Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dorien_: Camper rondreis 23 dagen LA retour

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Dorien_: Camper rondreis 23 dagen LA retour

Bericht door Koen70 »

Wat de route betreft:
Ik kan alleen maar bevestigen wat de anderen al hebben geschreven. Travelhome is een goed reisbureau om campers te huren, wij hebben ook bij hen gehuurd, maar met LV – Yosemite in één dag slaan ze de bal toch echt mis. Ik zou een nacht bij Monument Valley weghalen, en dan alles één dag opschuiven om die extra dag te gebruiken tussen Las Vegas en Yosemite. Ok, dat is misschien wat geregel en misschien ook wat kosten om alle reservaties aan te passen, maar da’s het volgens mij echt wel waard. Slechts één nacht LV zou ik niet aanraden. Wij hebben het gedaan, maar het hadden er gerust 2 mogen zijn. Als je 2 nachten hebt, kan je ook vroeg in LV vertrekken zodat je die dag maximal kunt benutten voor Death Valley en je route richting Lone Pine/Bishop. Als je maar 1 nacht hebt is je tijd in LV maar heel beperkt, en bovendien ga je daar meestal niet vroeg slapen, dus vroeg opstaan valt dan wat tegen 

Ik ben zelf al 2x met de camper in mei/juni door Death Valley gegaan en zou het zeker opnieuw doen. Overigens was Death Valley in onze 2013 reis niet het warmste gebied van de reis. Die eer was weggelegd voor de omgeving van Parker tijdens onze rit van Joshua Tree naar Prescott. Het enige wat we gemerkt hebben van de warmte is dat de koelkast van de camper het wat moeilijker krijgt. Het ijs in de diepvries werd wel héél schepbaar  Om de koelkast te helpen om op temperatuur te blijven, hebben wij zo’n grote zak met ijsblokjes gekocht en die in de diepvries/koelkast gelegd. Hoe voller die is, hoe beter die op temperatuur blijft. Als ik mij niet vergis gelden de restricties in theorie trouwens niet alleen voor Death Valley, maar “voor alle plaatsen die op de kaart als “desert” staan aangeduid”. Dante’s View is een heel mooi uitzichtpunt in DV. Ik heb het al 2x gedaan met een C25 camper, dus met jullie C19 is dit zeker haalbaar.

Wat de overnachtingen betreft: als jullie dan toch de reservatie wijzigen voor Monument Valley, is het misschien een optie om The View campground te boeken? Die was er nog niet toen wij daar waren, maar de ligging lijkt mij echt fantastisch. Gouldings vond ik niet gezellig en serieus overpriced voor wat je in de plaats krijgt.
Wij hebben ook in Treasure Island gelogeerd omdat je daar de camper gratis kunt parkeren op de oversized vehicles parking achter het hotel, maar dat wisten jullie misschien al?
In LA verbleven wij ook in Cockatoo LAX, goed hotel met mooie, ruime kamer. Zoals bij de meeste motels in de US stelt het ontbijt wel niet veel voor…
Dorien_
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Dorien_ »

Bedankt weer voor de reacties!!

Op zich lijkt een dag minder MV mij niet verkeerd, maar ik ben echt bang dat ik dan geen campingplaats meer ga krijgen voor Page, Bryce en Zion....denken jullie dat dit nog wel mogelijk is?? Dus dan is de makkelijkste manier om al vroeg naar LV te rijden en dan daar die ene dag dat we er zijn zo veel mogelijk te bekijken.

Ik heb al veel reisverslagen gelezen en ben nu ook bezig met de road books om zo zelf ook een zo mooi mogelijke route te maken. De tips die allemaal al gegeven zijn heb ik genoteerd en ga ik zeker in onze planning verwerken.

De extra dag bij Page lijkt mij toch wel lekker, kunnen we daar evt het water nog op of even een middagje relaxen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt toch kijken nu of er nog wat vrij is in Page etc? En boek dat dan meteen als er iets vrij is. Dan heb je nog alle tijd om te kijken welke overnachtingen je gaat annuleren.

Marianne
Dorien_
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorien_ »

Ik heb net gekeken, maar zowel in Bryce als in Zion is omboeken niet mogelijk omdat alles vol zit.
We hebben dus toch maar besloten om het eerste deel van de planning zo te laten en dan een nacht minder LV te doen, we rijden dan vanuit Zion al vroeg naar LV zodat we daar alsnog zo veel mogelijk tijd hebben. Zo krijgen we dan toch een extra nacht tussen LV en Yosemite.

Welke camping zouden jullie adviseren in de buurt van Lone Pine / Bishop?

De eerste en de laatste nachten hebben we niks gereserveerd, de eerste dagen omdat we willen proberen zo ver mogelijk tot aan JT te komen maar dat is afhankelijk van hoe laat we de camper kunnen ophalen. Misschien is het wel verstandig om toch al vast de camping in Needles te reserveren...

Ik zou ook graag nog wat camping tips krijgen voor de laatste twee dagen aan de kust, hier willen we eigenlijk niet reserveren zodat we dan nog wat vrij zijn in onze dagplanning. Wel zouden we het heel erg leuk vinden om dicht bij het strand te staan, zijn er langs de route veel campings zodat we het er op kunnen gokken om niet te reserveren? (ik hoef geen hele luxe camping, al is een dumpstation voor de laatste nacht wel handig)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Malibu beach RV Park heeft alle faciliteiten en is pal aan het strand.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

In Needles denk ik niet dat het nodig is om te reserveren. Aan de kust echter lijkt me dat wel handig. Ik heb voor onze aankomende trip de campings voor begin april al gereserveerd aan de kust, dat zit nu allemaal al vol.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Er zijn langs de kust veel campings. Een aan te raden website om ze te zoeken is http://www.rvparkreviews.com. Daar kan je per staat zoeken naar campings. De campings in de staatsparken zijn meestal heel mooi gelegen, maar de voorzieningen stellen niet altijd veel voor. Voor de laatste camping zou ik gaan voor Malibu Beach RV Park. Wel duur, maar zoals Nieuwenoord al schreef: alle faciliteiten en pal aan het strand. Prachtig uitzicht daar!
Dorien_
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorien_ »

Ik heb net de site van Malibu Beach RV Park bekeken, maar 145 dollar voor een nacht vind ik toch wel heel erg veel....
Als we besluiten niet te reserveren en de laatste nacht een camping hebben waar geen faciliteiten zijn, is het dan nog gemakkelijk ergens een dump station te vinden?
Is er ook een site waar ik informatie kan vinden over de staatsparken?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als je op de site die Anneleen gaf kijkt, zie je alle campgrounds bij elkaar. Daar staat ook altijd een link naar de desbestreffende camping.
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Dorien_ schreef:ik ben echt bang dat ik dan geen campingplaats meer ga krijgen voor Page
Ik denk dat je je daar in ieder geval geen zorgen over hoeft te maken! Er zijn erg veel campings rondom Lake Powell: http://www.nps.gov/glca/planyourvisit/camping.htm.

Ik heb zelf op Lone Rock Beach gestaan, en daar is ontzettend veel plek (het is namelijk een heel groot strand, waar je overall vrij kan staan).
Dorien_
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorien_ »

De camping bij Page zal het probleem ook niet zijn, alleen Zion en Bryce kan ik niet op een andere nacht reserveren, dat zit allemaal vol helaas.

Ik zie al dat er genoeg campings te vinden zijn langs de kust, ik denk dat we daar ook maar niet reserveren en kijken hoe ver we komen de eerste dag. Ik zit het liefst de tweede dag wel redelijk dicht bij LA zodat we op tijd de camper kunnen inleveren en nog wat van LA kunnen bekijken.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Dorien_ schreef:Ik heb net de site van Malibu Beach RV Park bekeken, maar 145 dollar voor een nacht vind ik toch wel heel erg veel....
Als we besluiten niet te reserveren en de laatste nacht een camping hebben waar geen faciliteiten zijn, is het dan nog gemakkelijk ergens een dump station te vinden?
Is er ook een site waar ik informatie kan vinden over de staatsparken?
Malibu Beach RV Park is inderdaad duur, maar zoveel hebben wij toch niet betaald... Ze hebben hun prijzen blijkbaar verhoogd.
Soms kan je ergens tegen betaling wel dumpen.
Informatie over de staatsparken vind je ook hier: http://www.parks.ca.gov
Jozef1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jozef1978 »

Carpinteria State Beach heeft een prima campground pal aan het strand, is vlakbij Santa Barbara!
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Voor ons is Malibu Beach RV Park ook al weer 10 jaar geleden, maar toen was het zeker niet zo duur.

Ik heb net nog even gekeken, maar mountain view met elektriciteit en water is maar 70 euro. Er is een apart dump station at voor klanten te gebruiken is, ik ga ervan uit dat dat gratis is. Ocean view is leuk, maar zeker niet echt nodig.
Dorien_
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorien_ »

Nogmaals bedankt voor alle tips!

Op aanraden van jullie hebben we nu een nacht minder in Las Vegas, waardoor we tussen LV en Yosemite een overnachting hebben ingepland. Tevens hebben we onze laatste camping gereserveerd bij Malibu Beach RV Park ook heb ik de reservering bij Monument Valley kunnen veranderen en staan we nu op campground the Vieuw.

Tussen LV en Yosemite zag ik veel positieve verhalen over de camping Convict Lake bij Mammoth Lake en heb deze geboekt. Ik weet dat het twee lange dagen rijden zullen worden, maar wat denken jullie dat haalbaar is om deze dagen te bekijken onderweg?
Dag 1 van LV via Death Valley naar Mammoth Lake en dag twee van Mammoth Lake naar Upper Pines in Yosemite.
Ik zou graag in Death Valley enkele mooie uitzichtpunten bekijken en als het kan zouden we op de tweede dag ook graag via Bodie en de Tiogapass rijden. Is dit haalbaar met een 20 ft camper?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In DV zou je Badwater en Zabriskie Pont kunnen doen. En misschien een stop bij de Sand Dunes. Als het met een camper kan is Artists drive ook een aanrader. Je zou eerst naar het visitor center kunnen rijden voor het krantje en de plattegrond (gratis op vertoon van je AtB pas).
Ik zou Bodie vergeten; de weg daar naartoe is met een camper niet echt plezierig. Het kost je ook erg veel tijd, zeker 3 extra uren. Die tijd zou ik voor Yosemite gebruiken.
De Tioga Pass is goed te doen met een camper. Kijk eens in ons 2015-verslag (bij 25 en 26 juni) en in ons 2006-verslag bij 12 augustus voor de mogelijkheden langs de Tioga Road.

Marianne
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

De weg naar Dante's View is flink bochtig, maar dit is wel het meest indrukwekkende uitkijkpunt van Death Valley. Sowieso ook 1 van de mooiste punten van het hele Zuid-Westen als je het mij vraagt... :-)
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Van Mammoth Lake naar Yosemite zou ik even stoppen bij Mono Lake.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik weet niet of Malibu nog te annuleren. En wil ook niet zeggen dat je dat moet doen, maar wij vonden de locatie, uitkijkend over zee wel mooi, maar de weg die nog overgestoken moet worden voordat je op het strand bent een verschrikking. Je zou kunnen kijken of er bij Point Mugu nog plek is. Deze ligt aan het strand, maar heeft geen voorzieningen.
Wellicht heb je nog iets aan onze website, en onze camping ervaringen. (Zie onderschrift)
Dorien_
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorien_ »

Inmiddels een tijdje verder en ik ben druk bezig met de laatste puntjes op de i aan het zetten, nog drie weken en dan mogen we!!!

Het routeboek heb ik zo goed als klaar en ook hebben we alle reserveringen rond. Maar toch zit ik nog met een paar vraagjes...
We hebben voor dag 19 geen camping gereserveerd omdat we dachten dat het handiger zou zijn te kijken hoe ver we die dag zouden komen. Maar nu word ik toch wat zenuwachtig en denk ik dat ik beter wel wat kan reserveren.. Wat denken jullie dat een goede overnachtingsplaats zou zijn tussen SF en Malibu?
In MV willen we graag een paardrijtocht maken, dit heb ik ook nog niet geboekt, hier lees ik wisselende tips over dus ik ben er ook nog niet helemaal uit of ik dat nog moet gaan reserveren. We hebben een volle dag MV, wat is dan de beste tijd om zoiets te pannen?
Voor dag 21 hebben we toch nog even een auto gehuurd zodat we nadat we de camper hebben ingeleverd toch nog wat van de stad kunnen zien, wat is een mooi rondje voor deze dag?

Verder heb ik nog een vraagje over hoe we onze spullen mee gaan nemen, wat adviseren jullie een harde koffer of juist reistassen? En moet ik alle reserveringen geprint meenemen of gaat het eigenlijk altijd wel goed? alles staat wel op de mail, maar ik weet niet of ik altijd mijn mail kan bekijken.

Als er verder nog op of aanmerkingen of tips zijn hoor ik ze graag!!

Hieronder de aangepaste versie van onze route:

Dag 1 (do 9-6) Vlucht Amsterdam –> LA, overnachten in hotel Comfort Inn Cockatoo near LAX, is gereserveerd
Dag 2 (vrij 10-6) Los Angeles, camper ophalen en rit naar Lake Perris of Joshua Tree geen camping gereserveerd. ---Afhankelijk van hoe laat we de camper kunnen ophalen.
Dag 3 (zat 11-6) Joshua Tree, park bekijken via Route 66 en Oatman naar Kingman, geen camping gereserveerd
Dag 4 (zon 12-6) Route 66 naar Grand Canyon, Mather campground, middag met shuttelbus door het park
Dag 5 (Ma 13-6) Grand Canyon, helikopter tour 9.30 uur, middag verder rondkijken
Dag 6 (Di 14-6) Grand Canyon -> Monument Valley, The view campground, middag wandelen, zonsondergang
Dag 7 (Woe 15-6) Monument Valley. Paardrijden, nog te boeken
Dag 8 (Do 16-6) Rijden naar Page, relaxen aan het water, daar rondkijken (Glen canyon dam evt horseshoe bend), Wahweap RV
Dag 9 (vrij 17-6) Antelope Canyon tour: 9 uur lower en 13 uur upper, evt horsshoe bend, omgeving Page, verblijf in Page
Dag 10 (zat 18-6) Van Page naar Bryce NP , park bekijken, wandeling suggesties?? North campground
Dag 11 (zon 19-6) Van Bryce naar Zion , Overlook trail, Watchman campground
Dag 12 (ma 20-6) Zion, Angels Landing,(evt OP) middag narrows
Dag 13 (di 21-6) Rijden naar Las Vegas (390 km),Treasure Island hotel
Dag 14 (woe 22-6) Las Vegas, via Death Valley naar camping Convict Lake
Dag 15 (do 23-6) over Tioga Pass (evt Bodie) naar Yosemite, Upper Pines, Kan ik op deze dag een van de sequia bossen bekijken?
Dag 16 (vrij 24-6) Yosemite NP, de Vallei bekijken
Dag 17 (zat 25-6) Yosemite rijden naar San Francisco, Marin RV Park Welke viewpunten uit Yosemite kom ik op deze weg nog tegen? evt tunnel view? In de avond SF bezoeken
Dag 18 (zon 26-6) San Francisco, overdag fietsen huren (vooraf boeken?) en avond 17.55 uur tour Alcatraz,
Dag 19 (ma 27-6) San Francisco via Highway 1 en 17 Mile drive -> ??????????welke plek en welke camping
Dag 20 (di 28-6) Highway 1 naar Malibu, Balibu beach
Dag 21 (woe 29-6) Rijden naar Los Angeles, huurauto ophalen (9 uur) en camper inleveren (tussen 9-11 uur), naar Hotel Comfort Inn Cockatoo near LAX, LA bekijken
Dag 22 (do 30-6) Vroeg weg, auto inleveren en Terugvlucht 07.15 uur
Dag 23 (vrij 1-7) Thuis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer