Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ridsel: Ridsel 1e keer Westkust
Reis ridsel: Ridsel 1e keer Westkust
Na vorig jaar een weekje naar New York te zijn geweest willen we volgend jaar de Westkust gaan doen.
We hebben een eerste ruw schema. Ik Plaats het hier al even dan kunnen jullie je eventuele opmerkingen en dergelijke al meedelen.
We zouden gaan van 30 april tot 19 mei.
San Francisco, California, United States 3
Yosemite National Park, California, United States 2
Death Valley, California, United States 1
Las Vegas, Nevada, United States 2
Zion National Park 1
Bryce, Utah, United States 1
Page, Arizona, United States 1
Grand Canyon, Arizona, United States 1
Lake Havasu City, Arizona, United States 1
Los Angeles, California, United States 2
Pismo Beach, California, United States 1
San Francisco, California, United States 1
Cijfer erna is hoeveel overnachtingen we zouden doen.
Eventueel nu al aant twijfelen om maar 2 nachten SF te doen en Bakersfield op terugweg na LA toe te voegen.
Geven jullie de eerste opmerkingen maar al.
We hebben een eerste ruw schema. Ik Plaats het hier al even dan kunnen jullie je eventuele opmerkingen en dergelijke al meedelen.
We zouden gaan van 30 april tot 19 mei.
San Francisco, California, United States 3
Yosemite National Park, California, United States 2
Death Valley, California, United States 1
Las Vegas, Nevada, United States 2
Zion National Park 1
Bryce, Utah, United States 1
Page, Arizona, United States 1
Grand Canyon, Arizona, United States 1
Lake Havasu City, Arizona, United States 1
Los Angeles, California, United States 2
Pismo Beach, California, United States 1
San Francisco, California, United States 1
Cijfer erna is hoeveel overnachtingen we zouden doen.
Eventueel nu al aant twijfelen om maar 2 nachten SF te doen en Bakersfield op terugweg na LA toe te voegen.
Geven jullie de eerste opmerkingen maar al.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Ridsel 1e keer Westkust
Hallo, welkom op het forum!
Liggen de tickets al vast?
Wat voor soort reis hebben julie in gedachte? Veel zien, veel rijden, ook eens wandelen? De tijd nemen om iets te zien van de parken of liever er alleen maar doorheen rijden?
Marianne
Liggen de tickets al vast?
Wat voor soort reis hebben julie in gedachte? Veel zien, veel rijden, ook eens wandelen? De tijd nemen om iets te zien van de parken of liever er alleen maar doorheen rijden?
Marianne
Re: Reis ridsel: Ridsel 1e keer Westkust
Poeh...dat wordt veel rijden ,en weinig zien .
Indien je nog geen tickets hebt ,zou je kunnen overwegen om vanuit Phoenix terug te vliegen, en dan los Angeles te skippen . op deze manier krijg je wat meer tijd om ook dingen te zien /wandelen...
Tickets liggen nog niet vast nee. We zijn alles nog aan het bekijken en beslissingen nemen.
Daarom dit topic al.
We willen graagn een gezonde mix van rijden, wandelen, dingen bezoeken.
LA willen we zeker wel doen.
Daarom dit topic al.
We willen graagn een gezonde mix van rijden, wandelen, dingen bezoeken.
LA willen we zeker wel doen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dan zou ik beginnen in LA en eindigen in Phoenix/Las Vegas. Of andersom natuurlijk. Let op dat het onzeker is of de passen over de Sierra Nevada al open zijn zo begin Mei.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien zou je nog een paar dagen langer kunnen gaan? Een one way is aan te raden. Misschien ook niet gek om van LA naar SF te rijden. Je mist dan de kust, maar je hebt dan wel Yosemite zo laat mogelijk in je route. De kans dat de Tioga PAss open is, is klein, maar je hebt dan wel kans dat er meer trails open zijn en dat je de Glacier Point Road kunt rijden.
Een one way Phoenix - LA zoals Paul aangeeft is ook een mogelijkheid, dan neem je wel de kust mee.
Marianne
Een one way Phoenix - LA zoals Paul aangeeft is ook een mogelijkheid, dan neem je wel de kust mee.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hier een voorbeeldje in van-naar vorm hoe een one-way Phoenix-LA er zou kunnen uitzien.
Ik ben ervan uitgegaan dat jullie terugvliegen op 19.05 (dus thuis op 20.05)
Ik heb Monument Valley in het schema gezet maar moest dit jullie niet aantrekken, dan kan je het natuurlijk omruilen voor een andere plek.
Voor Zion heb ik 2 nachten genomen, geeft wat meer tijd als jullie er wandelingen willen doen. Indien jullie geen grote wandelaars zijn, dan zou 1 nacht ook wel kunnen. De dag die dan vrijkomt zou ik bij LA plaatsen.
Gezien je in een periode zit dat de Tioga Pass waarschijnlijk nog gesloten gaat zijn, zou ik niet in DV zelf overnachten maar die dag al doorrijden naar Ridgecrest. Vanaf daar kan je dan de volgende dag naar Yosemite in 1 rit.
30-04-2016 ? - Phoenix
01-05-2016 Phoenix - Grand Canyon
02-05-2016 Grand Canyon - Monument Valley
03-05-2016 Monument Valley - Page
04-05-2016 Page - Bryce
05-05-2016 Bryce - Zion
06-05-2016 Zion - Zion
07-05-2016 Zion - Las Vegas
08-05-2016 Las Vegas - Las Vegas
09-05-2016 Las Vegas - Ridgecrest
10-05-2016 Ridgecrest - Yosemite
11-05-2016 Yosemite - Yosemite
12-05-2016 Yosemite - SF
13-05-2016 SF - SF
14-05-2016 SF - SF
15-05-2016 SF - Monterey
16-05-2016 Monterey - Pismo Beach
17-05-2016 Pismo Beach - LA
18-05-2016 LA - LA
19-05-2016 LA - huis
20-05-2016 thuis
Groetjes,
Ingrid
Ik ben ervan uitgegaan dat jullie terugvliegen op 19.05 (dus thuis op 20.05)
Ik heb Monument Valley in het schema gezet maar moest dit jullie niet aantrekken, dan kan je het natuurlijk omruilen voor een andere plek.
Voor Zion heb ik 2 nachten genomen, geeft wat meer tijd als jullie er wandelingen willen doen. Indien jullie geen grote wandelaars zijn, dan zou 1 nacht ook wel kunnen. De dag die dan vrijkomt zou ik bij LA plaatsen.
Gezien je in een periode zit dat de Tioga Pass waarschijnlijk nog gesloten gaat zijn, zou ik niet in DV zelf overnachten maar die dag al doorrijden naar Ridgecrest. Vanaf daar kan je dan de volgende dag naar Yosemite in 1 rit.
30-04-2016 ? - Phoenix
01-05-2016 Phoenix - Grand Canyon
02-05-2016 Grand Canyon - Monument Valley
03-05-2016 Monument Valley - Page
04-05-2016 Page - Bryce
05-05-2016 Bryce - Zion
06-05-2016 Zion - Zion
07-05-2016 Zion - Las Vegas
08-05-2016 Las Vegas - Las Vegas
09-05-2016 Las Vegas - Ridgecrest
10-05-2016 Ridgecrest - Yosemite
11-05-2016 Yosemite - Yosemite
12-05-2016 Yosemite - SF
13-05-2016 SF - SF
14-05-2016 SF - SF
15-05-2016 SF - Monterey
16-05-2016 Monterey - Pismo Beach
17-05-2016 Pismo Beach - LA
18-05-2016 LA - LA
19-05-2016 LA - huis
20-05-2016 thuis
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
We dachten een cirkel te maken omdat het dan wat makkelijker was voor de huurauto.
Maar daar moeten we dan niet naar kijken?
Omgekeerd uitvoeren lijkt inderdaad wel een goed plan.
Maar daar moeten we dan niet naar kijken?
Omgekeerd uitvoeren lijkt inderdaad wel een goed plan.
Zolang je huurt in Arizona (Phoenix), Nevada (Las Vegas) of Californië (Los Angeles, San Francisco), kun je je auto in elk van deze staten terugbrengen zonder one-way kosten te hoeven betalen. Laat je route daar dus vooral niet vanaf hangen.
Uitzonderingen kunnen zijn: als je in Amerika zelf huurt (in plaats van via een Europese broker) of als je een heel bijzondere auto wil, die speciaal voor jou naar een vestiging wordt gehaald. Het eerste kun je beter niet doen (want dan kunnen je verzekeringen onvoldoende zijn) en het tweede zal tenzij je per sé in een roze Hummer-limousine wil rijden ook niet snel van toepassing zijn.
Uitzonderingen kunnen zijn: als je in Amerika zelf huurt (in plaats van via een Europese broker) of als je een heel bijzondere auto wil, die speciaal voor jou naar een vestiging wordt gehaald. Het eerste kun je beter niet doen (want dan kunnen je verzekeringen onvoldoende zijn) en het tweede zal tenzij je per sé in een roze Hummer-limousine wil rijden ook niet snel van toepassing zijn.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou persoonlijk in de route van Ingrid Monument Valley eruit halen. Plan dan wel een overnachting in Death Valley (zeker zo 'vroeg' in het seizoen) en boek de dag erna ter plekke een hotel. Als de tioga pass open is rond Mammoth Lakes/Lee Vining. Als deze gesloten is zou ik altijd naar ten minste Fresno of Oakhurst rijden. Gewoon onderweg in een dorpje/stad even een fastfoodketen of Starbucks of een supermarktketen met free wifi binnenstappen en dan boeken.
Het 'nadeel' is dan dat Las Vegas iets duurder zal zijn omdat je daar op zaterdag/zondag zit, maar afhankelijk van het hotel wat je kiest is dat ook nog wel te verhapstukken.
En afhankelijk van wat je wilt doen in Monterey (bv een walvistocht kost je al bijna 4u) misschien laat in de middag op 15-5 al naar Monterey rijden.
Het 'nadeel' is dan dat Las Vegas iets duurder zal zijn omdat je daar op zaterdag/zondag zit, maar afhankelijk van het hotel wat je kiest is dat ook nog wel te verhapstukken.
En afhankelijk van wat je wilt doen in Monterey (bv een walvistocht kost je al bijna 4u) misschien laat in de middag op 15-5 al naar Monterey rijden.
Liever toch Las Vegas in de week proberen houden ivm met de drukte.
Is Bakersfield de moeite? Of kunnen we dit beter al schrappen?
Is Bakersfield de moeite? Of kunnen we dit beter al schrappen?
Is dit echt nog zo vroeg op het seizoen dan?
Bakersfield is niet de moeite nee. Dat is gewoon een saaie doorreisstad. Wat was je plan daar?
Je bent vroeg in het seizoen tov het hoogseizoen. Het weer zal nog onvoorspelbaar zijn. Wij waren vorig jaar in mei in de regio van de Sierra's en er lag nog een hoop sneeuw.
Je bent vroeg in het seizoen tov het hoogseizoen. Het weer zal nog onvoorspelbaar zijn. Wij waren vorig jaar in mei in de regio van de Sierra's en er lag nog een hoop sneeuw.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Bakersfield zat eens in een voorstel, daarom dat ik dat mee in de planning had genomen. Had nog geen idee of het de moeite was.
We nemen mei omdat er dan wat feestdagen zijn en wat gunstiger is dus voor verlof.
We nemen mei omdat er dan wat feestdagen zijn en wat gunstiger is dus voor verlof.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Las Vegas is altijd druk, zowel in als buiten het weekend. Ik zou daar iig niet de hele reis op afstemmen.
Als je onderlangs moet, wat dus ook niet zeker is, dan zou ik altijd verder rijden dan Bakersfield. Fresno is overigens ook zo'n stad die ik puur zou gebruiken als overnachten en verder niets.
Als je onderlangs moet, wat dus ook niet zeker is, dan zou ik altijd verder rijden dan Bakersfield. Fresno is overigens ook zo'n stad die ik puur zou gebruiken als overnachten en verder niets.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een prachtige tijd om te gaan, maar in de hogergelegen gebieden kunnen nog wegen afgesloten zijn en kunnen wandelpaden nog dicht zijn, of lastig begaanbaar.ridsel schreef:Is dit echt nog zo vroeg op het seizoen dan?
Wij waren in 2013 in mei in het zuidwesten, kijk eens naar ons verslag om een idee te krijgen.
Je kunt ook SF en Yosemite overslaan en je meer richten op het zuidelijke deel, met de parken rond Moab.
Liggen de data al vast of kun je daar nog mee schuiven?
Marianne
Er ligt nog niks vast dus schuiven en plannen is nog helemaal mogelijk.
SF willen we er wel zeker bij.
SF willen we er wel zeker bij.
Vlucht en wagen vandaag geboekt.
SF-SF 30 april tot 19 mei.
Detail van de reis werken we nu verder uit.
SF-SF 30 april tot 19 mei.
Detail van de reis werken we nu verder uit.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wordt vast en zeker een prima reis. Over weer en wegcondities valt toch altijd weinig te zeggen. Ben zelf in April en Mei geweest en heb alle weersomstandigheden wel gezien. Terwijl anderen weer veel zon hebben gehad en weer anderen veel nattigheid.
Succes met plannen
Succes met plannen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 2940 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits