Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Steffie92: 18 dagen zuidwest amerika
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Steffie92: 18 dagen zuidwest amerika
Avondritten zou ik zowiezo afraden. Laat in de middag ? Tja, daardoor mis je mooie en rustige momenten op deze plaatsen. Ik rijd dan liever 's morgens nog een uurtje dan 's avonds.
De kustroute wordt inderdaad serieus onderschat.
De kustroute wordt inderdaad serieus onderschat.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of de Merced Grove. Die ligt iets verder als je vanuit het oosten komt. Als het druk is bij de parking voor de Tuolumne Grove zou ik doorrijden (de 120 volgen). De Merced Grove heeft meer sequoia's en is veel rustiger. Zie ons 2015-verslag bij 25 juni om een idee te krijgen.PSVwally schreef: Ik zou heel sequoia eruit halen. Je hebt er veel te weinig tijd voor. Bekijk sequoiabomen in de tuolumne grove op het einde van de tioga road net voor je Yosemite Valley binnenkomt.
Marianne
Dankjewel Marianne, die zullen we ook ss bekijken!
Waar raden jullie dan aan om te overnachten bij highway 1?
Als we op dag 1 om 12u kunnen aanrijden vanuit monterey, en de laatste dag om 14:30 de auto inleveren op LAX ?
S
Prismo beach, of is Santa Maria ook goed ?
En vanaf die plaats via highway 1 naar LAX of is de snellere route ook prima?
P.s. De vluchten staan vast ja! Achteraf hadden we voor t aantal dagen mss beter de one way kunnen doen ja !
Waar raden jullie dan aan om te overnachten bij highway 1?
Als we op dag 1 om 12u kunnen aanrijden vanuit monterey, en de laatste dag om 14:30 de auto inleveren op LAX ?
S
Prismo beach, of is Santa Maria ook goed ?
En vanaf die plaats via highway 1 naar LAX of is de snellere route ook prima?
P.s. De vluchten staan vast ja! Achteraf hadden we voor t aantal dagen mss beter de one way kunnen doen ja !
Als je in Monterey eerst gaat walvisspotten, zou ik overnachten in Pismo Beach. Op de Highway 1 rijd je volgens mij echt niet graag als het donker is. Na Pismo inderdaad gewoon de snelste route naar LAX. Het mooiste deel van de Highway 1 zit tussen Monterey en San Simeon. Op de laatste dag vooral vroeg vertrekken en zo snel mogelijk naar Los Angeles om zo een hoop stress te voorkomen. Zoals PSVWally aangeeft, kan je beter nog wat uren over hebben voor Venice dan dat je bijvoorbeeld Santa Barbara gaat bezichtigen en daarna in een lange file terecht komt. Idealer zou zijn wanneer je de volle dag LA aan het einde plaatst. Maar jullie hebben de meeste locaties al geboekt, begrijp ik?
Ja klopt, meeste dingen zijn geboekt.
Maar we zullen dan eens gaan kijken naar pismo beach, dankjewel!
Maar we zullen dan eens gaan kijken naar pismo beach, dankjewel!
Nu we de reis zo goed als vast hebben liggen zijn we nog even aan het kijken naar welke auto we nemen.
We hadden via alamo de compact car, maar nu heb ik toch nog ergens gelezen dat dit qua comfort enz voor de +/- 3500 km die we gaan rijden "afgeraden" wordt.
Wat zouden jullie aanraden ?
We hadden via alamo de compact car, maar nu heb ik toch nog ergens gelezen dat dit qua comfort enz voor de +/- 3500 km die we gaan rijden "afgeraden" wordt.
Wat zouden jullie aanraden ?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het ligt helemaal aan je eigen gevoel. Amerikaanse auto's zijn over het algemeen net een maatje groter dan de auto's hier. Als je met 2-en gaat en niet te veel geeft om comfort dan kan het best. Wij hebben een keer een comfort gehuurd en zijn weggereden in een minivan omdat die op de parkeerplaats stond. Een (mid)size SUV geeft net wat meer comfort en je zit wat hoger wat fijner is met de vele kilometers die je maakt. Ik zou dat gewoon ook vd prijs laten afhangen.
Fullsize is 80 duurder dan compact en een SUV is nog eens 50 duurder.
Maar dat maakt ons eigenlijk niet zo veel uit.
Kom je met een SUV wel makkelijk door bijv. San fransisco/ Los angeles enz?
Maar dat maakt ons eigenlijk niet zo veel uit.
Kom je met een SUV wel makkelijk door bijv. San fransisco/ Los angeles enz?
Los Angeles is gebouwd voor SUV's. San Francisco is ook geen probleem, wellicht zijn sommige (hotel)garages wat aan de smalle kant.
Dankjewel m&m!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In LA zit ik liever in een grotere auto dan in een klein bakkie met al die bellende en make-up toebrengende chauffeurs. Er zal er maar 1 bij je binnen rijden. Een SUV is geen bus he. Alle auto's (zo ver ik ben tegengekomen) zijn wel automaten. Dat kan als je het niet gewend bent in het begin even wennen zijn. Bv om je voet op de rem te houden bij een stoplicht.
Oke dankje! Dan denk ik dat we voor de SUV gaan!
We hebben trouwens veel gehad aan de voorbeeldroute, nog bedankt daarvoor Paul !
We hebben trouwens veel gehad aan de voorbeeldroute, nog bedankt daarvoor Paul !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1099 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcopstal
-
- 10 Reacties