Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dorien_: Camper rondreis 23 dagen LA retour
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Reis Dorien_: Camper rondreis 23 dagen LA retour
Oja nog een extra vraagje... Ik lees hier op het forum van alles over geblokkeerde creditcards
Wij hebben 1 creditcard en vier normale betaalpassen die geactiveerd zijn om in de VS mee te betalen. Is het verstandig om nog een extra creditcard aan te vragen?

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja, lijkt me verstandig. CC's worden toch over het algemeen meer gebruikt dan pin/betaalpassen.
Ik zou dag 19 ergens zoeken rond Cambria/Morro Bay en niet veel verder. Geen idee of je beter wel of niet kunt reserveren voor campgrounds.
Waar moet je de camper inleveren in LA? Dat bepaald denk ik wel min of meer de route die je zou kunnen doen. Aangezien je eindigt met je hotel bij LAX zou ik de dag eindigen met Santa Monica en of Venice. Ik zou denk ik eerst Hollywood aandoen, afhankelijk of je alleen de walk of fame wilt doen of een tour langs de huizen van de sterren zal je dat tussen een uur en 3u kosten. Vanaf de walk of fame kan je bij het dolby theater ook goed foto's maken van het hollywoodsign. Ga je geen rijtour maken, dan zou ik naar het Griffith observatory gaan. Ook daar even wat foto's maken. En dan dus naar Santa Monica en/of Venice. Je kan daar fietsen huren en naar het andere strand fietsen mocht je net na het middaguur daar al zijn. Venice is wat levendiger in de middag en 's avonds loopt er wat meer hashvolk rond, als je achter de Santa Monica pier de straat in loopt heb je een best groot winkelcentrum waar je evt ook kan eten
Ik zou dag 19 ergens zoeken rond Cambria/Morro Bay en niet veel verder. Geen idee of je beter wel of niet kunt reserveren voor campgrounds.
Waar moet je de camper inleveren in LA? Dat bepaald denk ik wel min of meer de route die je zou kunnen doen. Aangezien je eindigt met je hotel bij LAX zou ik de dag eindigen met Santa Monica en of Venice. Ik zou denk ik eerst Hollywood aandoen, afhankelijk of je alleen de walk of fame wilt doen of een tour langs de huizen van de sterren zal je dat tussen een uur en 3u kosten. Vanaf de walk of fame kan je bij het dolby theater ook goed foto's maken van het hollywoodsign. Ga je geen rijtour maken, dan zou ik naar het Griffith observatory gaan. Ook daar even wat foto's maken. En dan dus naar Santa Monica en/of Venice. Je kan daar fietsen huren en naar het andere strand fietsen mocht je net na het middaguur daar al zijn. Venice is wat levendiger in de middag en 's avonds loopt er wat meer hashvolk rond, als je achter de Santa Monica pier de straat in loopt heb je een best groot winkelcentrum waar je evt ook kan eten
In Morro Bay kan je een plaats reserveren op de Morro Bay State Park Campground. Ik ben eens even gaan kijken en er zijn nu nog 3 plaatsen van de 115 plaatsen voor campers beschikbaar, dus ik zou wel reserveren.
In Bryce vond ik de wandeling Navajo/Queens de moeite. Eens in de canyon afdalen is toch anders dan vanaf de rim alles bekijken.
Fietsen hoef je niet te reserveren in SF. Er zijn er genoeg.
Harde koffer of reistassen maakt niet veel uit, denk ik. Eenmaal uitgepakt kan je die dingen gemakkelijk kwijt in de koffer van de camper.
Wij hadden alle reserveringen uitgeprint. Toch wel gemakkelijk, vond ik.
In Bryce vond ik de wandeling Navajo/Queens de moeite. Eens in de canyon afdalen is toch anders dan vanaf de rim alles bekijken.
Fietsen hoef je niet te reserveren in SF. Er zijn er genoeg.
Harde koffer of reistassen maakt niet veel uit, denk ik. Eenmaal uitgepakt kan je die dingen gemakkelijk kwijt in de koffer van de camper.
Wij hadden alle reserveringen uitgeprint. Toch wel gemakkelijk, vond ik.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
-
- Amerika-ontdekker
Super bedankt voor jullie reacties! We hebben net de camping in morro bay geboekt, geeft toch wel veel rust om dat ter plekke niet meer te hoeven regelen 
De eerste twee camper nachten hebben we nog niks vast staan, omdat we nog niet weten van hoe laat we de camper kunnen ophalen. Niet ideaal, maar ik hoop dat ik dat onderweg nog telefonisch kan doen.
Zo leuk de laatste voorbereidingen
@pswally we hebben een camper van cruise america dus daar moeten we hem ook weer inleveren.

De eerste twee camper nachten hebben we nog niks vast staan, omdat we nog niet weten van hoe laat we de camper kunnen ophalen. Niet ideaal, maar ik hoop dat ik dat onderweg nog telefonisch kan doen.
Zo leuk de laatste voorbereidingen

@pswally we hebben een camper van cruise america dus daar moeten we hem ook weer inleveren.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik doelde meer op welk adres, als ik google maps invoer zit dat in Carson, dat is niet bepaald gunstig qua verkeer in LA
-
- Amerika-ontdekker
Ik had het adres gisteravond even niet bij de hand, maar het zit inderdaad in Carson
De creditcard van American Express wordt niet overal in Amerika geaccepteerd. Wel bij de Walmart. Mijn betaalpas Maestro van de ING bank wordt bij de WalMart niet Geaccepteerd. De Walmart is een van de grootste winkels in Amerika. Ook bij de ALDI in Amerika en Walgreens was betalen met de ING (Maestro) betaalpas niet mogelijk. Bij de Publix kon echter wel worden betaals met de ING betaalpas. Er kon ook via cashback contant geld worden opgenomen. Indien je bij een winkel inkopen doet die geen Amex creditcard accepteerd en de betaalpas niet bruikbaar is, dan heb je een probleem. In dat geval is het handig vooraf geld op te nemen bij een ATM automaat. De ING bank zegt dat het niet het probleem van de ING-bank is indien de betaalpas niet werkt. Waarschijnlijk werken creditkaarten van anderen als Amex wel maar dat kon ik niet proberen omdat ik alleen een Amex card heb. Volgend jaar maar een andere credit card. Indien een credit card niet werkt bij benzine tanken omdat er een Amerikaanse zip-code moet worden ingevoerd kan veelal de creditcard worden achtergelaten bij de pomphouder. Na het tanken wordt dan afgerekend. Ik zie hier niet een al te groot probleem in, omdat in een restaurant vaak ook de creditcard bij betalen wordt afgegeven.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helaas wordt je cc vaker geskimt bij een benzinepomp dan bij een restaurant.
Bij een pomp kan je (mocht de postcode niet werken) naar binnen lopen en een bedrag aangeven, dan swipen ze je cc even en neem je het weer mee en tank je buiten tot dat bedrag. Als je dat bedrag niet haalt kan je wegrijden en zal het getankte bedrag afgeschreven worden en niet het aangegeven bedrag, maar ik haal dan binnen toch altijd even het juiste bonnetje nog even.
Bij een pomp kan je (mocht de postcode niet werken) naar binnen lopen en een bedrag aangeven, dan swipen ze je cc even en neem je het weer mee en tank je buiten tot dat bedrag. Als je dat bedrag niet haalt kan je wegrijden en zal het getankte bedrag afgeschreven worden en niet het aangegeven bedrag, maar ik haal dan binnen toch altijd even het juiste bonnetje nog even.
-
- Amerika-ontdekker
Even een vraagje, ik heb net alle reserveringen geprint, maar nu zie ik tot mijn schrik dat er op de bevestiging voor Upper Pines campground bij Equipment staat caravan/Camper Van in plaats van RV/Motorhome.... Moet ik me hier zorgen over maken en moet ik hiervoor nog wijzigingen doorgeven of zal het geen probleem zijn bij het inchecken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt de opgegeven lengte van de camper wel? Ik vermoed dat dat belangrijker is dan het soort voertuig.
Je zou even kunnen bellen of mailen voor de zekerheid.
Marianne
Je zou even kunnen bellen of mailen voor de zekerheid.
Marianne
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Als de plek lang genoeg is maakt het niet uit wat je daar hebt ingevuld. Er wordt niet gekeken naar het soort voertuig wat je er neer zet.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het even nagekeken we hebben site 054 geboekt, maximale lengte voor deze plek is 25ft, de RV die we mee hebben is een c19 die ongeveer 20ft is. Zal dus geen probleem moeten geven gelukkig 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht