Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis broekie007: roadtrip van 3 maanden > hulp gevraagd..

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis broekie007: roadtrip van 3 maanden > hulp gevraagd..

Bericht door PSVwally »

Ik denk alleen wel dat je met Oregon erbij de reis wel een stuk 'voller' maakt. Ik heb het expres heel rustig gehouden omdat je het specifiek zo beschreef in je eerste post.

Sacramento zou ik erin houden, schijnt echt een leuke stad te zijn. Ik ken het helaas alleen van foto's en wielrennen.

De Black Hills is het gebied waar o.a. Mt. Rushmore in ligt. Maar er is daar veel meer te zien. Deadwood, Custer SP, Windcave NP. Let wel op de routes daar, want je kan niet overal met de camper komen. Maar wel een prachtig gebied.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben ook weleens meer gepland dan we uiteindelijk gedaan hebben. Daarom lijkt me inderdaad goed om op zo'n lange reisook eens twee of drie keer rustig te gaan zitten om te kijken of je je route nog wilt voortzettem als gepland of dat je voor een kortere, rustigere versie kiest. Ik kan me zomaar voorstellen dat je op zo'n lange reis ook eens gewoon een week in of bij een leuk stadje wilt blijven en zomaar wat wilt rommelen rondom de camper en in de buurt.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik ben het met Marianne eens dat Great Sand Dunes in Colorado ook zeker wel een stop verdiend.
En kijk ook eens in Idaho naar de Sawtooth Mountains als je toch naar Craters of the Moon gaat.
Misschien heb je ook nog iets aan onze verslagen van bijv. 2012 (Sawtooth) en 2011 (Great Sand Dunes)

Het lijkt me heerlijk om zo'n lange tijd met je gezin rond te reizen. Veel plezier met plannen.
broekie007
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door broekie007 »

Gelukkig hebben we nog even de tijd en kan ik dankzij jullie input weer verder lezen/verdiepen/voorpret hebben! Zodra het allemaal iets concreter wordt zal ik de nieuwe planning en vragen die er dan nog zijn opnieuw hier posten. Dankjewel allemaal voor het meedenken! Ik kan voorlopig even vooruit :)

Waar ik me vooral over ga beraden is of en wat we nog meer gaan meepakken van de noordelijkere gelegen staten. Ik zou het jammer vinden als we een groot deel van de reis koud weer (en/of sneeuw) hebben. Een keertje is leuk natuurlijk, maar niet te lang :wink:

En ik ga wanneer t concreter is ook inderdaad een mailtje sturen naar de verhuurder om te kijken of we korting kunnen krijgen bij het verhogen van het aantal mijlen en evt. Early pickup. (Ver buiten mijn comfort zone :oops: , maar wie weet lukt t!)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

broekie007 schreef: En ik ga wanneer t concreter is ook inderdaad een mailtje sturen naar de verhuurder om te kijken of we korting kunnen krijgen bij het verhogen van het aantal mijlen en evt. Early pickup. (Ver buiten mijn comfort zone :oops: , maar wie weet lukt t!)
Heb je geboekt via een Nederlandse tussenpersoon? Ik hoop van wel, zeker als het gaat om je verzekeringen. Ik zou die gewoon voor het karretje proberen te spannen :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou het jammer vinden als we een groot deel van de reis koud weer (en/of sneeuw) hebben.
Ik neem aan dat je bij velen van ons de verhalen wel hebt gelezen die in de links van de onderschriften staan?

Als je grotere kans wilt hebben op beter weer moet je later in het seizoen gaan. Wat niet wilt zeggen dat je reis grotendeels koud of in de sneeuw zal zijn. Ik ben in April 2012 geweest. Daar hadden we wat miezer in Death Valley en 1 grauwe dag in Las Vegas.
In Mei 2013 1 regendag rond Pasadena. 1 hoosbuidag in bryce. 3 dagen regen toen ik van Yellowstone via Cody en de Black Hills naar Badlands ben gereden. 1 weg afgesloten in Yellowstone vanwege wegwerkzaamheden en vrijmaken sneeuw en 1 weg niet compleet te bereiden in RMNP vanwege nog niet vrij van sneeuw.
Over het algemeen elke dag in tshirt en korte broek rondgelopen. 's Avonds lange broek en vest of trui. Let op dat je én veel in woestijngebied (overdag warm, 's avonds koel) en verder juist veel in hoge gebieden zit. Heel Utah, Colorado en Wyoming zit je steeds minimaal op 1300m hoogte. Je komt gedurende je vakantie diverse keren over of bij passen van dik 3000m of hoger. Zelfs op plaatsen waar je het eigenlijk vooraf niet verwacht. Dus dat verklaard ook nog wel iets van de kou, vooral in de avond en 'snachts.
broekie007
Amerika-ontdekker

Zo....daar ben ik weer...

Ik heb een hoop reisverslagen gelezen en we zijn flink aan de slag gegaan met de opzet die Paul voor ons gemaakt heeft. tot nu toe hebben we dit:
(vanaf Yosemite moet ik nog even wat puzzelen. camping upper pines in Yosemite is geboekt dat is het enige dat vast staat)

Do 14 apr Amsterdam Los Angeles
Vrij 15 apr Los Angeles Malibu
Za 16 apr Malibu Palm springs
Zo 17 apr palm springs
Ma 18 apr Palm springs Joshua Tree
Di 19 apr Joshua Tree Kingman
Wo 20 apr Kingman Grand canyon
Do 21 apr Grand Canyon
Vrij 22 apr Grand Canyon Page/Lake powel
Za 23 apr Page
Zo 24 apr Page Zion
Ma 25 apr Zion Valley of Fire
Di 26 apr Valley of Fire Las Vegas
Wo 27 apr Las Vegas
Do 28 apr Las Vegas
Vrij 29 apr Las Vegas
Za 30 apr Las Vegas Zion
Zo 1 mei Zion
Ma 2 mei Zion
Di 3 mei Zion Bryce canyon
Wo 4 mei Bryce canyon
Do 5 mei Bryce canyon Capitol Reef
Vrij 6 mei Capitol Reef
Za 7 mei Capitol Reef Moab
Zo 8 mei Moab
Ma 9 mei Moab
Di 10 mei Moab Grand junction
Wo 11 mei Grand junction Breckenridge
Do 12 mei Breckenridge
Vrij 13 mei Breckenridge Rocky Mountains NP
Za 14 mei Rocky Mountains NP
Zo 15 mei Rocky Mountains NP
Ma 16 mei Rocky Mountains NP
Di 17 mei Rocky Mountains NP Cheyenne
Wo 18 mei Cheyenne Chadron
Do 19 mei Chadron Black Hills
Vrij 20 mei Black Hills
Za 21 mei Black Hills
Zo 22 mei Black Hills Bighorn NF
Ma 23 mei Bighorn NF
Di 24 mei Bighorn NF Greybull
Wo 25 mei Greybull
Do 26 mei Greybull Yellow Stone
Vrij 27 mei Yellow Stone
Za 28 mei Yellow Stone
Zo 29 mei Yellow Stone
Ma 30 mei Yellow Stone Grand Teton
Di 31 mei Grand Teton
Wo 1 jun Grand Teton Craters of the Moon/Idaho Falls
Do 2 jun Craters of the Moon/Idaho Falls
Vrij 3 jun Idaho Falls CotM-Salt Lake City
Za 4 jun Salt Lake City
Zo 5 jun Salt Lake City Winnemucca
Ma 6 jun Winnemucca South lake Tahoe
Di 7 jun South lake Tahoe
Wo 8 jun South lake Tahoe
Do 9 jun South lake Tahoe Mono Lake
Vrij 10 jun Mono Lake
Za 11 jun Mono Lake Yosemite NP
Zo 12 jun Yosemite NP
Ma 13 jun Yosemite NP
Di 14 jun Yosemite NP
Wo 15 jun
Do 16 jun
Vrij 17 jun
Za 18 jun Yosemite NP Seqouia & Kings Canyon
Zo 19 jun Seqouia & Kings Canyon
Ma 20 jun Seqouia & Kings Canyon
Di 21 jun Seqouia & Kings Canyon San Francisco
Wo 22 jun San Francisco
Do 23 jun San Francisco
Vrij 24 jun San Francisco
Za 25 jun San Francisco Carmel by the Sea
Zo 26 jun Carmel by the Sea Santa Cruz
Ma 27 jun Santa Cruz Big Sur
Di 28 jun Big Sur Pismo Beach
Wo 29 jun Pismo Beach Santa Barbara
Do 30 jun Santa Barbara
Vrij 1 jul Santa Barbara Los Angeles
Za 2 jul Los Angeles San Diego
Zo 3 jul San Diego
Ma 4 jul San Diego Los Angeles
Di 5 jul Los Angeles
Wo 6 jul Los Angeles
Do 7 jul Los Angeles Amsterdam
Vrij 8 jul Amsterdam huis

Bijna bij alle plaatsen hebben we leuke campings uitgezocht die goede reviews hebben en zodat ik niet tijdens de reis steeds als we internet hebben de halve dag achter de computer 'moet' hiervoor. We hebben de campings echter niet geboekt (behalve yosemite) zodat we nog wel alle vrijheid hebben.
Nog 6 weekjes en dan zijn we vertrokken.... toch wel spannend nu het steeds dichterbij komt.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarom ga je 2x naar Zion?

Verder heerlijke trip hoor. Ik hoop dat je in RMNP, Yellowstone en Grand Teton vanwege het seizoen al wel veel kan doen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met dit schema zit jet het Memorial Day weekend in Yellowstone. Dat zou ik echt afraden. Je hebt er ook verhoudingsgewijs niet veel tijd, is dat bewust? Ook voor Moab heb je weinig tijd, zeker vergeleken met andere parken.
Voor de kust: eerst Santa Cruz, dan Carmel.
Leg daar zo snel mogelijk iets vast, het is erg snel vol langs de kust.

Marianne
broekie007
Amerika-ontdekker

PSVwally schreef:Waarom ga je 2x naar Zion?
Dat was op jouw aanraden Paul :lol: Mijn ouders zijn er dan nog bij en vliegen terug vanaf Vegas. Jij gaf (terecht!) aan dat we ze niet echt veel moois laten zien als we die parken eruit zouden laten. Omdat we er maar zo kort heen gaan, dacht ik dan pakken we dat na LV nog zelf een keertje mee. het is immers toch redelijk op de (vervolg) route.
broekie007
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de tips Marianne! MEmorial day helemaal nog niet aan gedacht inderdaad. Ik heb wel bewust niet al te lang genomen in Yellowstone, omdat de kans groot is dat er nog veel dicht is rond deze tijd. We hebben echter wel de ruimte om, als het leuk is, 1 of 2 dagen uitloop te hebben
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

haha ohja... was nog vroeg vanmorgen :wink:
broekie007
Amerika-ontdekker

nieuwenoord schreef:
broekie007 schreef: En ik ga wanneer t concreter is ook inderdaad een mailtje sturen naar de verhuurder om te kijken of we korting kunnen krijgen bij het verhogen van het aantal mijlen en evt. Early pickup. (Ver buiten mijn comfort zone :oops: , maar wie weet lukt t!)
Heb je geboekt via een Nederlandse tussenpersoon? Ik hoop van wel, zeker als het gaat om je verzekeringen. Ik zou die gewoon voor het karretje proberen te spannen :lol:
Ik heb het nog geprobeerd via Tioga tours, we kunnen geen korting krijgen op aanvullende mijlenpakketten en ook een early pickup was niet mogelijk omdat Road Bear dat niet doet volgens Tioga Tours. Daarom gaan we voor de zekerheid toch maar eerst een dagje naar Malibu Beach. Mocht het dan alsnog lukken via Road Bear zelf dan hebben we gewoon wat extra tijd, maar ik wil niet na zo'n lange reis nog ver moeten rijden en de eerste boodschappen doen als we pas laat kunnen vertrekken.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Doe je goed! En vaak lukt die early pick-up alsnog als je een dag van tevoren even belt hoor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer