Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fam de Mol en kids: Los Angeles naar San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Fam de Mol en kids: Los Angeles naar San Francisco.

Bericht door PSVwally »

Zijn de afstanden naar de verschillende bezienswaardigheden ook te voet te doen ?
-Hollywood walk of fame(dolby theater) - santa monica pier is 22km
-De walk of fame naar downtown is 15km
-Walk of Fame - griffith observatory is 8km
-santa monica - venice is 4/5km

Dus veel in LA zou ik niet wandelend willen doen...van parkeerplaats naar een bezienswaardigheid is prima te doen. LA heeft itt NY en SF ook nog een een niet zo goed OV systeem waardoor iedereen boven de 16 minimaal 1 auto heeft en gebruikt.
Fam de Mol en kids
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Fam de Mol en kids »

Wij hebben nu het grootste gedeelte van onze reis in kaart.
We twijfelen alleen nog hoe we van Las Vegas naar Yosemite gaan. (welke route)
Wij vertrekken op dinsdagmorgen vanuit Las Vegas en kunnen op vrijdag terecht op de camping in Yosemite.
Dus hebben nog 3 nachten om van LV naar Yosemite te komen.
Wat is jullie advies hierin ?

Alvast bedankt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou zoiets kunnen doen:

Dag 14 Las Vegas - KOA at Sam's Town
Dag 15 LV - Lone Pine
Dag 16 Lone Pine -Mammoth Lakes
Dag 17 Mammoth Lakes
Dag 18 Manmoth Lakes - Yosemite

In de omgeving van Mammoth Lakes zijn leuke campings (Convict Lake, of June Lake) en voldoende bezienswaardigheden om een dag te vullen (Bodie, Mono Lake, Little Lakes Valley, ..). Je kunt ook naar Yosemite. Zie ons 2015-verslag vanaf 25 juni daarvoor.

Ik weet niet of er nog iets geschoven a worden, anders zou een stop in Valley of Fire ook wel mooi zijn - maar misschien wel heet. En daarna 2 nachten LV.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik zou Valley of Fire er zéker tussen schuiven. Zo'n mooi park. Wij vonden het een van de hoogtepunten van onze reis.

Marianne, als je via Lone Pines rijdt, moet je dan niet door Death Valley (met een camper niet toegelaten in de zomer)? Of zie ik dat nu verkeerd?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik wilde ook net aangeven dat jullie niet door Death Valley mogen met de camper in de zomer.
Je kan wel gewoon onderlangs naar Lone Pine rijden en daar 's avonds naar Alabama Hills gaan.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je kunt ook met een noordelijke route via Nv-266/Ca168 om Death Valley heen rijden. Je rijdt dan een stukje dubbel, maar qua afstand en rijtijd zal het niet veel verschillen met de zuidelijke route via Barstow.
Een overnachting in Bishop zou een kortere rijtijd opleveren maar je mist dan de Alabama Hills. Omdat je voor dit stuk ruim voldoende tijd hebt, zou ik dat jammer vinden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Anneleen schreef: Marianne, als je via Lone Pines rijdt, moet je dan niet door Death Valley (met een camper niet toegelaten in de zomer)? Of zie ik dat nu verkeerd?
Dat hoeft natuurlijk niet; ik had de route via Bartstow in gedachten, is ene uurtje langer. TS had zelf ook al Barstow genoemd. Ik zou alleen daar niet al stoppen, maar doorrijden naar Lone Pine. Mooier kamperen denk ik, en prachtig om iets van de Alabama Hills te zien tegen de avond of in de vroege ochtend - voor zover te doen met een camper natuurlijk.
Bovenlangs van Las Vegas naar de omgeving van Lee Vining kan ook, maar aangezien er voldoende tijd is voor iets extra's zou ik de 395 meenemen. En ja, de route onderlangs is wel even doorbijten, maar dat geldt ook voor de route bovenlangs.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer