Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Zonnetje: reisschema 1e Amerikareis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Zonnetje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Zonnetje: reisschema 1e Amerikareis

Bericht door Zonnetje »

WIj gaan met 2 kinderen van 9 en 12 volgend jaar onze eerste grote reis maken. Wij hebben al de eerste en laatste overnachting geboek in SF in een hotel. De camper is ook al vastgelegd (RoadBear). Ons reisschema ziet er als volgt uit (met erachter aantal km). Is dit schema wel reëel?

24-4-2016 San Fransisco (aankomst) 0
25-4-2016 Montery 190
26-4-2016 Pismo Beach 280
27-4-2016 Santa Monica (LA) 233
28-4-2016 Santa Monica (LA) (Universal Studios) 0
29-4-2016 Barstow 211
30-4-2016 Kingman 332
1-5-2016 Flagstaff 240
2-5-2016 Tusayan (Grand Canyon) 116
3-5-2016 Page 229
4-5-2016 Bryce Canyon 275
5-5-2016 Zion 170
06-05-2016 Zion 0
07-05-2016 Las Vegas 264
08-05-2016 Las Vegas 0
09-05-2016 Bishop (Death Valley) 430
10-05-2016 Yosemite NP 194
11-05-2016 Yosemite NP 0
12-05-2016 SF 312
13-05-2016 SF (Alcatrez) 0
14-05-2016 SF ( 16.30 terug naar huis) 0

Note mod(PSVwally): Onderwerpen samengevoegd om dubbele antwoorden te voorkomen. In het eerste topic zijn ook al veel tips gegeven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisschema 1e Amerika reis

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Je route is op zich goed te doen, maar ik zou zelf een aantal dingen wat anders doen.
Universal Studios kost je een volle dag, dus het lijkt me niet handig om daarna nog naar Barstow te rijden.
Je hebt echter voldoende ruimte op dat stuk: waarom nog een overnachting in Kingman en Flagstaff? Ik zou ook niet in Tusayan gaan staan maar in Grand Canyon NP zelf. Kijk eens naar Mather Campground (via www.recreation.gov).
De tijd die je wint op het stuk tussen LA en de GC kun je gebruiken voor Page, of een overnachting in Monument Valley. Of neem meer tijd voor de rit naar Yosemite. De kans dat de Tioga Pass open is, is niet zo groot, dus Bishop ligt wellicht niet handig. Bekijk het ter plekke hoe je gaat rijden.
Denk er aan dat je de camping voor Yosemite op het juiste moment boekt, zie daarvoor www.nps.gov/yose onder plan your visit. Oefen een maand van te voren. Probeer een van de Pines campings in de vallei te reserveren.
Wanneer lever je de de camper in? Misschien is wat meer tijd op het laatst ook niet verkeerd.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kunt het beter voortaan in een van en naar schema uitschrijven. Dan zie je wat beter wat voor dagen je eigenlijk hebt.

Er zitten een paar opvallende zaken in deze route. Wat is de keuze om een overnachting in Barstow te doen? Ik zou persoonlijk heel die overnachting schrappen en van LA naar Kingman rijden. Hetzelfde geldt voor Flagstaff, wat wil je daar gaan doen?

Verder ben je erg vroeg in het seizoen. Dat betekend dat er een zeer reële kans is dat de Tioga pass nog gesloten is om over de siërra Nevada te rijden. Ook de Sonora pass kan nog dicht zijn, waardoor je in deze route dan vast zit aan de Carson Pass (CA88).

Ik zou 1 van de dagen hierboven inzetten voor een overnachting in Death Valley. Dan de dag erna naar Mammoth Lakes te rijden. En dan die dag erop via één vd passen naar Yosemite te rijden. In Yosemite NP heb je ook nog kans dat de Glacier Point road gesloten is. Een voordeel van zo vroeg in het seizoen zijn is wel dat er waarschijnlijk nog veel mooie grote watervallen zullen zijn.

Tusayan of in Grand Canyon NP zal zo vroeg in het seizoen niet zo heel veel uitmaken. Normaal gesproken zal het amper 10 tot 15min rijden zijn naar Grand Canyon village.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tusayan ligt niet ver van het park, maar kamperen daar zal duurder zijn dan in het park, en er rijden nog geen shuttles van Tusayan naar het park zo vroeg in het seizoen. Dan moet je dus met de camper het park in. Mather is dan wel zo handig, want de parkshuttles rijden wel.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De tweede dag zal je al niet veel tijd voor Monterey hebben. Camper afhalen, boodschappen doen en tot Monterey rijden vult je dag al vrij goed. Afhankelijk van de plannen (Whale Watch, aquarium, 17-mile drive, Hearst Castle) kan Pismo Beach de volgende dag al wat ver gegrepen zijn.

Santa Monica - Universal gaat je best wel wat tijd en kilometers kosten, dat is geen "0", eerder 60 heen en terug.

Als je de 29 ste nog iets in LA wil doen dan is de keuze voor Barstow goed, vertrek je direct in de ochtend uit LA dan kan je gerust die dag tot Kingman rijden zonder enig probleem.

Waarom Flagstaff ? Dit lijkt me wat te veel op jullie route. Vanuit Barstow en zeker vanuit Kingman rijdt je best gewoon door tot de GC.

Las Vegas - Bishop geeft je weinig tijd voor Death Valley, daarenboven zoals reeds aangehaald zal je in principe onderlangs moeten. De kans dat op 10/5 de Tioga Pass open is lijkt me zeer klein. Er wordt dan vaak verwezen naar de hogere routes zoals de 88, maar ik plaats daar toch ook voorbehoud bij. De 395 bereikt immers ook redelijke hoogtes en ik herinner me hier eind april/begin mei toch ook al borden gezien te hebben dat sneeuwkettingen noodzakelijk waren.

Gaat de camper binnen op 12 of op 13/5 ? 12 is krap als je nog van Yosemite moet komen, aan de andere kant ben je met een camper niets in SF.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
djdeborah
Amerika-ontdekker

Bericht door djdeborah »

Marcopstal schreef:.

Waarom Flagstaff ? Dit lijkt me wat te veel op jullie route. Vanuit Barstow en zeker vanuit Kingman rijdt je best gewoon door tot de GC.

Wij zijn van Barstow naar de GC gereden. Vonden wij een prima afstand om te rijden, zo 500 km rechtdoor;)
Laatst gewijzigd door PSVwally op 11 nov 2015, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote werkend gemaakt
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Zonnetje: reisschema 1e Amerikareis

Bericht door PSVwally »

Ja, maar TS heeft daartussen nog een overnachting in Kingman gepland....Daar zou dus ergens 1 nacht weg kunnen.
Zonnetje
Amerika-newbie

Bericht door Zonnetje »

Bedankt allemaal voor de tips!!!!
We kunnen idd Flagstaff overslaan w.b. overnachting. Dan gaan wij vanuit Kingman meteen naar GC.
Leuke tip de overnachting in de GC! Gaan wij zeker proberen.
Als wij niet langs de Tiogapass kunnen hoe zouden wij dan moeten rijden?
W.b. Santa Monica. Wij gaan een dag naar Universal en willen dan in de buurt van dat park verblijven. Is dus niet in Santa Monica maar wel vlakbij...
De camper halen en brengen wij in San Leandro. Wij twjfelen of wij de route niet andersom beter kunnen doen.
Heeft iemand goed RV campgrounds bezocht? Daar willen wij ook informatie over.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor de route als de Tioga Pass gelsoten is kun je googlemaps eens proberen. Sleep eens met mogelijke routes. Het hangt er ook van af of dan bijvoorbeeld de Sonora Pass (de ca108) al open is. Deze loopt ten noorden van de Tioga Pass en is meestal wat eerder open.
De ca88is een mogelijkheid en anders onderlangs, via Bakersfield.
Kijk ook eens op deze site en op de link die onderaan het artikel staat: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm

Waarom zou je de route andersom willen doen? Ik zou Yosemite op het laatst doen, dus dat betekent dat je de route doet zoals je hem nu hebt staan.
Voor campings kun je op de site van Marenko kijken, zie http://www.marenko.net/campgrounds. Voor de pakren kun je het beste via de NPS-sites zoeken, daar zie je ook welke open zijn en welke nog niet.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

In ons reisverslag van afgelopen zomer hebben we een lijstje met campings opgenomen. Je vindt ook reviews van campings hier op de site van AllesAmerika of op de site van Tioga Tours.
Zonnetje
Amerika-newbie

Bericht door Zonnetje »

Dank jullie wel voor jullie TIPS. Wij zijn nu vooral de reisverslagen aan het lezen. De route is aangepast (Hotels staan vast).
Het onzekere is de TiogaPass. Als wij deze niet kunnen nemen duurt de alternatief langer. Iemand tips????
Ook vragen wij ons af w.b. het internationaal rijbewijs. Is dit echt noodzakelijk? Heeft iemand ervaring hiermee?
Omdat ik met rugproblemen zit is wandelen met klim niet echt handig. Waar moet je bij wandelen klimmen (Yosemite???) ?
Ook hebben wij al een aantal leuke campgrounds gezien. Deze leggen wij niet vast.
Het openbaar vervoer in SF vanaf Marin Park. Is er iemand die daar ervaring me heeft?
In afwachting op jullie ervaringen.... lees ik me verder in :)

Route West Amerika
DAG
24 april Vertrek A’dam (11.00) - SF aankomst ca. 17.00 uur Hotel Super Bruno 8
25 april SF Camper ophalen (Road Bear, San Leandro), boodschappen, RV campground…….
26 april SF - Monterey
27 april Monterey - Pismo Beach North beach Campground
28 april PB - LA (Santa Monica/Malibu) Balboa RV park
29 april LA (Universal Studios) Balboa RVpark
30 april LA (ochtend Hollywood, Beverley Hills) – Barstow Calico KOA /Shady Lane
1 mei Barstow - Kingman
2 mei Kingman - Grand Canyon (South Rim)
3 mei GC – Page (Antylope Canyon) Wahweap RV park
4 mei Page – Bryce Canyon Ruby’s Inn / Sunset campground
5 mei BC – Zion Watchman
6 mei Zion – Las Vegas Circus Circus
7 mei LV Circus Circus
8 mei LV - Bishop
9 mei Bishop – Yosemite Upper Pines / Lower Pines/ North Pines
10 mei Yosemite Upper Pines / Lower Pines/ North Pines
11 mei Yosemite – SF Marin RV park
12 mei SF (Alcatrez dagdeel, Hollywood, Beverly hills) Marin RV park
13 mei SF (Ochtend camper inleveren) The Grant Hotel
14 meo SF- A’dam vlucht (vertrek 16.40 uur)
15 mei A’dam aankomst (ca 15.30 uur)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zonnetje schreef:Het onzekere is de TiogaPass. Als wij deze niet kunnen nemen duurt de alternatief langer. Iemand tips????
Wat bedoel je precies? Tips waarvoor? Voor de route heb ik al wat mogelijkheden gegeven. Ik denk dat je ervan uit moet gaan dat de Tioga Pass gesloten is. Dat is niet 100% zeker, maar die kans is toch wel groot. Kijk regelmatig op http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm. Het is ook leuk om de webcams te bekijken, dan zie je ook hoeveel sneeuw er ligt. Vanaf april zijn er redelijke betrouwbare voorspellingen te doen over het open gaan van de Tioga Pass.
Zonnetje schreef: Ook vragen wij ons af w.b. het internationaal rijbewijs. Is dit echt noodzakelijk?
Nee.
Zonnetje schreef: Omdat ik met rugproblemen zit is wandelen met klim niet echt handig. Waar moet je bij wandelen klimmen (Yosemite???) ?
Bijna overal. Kijk eens op mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden in de parken. In Yosemite Valley is het vlak. Net als langs de rim in de Grand Canyon en Bryce. In Zion zijn de Pa'rus Trail en de Riverside Trail vlak.
Misschien is het een idee om wandelstokken te gebruiken?
Zonnetje schreef: Ook hebben wij al een aantal leuke campgrounds gezien. Deze leggen wij niet vast.
Dat zal in het algemeen ook niet nodig zijn, maar ik zou Yosemite wel vastleggen. Dat moet je zoals ik al aangaf op 15 december reserveren. Zie daarvoor http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm. Bkijk het goed en als het je niet duidelijk is bekijk dan het artikel op de AA-site, of vraag het hier. Of het je de afgelopen maand al geoefend?
Niet alle campings in het park zijn open begin mei, en op sommige campings zijn nog plaatsen niet open wegens mogelijke overstromingen, dus het aantal plaatsen is beperkt, terwijl het wel een populaire maand is.

Ik zou echt die 2 overnachtingen tussen LA en de GC aanpassen zoals al eerder gezegd is hier. Met 1 tussenstop is het ook te doen en dan heb je verderop een extra dag, die je bijvoorbeeld voor Zion kunt gebruiken, of voor een stop in Death Valley of Valley of Fire.
Als de Tioga Pass niet open is kom je niet langs Bishop.

Marianne
Zonnetje
Amerika-newbie

Bericht door Zonnetje »

Beste Marianne en Martin,

Bedankt voor je feedback. Gezien wij met 2 kinderen reizen met de camper (wat langer duurt dan met de auto) maken wij 2 tussenstops. Anders zouden wij ruim 400 km moeten rijden (x2 dagen). Ons inziens is dat lang. Of is het een weg waar je niet anders stopt dan alleen eten en boodschappen doen.
Tip vd wandelstokken: niet aan gedacht!!! dank je. Ook voor de routes.
W.b. de Tioga pass. Dan zouden wij de Sonora kunnen nemen. Al zegt men dat deze niet echt geschikt is voor groot verkeer (ook voor camper?). Komen wij wel langs Bishop.
Zouden jullie anders onderangs via Bakersfield rijden? Dan zouden wij niet door Death Valley komen en dat willen wij wel graag.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Van Barstow tot Needles is ongeveer 2,5 uur rijden met de camper. Langsheen die route is er eigenlijk niet echt iets te zien en het is Interstate.

Je kan dan kiezen om de route via Oatman te nemen tot Kingman. De enige stop is dan Oatman op deze route, neem dat je er met een stop ongeveer 3,5 uur overdoet.

Uiteindelijk heb je dan 6 uur van je dag gevuld. GC is misschien nog wat ver als je ook nog even tijd in Kingman wil en bvb in Seligman. Zonder stop is het van Kingman tot aan de GC toch een 3,5 tot 4 uur. Williams moet evenwel zeker haalbaar zijn.

Als je natuurlijk direct na de middag vertrekt uit LA dan is Needles die dag eigenlijk wel haalbaar. Reken daarvoor op een dikke 5 uur. Veel later dan 13 uur zou ik uit LA dan niet vertrekken. Op die manier is de GC perfect haalbaar in 2 etappes ipv 3.

LV - Bishop met een camper doorheen Death valley vind ik dan weer ambitieus. Reken al op een zuivere rijtijd van 6,5 tot 7 uur en langsheen deze route wil je echt wel diverse stops maken. Als je de dag winst eerder maakt zou je kunnen kiezen voor een overnachting in Death Valley, dan heb je daar alle tijd om de viewpoints e.d. te doen en verdeel je deze route beter. Je kan dan zowel bovenlangs als onderlangs richting Yosemite rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou misschien 25 en 26 april alwel op dezelfde campground rond of bij Monterey overnachten. Dat is wel doenbaar. Of bv rond Moss Landing.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zonnetje schreef: W.b. de Tioga pass. Dan zouden wij de Sonora kunnen nemen. Al zegt men dat deze niet echt geschikt is voor groot verkeer (ook voor camper?). Komen wij wel langs Bishop.
Het is niet zeker dat de Sonora Pass wel open is als de Tioga Pass gesloten is, hoewel hij meestal wel 2 tot 3 weken eerder open gaat.
Zie hier voor de openingsdata van de afgelopen jaren voor onder andere de Sonora Pass.
Wij reden in 2013 de Sonora Pass. Ik denk niet dat die moeilijker te rijden is dan de Tioga Pass, maar wij deden het met de auto, dus ik kan er niet goed over oordelen.
Als je graag langs Bishop wilt rijden kun je ook de CA88 nemen, die is in principe het hele jaar open. Ik zou dan zeker een extra stop doen op het stuk tussen Las Vegas en Yosemite. Je kunt ook via Bakersfield rijden, en toch Death Valley doen. Kijk eens met googlemaps naar de rijtijden en wat dan de beste overnachtingsplaatsen zijn. In alle gevallen is een extra stop aan te raden. Ik denk dat je die stop beter op dit stuk kunt gebruiken dan op het relatief saaie stuk tussen LA en de GC. Kijk daar hoe ver je komt.

Marianne
Zonnetje
Amerika-newbie

Hulp route indeling

Bericht door Zonnetje »

Beste Amerikaliefhebbers,
April - mei 2016
Wij gaan onze camper ophalen tussen 12.00 en 16.00 uur. Natuurlijk proberen wij zo vroeg mogelijk! Als wij uiterlijk 13.00 onze camper kunnen ophalen is Monterey dan nog te doen (nog even nl een stop voor eten halen bij de wallmarkt). Hoelang duurt de uiteg camper???
Dit is belangrijk omdat wij de rest kunnen plannen (zoals reserveren upper antelope canyon) anders schuift alles een dag op.
Ook is de kans zeer groot dat wij onderlangs moeten gaan naar Yosemite. Dan vertrekken wij vroeg (8.00 uur) uit Death Valley.
Helaas zijn wij voor Yosemite al te laat met reserveren in het park. Iemand ander campground tip bij Yosemite???
Kunnen wij Barstow en Kingman in een dag doen????? Dus LA naar Grand Canyon in een keer. Dan kunnen wij de extra dag bij Death Valley - Yosemite doen.
Is Alcatrez avond tour aan te raden met 9 en 12 jarige???

Onze route:
24-4 SF aankomst hotel
25-4 SF / san Leandro ophalen camper road bear - Monterey
26-4 Monterey - Pismo
27-4 Pismo - Santa Monica (dockweiler rv)
28-4 SM - LA (Balboa RV)
29-4 LA - Barstow
30-4 Barstow - Kingman
1-5 Kingman - Grand Canyon (Mather campground)
2-5 GC - Page
3-5 Page (bezoek Antelope)
4-5 Page - Bryce Canyon
5-5 Bryce C - Zion
6-5 Zion - Las Vegas (circus Circus)
7-5 LV (circus circus)
8-5 LV - Panamint Springs (Death Valley)
9-5 Death Valley - Yosemite OF Death Valley - Yosemite via Bakersfiels (als Tioga niet open is, wordt lange rit)
10-5 Yosemite
11-5 Yosemeite - SF
12-5 SF (Alcatrez)

Bedankt alvast voor jullie hulp!!!

13-5 SF (camper inleveren)
14-5 SF - Amsterdam

Note mod(PSVwally): Onderwerpen samengevoegd om dubbele antwoorden te voorkomen. In het eerste topic zijn ook al veel tips gegeven.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 25 jan 2016, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: topics samengevoegd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hulp route indeling

De Tioga Pass is niet open, daar kun je echt wel van uitgaan.
Jammer dat je niet geboekt hebt voor Yosemite (je was er zo voor gewaarschuwd :? ). Het kan zijn dat er nog iets vrijkomt, sommige plaatsen worden pas later vrijgegeven als het gevaar van een eventuele overstroming van de Merced River is geweken. Blijf dus regelmatig de recreation.gov site checken. Buiten het park zou je naar Indian Flat of Dimond O kunnen kijken.
Of kijk naar iets bij de zuidingang (bij Oakhurst) voor de eerste nacht, dan heb je niet zo'n lange rit vanuit DV.
Kunnen wij Barstow en Kingman in een dag doen????? Dus LA naar Grand Canyon in een keer.
Dit begrijp ik niet, je hebt nu twee stops tussen LA en de GC. Met 1 stop kan het ook. Maar in 1 keer lijkt me met een camper niet aan te raden.
Voor Page zou een nacht minder ook wel kunnen, wat wil je daar doen? Welke Antelope Canyon wil je bezoeken? Je kunt de Lower doen op de volle dag Page maar ook op de dag dat je naar Bryce rijdt.

Ik denk dat je Monterey wel haalt, maar het hangt er helemaal van af hoe laat je de camper ophaalt. Ik weet niet waar de verhuurder zit, heb je de route al op googlemaps bekeken?

Volgens mij heb je in je routetopic ook al genoeg tips gehad, waarom een nieuw topic openen?

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Hulp route indeling

Bericht door Anneleen »

Road Bear zit in San Leandro, Marianne. Volgens mij toch nog een behoorlijk eind tot Monterey. Je kan wel om 13 uur bediend willen worden, maar als er wachtenden voor je zijn, ben je misschien toch niet eerst aan de beurt. Papierwerk + uitleg duren gemakkelijk een uur, als het niet langer is... Inkopen doen neemt ook wel wat tijd in beslag. Tja. Ik denk dat het kan, maar dat je niet vroeg zal aankomen in Monterey...

Alcatraz is volgens mij te doen met een 9- en 12-jarige. De avondtour ook, neem ik aan. Je kan de audiotour in het Nederlands volgen. En er valt genoeg te bekijken.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

San Leandro is even ver, misschien zelfs wel minder ver dan vanaf San Francisco via Gilroy. Normaal gesproken moet de 2u geen probleem zijn om die dag nog te rijden.

Wat zijn je plannen voor LA? Want je hebt een aantal uren in de middag en avond voor Santa Monica, maar volgens mij wilde je de dag erna Universal doen (ook als ik naar de campground kijk), maar dat is qua campground niet heel erg handig vanuit Dockweiler lijkt mij. Daar kan je zomaar 2u over doen als je het verkeer tegen hebt.

Barstow - Kingman snap ik ook niet helemaal. Wat zijn je dagplannen voor 29 en 30 april? Volgens mij moet je hier toch een dagje kunnen winnen om elders in te zetten. In 1x met de camper zou ik zeker niet doen.

De Alcatraz (met a's en geen e's) night tour is zeker aan te raden, ook voor je kinderen hoor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer