Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Annelies&Niek: 1ste keer zuidwest
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Annelies&Niek: 1ste keer zuidwest
Hallo,
In juli 2016 zouden mijn vriend en ik graag voor 3 weken naar het zuidwesten van Amerika gaan. We gaan met de auto en overnachten in hotels/motels + eventueel een tent meedoen (zijn we nog niet uit).
Wij hadden onderstaande route in ons gedachten, hebben jullie nog tips voor eventuele aanpassingen? We houden beidden van de natuur en wandelen graag, hebben we genoeg tijd voor de parken? Eens een dag lang rijden vinden we op zich ook niet heel erg/
In deze route hebben we 3 nachten Los Angeles, eigenlijk vinden we dit te veel --> waar kunnen we die nacht nog beter gebruiken?
We hebben er bewust Death Valley uitgelaten omdat dit ons te warm lijkt en ons niet echt interesseert.
Route juli 2016:
- Zaterdag 02/07: Amsterdam - Los Angeles
- Zondag 03/07: Los Angeles - Kingman
- Maandag 04/07: Kingman - Grand Canyon
- Dinsdag 05/07: Grand Canyon (evt helikoptervlucht)
- Woensdag 06/07: Grand Canyon - Monument Valley
- Donderdag 07/07: Monument Valley - Page
- Vrijdag 08/07: Page - Bryce Canyon
- Zaterdag 09/07: Bryce Canyon - Zion
- Zondag 10/07: Zion
- Maandag 11/07: Zion - Las Vegas
- Dinsdag 12/07: Las Vegas
- Woensdag 13/07: Las Vegas - Mammoth Lakes
- Donderdag 14/07: Mammoth Lakes - Yosemite
- Vrijdag 15/07: Yosemite
- Zaterdag 16/07: Yosemite
- Zondag 17/07: Yosemite - San Fransisco
- Maandag 18/07: San Fransisco
- Dinsdag 19/07: San Fransisco - Pismo Beach
- Woensdag 20/07: Pismo Beach - Los Angeles
- Donderdag 21/07: Los Angeles
- Vrijdag 22/07: Los Angeles
- Zaterdag 23/07: Los Angeles - Amsterdam
- Zondag 24/07: Thuiskomst
Er is nog niets geboekt, dus er kan nog vanalles aangepast worden. Er kan eventueel nog 1 dag extra aan toegevoegd worden indien nodig.
Ben benieuwd naar jullie tips..
Annelies
In juli 2016 zouden mijn vriend en ik graag voor 3 weken naar het zuidwesten van Amerika gaan. We gaan met de auto en overnachten in hotels/motels + eventueel een tent meedoen (zijn we nog niet uit).
Wij hadden onderstaande route in ons gedachten, hebben jullie nog tips voor eventuele aanpassingen? We houden beidden van de natuur en wandelen graag, hebben we genoeg tijd voor de parken? Eens een dag lang rijden vinden we op zich ook niet heel erg/
In deze route hebben we 3 nachten Los Angeles, eigenlijk vinden we dit te veel --> waar kunnen we die nacht nog beter gebruiken?
We hebben er bewust Death Valley uitgelaten omdat dit ons te warm lijkt en ons niet echt interesseert.
Route juli 2016:
- Zaterdag 02/07: Amsterdam - Los Angeles
- Zondag 03/07: Los Angeles - Kingman
- Maandag 04/07: Kingman - Grand Canyon
- Dinsdag 05/07: Grand Canyon (evt helikoptervlucht)
- Woensdag 06/07: Grand Canyon - Monument Valley
- Donderdag 07/07: Monument Valley - Page
- Vrijdag 08/07: Page - Bryce Canyon
- Zaterdag 09/07: Bryce Canyon - Zion
- Zondag 10/07: Zion
- Maandag 11/07: Zion - Las Vegas
- Dinsdag 12/07: Las Vegas
- Woensdag 13/07: Las Vegas - Mammoth Lakes
- Donderdag 14/07: Mammoth Lakes - Yosemite
- Vrijdag 15/07: Yosemite
- Zaterdag 16/07: Yosemite
- Zondag 17/07: Yosemite - San Fransisco
- Maandag 18/07: San Fransisco
- Dinsdag 19/07: San Fransisco - Pismo Beach
- Woensdag 20/07: Pismo Beach - Los Angeles
- Donderdag 21/07: Los Angeles
- Vrijdag 22/07: Los Angeles
- Zaterdag 23/07: Los Angeles - Amsterdam
- Zondag 24/07: Thuiskomst
Er is nog niets geboekt, dus er kan nog vanalles aangepast worden. Er kan eventueel nog 1 dag extra aan toegevoegd worden indien nodig.
Ben benieuwd naar jullie tips..
Annelies
Re: Reis Annelies&Niek: 1ste keer zuidwest
Mooie plannen en mooie route! Persoonlijk zou ik er een oneway van maken en beginnen in Las Vegas (of andersom). Qua ticketprijs is dit vaak niet duurder. Je wint dan meteen een dag want je kunt vanuit Las Vegas prima rechtstreeks naar Grand Canyon NP.
Persoonlijk zou ik die extra dag(en) dan inzetten aan de kustweg (bijvoorbeeld eerst een stop in Monterey, daarna Pismo Beach) en misschien een extra nacht bij Page.
Ik zou overigens wel door Death Valley rijden als je van Las Vegas naar Mammoth Lakes gaat. Die route is slechts een kwartier langer (zonder stops) dan als je er bovenlangs zou rijden (wat geen opwindende route is). Je hoeft niet veel te doen in DV, maar er doorheen rijden met enkele stops is wel heel bijzonder hoor!
Succes!
Persoonlijk zou ik die extra dag(en) dan inzetten aan de kustweg (bijvoorbeeld eerst een stop in Monterey, daarna Pismo Beach) en misschien een extra nacht bij Page.
Ik zou overigens wel door Death Valley rijden als je van Las Vegas naar Mammoth Lakes gaat. Die route is slechts een kwartier langer (zonder stops) dan als je er bovenlangs zou rijden (wat geen opwindende route is). Je hoeft niet veel te doen in DV, maar er doorheen rijden met enkele stops is wel heel bijzonder hoor!
Succes!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route inderdaad!
Je zou kunnen overwegen om in SF te beginnen. Dan ben je eerder in Yosemite, waardoor de watervallen daar nog wat krachtiger zullen zijn. Maar bovendien ben je er dan niet in het weekend. Ik zou ook door Death Valley rijden, en dan misschien ook een overnachting daar of in Lone Pine nemen, anders heb je toch wel weinig tijd op dat stuk. Kijk eens in onze reisverslagen voor DV in de zomer (wij deden dat stuk in 2004 en 2006). Afgelopen juni hadden we een stop in Mammoth Lakes en in Lone Pine. In plaats van Mammoth Lakes is een overnachting in de Tioga Pass Resort ook erg leuk, dat hebben wij dit jaar ontdekt. Je zit dan bij de ingang van het park, ideaal als je daar in de buurt wilt wandelen.
Met een one way win je tijd (je kunt ook in Phoenix beginnen of eindigen). Misschien is het een idee om dan ook nog twee nachten Sequoia mee te nemen.
Marianne
Je zou kunnen overwegen om in SF te beginnen. Dan ben je eerder in Yosemite, waardoor de watervallen daar nog wat krachtiger zullen zijn. Maar bovendien ben je er dan niet in het weekend. Ik zou ook door Death Valley rijden, en dan misschien ook een overnachting daar of in Lone Pine nemen, anders heb je toch wel weinig tijd op dat stuk. Kijk eens in onze reisverslagen voor DV in de zomer (wij deden dat stuk in 2004 en 2006). Afgelopen juni hadden we een stop in Mammoth Lakes en in Lone Pine. In plaats van Mammoth Lakes is een overnachting in de Tioga Pass Resort ook erg leuk, dat hebben wij dit jaar ontdekt. Je zit dan bij de ingang van het park, ideaal als je daar in de buurt wilt wandelen.
Met een one way win je tijd (je kunt ook in Phoenix beginnen of eindigen). Misschien is het een idee om dan ook nog twee nachten Sequoia mee te nemen.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou ook kiezen voor een route met begin of einde in Phoenix of Las Vegas.
Met drie weken heb je in het zuidwesten ruwweg twee opties: een route met de kustweg tussen LA en SF zonder Moab, of eentje met Moab maar zonder de kustroute en LA. Gezien jullie interesses, zou de optie met Moab ook interessant kunnen zijn. Kijk daar eens naar.
Ik ga even uit van een begin in LA of SF. Als je Death Valley werkelijk over wilt slaan en in Las Vegas wilt eindigen, zou je van Yosemite met een overnachting in Tonopah naar Zion kunnen rijden. Als je voor de laatste Yosemite overnachting het door Marianne genoemde Tioga Pass Resort kiest, zou je zelfs zonder overnachting in Tonopah naar Zion kunnen rijden. Dat wordt dan wel een heel lange rijdag. Dat zal niet gaan als een bezoek aan Bodie ook op het programma staat.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Met drie weken heb je in het zuidwesten ruwweg twee opties: een route met de kustweg tussen LA en SF zonder Moab, of eentje met Moab maar zonder de kustroute en LA. Gezien jullie interesses, zou de optie met Moab ook interessant kunnen zijn. Kijk daar eens naar.
Ik ga even uit van een begin in LA of SF. Als je Death Valley werkelijk over wilt slaan en in Las Vegas wilt eindigen, zou je van Yosemite met een overnachting in Tonopah naar Zion kunnen rijden. Als je voor de laatste Yosemite overnachting het door Marianne genoemde Tioga Pass Resort kiest, zou je zelfs zonder overnachting in Tonopah naar Zion kunnen rijden. Dat wordt dan wel een heel lange rijdag. Dat zal niet gaan als een bezoek aan Bodie ook op het programma staat.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Hallo iedereen,
Ik heb eens overlegd met mijn vriend en we gaan ervoor kiezen om een rondreis te doen. Het is de eerste keer dat we zo ver reizen en het zal onszelf wat rust geven om te landen en terug te keren vanaf los angeles. Dit komt ook in prijs voordeligst uit. Een vliegticket naar phoenix, las vegas of san diego met terugkeer vanaf los angeles of san francisco kost op dit moment toch wel wat meer dan vliegen naar los angeles en terugkeren vanaf daar.
We gaan er dus voor kiezen om de kustroute te doen en niet Moab/Arches. Hopelijk kunnen we ooit nog eens terugkeren om dit dan nog eens te zien
Ik heb de route omgedraaid omdat we dan zoals Marianne al aangaf vroeger in yosemite zijn. Ik heb er ook een overnachting in death valley aan toegevoegd. We moeten nog alles boeken, dus wijzigingen zijn eventueel nog mogelijk. We gaan wel binnenkort van start met de boekingen. Wat denken jullie van onderstaande route?
Dag 1 – woensdag 06/07/2016: Düsseldorf – Los Angeles (Düsseldorf omdat dit goedkoopst is)
Dag 2 – donderdag 07/07/2016: Los Angeles – Pismo Beach
Dag 3 – vrijdag 08/07/2016: Pismo Beach - Monterey
Dag 4 – zaterdag 09/07/2016: Monterey – San Francisco
Dag 5 – zondag 10/07/2016: San Francisco
Dag 6 – maandag 11/07/2016: San Francisco - yosemite
Dag 7 – dinsdag 12/7/2016: Yosemite
Dag 8 – woensdag 13/07/2016: Yosemite
Dag 9 – donderdag 14/07/2016: Yosemite – Mammoth lakes
Dag 10 – vrijdag 15/07/2016: Mammoth lakes – death valley
Dag 11 – zaterdag 16/07/2016: Death valley – las Vegas
Dag 12 – zondag 17/07/2016: Las Vegas
Dag 13 – maandag 18/07/2016: Las Vegas - zion
Dag 14 – dinsdag 19/07/2016: Zion
Dag 15 – woensdag 20/07/2016: Zion – bryce canyon
Dag 16 – donderdag 21/07/2016: Bryce canyon - page
Dag 17 – vrijdag 22/07/2016: Page – Monument valley
Dag 18 – zaterdag 23/07/2016: Monument valley – Grand canyon
Dag 19 – zondag 24/07/2016: Grand canyon (evt. helikoptervlucht)
Dag 20 – maandag 25/07/2016: Grand canyon - kingman
Dag 21 – dinsdag 26/07/2016: Kingman – los angeles
Dag 22 – woensdag 27/07/2016: Los angeles
Dag 23 – donderdag 28/07/2016: Los angeles – Düsseldorf
Dag 24 – vrijdag 29/07/2016: Thuiskomst
Hebben jullie nog opmerkingen over deze route?
Alvast bedankt,
Groetjes
Ik heb eens overlegd met mijn vriend en we gaan ervoor kiezen om een rondreis te doen. Het is de eerste keer dat we zo ver reizen en het zal onszelf wat rust geven om te landen en terug te keren vanaf los angeles. Dit komt ook in prijs voordeligst uit. Een vliegticket naar phoenix, las vegas of san diego met terugkeer vanaf los angeles of san francisco kost op dit moment toch wel wat meer dan vliegen naar los angeles en terugkeren vanaf daar.
We gaan er dus voor kiezen om de kustroute te doen en niet Moab/Arches. Hopelijk kunnen we ooit nog eens terugkeren om dit dan nog eens te zien

Ik heb de route omgedraaid omdat we dan zoals Marianne al aangaf vroeger in yosemite zijn. Ik heb er ook een overnachting in death valley aan toegevoegd. We moeten nog alles boeken, dus wijzigingen zijn eventueel nog mogelijk. We gaan wel binnenkort van start met de boekingen. Wat denken jullie van onderstaande route?
Dag 1 – woensdag 06/07/2016: Düsseldorf – Los Angeles (Düsseldorf omdat dit goedkoopst is)
Dag 2 – donderdag 07/07/2016: Los Angeles – Pismo Beach
Dag 3 – vrijdag 08/07/2016: Pismo Beach - Monterey
Dag 4 – zaterdag 09/07/2016: Monterey – San Francisco
Dag 5 – zondag 10/07/2016: San Francisco
Dag 6 – maandag 11/07/2016: San Francisco - yosemite
Dag 7 – dinsdag 12/7/2016: Yosemite
Dag 8 – woensdag 13/07/2016: Yosemite
Dag 9 – donderdag 14/07/2016: Yosemite – Mammoth lakes
Dag 10 – vrijdag 15/07/2016: Mammoth lakes – death valley
Dag 11 – zaterdag 16/07/2016: Death valley – las Vegas
Dag 12 – zondag 17/07/2016: Las Vegas
Dag 13 – maandag 18/07/2016: Las Vegas - zion
Dag 14 – dinsdag 19/07/2016: Zion
Dag 15 – woensdag 20/07/2016: Zion – bryce canyon
Dag 16 – donderdag 21/07/2016: Bryce canyon - page
Dag 17 – vrijdag 22/07/2016: Page – Monument valley
Dag 18 – zaterdag 23/07/2016: Monument valley – Grand canyon
Dag 19 – zondag 24/07/2016: Grand canyon (evt. helikoptervlucht)
Dag 20 – maandag 25/07/2016: Grand canyon - kingman
Dag 21 – dinsdag 26/07/2016: Kingman – los angeles
Dag 22 – woensdag 27/07/2016: Los angeles
Dag 23 – donderdag 28/07/2016: Los angeles – Düsseldorf
Dag 24 – vrijdag 29/07/2016: Thuiskomst
Hebben jullie nog opmerkingen over deze route?
Alvast bedankt,
Groetjes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een hele mooie route zo!
Vliegen op SF is duurder dan op LA? Je kunt in SF veel doen zonder auto, dus je zou dan een paar dagen autohuur en parkeerkosten kunnen uitsparen.
Marianne
Vliegen op SF is duurder dan op LA? Je kunt in SF veel doen zonder auto, dus je zou dan een paar dagen autohuur en parkeerkosten kunnen uitsparen.
Marianne
Ik ben het helemaal eens met Marianne. Ik heb het zelf even uitgerekend, en voor mij zou het uiteindelijk nog iets van €100 p.p goedkoper zijn om op LA te vliegen. Parkeren in San Francisco is erg duur, en je hebt daar inderdaad geen auto nodig. In LA wel.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je de 49ml drive wilt rijden in SF heb je wel een auto nodig. Verder is SF duur om te overnachten (ik las ergens op NY na de duurste stad van Amerika). Je kan ook goedkoper buiten de stad overnachten en of de auto of de BART naar de binnenstad pakken. Als je vroeg gaat kan je op veel plekken voor $15 de hele dag je auto kwijt.
Ik vind de voorgestelde route prima te doen. Ik zou persoonlijk die volle dag Grand Canyon naar LA op het einde zetten. Je hebt op de dag dat je van Monument Valley komt en de dag erna voor je naar Kingman gaat voldoende tijd voor de GC. Doe dan de helivlucht op de ochtend dat je naar Kingman rijd.
Ik vind de voorgestelde route prima te doen. Ik zou persoonlijk die volle dag Grand Canyon naar LA op het einde zetten. Je hebt op de dag dat je van Monument Valley komt en de dag erna voor je naar Kingman gaat voldoende tijd voor de GC. Doe dan de helivlucht op de ochtend dat je naar Kingman rijd.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties.
Het voordeel van vliegen op LAX vanaf dusseldorf is ook dat het een rechtstreekse vlucht is, dit zorgt voor toch wat minder stress bij mijn vriend en ik.
We hebben in SF nu de mission inn geboekt voor 2 nachten via booking.com (gratis annuleren), dit kwam neer op €152 voor 2 personen - we kunnen volgens de beschrijving vanaf daar met het openbaar vervoer naar het centrum dus kostprijs valt dan nog mee denk ik.
De dag grand canyon verplaatsen naar los angeles wordt bekeken
Ik heb nog een vraag, we verblijven 3 nachten in yosemite. Verblijven we het best 3 nachten op dezelfde plaats of zijn er andere opties?
Groetjes Annelies
Het voordeel van vliegen op LAX vanaf dusseldorf is ook dat het een rechtstreekse vlucht is, dit zorgt voor toch wat minder stress bij mijn vriend en ik.
We hebben in SF nu de mission inn geboekt voor 2 nachten via booking.com (gratis annuleren), dit kwam neer op €152 voor 2 personen - we kunnen volgens de beschrijving vanaf daar met het openbaar vervoer naar het centrum dus kostprijs valt dan nog mee denk ik.
De dag grand canyon verplaatsen naar los angeles wordt bekeken

Ik heb nog een vraag, we verblijven 3 nachten in yosemite. Verblijven we het best 3 nachten op dezelfde plaats of zijn er andere opties?
Groetjes Annelies
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou 3 nachten op 1 plek blijven. Net zo handig.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, zeker als je in de vallei gaat overnachten. Zit je buiten de vallei dan kun je het beste eerst kijken wat je wilt bezoeken en wat dan het handigste is qua afstanden.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier nog eens heb gepost. Ondertussen ligt de route vast en zijn de meeste overnachtingsplaatsen ook geboekt. We hebben ervoor gekozen om een deel te kamperen en een deel in hotels te overnachten. Zouden jullie nog eens willen kijken naar de vraagjes die ik er in het vetgedrukt bij heb gezet? Definitieve route met hotels / campings:
- Woe 06/07: Düsseldorf - Los Angeles --> We landen om 16u00 - auto ophalen en boodschappen (tent, etc. kopen) in Walmart. Daarna overnachten in Hotel Hyde Park Motel --> Is dit oké qua hotel? Goede uitvalsbasis om dan de volgende ochtend te starten met de rondreis of zijn er betere betaalbare (100 dollar) opties?
- Do 07/07: Los Angeles - Morro Bay --> Overnachten in Hotel Holland Inn & Suites
- Vrij 08/07: Morro Bay - Carmel --> Kamperen op Saddle Mountain Ranch
- Zat 09/07: Carmel - San Francisco --> Overnachten in Hotel Mission Inn (2 nachten) --> Iemand ervaring met dit hotel? Beoordelingsscore is niet zo hoog, maar je kan gratis parkeren en het zou dichtbij openbaar vervoer liggen.
- Zon 10/07: San Francisco
- Ma 11/07: San Francisco - Yosemite --> Kamperen op North Pines site 105 (3 nachten)
- Di 12/07: Yosemite
- Woe 13/07: Yosemite
- Do 14/07: Yosemite - Mammoth lakes --> Kamperen op twin lakes campground site 046C
- Vrij 15/07: Mammoth Lakes - Death Valley --> overnachten in hotel Stovepipe Wells
- Zat 16/07: Death Valley - Las Vegas --> overnachten in hotel Excalibur (2 nachten)
- Zon 17/07: Las Vegas
- Ma 18/07: Las Vegas - Zion --> Kamperen op Watchman Campground D018 (2 nachten)
- Di 19/07: Zion
- Woe 20/07: Zion - Bryce --> Kamperen op Sunset Campground B260
- Do 21/07: Bryce - Page --> Kamperen op Lake Powell Resorts & Marinas
- Vrij 22/07: Page - Monument Valley --> Kamperen op Camping the view
- Zat 23/07: Monument Valley - Grand Canyon --> Kamperen op Mather Campground 021
- Zon 24/07: Grand Canyon - Kingman --> ligt nog niet vast --> nodig om dit vooraf wel te doen?
- Ma 25/07: Kingman - Los Angeles --> ligt nog niet vast
- Di 26/07: Los Angeles - ligt nog niet vast
- Woe 27/07: Los Angeles - ligt nog niet vast
- Do 28/07: Los Angeles (vertrek vlucht 18u10) - Düsseldorf
- Vrij 29/07: Düsseldorf
Uit andere posts heb ik begrepen dat je voor LA eerst moet vastleggen wat je wilt doen, voordat je een hotel gaat vastleggen. We moeten dit nog eens bekijken en vandaar dat er voor LA nog geen hotel vaststaat. Ik heb wel al gezien dat het over het algemeen niet goedkoop is (boven 100 dollar) om te overnachten in Los Angeles.
Alvast bedankt,
Annelies
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier nog eens heb gepost. Ondertussen ligt de route vast en zijn de meeste overnachtingsplaatsen ook geboekt. We hebben ervoor gekozen om een deel te kamperen en een deel in hotels te overnachten. Zouden jullie nog eens willen kijken naar de vraagjes die ik er in het vetgedrukt bij heb gezet? Definitieve route met hotels / campings:
- Woe 06/07: Düsseldorf - Los Angeles --> We landen om 16u00 - auto ophalen en boodschappen (tent, etc. kopen) in Walmart. Daarna overnachten in Hotel Hyde Park Motel --> Is dit oké qua hotel? Goede uitvalsbasis om dan de volgende ochtend te starten met de rondreis of zijn er betere betaalbare (100 dollar) opties?
- Do 07/07: Los Angeles - Morro Bay --> Overnachten in Hotel Holland Inn & Suites
- Vrij 08/07: Morro Bay - Carmel --> Kamperen op Saddle Mountain Ranch
- Zat 09/07: Carmel - San Francisco --> Overnachten in Hotel Mission Inn (2 nachten) --> Iemand ervaring met dit hotel? Beoordelingsscore is niet zo hoog, maar je kan gratis parkeren en het zou dichtbij openbaar vervoer liggen.
- Zon 10/07: San Francisco
- Ma 11/07: San Francisco - Yosemite --> Kamperen op North Pines site 105 (3 nachten)
- Di 12/07: Yosemite
- Woe 13/07: Yosemite
- Do 14/07: Yosemite - Mammoth lakes --> Kamperen op twin lakes campground site 046C
- Vrij 15/07: Mammoth Lakes - Death Valley --> overnachten in hotel Stovepipe Wells
- Zat 16/07: Death Valley - Las Vegas --> overnachten in hotel Excalibur (2 nachten)
- Zon 17/07: Las Vegas
- Ma 18/07: Las Vegas - Zion --> Kamperen op Watchman Campground D018 (2 nachten)
- Di 19/07: Zion
- Woe 20/07: Zion - Bryce --> Kamperen op Sunset Campground B260
- Do 21/07: Bryce - Page --> Kamperen op Lake Powell Resorts & Marinas
- Vrij 22/07: Page - Monument Valley --> Kamperen op Camping the view
- Zat 23/07: Monument Valley - Grand Canyon --> Kamperen op Mather Campground 021
- Zon 24/07: Grand Canyon - Kingman --> ligt nog niet vast --> nodig om dit vooraf wel te doen?
- Ma 25/07: Kingman - Los Angeles --> ligt nog niet vast
- Di 26/07: Los Angeles - ligt nog niet vast
- Woe 27/07: Los Angeles - ligt nog niet vast
- Do 28/07: Los Angeles (vertrek vlucht 18u10) - Düsseldorf
- Vrij 29/07: Düsseldorf
Uit andere posts heb ik begrepen dat je voor LA eerst moet vastleggen wat je wilt doen, voordat je een hotel gaat vastleggen. We moeten dit nog eens bekijken en vandaar dat er voor LA nog geen hotel vaststaat. Ik heb wel al gezien dat het over het algemeen niet goedkoop is (boven 100 dollar) om te overnachten in Los Angeles.
Alvast bedankt,
Annelies
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hotel ligt in Crenshaw, dat is volgens mij niet bepaald de beste wijk van Los Angeles. Heb je je hotel al eens op google maps bekeken?
Laatst kwam dit hotel in Santa Monica : http://www.seaviewhotel.com/ voorbij. Ik heb even gekeken en een queen bed voor nacht 1 kost 88 dollar. Met tax erbij kom je dan op 103 dollar uit. Maar je zit in een veel betere buurt.
LA is prijzig, maar San Francisco is nog veel duurder. Op New York na blijkbaar de duurste stad van de VS. Ik weet niet hoe je erbij komt dat je Hotel Mission Inn goede OV verbinding hebt, want als ik op google kijk is het meer dan een uur reizen van je hotel naar de fishermans wharf in SF. En ook ruim 50min naar Union square met de BART. Je kan als je het in de stad allemaal te duur vind dan beter bij het vliegveld gaan zitten denk ik.
Als je naar Disneyworld wilt is het dus niet handig om dit vanuit Santa Monica of Hollywood te doen en Universal is weer niet handig vanuit Anaheim of Long Beach. Over het algemeen speelt voor de meeste toeristen het grotendeels af in de noordwesthoek boven het vliegveld tot downtown en dan dus evt. Anaheim. Overigens ben ik 2x in het weekend in LA geweest en toen viel het allemaal reuze mee met de files.
Santa Monica - Disneyland om maar een voorbeeld te geven is ruim 65km. Dat is dus van het centrum van Breda naar het centrum van Eindhoven
Laatst kwam dit hotel in Santa Monica : http://www.seaviewhotel.com/ voorbij. Ik heb even gekeken en een queen bed voor nacht 1 kost 88 dollar. Met tax erbij kom je dan op 103 dollar uit. Maar je zit in een veel betere buurt.
LA is prijzig, maar San Francisco is nog veel duurder. Op New York na blijkbaar de duurste stad van de VS. Ik weet niet hoe je erbij komt dat je Hotel Mission Inn goede OV verbinding hebt, want als ik op google kijk is het meer dan een uur reizen van je hotel naar de fishermans wharf in SF. En ook ruim 50min naar Union square met de BART. Je kan als je het in de stad allemaal te duur vind dan beter bij het vliegveld gaan zitten denk ik.
LA is geen stad als Amsterdam, Rotterdam of Eindhoven om maar wat te noemen. De LA area bestaat uit meer dan 200 aan elkaar gebouwde en gegroeide steden, dorpen en wijken. Aangezien er tot een paar decennia geleden amper hoogbouw was, oa uit angst voor aardbevingen is deze stad enorm uitgedijd. Vanwege de oceaan aan de ene kant en ook nog het breuklijnverhaal is ook het OV in de vorm van bv de metro nog slecht ontwikkeld. Zo kan je bv niet bij het vliegveld of bij santa monica komen en moet je voor delen de bus nemen. En aangezien bijna alle 18.5 miljoen mensen een eigen auto hebben staan de bussen in hetzelfde verkeer vast als de automobilisten.Uit andere posts heb ik begrepen dat je voor LA eerst moet vastleggen wat je wilt doen, voordat je een hotel gaat vastleggen. We moeten dit nog eens bekijken en vandaar dat er voor LA nog geen hotel vaststaat. Ik heb wel al gezien dat het over het algemeen niet goedkoop is (boven 100 dollar) om te overnachten in Los Angeles.
Als je naar Disneyworld wilt is het dus niet handig om dit vanuit Santa Monica of Hollywood te doen en Universal is weer niet handig vanuit Anaheim of Long Beach. Over het algemeen speelt voor de meeste toeristen het grotendeels af in de noordwesthoek boven het vliegveld tot downtown en dan dus evt. Anaheim. Overigens ben ik 2x in het weekend in LA geweest en toen viel het allemaal reuze mee met de files.
Santa Monica - Disneyland om maar een voorbeeld te geven is ruim 65km. Dat is dus van het centrum van Breda naar het centrum van Eindhoven
-
- Amerika-ontdekker
Dankuwel voor je reactie Paul.
Ik heb het hotel voor de 1ste nacht in LA omgeboekt naar het hotel dat jij hebt voorgesteld. Bedankt voor de tip!
Ik heb het hotel in San Francisco ook geannuleerd en het hotel Coventry Motor Inn geboekt voor 2 nachten. Het is wel redelijk wat duurder, maar inderdaad qua ligging op de kaart veel beter dan het vorige hotel + ik had gelezen hier op het forum dat er gratis parking is wat een voordeel is.
Dit weekend gaan we bekijken wat we in LA willen doen, disneyland gaan we sowieso niet doen, maar de rest moeten we dus nog bekijken. We gaan dan het hotel ook ineens vastleggen, dan zijn buiten Kingman alle overnachtingen geregeld.
Groetjes Annelies
Ik heb het hotel voor de 1ste nacht in LA omgeboekt naar het hotel dat jij hebt voorgesteld. Bedankt voor de tip!
Ik heb het hotel in San Francisco ook geannuleerd en het hotel Coventry Motor Inn geboekt voor 2 nachten. Het is wel redelijk wat duurder, maar inderdaad qua ligging op de kaart veel beter dan het vorige hotel + ik had gelezen hier op het forum dat er gratis parking is wat een voordeel is.
Dit weekend gaan we bekijken wat we in LA willen doen, disneyland gaan we sowieso niet doen, maar de rest moeten we dus nog bekijken. We gaan dan het hotel ook ineens vastleggen, dan zijn buiten Kingman alle overnachtingen geregeld.
Groetjes Annelies
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de zaken doet die de meeste mensen de eerste keer in LA doen (hollywood, santa monica en venice) dan zit je met dat hotel prima. Die files zijn niet te voorspellen. Ik heb nog wat andere zaken in LA gedaan maar ben ook nog nooit verder dan die hoek gekomen: https://paulreisverhalen.wordpress.com/ ... s-angeles/ Ook het getty center schijnt een mooie plek te zijn met mooie uitzichten.
Coventry Motor Inn is prima en die gratis parking scheelt echt best al wel veel. Anders ben je zo 40 dollar per dag kwijt voor parkeren.
Coventry Motor Inn is prima en die gratis parking scheelt echt best al wel veel. Anders ben je zo 40 dollar per dag kwijt voor parkeren.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Die laatste hotelkeuzes zijn wel beter.
Zelf zijn we al meerdere keren in LA geweest en telkens de stad vanuit Santa Monica bezocht.
Naar Universal bv is het iets meer dan een half uur rijden.
Het aangename van Santa Monica is dat je er 's avonds langs het strand kan wandelen naar de Pier of je kan naar Third Street.
Als jullie Alcatraz willen bezoeken, dan zou je best vooraf tickets kopen (kan vanaf 90 dagen voor bezoekdatum) http://www.alcatrazcruises.com
Ik zie dat jullie 2 dagen in Yosemite zijn. Op één van deze dagen zou je het Panorama Trail kunnen doen. Moest je dit willen doen dan dien je hiervoor ook vooraf de bus naar Glacier Point te reserveren. http://www.travelyosemite.com/things-to ... bus-tours/
Groetjes,
Ingrid
Zelf zijn we al meerdere keren in LA geweest en telkens de stad vanuit Santa Monica bezocht.
Naar Universal bv is het iets meer dan een half uur rijden.
Het aangename van Santa Monica is dat je er 's avonds langs het strand kan wandelen naar de Pier of je kan naar Third Street.
Als jullie Alcatraz willen bezoeken, dan zou je best vooraf tickets kopen (kan vanaf 90 dagen voor bezoekdatum) http://www.alcatrazcruises.com
Ik zie dat jullie 2 dagen in Yosemite zijn. Op één van deze dagen zou je het Panorama Trail kunnen doen. Moest je dit willen doen dan dien je hiervoor ook vooraf de bus naar Glacier Point te reserveren. http://www.travelyosemite.com/things-to ... bus-tours/
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-ontdekker
Wederom bedankt voor de reacties.
Paul je artikel is echt nuttig en leest vlot, tof! We hebben voor de laatste nachten in LA ook het seaview hotel in Santa Monica geboekt en gaan dan van daaruit hollywood, etc. bezoeken.
Ingrid bedankt voor de informatie. We willen inderdaad Alcatraz bezoeken dus ik heb het in de agenda gezet om dit op tijd te reserveren. De Panorama Trail ga ik ook eens bekijken, ik denk wel dat dit iets is wat we willen doen dus nuttig om te weten dat we die bus moeten boeken.
Groetjes,
Annelies
Paul je artikel is echt nuttig en leest vlot, tof! We hebben voor de laatste nachten in LA ook het seaview hotel in Santa Monica geboekt en gaan dan van daaruit hollywood, etc. bezoeken.
Ingrid bedankt voor de informatie. We willen inderdaad Alcatraz bezoeken dus ik heb het in de agenda gezet om dit op tijd te reserveren. De Panorama Trail ga ik ook eens bekijken, ik denk wel dat dit iets is wat we willen doen dus nuttig om te weten dat we die bus moeten boeken.
Groetjes,
Annelies
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Probeer de eerste bus te nemen, dan heb je de hele dag nog voor je. Je moet met de shuttlebus naar het vertrekpunt van de tourbus; terug kun je naar de camping lopen of de shuttlebus nemen. Zie ook mijn wandelsite voor informatie over de PT en andere wandelingen in de parken.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tip Marianne. Je wandelsite is echt interessant, ik ga die de komende tijd zeker eens doornemen 
Annelies

Annelies
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1095 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z