Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jeroenmo: LA - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jeroenmo
Amerika-ontdekker

Reis Jeroenmo: LA - LA

Bericht door Jeroenmo »

Dag allen,
Met veel plezier lees ik al enige tijd jullie reisverhalen. Mede door jullie enthousiaste verhalen hebben wij een retourvlucht LA geboekt! Waarvoor dank :). We hadden eerst oktober in de planning staan maar door onverwachte omstandigheden op werk kan ik in tot maximaal 7 juni weg. Het is voor mij de 2e keer naar USA, voor mijn vriendin de eerste keer. Met behulp van het voorbeeldschema zijn wij vandaag gaan plannen. We willen met de auto de volgende tocht maken:

Dag 1 - 15/05/16 (zo) - Amsterdam - Los Angeles Aankomst 14:40 (auto oppikken op LAX)
Dag 2 - 16/05/16 (ma) - Los Angeles -Kingman
Dag 3 - 17/05/16 (di) - Kingman - Grand Canyon
Dag 4 - 18/05/16 (wo) - Grand canyon - Page
Dag 5 - 19/05/16 (do) - Page - Monument Valley
Dag 6 - 20/05/16 (vr) - Monument Valley - Bryce Canyon
Dag 7 - 21/05/16 (za) - Bryce Canyon -Zion
Dag 8 - 22/05/16 (zo) - Zion - Las Vegas
Dag 9 - 23/05/16 (ma) - Las Vegas
Dag 10 - 24/05/16 (di) - Las Vegas - Death Valley
Dag 11 - 25/05/16 (wo) - Death Valley - Mammoth Lakes *
Dag 12 - 26/05/16 (do) - Mammoth Lakes -Yosemity NP
Dag 13 - 27/05/16 (vr) - Yosemity NP **
Dag 14 - 28/05/16 (za) - Yosimity NP -San Fransisco
Dag 15 - 29/05/16 (zo) - San Fransisco
Dag 16 - 30/05/16 (ma) - San Francisco - Monterey
Dag 17 - 31/05/16 (di) - Montery - Pismo Beach
Dag 18 - 01/06/16 (wo) - Pismo Beach -Los Angeles
Dag 19 - 02/06/16 (do) - Los Angeles **
Dag 20 - 03/06/16 (vr) - Los Angeles **
Dag 21 - 04/06/16 (za) - Los Angeles
Dag 22 - 05/06/16 (zo) - Los Angeles
Dag 23 - 06/06/16 (ma) - Los Angeles - Amsterdam
Dag 24 - 07/06/16 (di) - Aankomst Amsterdam

* Wij wachten even de omstandigheden af. Als de Tiogapass niet in mei open is rijden we een andere route.
** We hebben nogal wat dagen in LA staan momenteel, wellicht dat we hier nog een dag vanaf halen en langer in Yosemite NP kunnen zijn. Dat zou dan alleen wel een extra dag in het weekend zijn. In LA is natuurlijk wel genoeg te doen en een beetje uitrusten kan ook geen kwaad.

Ik hoor graag jullie feedback! Hotels/lodges etc overal van te voren vastleggen is wel aan te raden neem ik aan!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis LA - LA

Bericht door PSVwally »

Hallo jeroen.

Ik zou wel even op een aantal zaken letten.
Allereerst snel iets zoeken voor Dag 14/15/16/17. Het memorial day weekend zal overal erg druk zijn op deze plekken.

Je eerste week ga je elke dag behalve veel rijden ook op een andere plek overnachten. Ik zou je aanraden om op bij de Grand Canyon, of bij Page of by Zion een nacht toe te voegen en 1 dag van LA af te halen. Yosemite zou ik in die periode ook een dag extra doen. Je hebt dan nog tijd genoeg in LA.

Draai wel je route een beetje bij. In jouw geval is Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce het makkelijkste. Als je het in jouw volgorde wilt doen kan je het beste tussen Monument Valley en Bryce een extra nacht zetten in Torrey (Capitol Reef). Je gaat dan vanaf Monument VAlley via de 163-261-95-94-12 naar Bryce. Maar dan moet je dus wel keuzes maken hoeveel dagen je van LA haalt.
Jeroenmo
Amerika-ontdekker

Re: Reis Jeroenmo: LA - LA

Bericht door Jeroenmo »

Beste Paul,

Hartelijk dank voor je uitstekende tips. We gaan weer even puzzelen!
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Misschien de route omdraaien? Maar zelfs dan kom je nog uit met Yosemite in het weekend (wel een minder druk weekend dan einde mei).

Als je de route houdt, zou ik de nacht van 25.05 open laten en ter plekke kijken als je via Mammoth Lakes of bv Bakersfield of Fresno rijdt.

Zoals PSVwally al voorstelde zou ik ook wat meer tijd voorzien in het begin van je reis. Yosemite schuift dan wel helemaal op naar het weekend.
(met 1 nacht extra in het begin zit je er op vr-za-zo en dat is eigenlijk slechter dan je oorspronkelijke route)

Mijn voorkeur zou zijn om de route om te draaien.

Edit: jullie hebben nog niets geboekt? Dan zou je ook een one way kunnen overwegen van Phoenix naar LA. Dan win je in het begin van je reis 1 nacht die je op het stuk tussen GC en Zion kan bijvoegen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Of doe een rondje SF en doe Yosemite op het laatst. Meer kans dat de Tioga Pass open is en minder drukte als je er buiten het weekend bent.

Marianne
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Ik heb begrepen dat de vlucht al geboekt is, maar misschien kunnen jullie een paar dagen LA in het begin zetten en zo wat schuiven om de drukke plaatsen in het WE te vermijden.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Volle dagen LA zou ik zowiezo op het einde houden.

Las Vegas valt nu prima, kan nog een beetje naar achteren. Ik zou een bijkomende dag in Zion inplannen, dan kan je daar de volgende dag vroeg weg en via Valley of Fire naar Vegas.
Een extra dagje Vegas is ook niet mis, er is veel te zien en te beleven.Je bent dan twee dagen verder en komt op zaterdagavond in Yosemite aan. Niet het ideale, maar als je twee dagen blijft komt dit wel goed.

De Tioga pass wordt wel een tijwfelgeval dit jaar.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Koen70 schreef:Ik heb begrepen dat de vlucht al geboekt is, maar misschien kunnen jullie een paar dagen LA in het begin zetten en zo wat schuiven om de drukke plaatsen in het WE te vermijden.
Ja, ik zie het nu ook. :oops:
Er zijn met die dagen LA voldoende schuifmogelijkheden. :thumbup:

Marianne
Jeroenmo
Amerika-ontdekker

Bericht door Jeroenmo »

Dank voor jullie reacties! De vlucht is inderdaad het enige wat geboekt is. De paar hotels die we tot nu toe geboekt hebben kunnen we gratis annuleren indien nodig. We hebben al veel voorpret met het uitzoeken van alles, het kost wel behoorlijk wat tijd. Ik zit alweer sinds 20:00 achter de laptop :geek: :lol: .

De route in deze volgorde leek mij handig omdat we dan zo laat mogelijk bij Yosemite aankomen, met het idee dat we dan meer kans hebben dat de Tioga Pass open is. Voor nu hebben we in ieder geval een extra dagje Page in de planning staan. Een extra dag Zion of Vegas klinkt ook goed, hier zijn we nog niet helemaal over uit. Dat we rond een weekend in Yosemite aankomen lijkt onvermijdelijk. We blijven hier gelukkig dan wel twee nachten.

In LA zijn we sowieso een dag kwijt in Universal. Daarnaast willen we ook wat relaxen op het eind van de reis. Ik vind het nog wat lastig in te schatten hoeveel dagen we hier nodig hebben.

Nogmaals dank voor alle tips!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer