Mrvanilla schreef:- Dag 23: Lijkt me krap. Misschien ergens een dag zoeken en die in Lone Pine zetten. Kun je nog de schitterende Alabama Hills bezoeken. Vanuit daar dan weer via Red Rock SP naar LA.
Je hebt gelijk. Binnen het park leg je natuurlijk al veel kilometers af. Lone Pine sla ik over, ik rijd liever al een stukje richting het zuiden. Ik denk dat ik een overnachtig in Ridgecrest ertussen plak.
Dus:
23: DV - Ridgecrest
24: Ridgecrest - LA (auto inleveren en chillen aan het strand)
Martin & Marianne schreef:Je kunt tussen Joshua Tree en de Grand Canyon door de Mojave Desert rijden. De indeling van Death Valley zou ik dan iets anders doen. Van DV naar LA kun je via Lone Pine (of iets daaronder) of via Ridgecrest rijden. Lone Pine is een leuke plaats om te overnachten hoewel ik niet weet hoe dat in februari is. Koud en winderig vermoedelijk, zo was het bij Manzanar in elk geval in de winter. Maar de Alabama Hills zijn een bezoek waard.
Je hebt voor DV nu weinig staan op de volle dag dat je er bent, maar goed, je ziet ter plekke wel wat mogelijk is. Waar wil je overnachten?
Wij waren eind 2011 in Joshua Tree, was erg aangenaam toen. Zie
hier ons verslag (bij 26 december).
Marianne
Ik zie nu pas je reactie Marianne

De route van Twentynine Palms naar Williams is ongeveer 500 km en dat is op zich niet zo heel ver maar ik heb geen idee of dat een relaxte route is en hoe lang ik daarover doe. Jij denkt dus wel dat ik Mojave mee kan pakken?
Ik wil binnen DV overnachten in Stovepipe Wells, dat is het goedkoopste. En dan inderdaad via Ridgecrest (met daar overnachten) terug. Zo kan ik optimaal DV bekijken in de dag die ik ervoor heb zonder nog een lange reis naar LA voor de boeg te hebben

Ik ga jullie reisverslag eens bekijken!