Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JohanBordewijk: Rondreis vanuit SF
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis JohanBordewijk: Rondreis vanuit SF
Dag allen,
Wij (gezin van 4) gaan deze zomer op vakantie naar het Zuidwesten van de USA. Het is een rondreis vanuit San Francisco. De vlucht is geboekt en de camper (RV) gehuurd.
Ik ben nu de reis verder aan het plannen.
Vanaf 19 juli hebben we een camper gehuurd. Het schema is voorlopig als volgt.
19-20 Yosemite
23-24 Zion
25-26 North Rim CG
27-28 Bryce.
8 aug terug in San Francisco.
De rest hebben we met opzet niet vastgelegd. We willen vrij zijn om per dag te kunnen bepalen wat we gaan doen en waar we overnachten.
We barsten van de ideeën over wat we verder willen doen. Bv: door Capitol Reef, wandelen in Goblin, naar Natural Bridges, raften in Moab, door Monument Valley, Antelope, Flagstaff, Sedona en dan via Sequioa naar de kust en over Hw 1 terug naar SF.
Ik ben bezig met het reserveren van RV overnachtingen in of vlakbij de grote trekpleisters (Yosemite, Zion, CG en Bryce).
Mijn vraag is of het inderdaad mogelijk is om met de RV voldoende overnachtingen te vinden buiten de trekpleisters. Of moet je toch overal reserveren?
En een algemene vraag. Wat moet ik per se niet vergeten te bezoeken?
Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor alle info.
Wij (gezin van 4) gaan deze zomer op vakantie naar het Zuidwesten van de USA. Het is een rondreis vanuit San Francisco. De vlucht is geboekt en de camper (RV) gehuurd.
Ik ben nu de reis verder aan het plannen.
Vanaf 19 juli hebben we een camper gehuurd. Het schema is voorlopig als volgt.
19-20 Yosemite
23-24 Zion
25-26 North Rim CG
27-28 Bryce.
8 aug terug in San Francisco.
De rest hebben we met opzet niet vastgelegd. We willen vrij zijn om per dag te kunnen bepalen wat we gaan doen en waar we overnachten.
We barsten van de ideeën over wat we verder willen doen. Bv: door Capitol Reef, wandelen in Goblin, naar Natural Bridges, raften in Moab, door Monument Valley, Antelope, Flagstaff, Sedona en dan via Sequioa naar de kust en over Hw 1 terug naar SF.
Ik ben bezig met het reserveren van RV overnachtingen in of vlakbij de grote trekpleisters (Yosemite, Zion, CG en Bryce).
Mijn vraag is of het inderdaad mogelijk is om met de RV voldoende overnachtingen te vinden buiten de trekpleisters. Of moet je toch overal reserveren?
En een algemene vraag. Wat moet ik per se niet vergeten te bezoeken?
Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor alle info.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis JohanBordewijk: Rondreis vanuit SF
Ik denk dat je in de np's wel eens bot kunt vangen in die periode. Ook buiten de parken zal je niet overal terecht kunnen, maar daar heb je wel meer kans. Ik betwijfel of je er in die periode goed aan doet op de bonnefooi te gaan.
Als je capitol reef ed mee wilt pakken zou ik overigens Zion- GC north - Bryce aanhouden. Alleen is 12 dagen tussen Bryce en SF met alles wat je opnoemt een flinke kluif denk ik.
Als je capitol reef ed mee wilt pakken zou ik overigens Zion- GC north - Bryce aanhouden. Alleen is 12 dagen tussen Bryce en SF met alles wat je opnoemt een flinke kluif denk ik.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet precies hoe ik die dagen Yosemite etc moet lezen: is dat 1 overnachting of bedoel je daarmee 2 dagen per park?
Schrijf het eens per dag uit in een van/naar schema. Ik heb een voorzet gemaakt. Je ziet dan je lang niet alles kunt doen wat je van plan bent.
19-jul SF - Yosemite
20-jul Yosemite
21-jul Yosemite - Lee Vining
22-jul Lee Vining - Las Vegas
23-jul Las Vegas - Zion
24-jul Zion
25-jul Zion - Grand Canyon
26-jul Grand Canyon
27-jul Grand Canyon - Bryce
28-jul Bryce - Capitol Reef
29-jul Capitol Reef - Moab
30-jul Moab
31-jul Moab
1-aug Moab - Monument Valley
2-aug Monument Valley - Page
3-aug Page - Flagstaff
4-aug Flagstaff - Sedona
5-aug Sedona - ?
6-aug ? - ?
7-aug ? - SF
8-aug SF -
Het is de vraag of je die eerste dag al naar Yosemite kunt rijden want het ophalen van de camper en boodschappen doen kost tijd, Zelfs las het wel zou lukken is de tijd voor Yosemite beperkt op deze manier.
De kust én Sequoia toevoegen lukt al helemaal niet.
Waarom wil je naar de North Rim en niet naar de South Rim? En waarom Flagstaff? Als je naar Sdona wilt ligt de South RIm veel meer voor de hand.
Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar ik denk dat de South Rim de kinderen meer zal aanspreken. Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor beide rims en voor de routes.
Ook als je iets laat vallen blijft het druk, dus ik zo sowieso alles vastleggen. Veel speelruimte heb je niet. Je weet hoe het werkt bij Yosemite?
Marianne
Schrijf het eens per dag uit in een van/naar schema. Ik heb een voorzet gemaakt. Je ziet dan je lang niet alles kunt doen wat je van plan bent.
19-jul SF - Yosemite
20-jul Yosemite
23-jul Las Vegas - Zion
24-jul Zion
26-jul Grand Canyon
27-jul Grand Canyon - Bryce
28-jul Bryce - Capitol Reef
29-jul Capitol Reef - Moab
30-jul Moab
31-jul Moab
1-aug Moab - Monument Valley
2-aug Monument Valley - Page
3-aug Page - Flagstaff
4-aug Flagstaff - Sedona
5-aug Sedona - ?
6-aug ? - ?
7-aug ? - SF
8-aug SF -
Het is de vraag of je die eerste dag al naar Yosemite kunt rijden want het ophalen van de camper en boodschappen doen kost tijd, Zelfs las het wel zou lukken is de tijd voor Yosemite beperkt op deze manier.
De kust én Sequoia toevoegen lukt al helemaal niet.
Waarom wil je naar de North Rim en niet naar de South Rim? En waarom Flagstaff? Als je naar Sdona wilt ligt de South RIm veel meer voor de hand.
Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar ik denk dat de South Rim de kinderen meer zal aanspreken. Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor beide rims en voor de routes.
Ook als je iets laat vallen blijft het druk, dus ik zo sowieso alles vastleggen. Veel speelruimte heb je niet. Je weet hoe het werkt bij Yosemite?
Marianne
-
- Amerika-newbie
Dank je Marianne, dat is ongeveer de reis zoals we die in gedachten hadden. Zeker tot aan Capitol Reef. Voor de dagen daarna willen we ons nog niet vastleggen.
Wat denk je, is reserveren voor de RV buiten de NP's nodig? Ofwel: moeten we het wel vastleggen?
En Paul, het is inderdaad veel voor die dagen. We zullen (helaas) een keus moeten maken. Maar dit zijn de mogelijkheden waar we zelf aan dachten.
Wat denk je, is reserveren voor de RV buiten de NP's nodig? Ofwel: moeten we het wel vastleggen?
En Paul, het is inderdaad veel voor die dagen. We zullen (helaas) een keus moeten maken. Maar dit zijn de mogelijkheden waar we zelf aan dachten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar als je het zo gedacht had, dan loop je toch vast? Je moet dan de laatste dagen alleen maar rijden. Tijd voor de kust of Sequoia is er niet. En zola gezegd is de tijd voor Yosemite eigenlijk te kort zo. Heb je een early bird?
Je hebt niet veel overnachtingen tussen de parken en als de parken vastliggen dan zou ik de rest ook vastleggen, dat scheelt je ter plekke tijd en je hebt nu de gelegenheid om te kijken welke campings leuk zijn.
Ik zou ook goed nadenken over de GC.
Marianne
Je hebt niet veel overnachtingen tussen de parken en als de parken vastliggen dan zou ik de rest ook vastleggen, dat scheelt je ter plekke tijd en je hebt nu de gelegenheid om te kijken welke campings leuk zijn.
Ik zou ook goed nadenken over de GC.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Marianne, We hebben inderdaad een early bird. Dus we kunnen voor 12 uur rijden.
Ik ga ervanuit dat we die dag gebruiken om naar Yosemite te rijden en dan plannen we twee dagen in het park.
We willen eigenlijk niet teveel vastleggen, maar daar zelf bepalen waar we wel en niet heen gaan. Moab bv is slechts een mogelijkheid, misschien kiezen we er ook voor om al eerder richting de kust te rijden.
Ik ga ervanuit dat we die dag gebruiken om naar Yosemite te rijden en dan plannen we twee dagen in het park.
We willen eigenlijk niet teveel vastleggen, maar daar zelf bepalen waar we wel en niet heen gaan. Moab bv is slechts een mogelijkheid, misschien kiezen we er ook voor om al eerder richting de kust te rijden.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik word er persoonlijk altijd heel onrustig van als ik mijn campingplek niet vastgelegd hebt. Als je ergens vroeg op de dag komt heb je misschien nog kans op een plekje maar ik persoonlijk vind dat juist zo'n gehaast. Wij komen wel eens 's avonds om 10 uur ergens aan, ik weet toch dat mijn plek vrij is dus we kunnen dan gewoon uitgebreid van de dag genieten. Maar dat is een persoonlijke keuze. Er zullen vast nog ergens lege plekken zijn maar ga ervan uit dat je ook geregeld het bordje "campground full" zult zien.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik begrijp ergens dat je graag zo flexible mogelijk wilt zijn en je niet vastpinnen, maar als ik jou was, zou ik toch goed op voorhand inlezen wat je allemaal kunt doen in de parken, kijken waar je interesse naar uitgaat en toch een globale route vastleggen. Als je dat niet doet, riskeer je niet alleen om een beetje als kip zonder kop rond te rijden, maar ook om de mooiste plekjes te missen als je niet goed voorbereid bent. Voor mijn eerste camperreis in mei 2003 hadden wij geen campings op voorhand vastgelegd. Het gevolg was dat we geen mooie plekejes hadden in de nationale parken en meestal op de duurdere commerciële campgrounds stonden. Tijdens mijn 2e camperreis in mei 2013 heb ik de meeste campings in de NPs wel vastgelegd. Midden in de overweldigende natuur kunnen overnachten maakt een camperreis juist zo leuk. Devil's campground in Arches is bv. fantastisch, maar no way dat je daar op de bonnefooi nog een plekje vindt. Zelfs een commerciële campground in Moab zal dan al lastig zijn. (Voor onze eerste nacht in Moab in mei 2013 bv. (laag seizoen) was Devil's garden al bezet. We hadden toen niets gereserveerd in Moab en hadden pas bij de 3e campground die we aandeden een (heel duur) plekje vrij. Bovendien heb je dan geen gedoe met nog uitzoeken waar er campings zijn waar je kunt overnachten. Enkel op de doorrij dagen (bv. tussen Death Valley en Yosemite) hielden we de campeerplaats open, met de instelling van "we zien wel hoe ver we die dag geraken".
Hebben jullie special plannen bij GC North Rim? Een volledige dag daar lijkt mij wat veel. In plaats van in Flagstaff te overnachten zoals Marianne voorstelt, zou ik nog doorrijden naar Sedona.
19-jul SF - Yosemite
20-jul Yosemite
23-jul Las Vegas - Zion
24-jul Zion
26-jul Grand Canyon - Bryce
27-jul Bryce - Capitol Reef
28-jul Capitol Reef - Moab
29-jul Moab
30-jul Moab
31-jul Moab - Monument Valley
1-aug Monument Valley - Page
2-aug Page - Sedona
3-aug Sedona - Needles via route 66 en Oatman
4-aug Needles - Barstow of iets dergelijks, via Mojave National Preserve
5-aug Barstow - Morro Bay
6-aug Morro Bay - camprground ergens langs Highway 1
7-aug Hwy 1 - Monterey
8-aug Monterey - SF
Het traject Sedona - Morro Bay is misschien wel niet het meest interessante dat er is. Eventueel zou je ook richting Sequoia en Kings Canyon kunnen gaan in plaats van naar de kust, en dan zo terug naar SF.
Hebben jullie special plannen bij GC North Rim? Een volledige dag daar lijkt mij wat veel. In plaats van in Flagstaff te overnachten zoals Marianne voorstelt, zou ik nog doorrijden naar Sedona.
19-jul SF - Yosemite
20-jul Yosemite
23-jul Las Vegas - Zion
24-jul Zion
26-jul Grand Canyon - Bryce
27-jul Bryce - Capitol Reef
28-jul Capitol Reef - Moab
29-jul Moab
30-jul Moab
31-jul Moab - Monument Valley
1-aug Monument Valley - Page
2-aug Page - Sedona
3-aug Sedona - Needles via route 66 en Oatman
4-aug Needles - Barstow of iets dergelijks, via Mojave National Preserve
5-aug Barstow - Morro Bay
6-aug Morro Bay - camprground ergens langs Highway 1
7-aug Hwy 1 - Monterey
8-aug Monterey - SF
Het traject Sedona - Morro Bay is misschien wel niet het meest interessante dat er is. Eventueel zou je ook richting Sequoia en Kings Canyon kunnen gaan in plaats van naar de kust, en dan zo terug naar SF.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid: ik had Flagstaff niet zelf bedacht, ik schreef alleen maar het plan van Johan uit.
Verder helemaal eens met Koen, en mooi voorstel zo.
Voor de North Rim hadden wij vorig jaar één overnachting, tussen ZIon en Bryce. Zie daarvoor ons 2015-verslag.
(Kan ik geen bovenliggende berichten meer quoten? Ik weet dat het niet mag, maar ook niet voor een enkel regeltje?)
Marianne

Verder helemaal eens met Koen, en mooi voorstel zo.
Voor de North Rim hadden wij vorig jaar één overnachting, tussen ZIon en Bryce. Zie daarvoor ons 2015-verslag.
(Kan ik geen bovenliggende berichten meer quoten? Ik weet dat het niet mag, maar ook niet voor een enkel regeltje?)
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route van Koen. Ik zou alleen 4 augustus verder doorrijden dan Barstow en zien waar je uitkomt.
Dat kan alleen op de ouderwetse manier, niet op de citeer manier nee.(Kan ik geen bovenliggende berichten meer quoten? Ik weet dat het niet mag, maar ook niet voor een enkel regeltje?)
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik kan dat lekker toch.PSVwally schreef:Dat kan alleen op de ouderwetse manier, niet op de citeer manier nee.

dat is de ouderwetse manier

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-newbie
Dank voor alle reacties. Er is me veel duidelijk geworden.
Als ik het goed begrijp moeten we in deze periode (hoogseizoen) eigenlijk alles vastleggen. Is wel wat jammer, dan
verdwijnt een beetje de charme van het vrij rondrijden en 'wel zien waar je uitkomt'.
Zijn er trouwens geen mogelijkheden voor vrij kamperen buiten de parken?
Als ik het goed begrijp moeten we in deze periode (hoogseizoen) eigenlijk alles vastleggen. Is wel wat jammer, dan
verdwijnt een beetje de charme van het vrij rondrijden en 'wel zien waar je uitkomt'.
Zijn er trouwens geen mogelijkheden voor vrij kamperen buiten de parken?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet natuurlijk niets he. Maar als jij op veel plekken na een lange dag nog veel campings af wilt gaan (buiten de parken) dan staat je dat natuurlijk vrij. Helaas ga je gewoon in de drukke periode. Amerika is de laatste jaren steeds drukker en drukker geworden en op veel plekken zijn er niet veel mogelijkheden bijgekomen om te overnachten. Er zijn ook op veel plekken wel first come first served campings, maar dan moet je er vaak al erg vroeg bij zijn.
Wat bedoel je met vrij kamperen? Gewoon ergens je campertje bij wijze van spreken op een bosweg parkeren? Dat mag niet zomaar nee, anders zouden veel meer mensen dat wel doen. Je mag bij sommige walmarts op de parkeerplaatsen een nachtje doorbrengen als het nodig is, maar of dat nou zo uitdagend is.
Wat bedoel je met vrij kamperen? Gewoon ergens je campertje bij wijze van spreken op een bosweg parkeren? Dat mag niet zomaar nee, anders zouden veel meer mensen dat wel doen. Je mag bij sommige walmarts op de parkeerplaatsen een nachtje doorbrengen als het nodig is, maar of dat nou zo uitdagend is.
Zelfs met een tent is het moeilijk om in het hoogseizoen een plekje te vinden op een camping in de grote natuurparken, en op plekken bij de grote steden (er zijn uberhaupt weinig campings *in* LA, SF en LV).
Wij zijn echt het toonbeeld van op-de-bonnefooi (misschien mis je dan wel eens een highlight, maar je krijgt er markten/festivals/eettentjes/activiteiten voor terug die je nooit in boekjes of hier op het forum zult vinden), maar met een RV zou ik in juli toch echt overal reserveren, tenzij je genoegen neemt met zo na uren rijden toch naar een motelkamer huren, of op een Walmart parkeerplaats overnachten.
Wij zijn echt het toonbeeld van op-de-bonnefooi (misschien mis je dan wel eens een highlight, maar je krijgt er markten/festivals/eettentjes/activiteiten voor terug die je nooit in boekjes of hier op het forum zult vinden), maar met een RV zou ik in juli toch echt overal reserveren, tenzij je genoegen neemt met zo na uren rijden toch naar een motelkamer huren, of op een Walmart parkeerplaats overnachten.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vrijheid wordt hier vaak als argument voor het reizen met een camper genoemd. Die vrijheid is echter heel beperkt als je uren moet zoeken of als je uren rijden van de bezienswaardigheden moet staan. Dat is iets wat je je wel kunt veroorloven als je twee keer zoveel tijd hebt, maar met 3 weken is het verstandig om die tijd zo goed mogelijk te benutten.
Gerbuik de tijd die je nu hebt om een goede planning te maken en reserveer zoveel mogelijk. Je zit dan op de mooiste plekken en je hebt de hele dag om te genieten omdat je weet dat je een plek hebt. Je kunt natuurlijk altijd nog annuleren, meestal betaal je daar een klein bedrag aan administratiekosten voor. Mocht je echt ergens snel uitgekeken raken of weggeregend worden dan kun je altijd naar een alternatief kijken.
Volle campings is trouwens niet iets van alleen het hoogseizoen en ook niet van de laatste jaren; toen wij in 1988 met de tent op stap waren konden we bijvoorbeeld geen plek vinden in Sedona en moesten we doorrijden naar Flagstaff. Ook in Yosemite lukt het toen niet om in de vallei te staan. In juni 1991 dezelfde ervaring in Yosemite, en ook bij Big Sur was toen vrijwel alles vol.
Marianne
Gerbuik de tijd die je nu hebt om een goede planning te maken en reserveer zoveel mogelijk. Je zit dan op de mooiste plekken en je hebt de hele dag om te genieten omdat je weet dat je een plek hebt. Je kunt natuurlijk altijd nog annuleren, meestal betaal je daar een klein bedrag aan administratiekosten voor. Mocht je echt ergens snel uitgekeken raken of weggeregend worden dan kun je altijd naar een alternatief kijken.
Volle campings is trouwens niet iets van alleen het hoogseizoen en ook niet van de laatste jaren; toen wij in 1988 met de tent op stap waren konden we bijvoorbeeld geen plek vinden in Sedona en moesten we doorrijden naar Flagstaff. Ook in Yosemite lukt het toen niet om in de vallei te staan. In juni 1991 dezelfde ervaring in Yosemite, en ook bij Big Sur was toen vrijwel alles vol.
Marianne
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Afgelopen reis in oktober leerde ons dat zelfs toen alles vol stond en ook al lang van te voren vol was. Dat zal in het hoogseizoen echt niet anders zijn. Als je toch zeker weet iets te willen bezoeken dan is reserveren toch niet zo erg meer?
Voor campgrounds zou je ook eens een kijkje op onze website kunnen nemen (zie onderschrift)
Voor campgrounds zou je ook eens een kijkje op onze website kunnen nemen (zie onderschrift)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik ben enkel nog maar in mei/juni geweest, dus geen ervaring met het hoogseizoen as such (wel met memorial day), maar alle campings reserveren is wellicht zelfs in het hoogseizoen niet nodig. Je moet vooral een onderscheid maken tussen wat ik “bezoekdagen” en “rijdagen” noem. Bezoekdagen is wanneer je in of vlakbij een park of andere belangrijke bezienswaardigheid verblijft. Die moet je zeker reserveren, dat zal je een hoop frustratie en vooral veel tijdsverlies en heen en weer gerij in het zoeken naar een plaats besparen. Rijdagen is wanneer je overnacht tussen 2 parken in. Hier kan je vaak wat flexibeler zijn en zien hoe ver je die dag geraakt. In de planning hierboven is bv. 21/7 (Lee Vining) zo’n dag. Als het jullie bevalt in Yosemite en je blijft daar wat langer, geraak je die dag misschien niet verder dan Lee Vining, als jullie vroeger wegrijden uit Yosemite eindig je misschien in Bishop, of ergens tussenin. Andere zulke dagen in de route hierboven zijn in zekere mate Capitol Reef (daar kan je toch enkel commerciële campgrounds buiten het park reserveren) en de overnachtingen tussen Sedona en de kust. Ook langs de kust zelf heb je enkele prachtige first come first served campgrounds, maar de ervaring van Marianne is blijkbaar dat die in het seizoen ook snel vol staan.
In elk geval geldt ook voor die rijdagen dat je best goed voorbereid bent zodat je tenminste weet waar er campings zijn en niet te laat tot de vaststelling komt dat de volgende campground pas 100 km verder is. Zomaar wildkamperen zal niet gaan, maar er zijn wel kampeerplaatsen die je dat gevoel kunnen geven. Vooral in de National Forests en BLM areas kan je kleine, primitieve campgrounds vinden. Maar juist voor die campgrounds moet je je goed voorbereiden, want die liggen meestal niet aan de grote wegen, zijn niet goed aangeduid, zijn vaak niet geschikt voor een camper, of kunnen langs moeilijk berijdbare wegen liggen. Als je dan niet goed voorbereid bent, eindig je vaak in een dure, ongezellige commerciële campground die al 10-tallen miles op voorhand aangekondigd staat. Allstays.com is daarvoor een geweldige site, omdat je daarop ook al die kleinere campgrounds terugvindt met een beschrijving.
In elk geval geldt ook voor die rijdagen dat je best goed voorbereid bent zodat je tenminste weet waar er campings zijn en niet te laat tot de vaststelling komt dat de volgende campground pas 100 km verder is. Zomaar wildkamperen zal niet gaan, maar er zijn wel kampeerplaatsen die je dat gevoel kunnen geven. Vooral in de National Forests en BLM areas kan je kleine, primitieve campgrounds vinden. Maar juist voor die campgrounds moet je je goed voorbereiden, want die liggen meestal niet aan de grote wegen, zijn niet goed aangeduid, zijn vaak niet geschikt voor een camper, of kunnen langs moeilijk berijdbare wegen liggen. Als je dan niet goed voorbereid bent, eindig je vaak in een dure, ongezellige commerciële campground die al 10-tallen miles op voorhand aangekondigd staat. Allstays.com is daarvoor een geweldige site, omdat je daarop ook al die kleinere campgrounds terugvindt met een beschrijving.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze mogen niet door death valley, dus in Bishop zullen ze sowieso niet geraken. Maar vul bij wijze van spreken ipv Bishop maar Tonopah in en het klopt gewoon hoor.In de planning hierboven is bv. 21/7 (Lee Vining) zo’n dag. Als het jullie bevalt in Yosemite en je blijft daar wat langer, geraak je die dag misschien niet verder dan Lee Vining, als jullie vroeger wegrijden uit Yosemite eindig je misschien in Bishop, of ergens tussenin.
Probeer in Capitol Reef op de fruita campground te komen zou ik zeggen. First come first served dus vroeg zijn, maar prima campground.
-
- Amerika-newbie
We hebben inderdaad een aantal rijdagen (zoals Koen die treffend noemt). Dan overnachten we ver van de nationale parken. Daar hoeven we dus niet per sé te reserveren.
Ruim 15 jaar geleden ben ik door Canada gereden met een camper in de zomer (BC en Alberta). Daar kenden ze de zg Overflow campings, daar hebben we bij Banff op gestaan. Een groot kaal veld zonder voorzieningen, maar wel een legale en goedkope plek voor de nacht. En in de camper hadden we verder alles bij ons.
Kennen ze die overflow sites ook in de US?
Ruim 15 jaar geleden ben ik door Canada gereden met een camper in de zomer (BC en Alberta). Daar kenden ze de zg Overflow campings, daar hebben we bij Banff op gestaan. Een groot kaal veld zonder voorzieningen, maar wel een legale en goedkope plek voor de nacht. En in de camper hadden we verder alles bij ons.
Kennen ze die overflow sites ook in de US?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1016 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 12 Reacties