Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Heidii: Korte rondreis met kids, tip voor LA?
Reis Heidii: Korte rondreis met kids, tip voor LA?
Dag 1: LAX - Santa Monica
Dag 2: Santa Monica - Pismo Beach
Dag 3: Pismo Beach - Carmel
Dag 4: Carmel - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Los Angeles
Dag 11: Los Angeles
Dag 12: Los Angeles - LAX
Ik vroeg me af of Santa Monica niet het leukst is om te verblijven met kinderen (10,9 en 5)? We beginnen onze trip daar maar met zoeken naar hotels in West Hollywood, Beverly Hills voor het einde van de reis, vroeg ik me af of we niet best gewoon terug geen naar Santa Monica en van daaruit een tour maken, ev met de metro? (Of is metro echt hopeloos?)
Dag 2: Santa Monica - Pismo Beach
Dag 3: Pismo Beach - Carmel
Dag 4: Carmel - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Los Angeles
Dag 11: Los Angeles
Dag 12: Los Angeles - LAX
Ik vroeg me af of Santa Monica niet het leukst is om te verblijven met kinderen (10,9 en 5)? We beginnen onze trip daar maar met zoeken naar hotels in West Hollywood, Beverly Hills voor het einde van de reis, vroeg ik me af of we niet best gewoon terug geen naar Santa Monica en van daaruit een tour maken, ev met de metro? (Of is metro echt hopeloos?)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Korte rondreis met kids, tip voor LA?
Santa Monica is inderdaad een top locatie om te verblijven, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
Wat het openbaar vervoer betreft, daar zou ik niet op rekenen om je op de plaatsen te brengen die je wil bezoeken, neem daarvoor gewoon de auto.
Wat het openbaar vervoer betreft, daar zou ik niet op rekenen om je op de plaatsen te brengen die je wil bezoeken, neem daarvoor gewoon de auto.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
En wat ik me ook afvraag: zijn er alternatieven voor Mammoth Lakes? Ik lees hier en daar dat dat niet zo de moeite is? Ik zie verderop Tom's place bv, en gisteren kwam ik ook op iets van een kunstenaar maar ben de naam kwijt.
Edit: ik zie dat dat laatste over Death Valley gaat: Villa Anita
Edit: ik zie dat dat laatste over Death Valley gaat: Villa Anita
Danku voor de reactie!
-
- Amerika-expert
Re: Reis Heidii: Korte rondreis met kids, tip voor LA?
Mammoth Lakes is in de zomer een relatief rustig stadje waar een aantal voorzieningen zijn maar vooral een redelijk aanbod aan hotels. Langs de oostzijde zijn er niet zoveel dorpen en steden te vinden, laat staan "interessante" plaatsen.
Ik logeerde al meermaals in Mammoth Lakes en komende reis ook weer.
Ik logeerde al meermaals in Mammoth Lakes en komende reis ook weer.
Bishop is wsch niet interessanter? Dit is de link van Toms Place, iets verder dan Mammoths lake: http://www.tomsplaceresort.com
En Death Valley, ik lees dat daar 3 hotels zijn maar vind er veel meer, dat is dan vermoedelijk in de omgeving?
En Death Valley, ik lees dat daar 3 hotels zijn maar vind er veel meer, dat is dan vermoedelijk in de omgeving?
-
- Amerika-expert
Ik vind Bishop niet interessanter. Bishop ligt ook op de toch wel drukke US395, waar Mammoth Lakes er naast ligt. Je hebt er dus enkel het "lokale" verkeer.
Toms Place ligt een beetje in the middle of nowhere. Je hebt dan geen winkeltjes, restaurants, ... in de directe buurt.
Voor Death Valley: https://www.nps.gov/deva/planyourvisit/lodging.htm
Dit is wat er IN death Valley is. Al de rest ligt er buiten (en dat kan soms vele kilometers verder zijn). Persoonlijk vind ik de Furnace Creek Ranch de beste keuze. De Furnace Creek Inn is mooier maar enkel in de winter/lente open.
Toms Place ligt een beetje in the middle of nowhere. Je hebt dan geen winkeltjes, restaurants, ... in de directe buurt.
Voor Death Valley: https://www.nps.gov/deva/planyourvisit/lodging.htm
Dit is wat er IN death Valley is. Al de rest ligt er buiten (en dat kan soms vele kilometers verder zijn). Persoonlijk vind ik de Furnace Creek Ranch de beste keuze. De Furnace Creek Inn is mooier maar enkel in de winter/lente open.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat vind jij interessant? Wij kiezen onze overnachtingsplaatsen uit op ligging en de aanwezigheid van een restaurant. Verder slapen we er alleen maar. Mammoth Lakes is daarvoor prima geschikt. Ik heb hier ook nooit iets anders gelezen. Een bezoek is een ander verhasl; je hoeft er niet voor om te rijden.
Wij hebben vorig jaar in de Tioga Pass Resort overnacht, dat vonden we erg leuk. Zit wel erg snel vol. Zie voor beide accommodaties ons 2015-verslag.
In Death Valley vind ik Furnace Creek de mooiste plaats om te overnachten hoewel Stovepipe Wells ook kan. Zie voor de eerste ons 2008-verslag en voor de tweede ons 2013-verslag.
Marianne
Wij hebben vorig jaar in de Tioga Pass Resort overnacht, dat vonden we erg leuk. Zit wel erg snel vol. Zie voor beide accommodaties ons 2015-verslag.
In Death Valley vind ik Furnace Creek de mooiste plaats om te overnachten hoewel Stovepipe Wells ook kan. Zie voor de eerste ons 2008-verslag en voor de tweede ons 2013-verslag.
Marianne
Ik zoek de hotels meestal uit naargelang de plaats, dus voor deze trip: in LA modern, zo mogelijk luxe, winkeltjes in de buurt, kustplaatsen liefst met wat maritieme sfeer, Yosemite: natuur, uitzicht, en in de buurt van Mammoth Lakes dacht ik iets heel basic te zoeken, cabin met een view.
.
Moeilijk om de sfeer te krijgen als je er nog niet geweest bent, daarom is het hier allemaal zo interssant om te lezen wat ieders ervaring is.

Moeilijk om de sfeer te krijgen als je er nog niet geweest bent, daarom is het hier allemaal zo interssant om te lezen wat ieders ervaring is.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan is Tom's Place niet zo gek. Wij hebben er vorig jaar ook naar gekeken, ik weet niet meer waarom we toen voor Mammoth Lakes gekozen hebben - uit gewoonte denk ik.
Wij hebben er vorig jaar een wandeling gelopen, zie hier: http://martinenmarianne2015.blogspot.nl ... -juni.html
Marianne

Wij hebben er vorig jaar een wandeling gelopen, zie hier: http://martinenmarianne2015.blogspot.nl ... -juni.html
Marianne
Geweldig die natuur! Daar krijgen ze me niet meer weg.... Lone Pine heb ik ook nog naar gekeken, dat zal ik morgen maar eens opnieuw doen. Leuk om lezen jullie verslag!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Santa Monica vind ik een ideale locatie voor LA.
Je kan de stad bezoeken, +/- 35 min rijden naar bv Hollywood Walk of Fame of Beverly Hills.
Ook 's avonds is het er fijn. Je kan naar Santa Monica Pier (waar een klein pretparkje op ligt) of je kan naar Third Street, een gezellige winkel-wandelstraat met terrasjes en straatartiesten.
Mijn vaste stek daar: Hotel Carmel (by the Sea). Alles op wandelafstand.
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen van 2010 en 2013, toen deed ik telkens een rondje California met mijn zoon (wel al een tiener toen)
Groetjes,
Ingrid
Je kan de stad bezoeken, +/- 35 min rijden naar bv Hollywood Walk of Fame of Beverly Hills.
Ook 's avonds is het er fijn. Je kan naar Santa Monica Pier (waar een klein pretparkje op ligt) of je kan naar Third Street, een gezellige winkel-wandelstraat met terrasjes en straatartiesten.
Mijn vaste stek daar: Hotel Carmel (by the Sea). Alles op wandelafstand.
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen van 2010 en 2013, toen deed ik telkens een rondje California met mijn zoon (wel al een tiener toen)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1188 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcopstal
-