Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pontiac: Denver - San Diego 2016

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pontiac
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Pontiac: Denver - San Diego 2016

Bericht door Pontiac »

Dag beste mensen,

Wij hebben dit jaar een grote reis in de planning staan vanuit Denver Colorado, naar uiteindelijk SanDiego. Ondanks het feit dat we 31 dagen gaan, hebben we een vrij ambitieuze planning.Daarom wilde ik deze hier nog eens posten om te horen of we iets heel leuks/moois vergeten zijn, of dat we juist ergens teveel tijd besteden. De reis is in essentie een combinatie van natuur en bekende steden, we zijn met z'n tweeën en hebben via Sunny Cars een mooie auto geregeld. Klein extra vraagje over de autohuur: De auto wordt gehuurd bij Alamo, hebben jullie ervaring mee met hoeveel geld zij op je creditcard 'blokkeren' voor de borg?

Heb dankzij het lezen op het forum al het een en ander bijgeschaafd aan de planning :)

Bij voorbaat dank voor tips/suggesties!
  • Dag 1 Denver
    Dag 2 Denver
    Dag 3 Denver -> Boulder
    Dag 4 Boulder > Ergens tussen Boulder en Yellowstone in...We willen hier eventueel door het rocky mountains NP rijden
    Dag 5 -> Yellowstone
    Dag 6 Yellowstone
    Dag 7 Yellowstone
    Dag 8 Yellowstone
    Dag 9 Yellowstone -> Salt Lake
    Dag 10 Salt Lake -> Bryce
    Dag 11 Bryce Canyon -> Grand Canyon (Toevoeging: North Rim)
    Dag 12 Reserve
    Dag 13 Grand Canyon -> Vegas
    Dag 14 Vegas
    Dag 15 Vegas -> Death Valley
    Dag 16 Death Valley -> Mammoth Lakes
    Dag 17 Mammoth -> Yosemite
    Dag 18 Yosemite
    Dag 19 Yosemite -> San Fransisco
    Dag 20 San Fransisco
    Dag 21 San Fransisco
    Dag 22 San Fransisco
    Dag 23 San Fran -> Morro Bay (Cambria)
    Dag 24 Morro Bay -> LA
    Dag 25 LA
    Dag 26 LA
    Dag 27 LA (Wat lang in LA vanwege studiotours van WarnerBros & Paramount)
    Dag 28 LA -> San Diego
    Dag 29 San Diego
    Dag 30 San Diego
    Dag 31 Vliegdag
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Pontiac: Denver - San Diego 2016

Bericht door Mrvanilla »

Mooie plannen. Hebben jullie de tickets al geboekt? Ik denk het wel. Wanneer gaan jullie? Want accommodatie in en nabij de NP's zijn schaars, zeker bij Yellowstone en Grand Canyon, dus hopelijk kun je daar nog iets vinden.

Vorige maand hield de autoverhuurder 50 dollar borg in bij ons, maar ik lees ook verhalen over $300. Meestal is de CC an sich borg genoeg.

Mbt je route: op zich kan het wel hoor, al zou ik Boulder overslaan. Ik zou op dag 2 meteen van Denver de snelste weg naar bijvoorbeeld Cody pakken. Dat is net buiten het park. Wel een flinke rijdag. Waarom heb je eigenlijk voor Denver gekozen als startpunt?

De overnachting die je hiermee 'wint' zou ik gebruiken in Grand Teton, een park ten zuiden van Yellowstone dat ook erg mooi is. Ik zou daarnaast je reserve dag gebruiken voor een stop in Page. Zaken als Antelope Canyon zijn toch wel erg de moeite waard tijdens een reis door het zuidwesten.

Je zou ook nog kunnen overwegen om een nacht SF te schrappen, zodat je meer tijd hebt voor de kustroute.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo welkom o het forum!
Ik ben het helemaal eens met de opmerkingen hierboven. Daarnaast zou het mooi zijn om nog een overnachting in te lassen tussen Death Valley en Yosemite. Dat is sowieso al een lange dag, maar met alle bezienswaardigheden (Alabama Hills, Mono Lake, Bodie, stops langs de Tioga Road) op dat stuk is een extra stop wel een aanrader.
Sla je Zion bewust over?
Je zou een dag minder LA kunnen doen; die studiotours kosten je samen geen hele dag, en je hebt op de dag dat je naar SD rijdt ook nog tijd voor LA.

Marianne
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik lees overigens wel een stop tussen DV en Yosemite...(Mammoth Lakes) :geek2: Of bedoel jij nóg een dag extra?
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb niets gezegd ... :oops:

Marianne
Pontiac
Amerika-ontdekker

Bericht door Pontiac »

@Mrvanilla, ja de tickets zijn gelukkig binnen (mid sep-okt), evenals de accommodatie bij Yellowstone. Wel helaas net buiten het park omdat alles binnen het park onder de 300 dollar per nacht inderdaad al uitverkocht was :cry:
De start in Denver en Boulder komen vanwege dat mijn vriendin heel graag de Celestial Thee Fabriek in Boulder wilt bezoeken. Uit de reisboeken begreep ik wel dat Boulder ook wel de moeite waard was, maar dat valt dus tegen? Misschien dat ik dan wel de Denver dag kan opofferen voor een GrandTeton dag.

@Martin / Marianne: Bodie en de Tioga road stonden inderdaad wel op de planning :) Zijn de alabama hills niet te ver van de route? We slaan Zion niet bewust over, maar heb wel het idee dat die parken, met ook monument valley en wat verder Mesa Verde bijna een vakantie an sich zouden zijn. De tip voor een extra dag kustroute ipv een LA dag neem ik wel mee

Thanks voor de snelle en nuttige antwoorden beide trouwens!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Als je accommodatie in Yellowstone vast ligt, dan kan er in het begin niet veel geschoven worden.
Misschien op dag 3 na Boulder nog doorrijden naar Cheyenne. Op dag 4 zou je dan van Cheyenne naar Jackson kunnen rijden. Dan op dag 5 door Grand Teton NP naar Yellowstone.
Of rijd op dag 2 in de namiddag al naar Boulder, dan volgende dag via RMNP (regio Bear Lake) naar Cheyenne.

Dag 12 zou ik voor Zion gebruiken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Alabama Hills kom je in principe wel langs hoor, dat ligt echt haast in Lone Pine. Heel erg mooie omgeving. Maar je kunt dat ook ter plaatse bekijken. Houd er rekening mee dat het weer rond die tijd, zeker in Yellowstone, op z'm minst grillig kan zijn. Je kan prachtig weer hebben, maar ook sneeuw en vriestemperaturen. Warme kleren inpakken is dus wel raadzaam.

Ligt de accommodatie voor Yellowstone vast vast? Zonder annuleringsvoorwaarden? Wel jammer. Boulder is naar mijn idee niet echt heel veel te beleven. Tenzij jij daar hele specifieke plannen hebt.
Groetjes,
Daniel
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Ik heb bij Alamo in Las Vegas nog nooit meegemaakt dat z eeen reservering op de CC hebben gezet.
de kaart op zich was borg genoeg.
Je tekent vast ergens voor dat ze dat mogen gebruiken in geval van schade.

Ik ben er zelf niet geweest maar ik hoor wel goede verhalen over Moab.
Dat sla je nu over, maar past er nog wel bij volgens mij tussen SLC en Bryce.

Van Sf naar LA over route 1 met 1 overnachting kan, maar als je onderweg nog veel wil zien en stoppen vind ik dat wat krap.
Wij verblijven zelf graag een dag in Monterey. Leuk en gezellig gebied, samen met Carmel.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Naar mijn idee past Moab dus juist totaal niet. :mrgreen: Tenzij TS ergens drie of vier dagen schrapt. Moab an sich is geen bestemming, het gaat daar natuurlijk om parken als Arches NP, Canyonlands NP en Dead Horse Point SP. Daar heb je zeker wel twee volle dagen voor nodig. Ik zie niet hoe je die nu kunt inpassen als TS, naar mijn idee, al krap in de tijd zit.
Groetjes,
Daniel
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Er valt in de steden nog wel wat te winnen zou ik zeggen, tenzij je echt al die dagen al vol hebt gepland.
Al vind ik zelf 1 volle dag Las Vegas wel weer kort.

De dagen in SF en LA zou ik inkorten.
Ik vond SF geweldig, maar met twee volle dagen kom je een heel eind denk ik.
LA vond ik zelf niets, maar als je studio tours wil doen dan zit je wel aan die dagen vast. Veel langer zou ik er persoonlijk niet blijven.
Maar ik weet dat andere mensen daar anders over denken :lol:

Moab zou kunnen passen vanwege de reserve dag die nu in de GC staat. Die zou ik daar sowieso niet gebruiken, twee halve dagen GC lijkt mij meer dan genoeg. Maar zoals ik al zeg, het is van horen zeggen, ik ben er zelf niet geweest. Het is wel een park wat je in minder dan een dag zou kunnen doen toch?
De andere suggesties heb je gewoon veel meer tijd voor nodig.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

TS heeft Moab zelf niet in zijn route opgenomen. Volgens mij hebben ze toch één en ander afgewogen "De reis is in essentie een combinatie van natuur en bekende steden".

Zij kiezen bewust voor meer stad, dus waarom dan voorstellen om nog een ander gebied toe te voegen en dagen stad te laten vallen?

Zoals de route nu is, kan het best, mits hier en daar een beetje fine tunen.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Thierry73 schreef:Moab zou kunnen passen vanwege de reserve dag die nu in de GC staat. .. Maar zoals ik al zeg, het is van horen zeggen, ik ben er zelf niet geweest. Het is wel een park wat je in minder dan een dag zou kunnen doen toch?
Moab is geen park; zoals hierboven aangegeven heb je er twee nationale parken, en een State Park, en daarnaast nog een schitterende omgeving waar je veel kunt wandelen of andere activiteiten kunt doen (mountainbiken, raften, jeeptours). Niet iets voor 1 dag.
Thierry73 schreef:LA vond ik zelf niets, maar als je studio tours wil doen dan zit je wel aan die dagen vast. Veel langer zou ik er persoonlijk niet blijven.Maar ik weet dat andere mensen daar anders over denken
Hier ook weer een nuancering: genoemde tours duren een paar uur, dus daar heb je die drie dagen LA niet voor nodig.

Ik zou proberen eerder naar Yellowstone te gaan zodat je ook tijd hebt voor Grand Teton. Ik neem aan dat je accommodatie wel geannuleerd kan wordne; ik zou ook nog eens kijken of er iets in het park vrijkomt, meestal is dat wel het geval. Regelmatig checken of eens bellen helpt. De accommodatie bij Lake Lodge en bij Old Faithful is het goedkoopste. Kijk eens in ons 2015-verslag voor de mogelijkheden in het park, en voor Grand Teton. Zit je nu in West Yellowstone? Vanuit Denver zijn er verschillende routes mogelijk; je zou ook via Jackson kunnen rijden en eerst naar Grand Teton gaan.

Alabama Hills hoeft niet veel tijd te kosten, wij deden het vorig jaar op weg van Lone Pine naar Las vegas, zie hier ons verslag.

Marianne
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

ingrid14 schreef:TS heeft Moab zelf niet in zijn route opgenomen. Volgens mij hebben ze toch één en ander afgewogen "De reis is in essentie een combinatie van natuur en bekende steden".

Zij kiezen bewust voor meer stad, dus waarom dan voorstellen om nog een ander gebied toe te voegen en dagen stad te laten vallen?
Als je tips vraagt dan is dat toch niet zo heel raar om dat voor te stellen?
Volgens mij zelfs het halve bestaansrecht van het forum.

Ik had mijn eerste zuidwest reis ook alleen de Grand Canyon ingepland. Na tips vanuit het forum heb ik de reis omgegooid en zo ook Bryce mee genomen. Daar heb ik nooit spijt van gehad. In tegendeel. Dat betekende wel dat ik die trip SF moest laten vallen en dat hebben we dan vorig jaar gedaan.
Als je een vast gestelde tijd hebt kan je nooit alles zien, maar soms loont het echt om te kijken wat anderen hebben meegemaakt
En nogmaals, het zijn maar tips. Al willen ze 21 dagen in LA verblijven dan is dat hun goed recht :lol: :lol:

De hele Route van SF naar LA over de route 1 vind ik in twee dagen erg gehaast, maar het kan wel.
Alleen als je ergens meer tijd wil hebben dan zal je uit andere dingen moeten snijden en dan zou een dag minder LA en een dag minder SF best kunnen om de steden toch nog goed te zien.

Moab heb ik verkeerd begrepen van de verhalen geloof ik
Ik dacht dat het een soort Zion park was, niet een gebied met veel meer parken en bezienswaardigheden.
Pontiac
Amerika-ontdekker

Bericht door Pontiac »

Thanks voor de tips, ze zijn zeker allemaal welkom :thumbup: , zal ze ook alleen nooit allemaal kunnen opvolgen haha, althans niet in 1 reis.

Boulder hebben we dus een specifieke reden voor (Theefabriek), maar wellicht kan dat naar dag 2, zodat we op dag 3 al richting Yellowstone kunnen beginen. Of wellicht Grand Teton nog even aandoen. We verblijven 1 nacht @ de oostkant (Pahaska teepee resort) en 2 nachten in West Yellowstone, dus zo te horen komt dat wel mooi uit.
Ga wel 1 LA nacht dan ruilen voor een extra nacht aan de kust, naast Cambria, nog suggesties voor welk van de vele plekken daar goed voor is?

Moab lijkt me ook erg mooi, maar een beetje teveel van het goeie om daar nu nog in te plannen (mede omdat de nachten bij Yellowstone/GC/Yosemite vast liggen ivm drukte). Denk dat die reserve dag bij Bryce en eventueel Zion goed besteed zou kunnen worden
Pontiac
Amerika-ontdekker

Bericht door Pontiac »

Oh en weet iemand toevallig of je vanaf de North Rim een helikoptervlucht kan maken over the Grand Canyon? Of kan dat alleen vanaf the south rim/vegas?
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Thierry73 schreef:Als je tips vraagt dan is dat toch niet zo heel raar om dat voor te stellen?
Volgens mij zelfs het halve bestaansrecht van het forum.
Akkoord, maar je kan ook tips geven over de bestaande route en eventueel aanvullend een voorstel doen.
Maar om in dagen stad te snoeien en een bijkomend gebied bij te voegen, dat gaat wat ver.

Maar goed, terug naar de route.
Pahaska Teepee Resort ligt eigenlijk niet zo handig. Kan je deze nog annuleren?
Als dat niet gaat, zal er weinig tijd overblijven om Grand Teton te bezoeken. Dat ligt onder Yellowstone en van daar naar Pahaska Teepee is toch een eind en je moet over een bergkam (wat niet zo snel gaat)

Dag 1 Denver
Dag 2 Denver - Boulder
Dag 3 Boulder - RMNP - Fort Collins
Dag 4 Fort Collins - Jackson
Dag 5 Jackson - scenic drive door Grand Teton - Yellowstone (Pahaska Teepee)

Als je nog iets zou kunnen vinden in Lake of bij Old Faithful, dan heb je meer tijd voor Grand Teton.

Groetjes,

Ingrid
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Nee vanaf de North Rim is dat niet mogelijk naar mijn weten. Je kunt wel vanuit de South Rim tochten naar de noordzijde maken maar niet meer dan dat. De North Rim heeft sowieso veel minder faciliteiten dan de South Rim, houd daar rekening mee. Maar het is wel lekker rustig!
Groetjes,
Daniel
Pontiac
Amerika-ontdekker

Bericht door Pontiac »

Thanks Ingrid, Pahaska heeft gratis annulering, dus dat kunnen we aanpassen. Maar als je door RMNP rijdt, is het dan niet net zo makkelijk om er dan aan de NoordWest kant uit te rijden, en bijv bij Rawlins te overnachten ipv Fort Collins?

@MrVanilla, helaas, dan bewaren we die voor een volgende keer :) Offtopic: Leuke website heb je trouwens!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Bedoel je Boulder - Estes Park - Grand Lake - Rawlins?
Dat kan wel maar dan heb je eigenlijk nauwelijks tijd om te wandelen in het park. Het is wel een schitterende tot Grand Lake. Je rijdt dan via de Trail Ridge Road helemaal over de bergen. Ik zou daar dan toch zeker enkele stops doen. (pure rijtijd is 5.5 u)
Van Boulder via Bear Lake naar Ft Collins is 3 u rijden, dan zou je dus een mooie wandeling kunnen doen in de buurt van Bear Lake maar voor de TRR is er geen tijd.
Met maar 1 stop kan je niet EN regio Bear Lake doen EN de TRR. Ik denk dat je zal moeten kiezen. :crazy:

Groetjes,

Ingrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer