Op het moment ben ik in de oriënterende fase voor een nieuwe droomreis naar de USA.
Ik zou heel graag een rondreis maken en Yellowstone, Las Vegas, de Meteor Crater en Petrified Forest willen bezoeken.
Heeft iemand ervaring met combineren van deze plaatsen in 1 reis? We hebben voor deze reis 4 weken de tijd en willen alles met de auto doen, dus geen binnenlandse vluchten
Nou, met vier weken is dat prima te doen hoor. Ik heb vorig jaar een rondreis incl. Yellowstone gedaan vanuit Las Vegas. Ik weet natuurlijk niet wat je al allemaal gezien en gedaan hebt maar met vier weken kun je zoiets doen:
1. aankomst Las Vegas
2. Las Vegas - Valley of Fire - Zion NP
3. Zion NP
4. Zion NP - Bryce NP
5. Bryce NP - Salt Lake City
6. Salt Lake City - Grand Teton NP
7. Grand Teton NP
8. Grand Teton NP - Yellowstone NP
9. Yellowstone NP
10. Yellowstone NP
11. Yellowstone NP
12. Yellowstone NP - Vernal (lange rijdag)
13. Vernal - Moab (via de 128)
14. Moab (Canyonlands NP, Dead Horse Point SP)
15. Moab (Arches NP)
16. Moab - Monument Valley (via Moki Dugway, Muluy Point, Valley of the Gods, Goosenecks SP)
17. Monument Valley - Page
18. Page
19. Page - Grand Canyon NP
20. Grand Canyon NP - Flagstaff
21. Flagstaff (Meteor Crater, Petrified Forest)
22. Flagstaff - Route 66 - Hoover Dam - Las Vegas
23. Las Vegas
24. Las Vegas
25. Las Vegas - huis
Als je hier al wat van gezien hebt zou je ook kunnen kiezen om ipv Page, Zion, Bryce etc nog een stukje oostelijker van Moab te reizen.
Je zou in de route van Mrvanilla ook van Monument Valley naar Chinle kunnen rijden, daar heb je Canyon de Chelly.
Volgende dag Hubbel Trading Post en Petrified Forest, overnachten eventueel in Holbrook (erg leuk is het Wigwam Motel)
Dag erna via Meteor Crater naar Page.
Zo kom je niet in het minder interessante Flagstaff te zitten.
In 2012 bezochten wij Petrified Forest en Meteor Crater. Misschien heb je iets aan onze blog.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Bedankt voor de reacties!
Hier kan ik wel wat mee Ik zou graag in juni willen gaan, maar het is nog allemaal niet zeker.
Canyon de Chelly lijkt mij ook erg mooi inderdaad. En ik ga zeker je blog lezen Ingrid
Hoi Bianca,
ik heb geen tip, maar een vraag over jouw reis. Wij zijn gaan ongeveer hetzelfde rondje maken, maar starten omgekeerd. Waar ik benieuwd naar ben: is het slimmer, beter om eerst vanuit LV richting Yellow Stone te gaan? En waarom?
Groet,
Diana
2018 West Canada
2016 Zuidwesten USA
2006 New York City, rondreis New York, Vermont, New Hampshire
2004 Florida
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.