Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Niemco: LA-LA 18 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Niemco
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Niemco: LA-LA 18 dagen

Bericht door Niemco »

Hoi allemaal,

Na heel lang meekijken heb ik dan eindelijk ook een topic aangemaakt :P
Eindelijk hebben we dit jaar onze bucketlistvakantie gepland! Ik ben al weken aan het puzzelen met de route en ik vond het tijd om jullie eens om raad te vragen. De route heb ik onder andere met behulp van dit forum bepaald, maar ik wil graag even advies van de experts :wink:

We vliegen op zondag 28 Augustus vanaf Amsterdam, via Heathrow, naar LAX. We komen om 14:30 aan. We doen dezelfde vliegroute op de terugvlucht en dan vertrekken we om 21:00 vanaf LAX. De tickets zijn al geboekt, dus hier kunnen we niets meer aan veranderen.

Oke, hierbij mijn idee voor onze route:

Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA - Pismo Beach
Dag 4: Pismo Beach - Monterey
Dag 5: Monterey - SF
Dag 6: SF
Dag 7: SF- Yosemity
Dag 8: Yosemity
Dag 9: Yosemity - Lone Pine/ Bishop (via Tioga Pass)
Dag 10: Lone Pine / Bishop - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Springdale
Dag 13: Springdale - Bryce
Dag 14: Bryce - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Needles/Laughlin (via Oatman)
Dag 17: Needles/ Laughlin - strand vlakbij LAX?
Dag 18: vertrek

Is dit te doen volgens jullie? Mijn vriend maakt zich zorgen dat we alléén maar in de auto zullen zitten, maar volgens mij is dit wel in balans doordat ik redelijk vaak ergens 2 nachten heb ingepland.
Hebben jullie verder nog adviezen voor de route? Heb ik ergens teveel nachten ingepland of heb ik iets gemist? Page heb ik expres overgeslagen om daar een nacht te winnen.

Hebben jullie nog tips voor de laatste overnachting? Ik dacht eerder zelf aan Palm Springs, maar ik heb op dit forum al wel vaker gelezen dat dat niet echt een aanrader is.
Is het te doen om op dag 17 door te rijden naar het westen van LA, om daar naar een hotel bij het strand te komen? Omdat we op dag 18 pas ’s avonds vertrekken hebben we het eerste deel van de dag nog om dan lekker te chillen.

Sowieso zou ik graag bij onze eerste dagen in LA een hotel bij de kust hebben, dan zitten we al aan de goede kant van LA voor de doorreis en vanwege onze jetlag zullen we al vroeg wakker zijn dag 2 en dag 3. Dan kunnen we in de ochtend de highlights doen van LA en eventueel ’s middags nog wat aan het strand liggen. Heb gelezen dat Santa Monica een kwartiertje rijden is van LAX, hebben jullie hier ervaringen mee? Of zouden jullie iets anders adviseren?
Ik hoor het graag!
Groetjes Nienke en Remco (vandaar de nickname :wink: )
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Niemco: LA-LA 18 dagen

Bericht door Marcopstal »

Ik adviseer altijd om direct de eerste dag op weg te gaan. Net door het tijdsverschil ben je immers vroeg wakker en daar kan je dan handig gebruik van maken om ook vroeg op pad te zijn. Natuurlijk is het interessant om te kijken waar de week-ends vallen. In Yosemite en Vegas vermijd je immers best de weekend.

Dag 9: als je effectief tot Lone Pine wil heb je hier weinig tijd voor al het moois dat er rond deze route is. Blijf je hangen in Bishop dan heb je minder tijd voor Death Valley wat ook zonde is. Yosmeite - Vegas is best op 3 dagen met een overnachting nabij Mammoth lakes en in Death Valley.

Dag 12: voor Zion heb je weinig tijd.

Dag 14-16: waarom twee nachten Grand Canyon ? Plan je grote wandelingen , o.m. in de canyon ? Als je alleen voor views gaat heb je aan één nacht echt wel genoeg. Ik heb steeds de indruk dat de mensen een totaal verkeerd idee hebben en zich blindstaren op het "grand" in de naam.

Dag 16: ik zou het op Needles houden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Niemco
Amerika-ontdekker

Bericht door Niemco »

Hoi Marco,

Bedankt voor je snelle antwoord!

De reden dat ik een volle dag GC heb ingepland is niet omdat we zulke ontzettende wandelaars zijn, maar meer zodat we 's middags misschien wat bij het hotel kunnen ontspannen :). Maar jij zou dus adviseren om daar 1 overnachting weg te halen en die tussen Las Vegas en Yosemity te stoppen?

Om meteen na de aankomstdag te vertrekken is inderdaad misschien ook wel een goed idee. Ik zal mijn reisschema daar eens aanpassen en kijken hoe we dan uitkomen.

Zion had ik inderdaad ook al gezien dat we daar niet veel tijd hebben. Ik weet niet zo goed hoe we dit aan kunnen passen. Misschien 's ochtends het park in gaan en langs de highlights van Bryce rijden ipv daar ook een wandeling (of een korte wandeling)? Zion spreekt mij meer aan dan Bryce, maar ik lees overal dat je Bryce echt mee moet maken en niet mag skippen.

Leuke puzzel dit :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waar wil je dan overnachten bij de Grand Canyon? Lijkt me nu niet de meest geschikte plaats om bij het hotel te zitten. Dan is Zion veel geschikter.
Jullie hebebn net wat te weinig tijd voor ene volledig rondje, met 18 dagen is een one way eigenlijk handiger.
Ik vind 2 stops tussen Yosemite en LV ook erg mooi. Je zou dan van Death Valley naar Zion kunnen rijden, daar 2 nachten, en dan een overnachting bij Bryce. dat zou ik zeker niet overslaan. Een stop in Page zou ook mooi zijn, en dan 1 overnachting bij de GC (in het park zelf, zie http://www.grandcanyonlodges.com) en dan naar Las Vegas en vandaar naar LA.

Marianne
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Als je maar zo kort de tijd hebt is het soms wel beter om dingen te skippen. Bryce zou ik niet skippen als je bijvoorbeeld 21 dagen zou hebben, maar dat heb je niet.

Edit: Marianne was me net voor met een reactie.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Gilster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Gilster »

Naar aanleiding van ons rondje van vorig jaar, zou ik in jouw geval meer tijd nemen voor SF, Yosemite(Death Valley) en Vegas. Als je langer in Vegas bent kan je eventueel nog naar Valley of Fire (aanrader) en een (helikopter) dag tour naar de grand canyon maken (als dit een must is). Ik zou alles ten oosten van vegas een keer op het gemak apart doen (en dan atylope canyon en monument valley ook aandoen) gezien het totaal aantal dagen.

Op highway one hadden wij overigens ook Pismo Beach in de planning, dankzij het forum hebben we dit uiteindelijk aangepast naar Cambria (Moonstone Landing). Een aanrader! Hotelletjes langs de kust pittoresk en de volgende ochtend in enkele minuten bij Hearst Castle, voor je aan het mooiste stuk van PH1 begint.

Groet,
Gilster
Niemco
Amerika-ontdekker

Bericht door Niemco »

@ Martin en Marianne:
Ik had bedacht om in Tusayan te verblijven. Ben er nu ook achter dat we beter een one way hadden kunnen nemen, maar de tickets waren nu zo goedkoop dat we eerst hebben geboekt en nu pas echt zijn gaan kijken. Stom, maar dat weten we nu voor de volgende keer. Zaak om er nu optimaal gebruik van te maken :wink:
Ik vind jullie beschrijving van de route ook wel interessant om eens uit te zoeken! Ik ga eens kijken wat dat met onze planning gaat doen. Kom ik nog op terug!

@Gilster
Bedankt voor de tips! Ik ga eens uitzoeken hoe en wat we vanuit Las Vegas zouden kunnen doen. Ik heb al gezien dat je vanuit Las Vegas voor 100 dollar p.p. een dagtour naar de Grand Canyon hebt. Misschien is dat voor ons al genoeg om mee te maken. Dit zou onze route wel een stuk rustiger maken en zouden we inderdaad meer tijd hebben in SF en Yosemity. Die twee lijken ons ook het leukst. Ik ga er eens mee aan de slag!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Opgelet: vanuit Las Vegas ga je meestal niet naar de echte Grand canyon maar naar de Grand Canyon West, dat ligt niet in het nationaal park en is toch net iets minder indrukwekkend. Laat je zeker ook niet vangen aan de Skywalk, dat is een echte tourist trap.

Persoonlijk raad ik af om vanuit Vegas een dagtrip naar de GC te doen. (ook met de heli)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Ik doe ook even een duit in het zakje. 1 dagdeel Zion vonden wij genoeg. Het is 2,5 uur rijden vanuit Vegas, als je vroeg vertrekt, heb je daar redelijk wat tijd. Wat dat betreft kunnen dag 12 en 13 prima. Dan zit je wel met de GC. Als je daar een dag afhaalt, houd je niet veel over als je eerst vijf uur moet rijden vanuit Bryce. Dan moet je voor zevenen gaan rijden.

Wat ben je precies van plan in Monterey? Whalewatching? Als dat niet zo is, kan je overwegen na de Big Sur het deel van Monterey naar San Francisco via de snelweg in een keer door te rijden. Dat scheelt weer een dag. Palm Springs vonden wij best leuk, maar zou ik overslaan als je 18 dagen hebt.
Gilster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Gilster »

Allen,

Wij hadden iig het stuk na LasVegas spijt dat we het zo afgeraffeld hadden (terwijl ik planningen op het forum zie die nog veel gehaaster dat rondje afleggen incl hotels miles/kilometers vd hot spots). In ons geval wel vanuit LV via hooverdam naar de GC inclusief el tovar qua overnachting etc. Daarna page, bryce, zion btw. Achteraf gezien had ik deze vakantie liever de 'tourist trap' gedaan voor de foto's en teruggegaan om een andere keer op het gemak het rondje nationale parken, monument & antelope te doen.

Voor ons waren valley of fire & death valley ONTZETTEND de moeite waard, in andere woorden boven verwachting.

Slechts 'my 2 cents' natuurlijk.

Groet,
Gilster
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ze doen eigenlijk het standaard bassie en adriaanrondje. In het voorbeeld is dit 21 dagen, maar als je Zion 1 dag doet en de kustroute in 2 dagen kan het dus in 19 dagen, maar dan zit je m.i. echt aan de minimale tijd en is het idd wat meer rijden op het toaal aantal dagen. Eigenlijk zou de titel aangepast moeten worden,want dit rondje gaat in 19 ipv 18 dagen, je verliest immers een dag op de terugreis.

Van Bryce naar de Grand Canyon kom je door Page, met oa Lake Powell, Horssoe bend en Angelope Canyon. Daar heb je nu geen tijd voor. Maar het is zo'n 4,5u rijden naar het eerste viewpoint bij de watchtower. Je hebt wel het geluk dat het bij de GC een uur vroeger is dan in Bryce. Je zou dus in pincipe nog best veel kunnen zien die dag, zolang je onderweg niet of weinig stopt. Tusayan als overnachtingplek voor de GC is prima overigens.

Ik zou zelf de 1e nacht GC overigens naar Page verzetten. Dan een nacht Grand Canyon en dan een nacht Kingman/Needles (Laughlin ligt net te ver terug richting Vegas). Je gaat dan vooral na Vegas best snel, maar je hebt iig overal een goede indruk van kunnen krijgen. En mocht je geen aquarium of walvistoer doen bij Monterey dan zou ik daar een nacht minder doen en deze bij San Francisco of Zion zetten. Dan heb je echt nog een prima route.
Niemco
Amerika-ontdekker

Bericht door Niemco »

Bedankt allemaal weer voor de reacties! Er zitten heel veel goede tips bij, waar we zeker wel iets mee kunnen!

Ik zit nu best wel in dubio...

De adviezen die Gilster geeft (LA-SF-Yosemity-LV-LA) spreken ons op dit moment het meest aan. Op deze manier hebben we de route met plekken waar we nu al van dromen, hebben we genoeg tijd om om op het gemak dingen te bekijken, maar ook om spontaan nog eens iets te doen. Als wij een grote Wallmart tegen komen willen we daar graag wat doorheen zwerven zonder dat we onder tijdsdruk staan (om maar een voorbeeld te noemen).
Ik merk dat vooral mijn vriend dit een fijn gevoel geeft, maar...
We missen dan zoveel aan de rechterkant van Las Vegas! En ik weet niet of ik daar spijt van ga krijgen, want dan zijn we er nu eenmaal in de buurt.
Zeker met de tips die PSVWally geeft lijkt een Bassie en Adriaan (?) rondje zo op deze manier wel heel goed te doen.

Wat raden jullie aan? Om voor allebei de opties alvast in ieder geval de lodge in Yosemity Park te boeken? Het duurt natuurlijk nog een tijdje voor we gaan, dus we kunnen voorlopig nog wel even nadenken over wat we precies willen. Ik heb overal gelezen dat je met zo'n lodge wel vroeg moet boeken, dus goed idee om dit alvast te doen (via booking.com, gratis annuleren tot 24 uur van te voren).
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

De juiste spelling van Yosemity is Yosemite.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou persoonlijk echt niet zo heel veel anders doen als je reis in je eerste post. Ik zou alleen die volle dag GC elders bijzetten, namelijk bij Page.

Als je wilt relaxen zou ik van de GC naar Laughlin rijden. Daar heb je enkele resorts met een prima zwembad om lekker te liggen. Dan is de rit terug naar LA wat langer, maar dat boeit niet zo.

Ik zou wel al snel wat hotels boeken, want het zal op veel plekken als erg vol zitten
Niemco
Amerika-ontdekker

Bericht door Niemco »

Sorry amboly... Ik zal het niet meer doen :thumbup:

Dankje PSVWally. Ik ga erover nadenken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je denkt nog wel eens naar het zuidwesten te gaan kun je natuurlijk nu een kleiner rondje doen en de andere parken een volgende keer doen in combinatie met bijvoorbeeld de parken bij Moab en Yellowstone. Dan heb je nu tijd om ook Sequoia en San Diego toe te voegen.
Het kan ook wel zoals je het nu hebt maar het is niet ruim.
Ik zou zeker alvast iets reserveren. Voor Yosemite kun je kijken op http://www.yosemitepark.com.

Marianne
Niemco
Amerika-ontdekker

Bericht door Niemco »

Hoi allemaal,

Met dank aan jullie meedenken hebben we onze route aangepast. We gaan de focus leggen op de kustroute, yosemite en Las Vegas. En dan moeten we gewoon een keer terug om de rest te bekijken :D
Zo ziet onze route er nu uit:

Dag 1: aankomst LA
Dag 2: LA- Santa Barbara (motel is al geboekt, we verblijven in de Lemon Tree Inn, iemand ervaring mee?)
Dag 3: Santa Barbara - Cambria oid
Dag 4: Cambria - Monterey oid
Dag 5: Monterey - SF
Dag 6: SF
Dag 7: SF
Dag 8: SF- Yosemite (ik dacht te verblijven in Yosemite Valley, aangezien dit redelijk centraal ligt.)
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite - tussenstop 1
Dag 12: Tussenstop 1 - tussenstop 2
Dag 13: Tussenstop 2 - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas- LA
Dag 17: LA
Dag 18: vertrek LA

Hebben jullie nog tips om de route te optimaliseren of over verblijfplaatsen?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

1 stop in Mammoth Lakes en 1 stop in Death Valley zou ik dan tussen Yosemite en Las Vegas doen. Of doe dat met 1 stop (bishop) en de dag daarna door naar Vegas en dan een dag bij LA, want daar heb je nu relatief weinig tijd ivm San Francisco en Las Vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het een goede beslissing om het zo te doen. Eventueel zou je met een nacht minder kust en een nacht minder Yosemite ook nog twee nachten Sequoia kunnen toevoegen.
Voor accommodatie in Yosemite zie www.yosemitepark.com. Curry Village, de Lodge en Housekeeping CAmp liggen in de vallei. Dat is inderdaad een mooi uitgangspunt voor het park. Mocht je kiezen voor een tent in CV kies dan een heated tent. Dan heb je een stopcontact in de tent.

Qua tussenstop zou ik het inderdaad doen zoals Paul aangeeft. In plaats van Mammoth Lakes zou je ook naar Lee Vining kunnen kijken. Als je naar Bodie gaat is Bridgeport ook een mogelijkheid.
Wij zaten vorig jaar een nacht in de Tioga Pass Resort, dat is ons ook goed bevallen. Zie daarvoor ons verslag bij25 juni.

Marianne
Niemco
Amerika-ontdekker

Bericht door Niemco »

We zijn lekker bezig om de vakantie in elkaar te puzzelen. Voor Yosemite is ons oog gevallen op 2 accomodaties. Beiden in Yosemite West, de vallei was al volgeboekt (behalve wat tenten, maar we willen graag in een huis) en El Portal had wat minder goed aanbod.

We twijfelen over the jumping deer en top of the pines. Heeft 1 van jullie ervaring met 1 van deze? Welke zouden jullie kiezen? Ze zijn allebei even duur in onze verblijfsperiode (660 voor 3 nachten incl belastingen)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer