Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Febra: Roadtrip 14 dagen Zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Febra
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Febra: Roadtrip 14 dagen Zuidwesten

Bericht door Febra »

Dag beste forumleden,

wij zouden volgend jaar eind juni - begin juli een rondreis willen maken in het Zuidwesten. Onze vlucht ligt al vast, maar de route ben ik nog aan het samenstellen.
Ik heb al heel wat reisbrochures, sites en tips op forums bekeken. Gezien onze vakantieplanning, kunnen we slechts 14 dagen vastleggen voor deze reis. Ik heb een voorlopige route, maar had graag wat advies gehad. We zijn er ons van bewust dat we redelijk wat willen zien, maar iets weglaten willen we niet doen.

Voorlopige route:

Dag 1: 's avonds aankomen in Los Angeles
Dag 2: L.A. > Palm Springs
Dag 3: Palm Springs > Kingman
Dag 4: Kingman > Grand Canyon > Tuba City
Dag 5: Tuba City > Page
Dag 6: Page > Bryce (bezoeken) > Zion
Dag 7: Zion (bezoeken) > Las Vegas
Dag 8: Las Vegas > Death Valley > Mammoth Lakes
Dag 9: Mammoth Lakes > Yosemite > Mariposa
Dag 10: Mariposa > San Francisco
Dag 11: San Francisco
Dag 12: San Francisco > Pismo Beach
Dag 13: Pismo Beach > L.A.
Dag 14: 's ochtends terugvlucht vanuit L.A.

Vooral over het stukje Page > Bryce > Zion heb ik nog wat twijfels. Waar zouden we volgens jullie best overnachten? Voorlopig staat een nacht in Page en een nacht in Springdale/Zion gepland. Hierbij bezoeken we Bryce "in het passeren". Of is het misschien interessanter om Page "in het passeren" te bezichtigen en dan in Bryce te overnachten?
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en ervaringen!
djdeborah
Amerika-ontdekker

Re: Reis Febra: Roadtrip 14 dagen Zuidwesten

Bericht door djdeborah »

Hallo!

Wij zijn een aantal weken terug in dat gebied geweest.
Wat een super leuke reis hebben jullie in het vooruit zicht!
Wij hebben zowel bryce als page gedaan. Weten jullie precies wat je waar wilt doen? Dan kan ik misschien advies geven over die plekken!
Even je reis schema verder;
dag 2 tot 5 zijn wij niet geweest.
dag 5,6,7 ligt echt veel te dicht op elkaar. Dit is mijn ogen niet haalbaar. Is Mariposa open in die tijd? Ze zijn daar nu met een renovatie bezig.
Succes met het plannen verder!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Op "slechts 14 dagen tijd kan je geen reis maken waarvoor je minstens 3 weken nodig hebt.

In dergelijk geval moet je echt wel op zoek naar een one-way, bvb vliegen op LA en terug vanuit SF. Zoals je schema er nu op staat is het een race tegen de tijd:

- Komende van Kingman heb je geen tijd om route 66 te doen en de GC te bezoeken op een degelijke wijze. een overnachting aan GC of Tusayan is ten zeerste aangewezen, dan heb je ook de kans om van een zonsondergang/opgang te genieten.
- Van Page naar Bryce en dan nog naar Zion geeft je ook hier weinig tijd en je mist de mooiste momenten.
- Zion kan je niet even bezoeken voor je naar Vegas gaat, meestal wordt aangeraden hier twee nachten te hebben.
- Voor Vegas zelf blijft geen tijd over.
- Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes is een race tegen de tijd. Je kan amper genieten van Death Valley en je hebt al helemaal geen tijd voor dingen onderweg.
- Mammoth lakes - Yosemite - Mariposa geeft je geen tijd om Yosemite te bezoeken.
- San Francisco - Pismo Beach is ook vrij ver voor één dag. Je hebt ook hier onvoldoende tijd voor de bezienswaardigheden onderweg.

Dag 1: 's middags aankomen in Los Angeles
Dag 2: L.A. > Needles (ochtend en middag: bezoek LA, vertrek vanuit LA omstreeks 15 uur, best niet later)
Dag 3: Needles - Grand Canyon (stukje route 66 via Oatman, Kingman, Seligman)
Dag 4: Grand Canyon > Page
Dag 5: Page > Bryce Canyon
Dag 6: Bryce Canyon > Zion
Dag 7: Zion > Las Vegas
Dag 8: Las Vegas > Death Valley
Dag 9: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 10: Mammoth lakes - Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite - San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: 's avonds terugvlucht vanuit San Francisco.

Probeer zoals je ziet ook een vlucht te vinden die iets na de middag aankomt in LA en die pas 's avonds vertrekt uit SF.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Febra schreef:Onze vlucht ligt al vast, maar de route ben ik nog aan het samenstellen.
Dat maakt een ander voorstel met bijvoorbeeld een open jaw ticket onmogelijkals ik het goed begrijp ? Dus Beginnen in SF en eindigen in LA of LV is niet meer mogelijk ?
Febra schreef: ....We zijn er ons van bewust dat we redelijk wat willen zien, maar iets weglaten willen we niet doen.
Zijn jullie daar echt zeker van ? Zo ja, dan is het enige wat ik kan zeggen: ja de volgorde klopt dan. Maar... Jullie hebben echt teveel in een te korte tijd staan. Als de tickets al vast staan, dan zou ik toch ernstig je wensenlijstje heroverwegen.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Pff, dat is wel een erg volle route voor 2 weken.
Je hebt nauwelijks de tijd om te genieten!

Hier onder een iets minder volle route:
Palm Springs en Monument Valley zou ik weg laten, daar heb je eigenlijk geen tijd voor.

Dag 2: L.A. > Kingman
Dag 3: Kingman > Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon > Page
Dag 5: Page > Bryce
Dag 6: Bryce > Zion
Dag 7: Zion > Las Vegas
Dag 9: Mammoth Lakes > Yosemite (probeer in de vallei te overnachten vb Curry Village of wel in El Portal, Mariposa ligt echt te ver af)
Dag 10: Yosemite > San Francisco
Dag 11: San Francisco
Dag 12: San Francisco > Pismo Beach

Dag 2: je gaat waarschijnlijk vroeg wakker zijn, bezoek dan al bv het Hollywood Sign en vertrek daarna naar Kingman
Dag 3: je kan net na de middag in GC zijn, dan heb je nog tijd voor een bezoek aan de viewpoints bij GC Village
Dag 4: doe de viewpoints aan de East Rim Drive en rijdt dan verder naar Page, je zou daar nog Horseshoe Bend en views op Lake Powell kunnen doen
Dag 5: in de ochtend een bezoek aan Antelope Canyon en dan naar Bryce + bezoek aan Bryce
Dag 6: in de ochtend naar Zion + bezoek aan het park (het park dien je met de shuttle bus te bezoeken)
Dag 7: in de ochtend naar LV, je hebt er dan een namiddag en avond
Dag 8: druk, maar het kan niet anders
Dag 9: je hebt nauwelijks tijd voor Yosemite dus rijd gewoon via de Tioga Pass naar het park, en bezoek ook nog de watervallen in de vallei
Dag 10: je zou ofwel nog een vm in Yosemite kunnen doorbrengen ofwel via Glacier Point rijden ofwel een half dagje SF doen

Wat meer rust geeft en ook tijd om nog iets te zien:

Dag 3: Palm Springs > Kingman
Dag 4: Kingman > Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon > Monument Valley
Dag 6: Monument Valley > Page
Dag 7: Page > Bryce
Dag 8: Bryce > Zion
Dag 9: Zion > Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas > Death Valley
Dag 12: Death Valley > LA
Dag 13: LA

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Marcopstal
Amerika-expert

Ik had er even over gekeken dat de vlucht al vast lag.

Ontzettend jammer is dat natuurlijk want jullie opzet is ABSOLUUT onrealistisch. Veel willen zien is één zaak, maar het moet uiteindelijk ook nog mogelijk zijn.

Gegeven dit jammerlijk feit zou ik overwegen toch een aantal zaken te laten vallen in het binnenland:

Dag 2: L.A. > Tusayan of GC Village (lange dag, maar aangezien je toch vroeg wakker bent is dit wel haalbaar en de dagen zijn vrij lang)
Dag 3: GC - Page
Dag 4: Page - Bryce Canyon
Dag 5: Bryce Canyon - Zion
Dag 6: Zion - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Lone Pine via Death Valley
Dag 8: Lone Pine - Yosemite (maar ga aub niet in Mariposa zitten)
Dag 9: Yosemite - SF
Dag 10: San Francisco
Dag 11: San Francisco - Monterey
Dag 12: Monterey > Pismo Beach
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Erg jammer dat de vlucht al vast ligt. Met een rondje LA vind ik het voorstel van Ingrid aan te raden. Ik deed iets vergelijkbaars in 2011, zIe daarvoor mijn reisverslag. Maar als je echt niets wilt laten vallen dan zou ik naar de indeling van Marcopstal kijken. En ga niet in plaatsen als Tuba City en Mariposa zitten want met zo weinig tijd kun je het beste in de parken zelf of zo dicht mogelijk bij de parken gaan zitten. Je hebt dan vaak niet alleen de mooiste uren maar ook de minst drukke uren, en dat is met zo weinig tijd wel een groot voordeel.
Alsl jullie niet in een keer naar de GC willen rijden doe dan wel een stop onderweg en neem de nacht erna een overnachting in het park. Dan de volgende dag via Page naar Bryce; je kunt dan vroeg vertrekken en onderweg naar Antelope Canyon en bijvoorbeeld Horseshoe bend.

Marianne
Febra
Amerika-newbie

Bericht door Febra »

Alvast bedankt voor de vele reacties!

Voor de vluchten komen toe in LA en vertrekken daar dan ook.
Tuba City en Mariposa (ik zoek alvast eens de werken op) leken ons iets goedkopere opties dan te logeren in de parken. Ook liggen ze al op de route naar de volgende locatie. Maar inderdaad, dan missen we wellicht de mooie uitzichten. Monument Valley doen we trouwens sowieso niet. En de route 66 zouden we in Topock en Oatman nemen. Dan niet meer op weg naar Grand Canyon.
In Page willen we vooral Antelope Canyon en de Horseshoe Bend zien, dus misschien dat we daar dan best niet overnachten? Dit geeft ons dan een overnachting in Grand Canyon, in Bryce en in Zion. Of laten we dan best Bryce vallen om wat meer tijd te hebben in de andere parken?
Death Valley is een park dat we niet echt willen bezoeken. Gezien het op de route van Las Vegas naar Yosemite ligt, leek het ons leuk om via Death Valley te rijden.
Marcopstal
Amerika-expert

Minder goede locaties kunnen inderdaad goedkoper zijn, daarom zijn ze ook minder goed gelegen. Maar met zo weinig tijd zou dit toch zonde zijn.

Hoezo Death Valley niet bezoeken ? Dit is een uniek stuk natuur dat je toch moet gezien en beleefd hebben. En je rijdt er toch door .....
Febra
Amerika-newbie

Bericht door Febra »

Beste Marcopstal, het overnachten in de nationale parken neem ik zeker in overweging dan.
Las Vegas > Mammoth Lakes is sowieso een lange rit. Daarom dat het niet erg is mochten we Death Valley minder zien uitgebreid zien.
Zijn er naast Antelope Canyon nog andere zaken die je zeker bezocht moet hebben in Page?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan zou je eigenlijk net zo goed naar Page kunnen rijden ipv Tuba City denk ik dan.
Net voor Page heb je ook nog de Horseshoe bend. Dat zou ik ook wel gaan bekijken. Dan nog het uitkijkpunt bij het meer en evt bij de dam. Veel meer tijd voor andere zaken heb je niet zoals waterholes canyon, rainbow bridge en om iets op het meer te doen.
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Febra schreef: Death Valley is een park dat we niet echt willen bezoeken. Gezien het op de route van Las Vegas naar Yosemite ligt, leek het ons leuk om via Death Valley te rijden.
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Wij zijn er ook twee maal 'doorheen gereden' Een stop bij Zabriski Point, Badwater en Artist Drive was daar voldoende. Wat een hitte! Bij Line Pine kom je vlak langs een klein, maar heel mooi gebied de Alhabama Hill. Erg leuk en makkelijk te dien met een korte stop.

De beste tip die je hier voorbij ziet komen, is toch wel het advies om het liefst in- of zo dicht mogelijk bij de parken te overnachten. Als je krap in de tijd zit is ieder uurtje wat je kan besparen op heen en weer rijden heel waarde vol. Ja het is zeker duurder, maar het levert ook wat op.

In 2012 (zie blog) hebben wij een soortgelijk rondje gedaan in 19 dagen. Oorspronkelijk wilde we ook meer, maar we zijn achteraf toch blij dat we een paar dingen hebben weggelaten (geen Monument Valley, Geen SF). Maar wel overnachten in GC, Bryce, Springdale, Yosemite. Was een mooie reis, maar we kwamen wel vermoeid terug en met een mooie reden om nog eens terug te gaan :wink:

(1x edited; spelvaudjes vurbeturt)
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
iluvatoq
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door iluvatoq »

Je wil gewoon VEEL te veel doen. Wij zijn er afgelopen zomer geweest en ik kan je nu al zeggen wij deden veel minder en hadden nog het gevoel veel gemist te hebben.

Niks in LA gaan bezoeken - Santa Monica Pier, Venice beach ... Hollywood sign ..

Je komt er s'avonds aan in LV en in de morgen ben je weer weg. Je heb dan niet echt Vegas "gezien"

Dag 9: Mammoth Lakes > Yosemite > Mariposa
Yosemite word hier echt niet gezien. Wj hebben er 2 dagen naartoe geweest en veel te weinig geweest.

Ik kan zo verder. Ik spreek uit ervaring... je wilt te veel en daardoor zal je veel missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer