Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mocatow: SF-LA met LV-loop -> feedback zeer welkom

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis mocatow: SF-LA met LV-loop -> feedback zeer welkom

Bericht door PSVwally »

Ik had al een beetje zo'n vermoeden dat er iets niet helemaal klopte.
16 Palm Springs (Joshua tree NP)
17 Palm Springs – Kingman
18 Kingman – Grand Canyon (Hermit Road)
19 Grand Canyon – Las Vegas (Desert View Drive)
20 LV (the Strip)
Ik zou dag 16 overnachten in bv Twentynine Palms. Maargoed, je kan ook weer terug rijden naar Palm Springs, dat is een keuze.
Maar dag 17 is nu eigenlijk een wat loze rit naar Kingman. Als je via route 66 gaat - Amboy - Essex - Needles - Oatman - Kingman rij dan zeker minimaal door tot Williams, Arizona. Als je via de snelweg gaat, maar er dan een lange rijdag van naar Tusayan of Grand Canyon Village. Dan heb je dag 18 een complete dag voor alles van de GC south rim en evt. zelfs nog de ochtend van dag 19.
mocatow
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mocatow »

Thanx! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt tussen Joshua Tree en de Grand Canyon door de Mojave Desert rijden. De indeling van Death Valley zou ik dan iets anders doen. Van DV naar LA kun je via Lone Pine (of iets daaronder) of via Ridgecrest rijden. Lone Pine is een leuke plaats om te overnachten hoewel ik niet weet hoe dat in februari is. Koud en winderig vermoedelijk, zo was het bij Manzanar in elk geval in de winter. Maar de Alabama Hills zijn een bezoek waard.
Je hebt voor DV nu weinig staan op de volle dag dat je er bent, maar goed, je ziet ter plekke wel wat mogelijk is. Waar wil je overnachten?
Wij waren eind 2011 in Joshua Tree, was erg aangenaam toen. Zie hier ons verslag (bij 26 december).

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Lijkt me een heerlijke route in een interessante maand, ben heel benieuwd naar je bevindingen. Hier nog wat tips, misschien ten overvloede maar toch.

- Dag 4: Montara Lighthouse, Pigeon Point Lighthouse, Half Moon Beach, Ano Nuevo SP zijn allen interessante stops
- Dag 5: Het aquarium in Monterey, Whale watchen
- Dag 6: Lunch of drink een kop koffie bij Nepenthe. Da's echt een toplocatie met een schitterend uitzicht
- Dag 7: Solvang (Deense nederzetting), Camarillo Outlet
- Dag 8: Loop bij Point Dume ook echt naar beneden. Daar is het rustig en voel je je heel klein op het strand tussen de grote kliffen. Overigens is parkeren daar wel een crime.
- Dag 13: Point Loma (Cabrillo NM) is ook echt een bezoek waard. Mooie uitzichten en wandelingen. Het aangesloten veteranen kerkhof is ook de moeite.
- Dag 14: Probeer de zonsondergang bij Sunset Cliffs mee te pakken
- Dag 23: Lijkt me krap. Misschien ergens een dag zoeken en die in Lone Pine zetten. Kun je nog de schitterende Alabama Hills bezoeken. Vanuit daar dan weer via Red Rock SP naar LA.

Veel plezier!
Groetjes,
Daniel
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik heb even een aantal reacties uit verschillende topics bij elkaar gezet.
eoms schreef:Wel even opletten dan dat je maxmaal maar 90 dagen in de VS kunt verblijven.
mocatow schreef:I know :wink: :thumbup:
mocatow schreef:Oh sorry, dat is waar. Ik haal ze wel vaker door elkaar :oops:

Hinko, denk jij ook dat 1:31 uur genoeg tijd is om over te stappen op de terugreis in Chicago (jij bent een van de experts hier is mij opgevallen :mrgreen: )?
Hinko schreef:Ik ben een Expert 8)
Ik heb ruggespraak gehad met Daniel, overstapexpert, en die vertelde mij dat 1:31 uur ruim voldoende is, mits geen vertraging en andere ongein.
In het laatste citaat heb ik een stukje rood gemaakt. Ik zou daar zeer nerveus van worden, als je op het randje gaat zitten van wat is toegestaan. Dat gaat goed.............., als alles goed gaat. Je vlucht naar Chicago hoeft echter maar een kleine vertraging te hebben en je zit met een overstay. Het is n.l. aan jou om het land op tijd te verlaten. Of heb je een veiligheidsmarge ingebouwd?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

29 November - 25 Februari. Zit je inderdaad precies aan de 89 dagen. Het inderdaad een risico wat je neemt. Normaal gesproken is die 1.5u zeker voldoende. Maar mocht je vertraging hebben en die dag niet meer het land uitkunnen. Ook al is het niet door jouw toedoen. Dan wordt die overstay je voor een latere reis zeer zwaar aangerekend.

Ik vind die tips van Daniel overigens goede tips. Ik weet alleen niet of je deze in februari ook allemaal kunt uitvoeren.
mocatow
Amerika-ontdekker

Bericht door mocatow »

PSVwally schreef:29 November - 25 Februari. Zit je inderdaad precies aan de 89 dagen. Het inderdaad een risico wat je neemt. Normaal gesproken is die 1.5u zeker voldoende. Maar mocht je vertraging hebben en die dag niet meer het land uitkunnen. Ook al is het niet door jouw toedoen. Dan wordt die overstay je voor een latere reis zeer zwaar aangerekend.

Waar moet ik dan aan denken, met dat zeer zwaar aanrekenen? Wordt je apart genomen in een kamertje en krijg je een preek, of moet je een geldboete betalen? Mijn vlucht terug vertrekt om 10:00 's ochtends uit LA, om 18:05 uit Chicago. Ik heb geen idee hoe vaak er vluchten naar NL vertrekken per dag. Zouden jullie proberen een dag eerder terug te vliegen?

EDIT: never mind, ben er al achter dat het gevolgen kan hebben voor toekomstige reizen :thumbup:
Laatst gewijzigd door mocatow op 31 okt 2015, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
mocatow
Amerika-ontdekker

Bericht door mocatow »

Mrvanilla schreef:Lijkt me een heerlijke route in een interessante maand, ben heel benieuwd naar je bevindingen. Hier nog wat tips, misschien ten overvloede maar toch.

- Dag 4: Montara Lighthouse, Pigeon Point Lighthouse, Half Moon Beach, Ano Nuevo SP zijn allen interessante stops
- Dag 5: Het aquarium in Monterey, Whale watchen
- Dag 6: Lunch of drink een kop koffie bij Nepenthe. Da's echt een toplocatie met een schitterend uitzicht
- Dag 7: Solvang (Deense nederzetting), Camarillo Outlet
- Dag 8: Loop bij Point Dume ook echt naar beneden. Daar is het rustig en voel je je heel klein op het strand tussen de grote kliffen. Overigens is parkeren daar wel een crime.
- Dag 13: Point Loma (Cabrillo NM) is ook echt een bezoek waard. Mooie uitzichten en wandelingen. Het aangesloten veteranen kerkhof is ook de moeite.
- Dag 14: Probeer de zonsondergang bij Sunset Cliffs mee te pakken
- Dag 23: Lijkt me krap. Misschien ergens een dag zoeken en die in Lone Pine zetten. Kun je nog de schitterende Alabama Hills bezoeken. Vanuit daar dan weer via Red Rock SP naar LA.

Veel plezier!
Bedankt voor het meedenken! :thumbup: Ik ga even kijken wat ik daarvan allemaal kan meenemen. Aquarium valt sowieso af, daar ben ik absoluut geen fan van. Ik bekijk dieren liever in hun natuurlijke leefomgeving :D
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik zou zeker een dag eerder terug boeken. Stel dat er een sneeuwstorm in Chicago is, waardoor er niet gevlogen kan worden, dan heb je een serieus probleem. Een overstay heeft tot gevolg dat er lastig gedaan wordt met visa en volgens mij mag je daarna ook niet meer op ESTA het land in.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Technisch gezien leven ze wel in hun eigen leefomgeving, het aquarium heeft alleen dieren uit die regio. Als je bedoelt dat je liever geen dieren in gevangenschap ziet dan zou ik Arizona Sonora Desert Museum ook skippen. Ik vnd het heel mooi, maar je ziet wel poemas en beren etc in een afgesloten verblijf.
Groetjes,
Daniel
mocatow
Amerika-ontdekker

Bericht door mocatow »

Vito schreef:Ik zou zeker een dag eerder terug boeken. Stel dat er een sneeuwstorm in Chicago is, waardoor er niet gevlogen kan worden, dan heb je een serieus probleem. Een overstay heeft tot gevolg dat er lastig gedaan wordt met visa en volgens mij mag je daarna ook niet meer op ESTA het land in.
Ik vertrek op dag 89. Vertragingen veroorzaakt door extreme omstandigheden zoals het weer tellen als verzachtende omstandigheden en zouden niet voor problemen moeten zorgen. Een vertraging van 24 uur brengt me op dag 90 en dan nog zit ik safe. Bedankt voor de uitleg wat eventuele consequenties zijn :thumbup:
mocatow
Amerika-ontdekker

Bericht door mocatow »

Mrvanilla schreef:Technisch gezien leven ze wel in hun eigen leefomgeving, het aquarium heeft alleen dieren uit die regio. Als je bedoelt dat je liever geen dieren in gevangenschap ziet dan zou ik Arizona Sonora Desert Museum ook skippen. Ik vnd het heel mooi, maar je ziet wel poemas en beren etc in een afgesloten verblijf.
Ok, dan skip ik die ook.
Old Faithful
Amerika-expert

mocatow schreef: Vertragingen veroorzaakt door extreme omstandigheden zoals het weer tellen als verzachtende omstandigheden en zouden niet voor problemen moeten zorgen.
Waarop baseer jij dat?
Groet,

Old Faithful
mocatow
Amerika-ontdekker

Bericht door mocatow »

mocatow
Amerika-ontdekker

Bericht door mocatow »

Mrvanilla schreef:- Dag 23: Lijkt me krap. Misschien ergens een dag zoeken en die in Lone Pine zetten. Kun je nog de schitterende Alabama Hills bezoeken. Vanuit daar dan weer via Red Rock SP naar LA.
Je hebt gelijk. Binnen het park leg je natuurlijk al veel kilometers af. Lone Pine sla ik over, ik rijd liever al een stukje richting het zuiden. Ik denk dat ik een overnachtig in Ridgecrest ertussen plak.

Dus:
23: DV - Ridgecrest
24: Ridgecrest - LA (auto inleveren en chillen aan het strand)
Martin & Marianne schreef:Je kunt tussen Joshua Tree en de Grand Canyon door de Mojave Desert rijden. De indeling van Death Valley zou ik dan iets anders doen. Van DV naar LA kun je via Lone Pine (of iets daaronder) of via Ridgecrest rijden. Lone Pine is een leuke plaats om te overnachten hoewel ik niet weet hoe dat in februari is. Koud en winderig vermoedelijk, zo was het bij Manzanar in elk geval in de winter. Maar de Alabama Hills zijn een bezoek waard.
Je hebt voor DV nu weinig staan op de volle dag dat je er bent, maar goed, je ziet ter plekke wel wat mogelijk is. Waar wil je overnachten?
Wij waren eind 2011 in Joshua Tree, was erg aangenaam toen. Zie hier ons verslag (bij 26 december).

Marianne
Ik zie nu pas je reactie Marianne :oops: De route van Twentynine Palms naar Williams is ongeveer 500 km en dat is op zich niet zo heel ver maar ik heb geen idee of dat een relaxte route is en hoe lang ik daarover doe. Jij denkt dus wel dat ik Mojave mee kan pakken?

Ik wil binnen DV overnachten in Stovepipe Wells, dat is het goedkoopste. En dan inderdaad via Ridgecrest (met daar overnachten) terug. Zo kan ik optimaal DV bekijken in de dag die ik ervoor heb zonder nog een lange reis naar LA voor de boeg te hebben :thumbup: Ik ga jullie reisverslag eens bekijken!
Old Faithful
Amerika-expert

Dan zou jij met je 89 dagen inderdaad net goed moeten zitten. :thumbup: Nu maar hopen dat het een theoretisch geval blijft.

Groet,

Old Faithful
mocatow
Amerika-ontdekker

Bericht door mocatow »

Haha, ik hoop het ook!

Dank je wel :D
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Old Faithful schreef:

Dan zou jij met je 89 dagen inderdaad net goed moeten zitten. :thumbup: Nu maar hopen dat het een theoretisch geval blijft.

Volgens mij juist niet:
Satisfactory departure is only granted for real emergencies, such as hospitalization, conditions that cause flights to be cancelled or delayed for more than 24 hours (i.e. weather, worker strikes, etc. etc.) Otherwise, people visiting under the VWP may not extend their period of stay beyond their initial 90 days.
Er wordt gesproken over echte noodgevallen met meer dan 24u vertraging door weersomstandigheden of staking. Ik denk niet dat een korte overstap missen daar onder valt, maar hopelijk komt het helemaal niet aan de orde.

Ik zou sowieso alleen annuleerbare overnachtigen plannen, omdat je niet zeker weet of je het land binnen komt.
Afbeelding
mocatow
Amerika-ontdekker

Bericht door mocatow »

Sorry voor de late reactie. Ik ben zonder problemen het land binnengekomen. Ik had veel moeilijk gedoe verwacht maar totaal niet! Er werd mij enkel gevraagd waarom ik zo lang bleef, waarop ik antwoorde dat ik vrijwilligerswerk ging doen en daarna nog wat reizen. Prima, stempel, klaar :thumbup:

Mijn twee maanden vrijwilligerswerk bij Farm Sanctuary zitten erop. De tijd is voorbij gevlogen! Nu rondreizen, erg veel zin in :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer