetten. We willen in Denver starten en stoppen.
We hebben het volgende ingedachten :
Dag 01 Overnachten op schiphol
Dag 02 Vliegen naar Denver
Dag 03 Denver bezoeken
Dag 04 Denver bezoeken
Dag 05 Glenwood Springs | RIJDEN : Via Nederland, Silverthorne (outlet in Sliverthorne) naar Glenwood Springs
Dag 06 Moab |RIJDEN : Naar Moab
Dag 07 Moab | Arches NP
Dag 08 Moab | Canyonlands NP
Dag 09 Torrey | RIJDEN : Naar Torrey
Dag 10 Torrey | Capital Reef NP
Dag 11 Salt Lake City | RIJDEN : Naar SLC
Dag 12 Salt Lake City | Antilope Island State park
Dag 13 Jackson | RIJDEN : Naar Jackson
Dag 14 Jackson | Grand teton NP
Dag 15 YellowStone NP | RIJDEN : Naar YellowStone NP
Dag 16 YellowStone NP | YellowStone NP
Dag 17 YellowStone NP | YellowStone NP
Dag 18 YellowStone NP | YellowStone NP
Dag 19 YellowStone NP | YellowStone NP
Dag 20 Sheridan | RIJDEN : Naar Sheridan
Dag 21 Sheridan | Bighorn NF
Dag 22 Rapid City | RIJDEN : Via Devils Tower naar Rapid City
Dag 23 Lusk | RIJDEN : Via Mount Rushmour naar Lusk
Dag 24 Denver | RIJDEN : Naar Denver
Dag 25 Denver | Denver
Dag 26 Denver | Denver
Dag 27 Schiphol | VLIEGEN : Naar Schiphol
Dag 28 Schiphol | VLIEGEN : Aankomst en naar huis rijden
- Is dit een beetje een gangbare route, of missen we nog zaken. We hebben waarschijnlijk nog 2 dagen over die kunnen er dan nog bij.
- Verder willen we weten of het in YellowStone NP allemaal te doen is vanuit dezelfde slaaplocatie?
- Meestal hebben we na aankomst en voor de terugvlucht altijd een paar rustdagen staan. Vandaar de dagen in Denver
Grz
Ton
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Rondje Denver
Ik zou dan in het begin 1 dag minder Denver doen. In 2 dagen kun je daar al heel veel gezien hebben. En dan zou ik er aan het begin maar 1 zetten. Die dag zou ik dan al gelijk bij de Black Hills zetten.
Ik mis eigenlijk Rocky Mountain NP in je route? Wanneer wil je gaan, welke periode? Ik zou Nederland misschien eerder aandoen als je terugrijd richting Denver en dan de Peak to Peak highway rijden ipv als je naar Glenwood Springs gaat.
Verder heb je een aantal x rijden erbij staan. Maar op zich is het niet zo heel ver van Moab naar Capitol Reef, je kan die dag in de omgeving al heel veel doen.
Ook van Grand Teton naar Yellowstone is niet zo heel ver, je kan die dag nog wat doen in Grand Teton of al in Yellowstone, maar ik zou op dag 19 al eindigen in Cody.
Dag 20: Bighorn NH en omgeving en dan in Sheridan of Gilette overnachten.
In de black hills zou ik niet in Rapid City overnachten, maar in of rond Hill City/Keystone of Custer. Een extra dag daar is geen overbodige luxe. En dan zou je met de andere gewonnen dag van Sheridan ook nog een dag(deel) voor Badlands NP kunnen uittrekken.
Het laatste stuk van je route van Sheridan naar Denver gaat nu iig net wat te snel.
Ik mis eigenlijk Rocky Mountain NP in je route? Wanneer wil je gaan, welke periode? Ik zou Nederland misschien eerder aandoen als je terugrijd richting Denver en dan de Peak to Peak highway rijden ipv als je naar Glenwood Springs gaat.
Verder heb je een aantal x rijden erbij staan. Maar op zich is het niet zo heel ver van Moab naar Capitol Reef, je kan die dag in de omgeving al heel veel doen.
Ook van Grand Teton naar Yellowstone is niet zo heel ver, je kan die dag nog wat doen in Grand Teton of al in Yellowstone, maar ik zou op dag 19 al eindigen in Cody.
Dag 20: Bighorn NH en omgeving en dan in Sheridan of Gilette overnachten.
In de black hills zou ik niet in Rapid City overnachten, maar in of rond Hill City/Keystone of Custer. Een extra dag daar is geen overbodige luxe. En dan zou je met de andere gewonnen dag van Sheridan ook nog een dag(deel) voor Badlands NP kunnen uittrekken.
Het laatste stuk van je route van Sheridan naar Denver gaat nu iig net wat te snel.
- Dr.Phlox
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Rondje Denver
Hoi Paul,
Bedankt voor de tips. Ik ga eens kijken hoe alles ineen zal passen en worden. We praten dan over 2017 in de schoolvakantieperiode.
De rijdagen betekenen niet dat we alleen maar rijden. We kunnen ook onderweg al zaken bezoeken. Maar het is meer om duidelijk te zijn wanneer we van A naar B gaan.
Grz
Ton
Bedankt voor de tips. Ik ga eens kijken hoe alles ineen zal passen en worden. We praten dan over 2017 in de schoolvakantieperiode.
De rijdagen betekenen niet dat we alleen maar rijden. We kunnen ook onderweg al zaken bezoeken. Maar het is meer om duidelijk te zijn wanneer we van A naar B gaan.
Grz
Ton
Laatst gewijzigd door markro op 23 sep 2015, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; het is niet nodig om een direct bovenstaand bericht te quoten.
Reden: Quote verwijderd; het is niet nodig om een direct bovenstaand bericht te quoten.
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Dr.Phlox: rondje Denver
Dit was ons rondje in 2012:
Zoals je ziet hebben we best lang in Custer gezeten, maar daardoor wel veel kunnen zien van de Black Hills en zijn we vanuit daar dagje naar Badlands NP geweest.
We hebben voor 2 verschillende accomodatie in/bij Yellowstone dus ik weet niet hoe het is om vanuit 1 locatie alles te bekijken.
1 zondag 24-6 aankomst Denver
2 maandag 25-6 Denver
3 dinsdag 26-6 naar Custer
4 woensdag 27-6 Custer
5 donderdag 28-6 Custer
6 vrijdag 29-6 Custer
7 zaterdag 30-6 Sheridan → onderweg devil’s tower bezocht
8 zondag 1-7 Sheridan-> Cody
9 maandag 2-7 vanuit Cody naar Yellowstone -> accomodatie Canyon Lodge
10 dinsdag 3-7 Yellowstone
11 woensdag 4-7 Yellowstone
12 donderdag 5-7 Yellowstone, accomodtaie in West Yellowstone
13 vrijdag 6-7 Yellowstone
14 zaterdag 7-7 Grand teton
15 zondag 8-7 Grand Teton
16 maandag 9-7 Grand Teton
17 dinsdag 10-7 richting Moab, overnachting in Provo
18 woensdag 11-7 Moab
19 donderdg 12-7 Moab
20 vrijdag 13-7 Moab
21 zaterdag 14-7 richting Denver (overnachting in Vail)
22 zondag 15-7 naar AMS
Zoals je ziet hebben we best lang in Custer gezeten, maar daardoor wel veel kunnen zien van de Black Hills en zijn we vanuit daar dagje naar Badlands NP geweest.
We hebben voor 2 verschillende accomodatie in/bij Yellowstone dus ik weet niet hoe het is om vanuit 1 locatie alles te bekijken.
1 zondag 24-6 aankomst Denver
2 maandag 25-6 Denver
3 dinsdag 26-6 naar Custer
4 woensdag 27-6 Custer
5 donderdag 28-6 Custer
6 vrijdag 29-6 Custer
7 zaterdag 30-6 Sheridan → onderweg devil’s tower bezocht
8 zondag 1-7 Sheridan-> Cody
9 maandag 2-7 vanuit Cody naar Yellowstone -> accomodatie Canyon Lodge
10 dinsdag 3-7 Yellowstone
11 woensdag 4-7 Yellowstone
12 donderdag 5-7 Yellowstone, accomodtaie in West Yellowstone
13 vrijdag 6-7 Yellowstone
14 zaterdag 7-7 Grand teton
15 zondag 8-7 Grand Teton
16 maandag 9-7 Grand Teton
17 dinsdag 10-7 richting Moab, overnachting in Provo
18 woensdag 11-7 Moab
19 donderdg 12-7 Moab
20 vrijdag 13-7 Moab
21 zaterdag 14-7 richting Denver (overnachting in Vail)
22 zondag 15-7 naar AMS
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je bij Yellowstone bij Canyon alle nachten kunt zetten zou ik het wel doen. Maar vanuit Old Faithful de Lamar Valley aandoen om 's ochtends wolven te gaan kijken raad ik je niet aan. Ik heb zelf 3 nachten op een andere plek overnacht, maar ik denk dat 2 plekken wel aan te raden zal zijn.
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij deden in 2012 een rondje Denver, incl yellowstone, Moab ed.
Misschien heb je wel iets aan onze blog van toen? Je vindt er alle links naar hotels, parken, routekaartje ed.
http://luka2012midwest.blogspot.be
Misschien heb je wel iets aan onze blog van toen? Je vindt er alle links naar hotels, parken, routekaartje ed.
http://luka2012midwest.blogspot.be
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Yellowstone ligt Canyon inderdaad heel centraal, dat zou je kunnen doen als je liever niet op meerdere plaatsen wilt zitten. Maar het is wel mooi om ook een overnachting bij Old Faithful te hebben. en je zou de laatste nacht voor Cooke city of Roosevelt kunnen kiezen.
Kijk eens in ons verslag van dit jaar voor de verschillende accommodaties in Yellowstone en voor de rit van Capitol reef naar Grand Teton, wij hebben ook Antelope Island - kort - bezocht.
Ik vind 4 volle dagen Denver heel erg veel, ik zou 1 dag al genoeg vinden.
Voor South Dakota trek je nu helemaal geen tijd uit. Er is veel meer dan alleen Mount Rushmore. En ik zou ook een dag RMNP toevoegen. Kijk voor dat deel eens in ons 2004-verslag.
Marianne
Kijk eens in ons verslag van dit jaar voor de verschillende accommodaties in Yellowstone en voor de rit van Capitol reef naar Grand Teton, wij hebben ook Antelope Island - kort - bezocht.
Ik vind 4 volle dagen Denver heel erg veel, ik zou 1 dag al genoeg vinden.

Voor South Dakota trek je nu helemaal geen tijd uit. Er is veel meer dan alleen Mount Rushmore. En ik zou ook een dag RMNP toevoegen. Kijk voor dat deel eens in ons 2004-verslag.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat, samen met de omgeving, juist echt een hele leuke stad. Die winkelstraat,16th avenue??, vond ik niet zo boeiend. Maar LoDo en het State Capitolplein en een aantal parken in de stad zijn best leuk. Verder om de stad, Golden met de Coors fabriek en het graf van Buffalo Bill en die scenic route daar. Red Rock Park en Amphitheater bij Madison en daar zijn ook nog ergens dinosporen te zien. Ten noorden van Denver richting Boulder ben ik zelf nog niet geweest. Ik heb wel de peak to peak hw gereden, helaas met de bergen in de rug richting Denver, wat ik niet zo heel speciaal vond. Wel het stuk rond Nederland en Black Hawk en dan door de Canyon richting Denver.Ik vind 4 volle dagen Denver heel erg veel, ik zou 1 dag al genoeg vinden
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6835 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 22 Reacties