Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Daisy16: LA - LA
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Daisy16: LA - LA
En voor Zion niet in St George maar in Springdale overnachten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route is zo al prima. Met Yosemite en Sequoia omgedraaid (dit kan alleen als de Tioga Pass open is; wanneer gaan jullie?) wordt het als volgt:
Dag 1 Amsterdam – Los Angeles
Dag 2 – Los Angeles – Disney Land
Dag 3 Los Angeles – palm springs
Dag 4 palm springs - kingman
Dag 5 Kingman - Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon - page
Dag 7 Page
Dag 8 Page – Zion NP
Dag 9 Zion – Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Death Valley/Lone Pine
Dag 12 Lone Pine - Yosemite
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite - Sequoia
Dag 15 Sequoia
Dag 16 Sequoia - San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco - Monterey
Dag 19 Monterey – San Simeon
Dag 20 San Simeon – Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles – Amsterdam
Dag 25 Thuis
Als LA met een dag minder kan zou ik die dag gebruiken voor bijvoorbeeld Zion - zeker als je een paar wandelingen wilt maken. Je zou die dag ook kunnen gebruiken voor een extra stop tussen Las Vegas en Yosemite. Dan heb je meer tijd voor DV, en voor Mono Lake, Bodie en de route langs de Tioga Road.
Kijk voor overnachtingen bij de GC op www.grandcanyonlodges.com. Voor Zion ligt Springdale het beste. Betaalbare opties daar zijn het Zion Park Motel en de Canyon Ranch Inn.
Voor Page zou 1 nacht ook voldoende kunnen zijn; wat willen jullie daar doen?
Marianne
Dag 1 Amsterdam – Los Angeles
Dag 2 – Los Angeles – Disney Land
Dag 3 Los Angeles – palm springs
Dag 4 palm springs - kingman
Dag 5 Kingman - Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon - page
Dag 7 Page
Dag 8 Page – Zion NP
Dag 9 Zion – Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Death Valley/Lone Pine
Dag 12 Lone Pine - Yosemite
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite - Sequoia
Dag 15 Sequoia
Dag 16 Sequoia - San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco - Monterey
Dag 19 Monterey – San Simeon
Dag 20 San Simeon – Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles – Amsterdam
Dag 25 Thuis
Als LA met een dag minder kan zou ik die dag gebruiken voor bijvoorbeeld Zion - zeker als je een paar wandelingen wilt maken. Je zou die dag ook kunnen gebruiken voor een extra stop tussen Las Vegas en Yosemite. Dan heb je meer tijd voor DV, en voor Mono Lake, Bodie en de route langs de Tioga Road.
Kijk voor overnachtingen bij de GC op www.grandcanyonlodges.com. Voor Zion ligt Springdale het beste. Betaalbare opties daar zijn het Zion Park Motel en de Canyon Ranch Inn.
Voor Page zou 1 nacht ook voldoende kunnen zijn; wat willen jullie daar doen?
Marianne
- Daisy16
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij vertrekken eind augustus (29e) tot september.
Ook hebben wij al een dag bij Los Angeles afgehaald en een extra nacht/dag bij zion toegevoegd.
In Page willen wij naar Antilope Canyon en verder weten wij nog niet wat we daar willen doen. Lake Powel of Monument Valley ?
Bedankt voor je tips, die nemen wij zeker mee in het plannen.
Ook hebben wij al een dag bij Los Angeles afgehaald en een extra nacht/dag bij zion toegevoegd.
In Page willen wij naar Antilope Canyon en verder weten wij nog niet wat we daar willen doen. Lake Powel of Monument Valley ?
Bedankt voor je tips, die nemen wij zeker mee in het plannen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik mis nog steeds Bryce en ook wel een beetje Monument Valley. Zeker Bryce zou voor mij voor een eerste reis in deze buurt een must see zijn. Ik zou Sequoia weglaten en daarvoor Bryce en Monument Valley in de route opnemen. Bryce is niet voor niets nummer 3 in de uitslag van de Nationale Parken Poll van dit forum. De keuze is natuurlijk aan jullie.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-expert
In ieder geval moet je Monument Valley niet gaan bezoeken vanuit Page heen en terug.
- Daisy16
- Amerika-ontdekker
Waarom is dat geen goed idee? Komt het door het lange reis?Marcopstal schreef:In ieder geval moet je Monument Valley niet gaan bezoeken vanuit Page heen en terug.
-
- Amerika-expert
Het is 2 uur enkele rit en de mooiste uren in Monument Valley zijn zonsondergang en zonsopgang. Als je dit bezoekt is het ten zeerste aangewezen om een overnachting nabij te hebben.
Een dergelijke rit in het donker doen is niet aangeraden.
Een dergelijke rit in het donker doen is niet aangeraden.
- Daisy16
- Amerika-ontdekker
Oke, Bedankt voor de informatie.
Monument Valley was een optie om dat te bezoeken vanuit Page, want wij gingen er van uit dat het wel kon. Maar dan laten wij Monument Valley achterwegen.
Monument Valley was een optie om dat te bezoeken vanuit Page, want wij gingen er van uit dat het wel kon. Maar dan laten wij Monument Valley achterwegen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zou je MV achterwege laten? Kijk eens goed wat je allemaal wilt doen en hoeveel tijd je overal nodig hebt. In een reis van 25 dagen is het inderdaad erg jammer en onnodig om Bryce over te slaan. Voor LA zou je een dag minder uit kunnen trekken, of zelfs 2 dagen minder. En je zou kunnen overwegen om Sequoia over te slaan.
In plaats van 2 nachten Page kun je ook 1 nacht MV en 1 nacht Page doen.
Marianne
In plaats van 2 nachten Page kun je ook 1 nacht MV en 1 nacht Page doen.
Marianne
- Daisy16
- Amerika-ontdekker
Toen wij begonnen om de reis te plannen hebben wij eerst een lijstje gemaakt van wat ieder graag zou willen zien/doen.
Vanuit daar zijn wij begonnen met het plannen van de reis, en moesten wij dingen achterwegen laten.
Monument Valley was een optie maar niet een must.
Ook hebben wij een overweging gemaakt van sequoia of Bryce, en gekozen voor Sequoia omdat wij beiden graag dit wouden zien.
Voor Los Angeles hebben wij een paar dagen staan, dit vanwege dat wij graag rustig Los Angeles willen ontdekken/bekijken.
En omdat wij graag nog een paar dagen wouden ontspannen/uitrusten na al het reizen/wandelen.
Vanuit daar zijn wij begonnen met het plannen van de reis, en moesten wij dingen achterwegen laten.
Monument Valley was een optie maar niet een must.
Ook hebben wij een overweging gemaakt van sequoia of Bryce, en gekozen voor Sequoia omdat wij beiden graag dit wouden zien.
Voor Los Angeles hebben wij een paar dagen staan, dit vanwege dat wij graag rustig Los Angeles willen ontdekken/bekijken.
En omdat wij graag nog een paar dagen wouden ontspannen/uitrusten na al het reizen/wandelen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Uitrusten in LA is lastig, dan kan je beter een paar dagen strand tussen LA en San Diego nemen bv costa mesa of newport etc. LA is enorm druk en by far de grootste stad in je route.
Je kan ook sequoia bomen kijken in de merced en tuolumne grove in Yosemite NP. Niets mis met Sequoia en Kings Canyon NP overigens.
Als je geen drol om zonsopkomst/zonsondergang geeft dan kan je wel op en neer naar Monument Valley, maar het mooiste moment is wel zonsopkomst. Bryce overslaan vind ik overigens wel zonde. Dat is toch wel een ander park als alle anderen. Ik zou dat wel voortrekken tov Monument Valley. Vooral ook omdat je MV in een uur of 3/4 max echt wel hebt gezien.
Als je net zo verslaafd raakt aan Amerika als velen hier dan zou ik MV een volgende keer doen als je ook de parken bij Moab en bv Grand Teton en Yellowstone meepakt
Je kan ook sequoia bomen kijken in de merced en tuolumne grove in Yosemite NP. Niets mis met Sequoia en Kings Canyon NP overigens.
Als je geen drol om zonsopkomst/zonsondergang geeft dan kan je wel op en neer naar Monument Valley, maar het mooiste moment is wel zonsopkomst. Bryce overslaan vind ik overigens wel zonde. Dat is toch wel een ander park als alle anderen. Ik zou dat wel voortrekken tov Monument Valley. Vooral ook omdat je MV in een uur of 3/4 max echt wel hebt gezien.
Als je net zo verslaafd raakt aan Amerika als velen hier dan zou ik MV een volgende keer doen als je ook de parken bij Moab en bv Grand Teton en Yellowstone meepakt
Ik zou je ook heel sterk aanraden om Bryce niet over te slaan. Dat is echt een prachtig park. Heel speciaal. Je hoeft er geen ùren door te brengen om er een mooi beeld van te krijgen, maar het overslaan vind ik persoonlijk zonde als je toch in de regio bent.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- Daisy16
- Amerika-ontdekker
Iedereen bedankt voor de reacties en tips.
Wij zijn druk bezig met het plannen en omgooien van onze reis.
Wij hebben besloten om Monument valley over te slaan (misschien voor een volgende reis waar we dan de zonsopgang kunnen zien).
Ook zijn wij aan het kijken/overwegen om naar Bryce te gaan.

Wij zijn druk bezig met het plannen en omgooien van onze reis.
Wij hebben besloten om Monument valley over te slaan (misschien voor een volgende reis waar we dan de zonsopgang kunnen zien).
Ook zijn wij aan het kijken/overwegen om naar Bryce te gaan.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Anders moet je palm springs laten vallen? persoonlijk durf ik niet zeggen of dat de moeite is als tussenstop want ben er nooit geweest maar ik krijg het er alleszins nooit echt warm van als ik het op zoek. Je plant het misschien in om joshue tree NP te doen?
Als je dit kan laten vallen kan je eventueel opteren om in één rit van anaheim naar de grand canyon te rijden? volgens maps een rit van 7u. Ok, vrij lang maar zoals ik altijd argumenteer hier is het nog vroeg in je vakantie en lukt 7u auto rijden in mijn ogen wel vlotjes. Zo win je zelfs bijna 2 dagen. Je kan anders nog steeds tot in kingman rijden met onderweg een stop in oatman en een stukje route 66 meepakken. Dan win je ook een dag die je dan kan gebruiken om Page - Bryce en daarna Bryce - Zion van te maken verder op in je vakantie. Met een halve dag Bryce heb je voldoende om een mooie trail te wandelen en een goede indruk van het park te krijgen.
Als je dit kan laten vallen kan je eventueel opteren om in één rit van anaheim naar de grand canyon te rijden? volgens maps een rit van 7u. Ok, vrij lang maar zoals ik altijd argumenteer hier is het nog vroeg in je vakantie en lukt 7u auto rijden in mijn ogen wel vlotjes. Zo win je zelfs bijna 2 dagen. Je kan anders nog steeds tot in kingman rijden met onderweg een stop in oatman en een stukje route 66 meepakken. Dan win je ook een dag die je dan kan gebruiken om Page - Bryce en daarna Bryce - Zion van te maken verder op in je vakantie. Met een halve dag Bryce heb je voldoende om een mooie trail te wandelen en een goede indruk van het park te krijgen.
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is nochtans een groot deel van het jaar loeiheet in Palm Springsmaar ik krijg het er alleszins nooit echt warm van als ik het op zoek.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
ik zou je extra nacht Zion direct inleveren voor een nacht Bryce. Imo is Bryce zoveel mooier dan Zion en zonde om over te slaan. Bovendien ligt het vlakbij elkaar dus zoveel extra reistijd levert het niet op.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
ik had niets anders verwacht dat er zo'n antwoord ging komen van iemandPSVwally schreef:Het is nochtans een groot deel van het jaar loeiheet in Palm Springsmaar ik krijg het er alleszins nooit echt warm van als ik het op zoek.

2009 :: LA - SF
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Tja, open goal, dan moet er iemand scoren hé.Jerre schreef:ik had niets anders verwacht dat er zo'n antwoord ging komen van iemand

Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route die Daisy opgeeft:Vito schreef:ik zou je extra nacht Zion direct inleveren voor een nacht Bryce. Imo is Bryce zoveel mooier dan Zion en zonde om over te slaan. Bovendien ligt het vlakbij elkaar dus zoveel extra reistijd levert het niet op.
Dag 8 Page – Zion NP
Dag 9 Zion/ st George – Las Vegas
Ik weet niet waar jij die extra dag Zion ziet?
Ze geven toch aan graag een paar daagjes kust op het einde te willen? Dan lijkt het me logisch dat je er elders wat tijd voor inlevert.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3657 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 7 Reacties