Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pauwke99: rondreis Zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pauwke99
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Pauwke99: rondreis Zuidwesten

Bericht door Pauwke99 »

Hallo,
Ik zal me vlug even voorstellen , ik ben Michiel (16 jaar oud) en ben van plan om volgende zomer (juli-augustus) voor de eerste keer samen met mijn ouders Amerika te ontdekken. Na veel opgezocht en gelezen te hebben zijn we tot de voorlopige route gekomen:

Dag 1: San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco – Monterey / Big Sur (232 km= 3u 13)
Dag 5: Big sur /Monterey - Morroy Bay (177 km= 2u 54)
Dag 6: Morroy Bay – Los Angeles (Santa Monica) (320 km= 3u)
Dag 7: Los Angeles ( Santa Monica)
Dag 8: Los Angeles (Santa Monica)
Dag 9: Los Angeles – Palm Springs (194 km= 1u 52)
Dag 10: Palm Springs – Needles (277 km = 2u 52)
Dag 11: Needles – Grand canyon (378 km = 3u 30 )
Dag 12: Grand canyon
Dag 13: Grand canyon – Page (215 km= 2u21)
Dag 14: Page – Bryce canyon (242 km= 2u38)
Dag 15: Bryce canyon – Las Vegas (419 km= 3u51)
Dag 16: Las Vegas – Mammoth lake (496 km= 5u)
Dag 17: Mammoth lake NP
Dag 18: Mammoth lake – Yosemite NP(167 km= 2u 30)
Dag 19: Yosemite NP
Dag 20: Yosemite NP – San Francisco (300 km= 3u 30)

Dit is de grote lijn die we graag zouden doen. Aangezien we ca 23-24 dagen de tijd hebben zouden we graag nog enkele dagen bijzetten. IK had gedacht aan Page, Bryce/Zion en Yosemite. Iemand suggesties voor tips en betere ideeën ? We hebben ook nog niks geboekt dus als er betere plaatsen zijn om te overnachten mogen jullie het ook altijd laten weten :).
Alvast bedankt!
Gr. Michiel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis Zuidwesten

Bericht door PSVwally »

Ik mis Zion compleet in je verhaal, dus ik zou daar minimaal 1 dag bijzetten. Als je uitdagende wandeling wilt doen zou je daar zelfs 2 nachten kunnen doen.
Je hebt op deze manier ook wel heel erg weinig tijd voor Las Vegas, daar zou 1 dag meer wel lekker zijn.
Verder tussen Las Vegas en Mammoth Lakes zou je 1 nacht in Death Valley kunnen doen, of anders rond Lone Pine net buiten Death Valley. Dat geeft je de dag erna ook nog tijd om mono lake en bodie mee te pakken.

Ik zou dag 10 net iets verder rijden naar Kingman. Mocht je bij de GC geen lange wandelingen omlaag willen doen dan heb je daar in principe aan 1 nacht ook wel genoeg en zou je de 2e dag GC naar Monument Valley kunnen zetten.

Check verder ook goed of bv Yosemite en Las Vegas in het weekend vallen. Anders zou je bv dag 2 al naar Monterey kunnen gaan en San Francisco op het einde van de vakantie doen.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Pauwke99: rondreis Zuidwesten

Bericht door Anneleen »

Ik zou ook Zion en Monument Valley toevoegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik zou 2 nachten Zion doen, heerlijk om de Narrows te lopen.
waarom 2 nachten Mammoth Lakes?
Tussen LA en de GC zou 1 nacht ook voldoende kunnen zijn. Dag 9 en 10 zijn niet zo spannend, die tijd kun je gebruiken voor Zion. En de rit naar Yosemite. Wij deden dat in 2004 en 2006 met onze kinderen, misschien hebben jullie iets aan onze verslagen.
Overweeg ook om eerst naar Yosemite te gaan; als je daar vroeg in de zomer bent heb je nog de kans dat er geraft kan worden en dat de watervallen nog niet opgedroogd zijn.
Ga je dit jaar? Dan zou ik toch wel snel eens naar tickets en accommodatie kijken.

Marianne
Pauwke99
Amerika-ontdekker

Bericht door Pauwke99 »

Danku voor alle reacties! Mijn ouders vinden 1 dag in Las Vegas genoeg en willen hier niet langer blijven, in death valley te overnachten werd ons afgeraden omdat het hier snikheet zou zijn s 'nachts dus daarom zouden we van Las Vegas in 1 keer doorrijden naar Mammoth lakes wat een lange tocht is. Daarom de 2 dagen In Mammoth Lakes. Het is zeker de bedoeling om Zion er nog tussen te zetten dus misschien 1 dag Bryce en 2 dagen Zion?
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

1 dag bryce en 2 zion is een goed idee. Wij rijden ook in 1x van Las Vegas naar Mammoth Lakes. Ik zou daar wel gewoon 1 overnachting doen, maar toch 2 in Las Vegas. Als je namelijk in 1x doorrijdt van Las Vegas naar Mammoth Lakes moet je 's ochtends echt op tijd vertrekken. Je hebt dan alleen de dag ervoor een deel van de middag en avond Las Vegas. Zonde wat mij betreft.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Kom je op dag 1 aan in SF of is dit reeds een volle dag ?

Afhankelijk van de week-end (vermijd je best in Vegas en Yosemite wanneer mogelijk) zou ik de volle dagen SF op het einde zetten, je bent immers de eerste dagen toch vroeg wakker en dan kan je direct de weg op.

Dag 5: Morro Bay :D

Dag 10: beter is reeds tot Kingman te rijden en een stukje route 66 via Oatman mee te pikken.

Dag 11-13: wat zijn de plannen in de Grand Canyon ? Ga je alleen voor viewpoints en een paar korte wandelingetjes dan heb je voldoende aan één overnachting. Het is niet omdat er "Grand" in de naam staat dat het een heel groot park is. Wil je bvb een wandeling in de Canyon doen dan kan je uiteraard wel de volle dag houden.

Monument Valley en Zion ontbreken inderdaad in dit schema. Voor MV is één overnachting aangewezen, voor Zion eigenlijk 2. Met de extra dagen geen probleem lijkt me.

Las Vegas zou ik toch echt ook wel een nacht meer voorzien. Al is het ook maar om een paar uurtjes aan het zwembad te genieten. Een avondje Fremont Street en een avondje The Strip is ideaal.

Las Vegas - Death Valley is één dag is echt wel ver en geeft je amper tijd om van Death Valley te genieten. Een nacht Death Valley is eigenlijk top, zelfs in de zomer. Wil je er toch niet overnachten dan rijdt je beter niet verder dan Lone Pïne dan heb je tenminste wat tijd om de highlights van Death valley te bezoeken. Dat is toch echt wel een must.

Mammoth Lakes heeft op zich niet zoveel te bieden om er twee nachten te blijven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Pauwke99 schreef: in death valley te overnachten werd ons afgeraden omdat het hier snikheet zou zijn s 'nachts dus daarom zouden we van Las Vegas in 1 keer doorrijden naar Mammoth lakes wat een lange tocht is. Daarom de 2 dagen In Mammoth Lakes.
Er is airco in alle kamers en cabins, dus ik zie da probleem niet zo. Ik had al naar onze reisverslagen verwezen zodat je een indruk kunt krijgen van een overnachting in het park. Willen jullie wel door DV rijden, op weg naar Mammoth Lakes?
Als je dan echt niet wilt overnachten in DV zou je ook eens naar Lone Pine kunnen kijken (wij zaten daar vorig jaar, zie daarvoor ons 2015-verslag). En dan kun je de volgende dag in Mammoth Lakes of Lee Vining overnachten. Enkel en alleen om 2 nachten Mammoth Lakes te doen vanwege de lange rit ervoor is niet zo zinvol. Hoewel er wel genoeg te zien is rondom ML, maar dan zit je wel weer een groot deel van de dag in de auto.
Kijk eens of je bijvoorbeeld naar Bodie wilt; dan is overnachten in Bridgeport ook een optie.

Marianne
Pauwke99
Amerika-ontdekker

Bericht door Pauwke99 »

Leuk om jullie reisverslagen te lezen :). We hebben besloten om inderdaad in Kingsman te overnachten i.p.v Needles en de extra dag in Mammoth lakes te verplaatsen naar Las Vegas. We hebben een mooie lodge gevonden in Kanab, in ideale uitvalsbasis voor Bryce (1u30) en Zion (30min). Hier zouden we dan 3 dagen willen verblijven. Is het aangeraden om in Page twee dagen te blijven? En is het het beste om eerste 3-4 dagen San fransisco te doen en dan de kustlijn of is het beter om bij aankomst in San Fransisco meteen door te rijden naar ofwel Yosemite (de tour dan andersom doen) ofwel de kustlijn en dan als laatste 3-4 dagen San Fransisco).
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja, of Kanab nou de ideale uitvalsbasis voor deze 2 parken is. Aan de ene kant is het heerlijk om een aantal dagen in 1 huisje te zitten. Maar je mist sowieso de mooiste uren (zonsopkomst/ondergang) in bryce en je zal vroeg weg moeten om de drukte in Zion wat voor te zijn. Het is toch minimaal 2u op en neer rijden naar Zion en 2.5u naar de ingang van Bryce. Verder is de 89 niet een weg die aan te raden is om in het donker te rijden. Elk jaar zijn hier 100-den aanrijdingen met wildlife.

Page 1 of 2 dagen hangt af van je plan. Wil je alleen horseshoe bend, antelope canyon en vluchtig lake powell doen dan is 1 nacht voldoende. Wil je ook echt iets op het meer doen dan zou je 2 nachten kunnen doen.
de extra dag in Mammoth lakes te verplaatsen naar Las Vegas.
Ik begrijp je niet helemaal. Dan hou je toch alsnog die lange rit?
Death Valley is heet, maar je hebt airco in de auto en in de accommodaties, dus het valt allemaal echt reuze mee. Je bent normaal gesproken op de viewpoints nooit echt heel lang buiten de auto. En je moet gewoon zorgen voor voldoende water en voedsel. Neem altijd als je de auto uit gaat gewoon ieder een flesje water mee. Die kan zo binnen 10min op zijn. Als je niet in DV wilt of durft te overnachten zet dan 1 nacht Mammoth Lakes naar Lone Pine.

Ik zou SF aan het begin of aan het einde laten afhangen hoe Las Vegas en Yosemite vallen. Las Vegas is in het weekend (vooral vrijdag en zaterdag) 2 of meer maal zo duur als doordeweeks. Yosemite is in de weekenden enorm druk, omdat dan veel mensen uit de bay area een weekendje erop uit trekken.

In je allereerste bericht heb je dag 1 alleen San Francisco staan? Kom je dag 1 aan, of is dat je eerste volle dag? Hetzelfde geldt voor dag 20, dat is hopelijk toch niet de dag dat je terugvliegt?
Hou er ook rekening mee dat je 2 dagen doet over de terugvlucht. Dus dag 21 vertrekken uit SF is dag 22 thuis aankomen. Zet je complete routeplan, incl heen en terugvlucht met de veranderingen eens uit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou niet Bryce en Zion vanuit Kanab doen. Je rijdt dan veel meer kilometers, je mist de mooiste uren in Bryce (tegen zonsondergang=opkomst zijn de rotsen veel mooier dan overdag) en in Zion krijg je te maken met parkeerproblemen en oponthoud bij de tunnel. Ik weet niet waar jij die 30 minuten vandaan haalt, et is eerder een uur. En dat is dan zonder oponthoud. Overnacht voor Zion in Springdale, dan kun je met de shuttlebus naar het park.
Hoe wil je nu het stuk tussen LV en Yosemite doen? Denk er aan dat je echt snel moet boeken, alle betaalbare opties (of beter gezegd, de minst dure) zijn het snelste weg.
Wat Page betreft: dat hangt er van af wat jullie daar willen doen. Heb je gekeken naar de mogelijkheden? Wil je iets ondernemen op Lake Powell? Of raften op de Colorado river? Zo nee, dan is 1 nacht voldoende.
doe je nu Kingman en dan 2 nachten Grand Canyon? Dan is de tijd voor de GC redelijk ruim. Is niet erg, zeker niet als je een stuk naar beneden gaat wandelen en ook verschillende viewpoints langs de rim gaat bekijken, maar als je ergens anders te weinig tijd hebt zou je wellicht hier een nacht minder kunnen doen.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het idee van Kanab ligt goed voor verschillende parken is een foute gedachte. Je speelt veel tijd aan heen en terug rijden kwijt en mist de mooiste momenten.

LV - Mammoth Lakes is en blijft te ver om goed te zijn voor één dag. Je gaat Death Valley toch niet overslaan ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Pauwke99
Amerika-ontdekker

Bericht door Pauwke99 »

De voorlopige route, rekeninghoudend met jullie tips :