Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ridsel: Ridsel 1e keer Westkust
Re: Reis ridsel: Ridsel 1e keer Westkust
Ondertussen al redelijk wat gepland en geboekt. Dit wordt de reis.
30/4 San Francisco, California
1/5 Yosemite NP, California
2/5 Yosemite NP, California
3/5 Sequoia NP
3/5 Bakersfield, California
4/5 Death Valley, California
4/5 Las Vegas, Nevada
5/5 Las Vegas, Nevada
6/5 Zion NP, Utah
6/5 Bryce Canyon NP, Utah
7/5 Page, Arizona
8/5 Grand Canyon NP, Arizona
9/5 Lake Havasu City
10/5 Barstow Joshua Tree
11/5 Los Angeles
12/5 Los Angeles
13/5 Pismo Beach?
14/5 San Simeon?
15/5 San Francisco
16/5 San Francisco
17/5 San Francisco
18/5 San Francisco
Voor de twee overnachtingen langs de kustlijn voor de terugkeer naar San Francisco zijn we ng wat aan het twijfelen.
Iemand daar goeie ideeën voor soms?
In LA en SF logeren we in Airbnb voor de ervaring en de kosten wat te drukken.
30/4 San Francisco, California
1/5 Yosemite NP, California
2/5 Yosemite NP, California
3/5 Sequoia NP
3/5 Bakersfield, California
4/5 Death Valley, California
4/5 Las Vegas, Nevada
5/5 Las Vegas, Nevada
6/5 Zion NP, Utah
6/5 Bryce Canyon NP, Utah
7/5 Page, Arizona
8/5 Grand Canyon NP, Arizona
9/5 Lake Havasu City
10/5 Barstow Joshua Tree
11/5 Los Angeles
12/5 Los Angeles
13/5 Pismo Beach?
14/5 San Simeon?
15/5 San Francisco
16/5 San Francisco
17/5 San Francisco
18/5 San Francisco
Voor de twee overnachtingen langs de kustlijn voor de terugkeer naar San Francisco zijn we ng wat aan het twijfelen.
Iemand daar goeie ideeën voor soms?
In LA en SF logeren we in Airbnb voor de ervaring en de kosten wat te drukken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat heb je allemaal al geboekt? Valt er nog iets te annuleren? Ik zou de route andersom doen zodat je Yosemite zo laat mogelijk hebt. De Tioga Pass zal waarschijnlijk niet open zijn, maar de kans dat de weg naar Glacier Point open is, is dan wel groter, en voor het maken van wandelingen is het ook mooi als je er wat later bent.
De tijd voor Sequoia is zo wel minimaal, die stop in Bakersfield zou ik naar Sequoia verplaatsen, of naar Three Rivers.
De tijd voor SF is juist weer heel ruim, ik zou daar een nacht minder doen en die voor Page of Zion gebruiken.
Wat wil je doen tussen Lake Havasu en Barstow? Waarom niet wat dichter bij de GC overnachten zodat je daar wat meer tijd hebt?
Marianne
De tijd voor Sequoia is zo wel minimaal, die stop in Bakersfield zou ik naar Sequoia verplaatsen, of naar Three Rivers.
De tijd voor SF is juist weer heel ruim, ik zou daar een nacht minder doen en die voor Page of Zion gebruiken.
Wat wil je doen tussen Lake Havasu en Barstow? Waarom niet wat dichter bij de GC overnachten zodat je daar wat meer tijd hebt?
Marianne
Meeste is al geboekt.
Tiogapas gebruiken we niet om die reden. Sequoia bezoeken we overdag en in bakersfield overnachten we gewoon in een simpel motel op weg nr Death Valley / Las Vegas.
We willen onze reis rustig afsluiten met de route langs de kustlijn en dan drie dagen in SF. Onze vlucht terug is heel vroeg, dus die vierde overnachting in SF hebben we niet veel aan.
lake Havasu is gewoon een relaxte overnachting tussendoor, Barstow Joshua tree bezoeken. GC slapen we in het park zelf.
Tiogapas gebruiken we niet om die reden. Sequoia bezoeken we overdag en in bakersfield overnachten we gewoon in een simpel motel op weg nr Death Valley / Las Vegas.
We willen onze reis rustig afsluiten met de route langs de kustlijn en dan drie dagen in SF. Onze vlucht terug is heel vroeg, dus die vierde overnachting in SF hebben we niet veel aan.
lake Havasu is gewoon een relaxte overnachting tussendoor, Barstow Joshua tree bezoeken. GC slapen we in het park zelf.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp welk dat Lake Havasu een overnachting tussendoor is, maar je verdeelt de route beter als je wat dichter bij de GC overnacht, dus naast de nacht GC een nacht in bijvoorbeeld Williams of Kingman. Je hebt toch weinig aan die tijd tussen LHC en Barstow. Als je naar Joshua Tree gaat, waarom dan niet overnachten in bijvoorbeeld Twentynine Palms? Barstow ligt niet op de route dan.
En ook al is de Tioga Pass dicht, dan nog is het handiger om Yosemite wat later te doen omdat alles dan beter toegankelijk is, ik had dat al eerder aangegeven. En je zou wellicht de Sonora Pass kunnen nemen, wat is het voordeel om de route andersom te doen?
Marianne
En ook al is de Tioga Pass dicht, dan nog is het handiger om Yosemite wat later te doen omdat alles dan beter toegankelijk is, ik had dat al eerder aangegeven. En je zou wellicht de Sonora Pass kunnen nemen, wat is het voordeel om de route andersom te doen?
Marianne
We willen La en het afrijden van de kustlijn meer in het tweede deel van de reis doen.
Overnachtingen na GC kunnen we nog eens bekijken.
Overnachtingen na GC kunnen we nog eens bekijken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu dat je veel data twee keer hebt staan, dus je zit overal veel korter dan ik dacht.
Hoe moet ik het nu lezen; je rijdt van Yosemite via Sequoia naar Bakersfield? Waar kom je vandaan, waar overnacht je in Yosemite? Vanuit de vallei is het 7 uur rijden naar Bakersfield en dan heb je nog niets gedaan in Sequoia.
En Zion doe je dus op weg van LV naar Bryce? Ik zou het nog eens heel goed overwegen allemaal.
Schrijf de route eens per dag op, dan wordt het een stuk duidelijker om te lezen. En dan wordt het ook duidelijker dat je voor het stuk tussen de GC en LA relatief erg veel tijd hebt.
Marianne
Hoe moet ik het nu lezen; je rijdt van Yosemite via Sequoia naar Bakersfield? Waar kom je vandaan, waar overnacht je in Yosemite? Vanuit de vallei is het 7 uur rijden naar Bakersfield en dan heb je nog niets gedaan in Sequoia.
En Zion doe je dus op weg van LV naar Bryce? Ik zou het nog eens heel goed overwegen allemaal.
Schrijf de route eens per dag op, dan wordt het een stuk duidelijker om te lezen. En dan wordt het ook duidelijker dat je voor het stuk tussen de GC en LA relatief erg veel tijd hebt.
Marianne
De dagen die dubbel staan overnachten we dus niet, maar doen we wel aan die dag.
Zal het eens duidelijker proberen zetten:
zaterdag 30 april 2016 > zondag 1 mei 2016 aankomst San Francisco, California logeren in Tracy daarna al een stuk van Yosemite bezoeken
zondag 1 mei 2016 > maandag 2 mei 2016 Yosemite NP, California logeren in Oakhurst terug nr Yosemite
maandag 2 mei 2016 dinsdag 3 mei 2016 Yosemite NP, California logeren in Oakhurst > 's morgen vertrekken nr Sequoia, bezoeken en doorrijden nr Bakersfield
dinsdag 3 mei 2016 woensdag 4 mei 2016 Bakersfield, California (logement)
woensdag 4 mei 2016 donderdag 5 mei 2016 Las Vegas, Nevada (Lange trip van Bakersfield nr Las Vegas, onderweg Death Valley bezoeken)
donderdag 5 mei 2016 vrijdag 6 mei 2016 Las Vegas, Nevada
vrijdag 6 mei 2016 zaterdag 7 mei 2016 Bryce Canyon NP, Utah (Logeren in Bryce, onderweg Zion bezoeken, logeren in NP)
zaterdag 7 mei 2016 zondag 8 mei 2016 Page, Arizona (logeren in Page zelf)
zondag 8 mei 2016 maandag 9 mei 2016 Grand Canyon NP, Arizona (logeren in GC zelf)
maandag 9 mei 2016 dinsdag 10 mei 2016 Lake Havasu City (logeren)
dinsdag 10 mei 2016 woensdag 11 mei 2016 Barstow Joshua Tree (nog niet geboekt)
woensdag 11 mei 2016 donderdag 12 mei 2016 Los Angeles
donderdag 12 mei 2016 vrijdag 13 mei 2016 Los Angeles
vrijdag 13 mei 2016 zaterdag 14 mei 2016 Pismo Beach? (nog niet geboekt)
zaterdag 14 mei 2016 zondag 15 mei 2016 San Simeon (nog niet geboekt) (Wel verschillende punten langs de kustlijn waar we even willen stoppen)
zondag 15 mei 2016 maandag 16 mei 2016 San Francisco ('s avonds auto inleveren)
maandag 16 mei 2016 dinsdag 17 mei 2016 San Francisco
dinsdag 17 mei 2016 woensdag 18 mei 2016 San Francisco
woensdag 18 mei 2016 donderdag 19 mei 2016 San Francisco
donderdag 19 mei 's morgens vlucht nr huis
Zal het eens duidelijker proberen zetten:
zaterdag 30 april 2016 > zondag 1 mei 2016 aankomst San Francisco, California logeren in Tracy daarna al een stuk van Yosemite bezoeken
zondag 1 mei 2016 > maandag 2 mei 2016 Yosemite NP, California logeren in Oakhurst terug nr Yosemite
maandag 2 mei 2016 dinsdag 3 mei 2016 Yosemite NP, California logeren in Oakhurst > 's morgen vertrekken nr Sequoia, bezoeken en doorrijden nr Bakersfield
dinsdag 3 mei 2016 woensdag 4 mei 2016 Bakersfield, California (logement)
woensdag 4 mei 2016 donderdag 5 mei 2016 Las Vegas, Nevada (Lange trip van Bakersfield nr Las Vegas, onderweg Death Valley bezoeken)
donderdag 5 mei 2016 vrijdag 6 mei 2016 Las Vegas, Nevada
vrijdag 6 mei 2016 zaterdag 7 mei 2016 Bryce Canyon NP, Utah (Logeren in Bryce, onderweg Zion bezoeken, logeren in NP)
zaterdag 7 mei 2016 zondag 8 mei 2016 Page, Arizona (logeren in Page zelf)
zondag 8 mei 2016 maandag 9 mei 2016 Grand Canyon NP, Arizona (logeren in GC zelf)
maandag 9 mei 2016 dinsdag 10 mei 2016 Lake Havasu City (logeren)
dinsdag 10 mei 2016 woensdag 11 mei 2016 Barstow Joshua Tree (nog niet geboekt)
woensdag 11 mei 2016 donderdag 12 mei 2016 Los Angeles
donderdag 12 mei 2016 vrijdag 13 mei 2016 Los Angeles
vrijdag 13 mei 2016 zaterdag 14 mei 2016 Pismo Beach? (nog niet geboekt)
zaterdag 14 mei 2016 zondag 15 mei 2016 San Simeon (nog niet geboekt) (Wel verschillende punten langs de kustlijn waar we even willen stoppen)
zondag 15 mei 2016 maandag 16 mei 2016 San Francisco ('s avonds auto inleveren)
maandag 16 mei 2016 dinsdag 17 mei 2016 San Francisco
dinsdag 17 mei 2016 woensdag 18 mei 2016 San Francisco
woensdag 18 mei 2016 donderdag 19 mei 2016 San Francisco
donderdag 19 mei 's morgens vlucht nr huis
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het even wat verkort genoteerd.
30-apr naar SF
1-mei SF - Yosemite
2-mei Yosemite
3-mei Yosemite - Bakersfield
4-mei Bakersfield - Las Vegas
5-mei Las Vegas
6-mei Las Vegas - Bryce
7-mei Bryce - Page
8-mei Page - Grand Canyon
9-mei Grand Canyon - LHC
10-mei LHC - Barstow
11-mei Barstow - LA
12-mei LA - LA
13-mei LA - Pismo beach
14-mei Pismo beach - Monterey
15-mei Monterey - SF
16-mei SF
17-mei SF
18-mei SF
Er zijn stukken die heel snel gaan, en er zijn stukken waar je ruim de tijd neemt. Je zit in een mooie tijd voor Zion, maar daar race je nu doorheen. Ook voor een park als Valley of fire heb je zo geen tijd. Voor de kust heb je ook relatief veel tijd, maar vooral het stuk tussen de GC en LA is relatief erg ruim. DV is ook nog aangenaam begin mei, maar daar heb je ook nauwelijks tijd voor. De eerste 9 dagen rij je veel meer kilometers dan de tweede helft en er is meer te zien op dat stuk, dus kijk nog eens goed naar de verdeling.
Oakhurst ligt goed voor de rit naar Bakersfield, maar niet voor een bezoek aan Yosemite, ik zou die eerste nachten anders doen.
Als de accommodaties nog te annuleren zijn zou ik toch alles nog eens goed bekijken. Heb je wat reisverslagen gelezen, en op http://www.ontdek-amerika.nl gekeken om te zien wat je overal kunt doen?
Marianne
30-apr naar SF
1-mei SF - Yosemite
2-mei Yosemite
3-mei Yosemite - Bakersfield
4-mei Bakersfield - Las Vegas
5-mei Las Vegas
6-mei Las Vegas - Bryce
7-mei Bryce - Page
9-mei Grand Canyon - LHC
10-mei LHC - Barstow
11-mei Barstow - LA
12-mei LA - LA
13-mei LA - Pismo beach
14-mei Pismo beach - Monterey
15-mei Monterey - SF
16-mei SF
17-mei SF
18-mei SF
Er zijn stukken die heel snel gaan, en er zijn stukken waar je ruim de tijd neemt. Je zit in een mooie tijd voor Zion, maar daar race je nu doorheen. Ook voor een park als Valley of fire heb je zo geen tijd. Voor de kust heb je ook relatief veel tijd, maar vooral het stuk tussen de GC en LA is relatief erg ruim. DV is ook nog aangenaam begin mei, maar daar heb je ook nauwelijks tijd voor. De eerste 9 dagen rij je veel meer kilometers dan de tweede helft en er is meer te zien op dat stuk, dus kijk nog eens goed naar de verdeling.
Oakhurst ligt goed voor de rit naar Bakersfield, maar niet voor een bezoek aan Yosemite, ik zou die eerste nachten anders doen.
Als de accommodaties nog te annuleren zijn zou ik toch alles nog eens goed bekijken. Heb je wat reisverslagen gelezen, en op http://www.ontdek-amerika.nl gekeken om te zien wat je overal kunt doen?
Marianne
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik vind de overnachting in Lake Havasu City ook zonde. Afgelopen zomer hebben wij met een camper de route Grand Canyon - Barstow in 1 dag gedaan. We zijn via Oatman en een gedeelte route 66 gegaan. Heel veel meer is er op die route toch niet te zien. Het is even een lange rit maar dan spaar je wel mooi een dag uit om te plaatsen waar het wel de moeite waard is.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Twee nachten GC dan beter van maken en dan nr Joshua Tree?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Volgens mij is het al eerder geopperd: ik zou van de Grand Canyon naar Twenty-Nine Palms rijden en de volgende dag via de Park Blvd in Joshua Tree N.P. naar Los Angeles. De overnachting in Barstow is overbodig en ligt ook nog eens heel onlogisch in de route; je maakt zo een onnodige en oninteressante omweg. Die gewonnen dag kun je goed gebruiken.
Verder ben ik het met andere forumleden eens. Op 3 mei heb je (te) weinig tijd voor Sequoia N.P. en Kings Canyon N.P. kun je helemaal vergeten. Op 4 mei heb je nauwelijks tijd voor Death Valley en op 6 mei heb je weinig of geen tijd voor Valley Of Fire S.P. en/of Zion N.P.
Ik zou in ieder geval de overnachtingen in Lake Havasu City en Barstow vervangen door eentje in Twenty-Nine Palms en daarvoor een overnachting tussen Yosemite en Las Vegas extra plannen. Daar krijg je dan twee overnachtingen: eentje in Sequoia N.P. of Three Rivers en eentje in Death Valley.
Voor "het probleem Zion" zie ik dan nog geen oplossing.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Verder ben ik het met andere forumleden eens. Op 3 mei heb je (te) weinig tijd voor Sequoia N.P. en Kings Canyon N.P. kun je helemaal vergeten. Op 4 mei heb je nauwelijks tijd voor Death Valley en op 6 mei heb je weinig of geen tijd voor Valley Of Fire S.P. en/of Zion N.P.
Ik zou in ieder geval de overnachtingen in Lake Havasu City en Barstow vervangen door eentje in Twenty-Nine Palms en daarvoor een overnachting tussen Yosemite en Las Vegas extra plannen. Daar krijg je dan twee overnachtingen: eentje in Sequoia N.P. of Three Rivers en eentje in Death Valley.
Voor "het probleem Zion" zie ik dan nog geen oplossing.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Sommige stopplaatsen zijn toch wel ongelukkig gekozen.
Moest je nog hotels kunnen wijzigen, hier een voorbeeldje van een andere indeling.
30-apr naar SF
1-mei SF - Yosemite
2-mei Yosemite
3-mei Yosemite - Sequoia
4-mei Sequoia - Death Valley
5-mei Death Valley - Las Vegas
6-mei Las Vegas
7-mei Las Vegas - Zion
8-mei Zion - Bryce
9-mei Bryce - Page
10-mei Page - Grand Canyon
11-mei Grand Canyon - LHC
12-mei LHC - Joshua Tree - LA
13-mei LA - LA
14-mei LA - Pismo beach
15-mei Pismo beach - Monterey
16-mei Monterey - SF
17-mei SF
18-mei SF
19-mei SF - naar huis
Probeer in ieder geval tussen LV en LA nog iets te wijzigen, vb:
6-mei Las Vegas - Zion
7-mei Zion - Bryce - Page
9-mei Grand Canyon
10-mei Grand Canyon - 29Palms
11-mei 29Palms - LA
ofwel:
6-mei Las Vegas - Zion
7-mei Zion - Bryce
8-mei Bryce - Page
9-mei Page - Grand Canyon
10-mei Grand Canyon - Kingman of LHC
11-mei Kingman of LHC - Joshua Tree - LA
Groetjes,
Ingrid
Moest je nog hotels kunnen wijzigen, hier een voorbeeldje van een andere indeling.
30-apr naar SF
1-mei SF - Yosemite
2-mei Yosemite
3-mei Yosemite - Sequoia
4-mei Sequoia - Death Valley
5-mei Death Valley - Las Vegas
6-mei Las Vegas
7-mei Las Vegas - Zion
8-mei Zion - Bryce
9-mei Bryce - Page
10-mei Page - Grand Canyon
11-mei Grand Canyon - LHC
12-mei LHC - Joshua Tree - LA
13-mei LA - LA
14-mei LA - Pismo beach
15-mei Pismo beach - Monterey
16-mei Monterey - SF
17-mei SF
18-mei SF
19-mei SF - naar huis
Probeer in ieder geval tussen LV en LA nog iets te wijzigen, vb:
6-mei Las Vegas - Zion
7-mei Zion - Bryce - Page
9-mei Grand Canyon
10-mei Grand Canyon - 29Palms
11-mei 29Palms - LA
ofwel:
6-mei Las Vegas - Zion
7-mei Zion - Bryce
8-mei Bryce - Page
9-mei Page - Grand Canyon
10-mei Grand Canyon - Kingman of LHC
11-mei Kingman of LHC - Joshua Tree - LA
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Barstow logeren we niet hoor. Die was verkeerdelijk in het overzicht geslopen. Moet een overnachting dicht bij Joshua Tree zijn.
Verder zijn we niet de grote wandelaars en hoeven niet elk NP in detail te kunnen bezoeken. Oa, Sequoia en Zion hebben we toegevoegd omdat het toch op onze route ligt. Kunnen we er evengoed even lang rijden.
Verder zijn we niet de grote wandelaars en hoeven niet elk NP in detail te kunnen bezoeken. Oa, Sequoia en Zion hebben we toegevoegd omdat het toch op onze route ligt. Kunnen we er evengoed even lang rijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 2940 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits
-
- 17 Reacties