Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hille: rondreis 12 dagen (LA-LA)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Hille
Amerika-ontdekker

Reis Hille: rondreis 12 dagen (LA-LA)

Bericht door Hille »

Hallo allemaal,

Ik woon sinds een aantal maanden in LA. In augustus krijg ik bezoek van mijn twee beste vriendinnen, dus uiteraard wil ik hen wat van dit prachtige land laten zien. Ik heb twee jaar geleden de volledige klassieke route op m'n eentje gedaan in 4 weken. Nu hebben we helaas maar 12 dagen, dus we hebben keuzes moeten maken. Ik heb een ruw reisschema opgesteld en ben benieuwd wat jullie mening is.

Een factor om rekening mee te houden: op 20 augustus MOETEN we in Las Vegas zijn, omdat we op die dag naar het concert van Britney Spears gaan. Voor de rest zijn we flexibel. Voor Page heb ik twee nachten gerekend, omdat we de Horseshoe Bend en Antelope Canyon willen doen en op de tweede dag zouden we willen gaan kayakken. Alvast bedankt voor jullie input! :)

10/8: Los Angeles
11/8: Los Angeles - Joshua Tree NP
12/8: Joshua Tree NP - Grand Canyon NP
13/8: Grand Canyon NP - Monument Valley
14/8: Monument Valley - Page
15/8: Page
16/8: Page - Bryce Canyon NP
17/8: Bryce Canyon NP
18/8: Bryce Canyon NP - Zion NP
19/8: Zion NP
20/8: Zion NP - Las Vegas
21/8: Las Vegas - Los Angeles
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Rondreis 12 dagen (LA-LA)

Bericht door ingrid14 »

Leuke route en wel te doen op 12 dagen.

Joshua Tree - GC is een erg lange rit, je hebt dan bijna geen tijd meer voor GC en de volgende dag vertrek je er al weer.
Ik zou of een tussenstop doen in vb Kingman, dan heb je 2 kortere ritten.
Ofwel 1 lange rit en dan 2 nachten GC doen.

Voor Bryce is in principe 1 nacht voldoende.
Als je van Page komt ben je rond de middag in Bryce dus heb je nog tijd voor de viewpoints en eventueel een wandeling.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis 12 dagen (LA-LA)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het ene prima route zo. Je zou inderdaad een nacht minder Bryce kunnen doen. die nacht zou je op het eerste stuk kunnen gebruiken maar je zou ook van LV via Death Valley naar LA kunnen rijden. Je hebt dan iets meer tijd voor Las vegas - een extra nacht daar is ook ene mogelijkheid natuurlijk - en je hebt ene mooie route naar LA.
Kies je bewust voor dat deel en niet voor bijvoorbeeld de kust, SF, Yosemite, DV, LV, LA?

Marianne
Hille
Amerika-ontdekker

Re: Reis Hille: rondreis 12 dagen (LA-LA)

Bericht door Hille »

Die bedenking over een extra nacht in de Grand Canyon had ik me inderdaad ook al gemaakt... Misschien dat ik dan inderdaad beter een nachtje van Bryce Canyon afsnoep en die aan de Grand Canyon geef.

Marianne, we hebben inderdaad bewust voor deze route gekozen. Enerzijds omdat we allemaal echte natuurliefhebbers zijn, en er op deze route toch een aantal mooie nationale parken liggen, anderzijds omdat ik inmiddels al een paar keer in San Francisco ben geweest, dus ik het daar intussen wel gezien. Dat stukje van het westen houden we dus voor een andere keer :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je wilt Death Valley niet meenemen?

Marianne
Hille
Amerika-ontdekker

Bericht door Hille »

Toch wel, maar ik wil niet beknibbelen op andere plaatsen... Liever dat we één plek minder doen en onze tijd kunnen nemen dan ons te moeten haasten, denk ik dan...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou ook een dag GC erbij doen en deze van Page of Bryce afhalen
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik zou eerder een dagje Bryce wegnemen voor Vegas. Nu ben je daar amper en je avond zit al grotendeels gevuld. Er is zo veel te zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer