Half september dit jaar ga ik met mijn vriend een rondreis maken met een camper. De grote lijn van onze vakantie ligt al vast. We landen op 12-9 in Las Vegas en vliegen op 01-10 weer terug via San Francisco. Op 13-9 halen we onze camper op in Las Vegas en deze leveren we op 30-9 weer in, waarna we nog in een hotel verblijven.
Graag zou ik:
1) adviezen/tips ontvangen m.b.t. onderstaande reisroutes: route 1 of route 2 of misschien leuke aanvullingen? We vinden het fijn om op sommige plekken meerdere nachten te verblijven om ook wat rust in de reis in te bouwen. Natuur/wandelen/wildlife/actieve sporten (rafting/paardrijden) hebben onze interesse (steden daarentegen iets minder, vandaar ook dat we LA niet bezichtigen).
Route 1:
12-9 1 nacht Las Vegas
13-9 1 nacht net voor Grand Canyon (via oude route 66 Seligman)
14-9 1 nacht net na de Grand Canyon
15-9 1 nacht Monument Valley
16-9 1 nacht Page/ Lake Powel
17-9 3 nachten Bryce Canyon
20-9 2 nachten Zion NP
22-9 1 nacht net voorbij Las Vegas
23-9 1 nacht tussen Death Valley en Mammoth Lakes
24-9 3 nachten Yosemite NP/ Mariposa
27-9 2 nachten kust/ omgeving Monterey
29-9 1 nacht over om ergens onderweg in te vullen
30-9 1 nacht luchthaven San Francisco
Route 2:
12-9 1 nacht Las Vegas
13-9 1 nacht net voor Grand Canyon (via oude route 66 Seligman)
14-9 1 nacht net na de Grand Canyon
15-9 1 nacht Page/ Lake Powel
16-9 1 nacht Monument Valley
17-9 2 nachten Moab/ Arches
19-9 2 nachten Bryce Canyon
21-9 2 nachten Zion NP
23-9 1 nacht net voorbij Las Vegas
24-9 1 nacht tussen Death Valley en Mammoth Lakes
25-9 3 nachten Yosemite NP/ Mariposa
28-9 2 nachten kust/ omgeving Monterey
30-9 1 nacht luchthaven San Francisco
2) Adviezen/tips m.b.t. het reserveren of niet van campsites in de parken. We hebben eerder met een camper gereisd door Nieuw Zeeland en dat is ons goed bevallen, daar hebben we geen enkele camping gereserveerd, dit was ook niet nodig er was altijd plek. We vinden het leuk om de wat luxere campings met stroom af te wisselen met basic campings. Wat adviseren jullie in deze periode voor onderstaande plekken? Is het noodzakelijke campsites te reserveren in de parken en zo ja welke dan of zijn er leuke alternatieve vlakbij de parken?
Het liefst reserveren we zo weinig mogelijk zodat we vrij zijn om ergens een dag langer te blijven als het ons bevalt / eerder door te reizen. Helaas zie ik dat we nu in het weekend bij Yosemite aankomen....

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen. Tips voor mooie routes of zaken om rekening mee te houden met bijvoorbeeld het reizen met een camper zijn natuurlijk ook welkom. Alvast bedankt!