Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis engeltje84: Spannend, eerste x rondreis
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis engeltje84: Spannend, eerste x rondreis
Nou ja, het is 2u rijden naar MV. Daar is het ook een uur later. Dan wil je denk ik toch monument valley drive doen denk ik (anders toch zonde vd entree) waar je ook minimaal 2u mee bezig bent. Dan 2,5u naar de oostingang vd Grand Canyon, waar het weer een uur vroeger is. Dus als je heel vroeg vertrekt uit Page kom je in het midden vd middag bij de GC aan. Als je MV echt wilt zien zou ik denk ik laat op de middag (net voor het donker wordt) al naar Kayenta rijden. Daar kan je over het algemeen ook goedkoop overnachten trouwens
-
- Amerika-ontdekker
Paul sorry maar nu ben ik even kwijt wat je bedoelt.
Dus wat zou jij wijzigen want in het donker rijden wil ik wel zoveel mogelijk beperken
12 Bryce – Page
13 Page
14 Page - Monument Valley -Grand Canyon
15 Grand Canyon - Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Amsterdam
Hmm volgens mij begrijp ik het een beetje. Je raad aan wel echt te overnachten bij MV of het anders het toch over te slaan.
Maar 1 dagje GC is dat dan niet te weinig. Stel op dag 15 van MV naar GC en dan naar LV.
Dus wat zou jij wijzigen want in het donker rijden wil ik wel zoveel mogelijk beperken
12 Bryce – Page
13 Page
14 Page - Monument Valley -Grand Canyon
16 Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Amsterdam
Hmm volgens mij begrijp ik het een beetje. Je raad aan wel echt te overnachten bij MV of het anders het toch over te slaan.
Maar 1 dagje GC is dat dan niet te weinig. Stel op dag 15 van MV naar GC en dan naar LV.

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik bedoelde was op het einde van je 2e dag Page (nog in het licht) naar Kayenta te rijden. Dat scheelt de volgende dag ook alweer omdat je dan al in de andere tijdzone zit.
Natuurlijk zou ik persoonlijk als Monument Valley echt een must is rond 13u op dag 13 al naar Monument Valley rijden en bv overnachten in Mexican Hat of evt Kayenta, maar dat zijn keuzes die je zelf maar moet afwegen. Ik zou niet alleen maar naar MV rijden om boven bij hotel the view van het uitzicht te genieten. Dan vind ik de 4,5u op en neer rijden van Page - MV - Grand Canyon wat zonde.
MV overslaan of het op dag 13/ ochtend 14 doen. De Grand Canyon bestaat vrnl uit uitkijkpunten. Die kan je in principe in een middag en volgende ochtend prima doen. Wil je echt een stuk omlaag/omhoog lopen dan zou ik er wel 2 nachten voor uittrekken, maar dat is niet persé nodig.
Stel jezelf prioriteiten zou ik je adviseren. Wat wil je nou echt zien. Ik vind de omgeving van Page ook erg mooi, maar veel kan je op 1 dag makkelijk doen. Alleen als je echt iets op het meer wilt doen heb je mi 2 dagen nodig. Je kan de dam, het meer en horshoe bend makkelijk op de dag doen als je van Bryce komt. Als je dan de dag erna 's ochtends lower antelope canyon doet en dan op het gemakje naar Monument Valley gaat heb je ook daar nog tijd zat en heb je de dag erna ook voldoende tijd voor de Grand Canyon.
Natuurlijk zou ik persoonlijk als Monument Valley echt een must is rond 13u op dag 13 al naar Monument Valley rijden en bv overnachten in Mexican Hat of evt Kayenta, maar dat zijn keuzes die je zelf maar moet afwegen. Ik zou niet alleen maar naar MV rijden om boven bij hotel the view van het uitzicht te genieten. Dan vind ik de 4,5u op en neer rijden van Page - MV - Grand Canyon wat zonde.
Ik zou zelf geen dagen van Las Vegas halen. Dus ofMaar 1 dagje GC is dat dan niet te weinig. Stel op dag 15 van MV naar GC en dan naar LV.
MV overslaan of het op dag 13/ ochtend 14 doen. De Grand Canyon bestaat vrnl uit uitkijkpunten. Die kan je in principe in een middag en volgende ochtend prima doen. Wil je echt een stuk omlaag/omhoog lopen dan zou ik er wel 2 nachten voor uittrekken, maar dat is niet persé nodig.
Stel jezelf prioriteiten zou ik je adviseren. Wat wil je nou echt zien. Ik vind de omgeving van Page ook erg mooi, maar veel kan je op 1 dag makkelijk doen. Alleen als je echt iets op het meer wilt doen heb je mi 2 dagen nodig. Je kan de dam, het meer en horshoe bend makkelijk op de dag doen als je van Bryce komt. Als je dan de dag erna 's ochtends lower antelope canyon doet en dan op het gemakje naar Monument Valley gaat heb je ook daar nog tijd zat en heb je de dag erna ook voldoende tijd voor de Grand Canyon.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou MV sowieso niet vanuit Page doen: dat kost je meer tijd en meer mijlen, en je mist de mooiste uren in MV. Dus als je naar MV wilt wordt het zo:
12 Bryce – Page
13 Page -Monument Valley
14 Monument Valley -Grand Canyon
Wil je in Page of bij de GC veel doen dan zou ik MV vergeten en een extra nacht Page of een extra nacht GC doen.
Ik had al naar mijn 2011-verslag verwezen; bekijk dat eens om een idee van de mogelijkheden te krijgen. Wij hadden toen hadden we 2 nachten GC. We vertrokken 's morgens uit Page na een bezoek aan Antelope Canyon en Horseshoe bend. We waren toen, na de uitzichtpunten langs de Desert View Drive, maar net voor het donker in GC Village. Nu hadden wij nog een extra dag, maar als je de volgende dag naar Las Vegas rijdt blijft er op die manier niet veel tijd over voor het park, ook als je niet naar beneden loopt.
Behalve de uitzichtpunten heb je nog veel meer mogelijkheden in het park: je kunt naar het visitor center, een ranger praatje meemaken, naar een diavoorstelling, etc. En een eind naar beneden lopen is ook een aanrader. Zie voor de Bright Angel Trail mijn 2011-verslag en voor de South Kaibab Trail ons 2013-verslag.
Heb je al iets gereserveerd voor de GC? Waar wil je overnachten?
Marianne
12 Bryce – Page
13 Page -Monument Valley
Wil je in Page of bij de GC veel doen dan zou ik MV vergeten en een extra nacht Page of een extra nacht GC doen.
Ik had al naar mijn 2011-verslag verwezen; bekijk dat eens om een idee van de mogelijkheden te krijgen. Wij hadden toen hadden we 2 nachten GC. We vertrokken 's morgens uit Page na een bezoek aan Antelope Canyon en Horseshoe bend. We waren toen, na de uitzichtpunten langs de Desert View Drive, maar net voor het donker in GC Village. Nu hadden wij nog een extra dag, maar als je de volgende dag naar Las Vegas rijdt blijft er op die manier niet veel tijd over voor het park, ook als je niet naar beneden loopt.
Behalve de uitzichtpunten heb je nog veel meer mogelijkheden in het park: je kunt naar het visitor center, een ranger praatje meemaken, naar een diavoorstelling, etc. En een eind naar beneden lopen is ook een aanrader. Zie voor de Bright Angel Trail mijn 2011-verslag en voor de South Kaibab Trail ons 2013-verslag.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik vind het maar lastig moet ik eerlijk zeggen
de keuzes op het einde van de route.
Begrijp dat het mijn eigen keuzes zijn hoor maar toch...de eerste keer is en blijft toch echt puzzelen en ga ik toch een beetje (erg) op advies af
Ik haal MV er toch maar uit. Mocht het bevallen dan hoop ik ooit nog een keer zo'n mooie route te mogen/kunnen rijden.
12 Bryce – Page
13 Page - Grand Canyon
14 Grand Canyon
Het scheelt ook aanzienlijk in de reistijd als we MV eruit halen en geeft dus weer wat meer rust in de route.
Heb je verslag gelezen Marianne. Zodoende kunnen wij ook rustig vanuit Page richting GC rijden en daarbij de volgende dag genieten van het mooie GC. Heb nog geen verblijf daar geregeld maar volgens mij kan je daar ook heel mooi in het park verblijven en zo de zonsopgang/ondergang mooi zien heb ik begrepen.
Dag 15 kunnen wij dan rustig op ons gemak in de ochtend vertrekken om richting Las Vegas te rijden.
We willen half sept vertrekken vanuit NL, hoe zit het met de temperaturen in de avonden/ochtenden op alle plekken? Koelt het erg af?

Begrijp dat het mijn eigen keuzes zijn hoor maar toch...de eerste keer is en blijft toch echt puzzelen en ga ik toch een beetje (erg) op advies af

Ik haal MV er toch maar uit. Mocht het bevallen dan hoop ik ooit nog een keer zo'n mooie route te mogen/kunnen rijden.
12 Bryce – Page
13 Page - Grand Canyon
14 Grand Canyon
Het scheelt ook aanzienlijk in de reistijd als we MV eruit halen en geeft dus weer wat meer rust in de route.
Heb je verslag gelezen Marianne. Zodoende kunnen wij ook rustig vanuit Page richting GC rijden en daarbij de volgende dag genieten van het mooie GC. Heb nog geen verblijf daar geregeld maar volgens mij kan je daar ook heel mooi in het park verblijven en zo de zonsopgang/ondergang mooi zien heb ik begrepen.
Dag 15 kunnen wij dan rustig op ons gemak in de ochtend vertrekken om richting Las Vegas te rijden.
We willen half sept vertrekken vanuit NL, hoe zit het met de temperaturen in de avonden/ochtenden op alle plekken? Koelt het erg af?
Ik ben nu 3 keer in september in die regio geweest en eigenlijk altijd goed weer gehad. In de regio Bryce/Zion kun je nog wel eens te maken krijgen met regen, maar over het algemeen zul je heerlijke temperaturen hebben, al zijn plaatsen als Page, Death Valley en Las Vegas nog enorm heet. In de ochtenden zul je wellicht af en toe een vestje aan moeten, maar echt koud zul je het niet snel krijgen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
aah super dan duimen wij ook voor prachtig weer en natuurlijk dat de Tioga pass open is
Vandaag de vluchten geregeld en geboekt.
Ben nog wel erg aan het stoeien met accomodatie's bij de parken.
Ik lees veel verslagen om te zien waar een ieder is verbleven.
Is het verstandig om een aantal plekken op de bonefooi te bezoeken of is het beter toch alles wel vast te leggen qua hotels?

Vandaag de vluchten geregeld en geboekt.
Ben nog wel erg aan het stoeien met accomodatie's bij de parken.
Ik lees veel verslagen om te zien waar een ieder is verbleven.
Is het verstandig om een aantal plekken op de bonefooi te bezoeken of is het beter toch alles wel vast te leggen qua hotels?
Wij waren er afgelopen jaar van 16 september t/m 12 oktober. 's Avonds en 's nachts koelt het weldegelijk af. Het was een graad of 5 's nachts bij de Grand Canyon en bij Bryce. Ik heb de avonden een fleecetrui en soms een windjack gedragen (we waren dan wel aan het kamperen). Overdag hebben we overal prachtig weer gehad. Slechts 1 dag een klein beetje regen, dat was in Los Angeles.engeltje84 schreef:We willen half sept vertrekken vanuit NL, hoe zit het met de temperaturen in de avonden/ochtenden op alle plekken? Koelt het erg af?
Ik zou wel wat overnachtingen in de parken vastleggen! Zeker Yosemite. Maar misschien zelfs wel alles, je hebt namelijk zo'n korte trip dat afwijken van je route je alleen maar in problemen brengt. Als je dan in ieder geval je hotels (gratis annuleren tot 1 dag van te voren) vastlegt hoef je in ieder geval 's avonds niet meer op zoek. Dat scheelt tijd. En die heb je nodig, want het wordt vrij vroeg donker in september.engeltje84 schreef:Is het verstandig om een aantal plekken op de bonefooi te bezoeken of is het beter toch alles wel vast te leggen qua hotels?
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,Martin & Marianne schreef:Ik zou MV sowieso niet vanuit Page doen: dat kost je meer tijd en meer mijlen, en je mist de mooiste uren in MV. Dus als je naar MV wilt wordt het zo:
12 Bryce – Page
13 Page -Monument Valley
Marianne
Ik zie dat je een van je jaren bij de The Tioga Pass Resort had verbleven. Wat denk jij, vanuit Sequioa naar Yosemite houdt dit voor ons in dat het 6 uur rijden is of raad je voor ons toch eerder een verblijf aan de westkant aan ipv aan de oostkant?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik ben weliswaar niet Marianne.engeltje84 schreef: 5 Sequoia NP - Yosemite National Park 45 min rijden
6 Yosemite National Park
7 Yosemite National Park - Mammoth Lakes 3,5 uur rijden
8 Mammoth Lakes - Death Valley 4,5 uur rijden

Ervan uitgaande dat dit de route is, zie ik Tioga Pass Resort niet als een alternatief voor de overnachtingen op dag 5 en 6, maar eerder voor dag 7.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
OF heeft helemaal gelijk.
Wij zaten eerst in de vallei en alleen de laatste nacht in de Tioga Pass Resort omdat we ook nog aan de oostkant wilden wandelen. Voor de rest van het park ligt dat echter niet handig. Als er iets vrij is zou je wel Mammoth Lakes kunnen vervangen door de Tioga Pass Resort; wij vonden het een erg leuke locatie.
Kijk eens op http://www.nps.gov/yose voor een kaart van het park (links onder park tools). Dan krijg je een idee van de ligging van de bezienswaardigheden.
In ons 2015-verslag bij 25 juni zie je een kaartje met de vallei (nr 1) en de ligging van de Tioga Pass Resort (nr 3).
Marianne

Wij zaten eerst in de vallei en alleen de laatste nacht in de Tioga Pass Resort omdat we ook nog aan de oostkant wilden wandelen. Voor de rest van het park ligt dat echter niet handig. Als er iets vrij is zou je wel Mammoth Lakes kunnen vervangen door de Tioga Pass Resort; wij vonden het een erg leuke locatie.
Kijk eens op http://www.nps.gov/yose voor een kaart van het park (links onder park tools). Dan krijg je een idee van de ligging van de bezienswaardigheden.
In ons 2015-verslag bij 25 juni zie je een kaartje met de vallei (nr 1) en de ligging van de Tioga Pass Resort (nr 3).
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel Marianne en OF
Hmm oke ik dacht het stiekem zelf ook wel maar dacht, laat ik het checken bij de expers
Ik zal eens even de kaart bekijken. Moet wel alvast meer gaan vast leggen deze periode. Heb verder naast de 3 hotels die ik had nog verder geen actie ondernomen naast de vluchten. Vind het zooo spannend
Ik hoop dat we een hele mooie reis en ervaring mogen hebben. Ik heb al heel veel geleerd door te lezen maar heb het idee dat er nog zoveel te leren is.
Dankjulliewel alvast!
Hmm oke ik dacht het stiekem zelf ook wel maar dacht, laat ik het checken bij de expers

Ik zal eens even de kaart bekijken. Moet wel alvast meer gaan vast leggen deze periode. Heb verder naast de 3 hotels die ik had nog verder geen actie ondernomen naast de vluchten. Vind het zooo spannend

Ik hoop dat we een hele mooie reis en ervaring mogen hebben. Ik heb al heel veel geleerd door te lezen maar heb het idee dat er nog zoveel te leren is.
Dankjulliewel alvast!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn aanwijzing voor de kaart van Yosemite klopt niet meer, de NPS-sites zijn aangepast. Het is nu wat gemakkelijker, ze staan gewoon onder maps.
Zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/maps.htm
Marianne

Zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/maps.htm
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Heb Yosemite nu ook vast gelegd. We verblijven in het park.
Marianne had inderdaad gezien dat de link veranderd was. Dankjewel!
Het lijkt ons qua ervaring gewoon heel leuk. We hebben wel voor een cabin incl bath gekozen. Extra veilig
Marianne had inderdaad gezien dat de link veranderd was. Dankjewel!

Het lijkt ons qua ervaring gewoon heel leuk. We hebben wel voor een cabin incl bath gekozen. Extra veilig

-
- Amerika-ontdekker
We hebben nu ook 1 nacht GC kunnen vast leggen. helaas was er voor 2 dagen geen beschikbaarheid in het park zelf. We zitten in Maswik Lodge North.
Hebben jullie nog een idee voor nacht 2? Het hoeft op zich niet in GC te zijn. Als we al rustig aan richting LV gaan is dat namelijk ook prima.
Had iets gelezen over Seligman. Is het daar goed om daar te overnachten voor maar 1 nacht? Het is misschien zo'n 2 uur rijden vanuit GC waardoor we toch nog een groot gedeelte van de volle dag in GC kunnen verblijven.
Hebben jullie nog een idee voor nacht 2? Het hoeft op zich niet in GC te zijn. Als we al rustig aan richting LV gaan is dat namelijk ook prima.
Had iets gelezen over Seligman. Is het daar goed om daar te overnachten voor maar 1 nacht? Het is misschien zo'n 2 uur rijden vanuit GC waardoor we toch nog een groot gedeelte van de volle dag in GC kunnen verblijven.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou in Williams kunnen overnachten dag 2. Gezellig stadje met relatief betaalbare hotels. Dan de volgende dag via route66 en de hooverdam naar Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
Ik wil jullie tot nu toe al wel vast een bedankje geven voor het helpen met onze route.
De hotels liggen nu vast en ook de huurauto is geregeld. Nu nog ongeveer een dagplanning maken wat we wanneer gaan bekijken en doen.
Ons laatste hotel voordat wij in LV aankomen hebben wij geboekt in Seligman, Supai Motel.
Whieeh ben zoo blij dat we nu alles vast hebben liggen en we hebben er al helemaal zin in.
In Yosemithe verblijven we in een houten cabin in the Dome. Ben daar ook erg blij mee. Eigenlijk ben ik blij met alles wat we geboekt hebben en dat met hulp van dit forum en de mooie sites die sommie van jullie hebben waardoor je zeker ook een goede indruk krijgt.
Nu lekker puzzelen met de verdere inhoudt van de reis.
De hotels liggen nu vast en ook de huurauto is geregeld. Nu nog ongeveer een dagplanning maken wat we wanneer gaan bekijken en doen.
Ons laatste hotel voordat wij in LV aankomen hebben wij geboekt in Seligman, Supai Motel.
Whieeh ben zoo blij dat we nu alles vast hebben liggen en we hebben er al helemaal zin in.
In Yosemithe verblijven we in een houten cabin in the Dome. Ben daar ook erg blij mee. Eigenlijk ben ik blij met alles wat we geboekt hebben en dat met hulp van dit forum en de mooie sites die sommie van jullie hebben waardoor je zeker ook een goede indruk krijgt.
Nu lekker puzzelen met de verdere inhoudt van de reis.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niets tegen seligman, maar hoe zien je laatste dagen voor je in vegas aankomt er uit dan? Normaal gesproken blijven de meeste mensen bij de grand canyon en rijden daarna direct naar vegas namelijk als ze die kant op moetenOns laatste hotel voordat wij in LV aankomen hebben wij geboekt in Seligman, Supai Motel.
-
- Amerika-ontdekker
Vanuit Page rijden we naar GC en verblijven 1 nacht in Maswik Lodge north.
Helaas was daar maar 1 nacht beschikbaar en daarom heb ik er voor gekozen om voordat we naar LV rijden nog een tussenstop in Seligman te boeken omdat we dan het laatste stuk niet zo heel ver meer hoeven en ook de 2e dag in GC ook nog wat tijd hebben en dan toch al een stukje richting LV rijden.
Eerste instantie was de bedoeling om 2 dagen GC te doen en daarna direct door naar LV maar dat kon dus helaas niet i.v.m het hotel.
Helaas was daar maar 1 nacht beschikbaar en daarom heb ik er voor gekozen om voordat we naar LV rijden nog een tussenstop in Seligman te boeken omdat we dan het laatste stuk niet zo heel ver meer hoeven en ook de 2e dag in GC ook nog wat tijd hebben en dan toch al een stukje richting LV rijden.
Eerste instantie was de bedoeling om 2 dagen GC te doen en daarna direct door naar LV maar dat kon dus helaas niet i.v.m het hotel.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 552 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 7 Reacties