Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jeske: Death Valley of alternatief?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jeske
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Jeske: Death Valley of alternatief?

Bericht door Jeske »

Hallo,

In augustus gaan wij voor 17 dagen naar het Zuidwesten. We beginnen en eindigen in LA. We reizen met 2 tieners van 13 en 14 jaar.
Van LA gaan we richting Palm Springs, dan via Laughin naar Las Vegas , Page, Zion, Monument Valley, terug Las Vegas, Death Valley, Mammoth Lakes, Yosemite,Lake Tahoe, SF, Highway 1 en terug LA.

Is er iets wat we beter zouden weglaten? We twijfelen of we Death Valley wel zouden doen aangezien het augustus is...
Ook nog tips voor hotels zijn welkom. we hebben onze hotels geboekt tem Las Vegas vanaf Death Valley moeten we nog hotels vinden.
SF is bvb heel duur vind ik. En waar kunnen we best een hotel boeken in LA? de hotels aan de luchthaven zijn een pak goedkoper voor meer luxe. maar is dit een goed uitvalsbasis om de hoogtepunten van LA te verkennen? We zouden ook af en toe eens 2 kamers met verbindingsdeur of suite met aparte kamer willen hebben, om niet steeds op een klein kamertje met 4 te zitten.

Wat denken jullie?
Alvast bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Death Valley of alternatief

Bericht door Martin & Marianne »

Voor 17 dagen lijkt me dit erg veel. Heb je de route al eens in een van/naar schema per dag uitgeschreven?
wel Monument Valley en geen Grand Canyon?
Als je van Las Vegas naar Yosemite rijdt is de route via Death valley de mooiste . Ik zie geen reden om een andere route te doen.
Schrijf eens je route uit. Met maar 17 dagen zou ik sowieso Monument Valley en Lake Tahoe vergeten.

Marianne
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Jeske: Death Valley of alternatief?

Bericht door Thierry73 »

Ik denk dat het inderdaad goed is om het eens per dag uit te schrijven.
Het lijkt me in deze opzet in 17 dagen geen echt haalbare kaart.

Death Valley zou ik gewoon doen
Het is prachtig om te zien en het is niet zo mega veel warmer dan Vegas rond die tijd
Daar is het dan ook gewoon al bloedheet :D
Jeske
Amerika-ontdekker

Bericht door Jeske »

Bedankt voor de reacties!

We hebben alles uitgeschreven, maar heb de gegevens hier niet bij mij :).
Wat we wel misschien dachten weg te laten was Monument Valley. Lijkt ons wel heel mooi, maar ligt wel afgelegen...wat denken jullie?
Het is onze eerste keer rondreis (buiten 14 dagen Florida dan, maar dit was toch anders) Dus alle tips zijn welkom
Mijn man heeft de reis uitgestippeld en ziet het helemaal zitten, hij rijd dan ook enorm graag met de auto.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Misschien een ander gek idee, scheelt je wel iets in tijd, is misschien dat je de route niet van Los Angeles naar Los Angeles doet, maar juist naar San Francisco.
Dit kan natuurlijk alleen als de tickets nog niet geboekt zijn.
Dan kan je na Yosemite, richting de kustroute naar San Francisco gaan

Yosemite - Monterey
Monterey - San Francisco

Ik zou zelf, met 17 dagen, Monument Valley en Page laten vallen en deze dan vervangen voor Grand Canyon.
Ziggy70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ziggy70 »

Hallo Jeske,

Zoiets misschien:

Los Angeles >
Monterey (Higway 1) >
San Francisco >
Yosemite NP >
Mammoth Lakes >
Death Valley > Las Vegas >
Valley of Fire > Zion >
Bryce >
Page (Horsehoe Bend / Antelope / Lake Powell) >
(eventueel) Monument Valley >
Grand Canyon >
Route 66 (Seligman / Hackberry) > Hoover Dam > Las Vegas >
Joshua Tree NP >
Los Angeles

17 dagen is wel erg weinig voor een dergelijke trip, je zit erg veel in de auto (wellicht erg saai voor de kids) en je hebt zonder extra overnachting terplekke maar een halve dag (+ rijtijd) , terwijl veel van de bovenstaande plaatsen echt wel de moeite waard zijn om minimaal één volle dag te vertoeven. We hadden een paar jaar geleden ook een dergelijke trip voor ogen met onze zoon van (toen) 11 jaar, maar hebben er voor gekozen om toen alleen het deel ten oosten van Las Vegas te doen. Was een heel verstandige keuze en wel zo relaxt. Je ziet zoveel meer van de plaatsen die je bezoekt! Het westelijk deel van jullie trip gaan we hopelijk volgend jaar doen, want nu we één keer in de USA zijn geweest, zijn we meteen helemaal verkocht :-).

Van Page naar Monument Valley is een kleine 200 Km die je ook weer terug moet richting de Grand Canyon. Is op één dag op zich makkelijk te doen als je niet te lang in Monument Valley e.o. blijft. Maar als je rechtstreeks van Page naar de Grand Canyon zou rijden scheelt dat toch weer een paar uur in de auto en heb je een halve dag in de Grand Canyon gewonnen. Als ik zou mogen kiezen zou het op zeker de Grand Canyon worden en dan (helaas) Monument Valley maar schrappen.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Als je de 1ste nacht in LV en de dagen daarna nog kan veranderen, dan zou ik dat zeker overwegen.

Dan zou je dit kunnen doen: LA - Palm Springs (of beter iets verder, vb Twentynine Palms) - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Zion - Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes - Yosemite (probeer in de vallei te overnachten, vb een tent bij Half Dome Village) - SF - Highway 1 (overnachten in Cambria of Morro Bay) - LA

Persoonlijk zou ik van LA via Palm Springs en Joshua Tree naar Kingman rijden.

Het zal wel een erg drukke route zijn.
Misschien Monument Valley schrappen of SF uit de route laten en van Yosemite naar Monterey rijden en dan Highway 1.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Jeske
Amerika-ontdekker

Bericht door Jeske »

Bedankt allemaal voor de tips!
We gaan er dit weekend zeker mee aan de slag.
Vluchten zijn wel geboekt en we zouden alleszins eerst richting Las Vegas rijden. Dus LA - Las Vegas - SF - en terug LA. Dus Ziggy jou trip zouden we ongeveer omgekeerd gaan maken...
Onze kids hebben geen problemen om lang in de auto te zitten. We proberen voor iedereen de reis zo aangenaam mogelijk te maken zodat er voor ieder wat wils is... zo ligt het hoogtepunt voor de dochter zeker op LA en shoppen. Voor de zoon meer de natuur van de Grand Canyon en ook het wild life :) Maar ook geen hele dagen wandeltochten want zo sportief zijn ze niet. En bij mama en papa gaat het dan meer om de mooie natuur, San Francisco, en toch af en toe eens iets van de specialiteiten van de streek kunnen proeven. Las Vegas zouden we wel gebruiken om te overnachten, maar zoals we het nu zien gaan we daar geen hele dagen rondlopen... En zouden we meer de Skywalk , Hoover Dam enzo bezoeken
We zouden ook 1 pretpark willen doen, geen Disneyland want Disneyland Parijs is al een beetje onze 2de thuis. Maar eerder Universal of Warner.
We beseffen dat het kort is maar aangezien we niet langer konden vrijnemen is dit onze beste optie. Het gaat druk zijn maar zoals ik hier en daar lees toch niet onmogelijk.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Skywalk ? Dat is de tourist trap bij uitstek in deze regio. Heel duur, onvriendelijk en je mag er niet eens zelf een foto nemen. Daarenboven zit je niet eens in het Grand Canyon National park, maar aan de Grand Canyon West, wat toch nog net weer iets anders is.

Als je een pretpark wil zou ik voor Universal kiezen of als alternatief Six Flags Magic Mountain.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet echt de route eens per dag uitschrijven. Pas dan is te zien wat wel en niet mogelijk is.
En ik zou niet te lang wachten met het vastleggen van accommodatie. Met zo weinig tijd is het prettig als je niet al te ver hoeft te rijden naar de parken.

Marianne
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

ik heb geen ervaring met shoppen in LA ,maar in las vegas zit een mega mooi winkelcentrum The fashion show. het is met een brug verbonden met hotel Treasure Island .
En verder ben ik het met bovenstaande reacties eens : grote trip voor het aantal dagen . Wij deden het op 19 dagen ,maar met aankomst SF en terug vanuit Phoenix. En dit was toch ook al .....
Maar ik kan je aanraden om als een speer je hotels te gaan reserveren.... als er nog maar plek is welteverstaan .
Succes en goede reis.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Onze kids hebben geen problemen om lang in de auto te zitten
Dat is een voordeel, maar je vliegt toch niet de halve wereld over, misschien wel €10000 uitgevend om alleen maar in de auto te zitten dunkt mij. Lange dagen, niets mis mee. Een aantal lange(re) ritten kan ook prima. Maar veel bezienswaardigheden kosten nou eenmaal tijd en dan heb ik het niet eens over wandelingen. En dan heb je nog de 'etappes' tussen de bezienswaardigheden in. Maak vooraf een goed plan met wat jullie must do's zijn zorg vooral dat het haalbaar wordt/is, maar dat je er wel een vakantiegevoel aan over houdt. Nu is dat laatste waarschijnlijk niet zo moeilijk, maar neem soms echt gewoon ergens de tijd voor en sla dan andere ook leuke dingen over zou ik zeggen.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hebben jullie 17 dagen ter plaatse, of ben je op dag 17 terug thuis?
Ik ga even uit van 17 dagen ter plaatse, en dag 18 terug thuis.

En ja, deze kan alleen maar als je de reeds geboekte hotels kan omzetten.

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA - Palm Springs - Joshua Tree - Kingman
Dag 3 Kingman - Grand Canyon (South Rim) (probeer nog iets te vinden in het park zelf, vb Bright Angel of Maswik Lodge)
Dag 4 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 5 Monument Valley - Page
Dag 6 Page - Zion
Dag 7 Zion - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Death Valley
Dag 9 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 10 Mammoth Lakes - Yosemite (best is een overnachting in de vallei zelf, vb tent bij Half Dome Village, ofwel net buiten het park in El Portal)
Dag 11 Yosemite
Dag 12 Yosemite - SF
Dag 13 SF
Dag 14 SF - Cambria of Morro Bay
Dag 15 Morro Bay - LA
Dag 16 LA
Dag 17 LA - terugvlucht
Dag 18 thuis

Je bent dus tot en met dag 10 elke dag aan het rijden, elke dag een nieuw hotel. Dat is erg vermoeiend.
Ik zou dus zeker al Monument Valley uit de route laten.
Dan kan je 2 nachten in Page (misschien wat rustiger aan het meer, of een boottocht) of Zion (leuke wandeling is The Narrows) of LV blijven, dat geeft iets meer rust in de route.

Je zou ook het stuk LV-Yosemite met maar 1 stop kunnen doen.
LV - Death Valley - Lone Pine
Lone Pine - Tioga Pass - Yosemite
Dan win je 1 nacht die je voor vb een extra stop op de kustroute in Monterey of in LA kan gebruiken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer