Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis twinsisters: reisschema rondreis west amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
twinsisters
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis twinsisters: reisschema rondreis west amerika

Bericht door twinsisters »

Hoi allemaal,

mijn tweelingzus en ik (26j oud), gaan al heel snel een rondreis maken door west amerika.
We weten het we zijn superlaat met boeken etc. maar we hebben al wel de vluchten geboekt :)
We hebben een reisschema gemaakt en we zijn benieuwd of dit haalbaar is. Vooral dag 8 is ambitious...
Kloppen de reistijden ongeveer en heb je zo genoeg tijd over om de bezienswaardigheden te bezoeken. Zijn er dingen die we langer of juist korter moeten bezoeken.
En vooral: is 1 hele dag in de grand canyon genoeg?
We zijn vooral natuurliefhebbers, maar we hoorden dat San Francisco mooi genoeg is om wat langer te blijven.
Ook horen we graag of je deze route met een wat grotere personen kunt rijden, of heb je een auto met meer power nodig; SUV bijvoorbeeld? We zijn van plan om onze auto pas de laatste dag in te leveren, omdat je hem nodig schijnt te hebben in L.A.

We kijken uit naar jullie tips!! Alvast bedankt

Rondreis West USA: zaterdag 30 juli t/m zaterdag 20 augustus = 22 dagen en 21 nachten

Dag Datum Reistijd* Route
Dag 1 zaterdag 30-7-2016 (14/16h) Aruba/Amsterdam – San Francisco (aankomst laat in de avond)

Dag 2 zondag 31-7-2016 (0h) San Francisco (met OV)

Dag 3 maandag 1-8-2016 (0h) San Francisco (met OV)

Dag 4 dinsdag 2-8-2016 (04.13h) San Francisco – Sequoia NP (huurauto ophalen)

Dag 5 woensdag 3-8-2016 (0h) Sequoia NP

Dag 6 donderdag 4-8-2016 (02.38h) Sequoia NP – Yosemite NP

Dag 7 vrijdag 5-8-2016 (0h) Yosemite NP

Dag 8 zaterdag 6-8-2016 (06.06h) Yosemite NP – Tioga Pass – death valley – Las Vegas

Dag 9 zondag 7-8-2016 (0h) Las Vegas

Dag 10 maandag 8-8-2016 (02.30h) Las Vegas – Zion NP

Dag 11 dinsdag 9-8-2016 (0h) Zion NP

Dag 12 woensdag 10-8-2016 (02.19h) Zion NP – Bryce canyon

Dag 13 donderdag 11-8-2016 (02.38h) Bryce canyon – Page (horseshoe,antelope canyon)

Dag 14 vrijdag 12-8-2016 (02.00h) Page – Monument Valley

Dag 15 zaterdag 13-8-2016 (02.30h) Monument Valley – Mesa Verde

Dag 16 zondag 14-8-2016 (04.00h) Mesa Verde – Grand canyon

Dag 17 maandag 15-8-2016 (0h) Grand canyon

Dag 18 dinsdag 16-8-2016 (03.00h) Grand canyon – Laughlin

Dag 19 woensdag 17-8-2016 (02.48h) Laughlin – Joshua tree NP

Dag 20 donderdag 18-8-2016 (02.30h) Joshua tree NP – Los Angeles

Dag 21 vrijdag 19-8-2016 (0h) Los Angeles

Dag 22 zaterdag 20-8-2016 (16h) Los Angeles – Aruba/Amsterdam (9h 's ochtends vertrek)

* reistijden zijn nog zonder stops!!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: reisschema rondreis west amerika

Bericht door PSVwally »

Mooie trip. Ik zou alleen Mesa Verde eruit halen en die dag tussen Yosemite en Las Vegas zetten. Velen doen daar zelfs 2 stops. Je zou ook Zion - Bryce - Capitol Reef - Monument Valley - Page - Grand Canyon kunnen doen.

Grand Canyon kan vanaf Monument Valley of Page makkelijk in 1 dag afhankelijk van je plannen.
Ook horen we graag of je deze route met een wat grotere personen kunt rijden, of heb je een auto met meer power nodig; SUV bijvoorbeeld? We zijn van plan om onze auto pas de laatste dag in te leveren, omdat je hem nodig schijnt te hebben in L.A.
Je hoeft niet persé een SUV te hebben. Zeker met maar 2 personen. Als je wat meer comfort wilt is een (midsize) SUV bijvoorbeeld wel aan te raden. Je zit wat hoger en het rijdt relaxter dan een 'gewone' personenauto. Maar alle auto's hebben cruisecontrol, dus op veel plekken kan je dat gewoon aanzetten. In LA is een auto, zeker met maar 1 dag, wel nodig ja. Het is itt San Francisco geen OV stad, je kan daarmee op veel plekken nauwelijks komen, of je moet veel overstappen. Ook zijn de afstanden veel groter dan in SF. Zo is Santa Monica pier - downtown LA al 25 kilometer, waar bv de fishermans wharf en golden gate bridge in SF 'maar' 6km uit elkaar liggen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: reisschema rondreis west amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Jullie zijn wel erg laat met boeken, het zal lastig zijn om nog iets in de parken of in de directe omgeving van de parken te vinden.
De route ziet er niet gek uit.
Het enige wat ik zeker aan zou passen is de route van Yosemite naar Las Vegas. dit is veel te ver om in 1 dag te oden. Kijk op google maps naar Yosemite Village voor de afstand en reistijd. Dan kom ik op veel meer dan de 6 uur die jij noemt. wij nemen altijd 2 stops onderweg - 1 in Lee Vining of Mammoth Lakes en 1 in Death Valley. Met 1 tussenstop kun je in Bishop of Lone Pine overnachten. Je zou eventueel Mesa Verde kunnen laten vallen. Of een nacht minder GC, of ene stop minder tussen de GC en LA.
Waarom vraag je je af of 1 dag GC voldoende is? Wat zijn jullie plannen daar?

Een gewone auto is prima voor deze route.

Marianne
twinsisters
Amerika-newbie

Re: Reis twinsisters: reisschema rondreis west amerika

Oké ik denk dat we wel een tussenstop doen onderweg naar LV met overnachting. Maar is mesa verde dan inderdaad het minst leuk en dus beter om weg te laten? In de grand canyon willen we met een vliegtuigje mee (55min), stuk(je) bright engel trial, de view points van de south rim bekijken van hermits rest tot desert view. En weet iemand of de havasu canyon leuk is?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij moet je voor Havasu Canyon een permit hebben.

Wij hebben vanaf Monument Valley alles bij de Grand Canyon gedaan wat jij opnoemt. De volgende ochtend zijn we met een vliegtuigje over de Grand Canyon gevlogen en daarna zijn we doorgereden naar de volgende bestemming, dus het kan allemaal met 1 nacht. Hou er wel rekening mee dat je minimaal een uur voor de vlucht aanwezig moet zijn en dat het met uitloop wel wat tijd kost voor je dit allemaal gedaan hebt.

Overigens hoeft Mesa Verde niet het minst leuk te zijn, maar het ligt in jullie route gewoon het meest in een uithoek :wink:
En dan is Yosemite Village (als je daar überhaupt nog een hotel kunt vinden) - Tioga pass - Death Valley - Las Vegas gewoon een hele lange rit. En je hebt dan geen tijd voor Bodie, Mono Lake en de Alabama Hills of Mt Whitney portal bij Lone Pine. Dus een overnachting bij Bishop of Lone Pine geeft je echt veel meer tijd om al het moois te zien.
twinsisters
Amerika-newbie

Oke we zijn al een heel eind met hotels boeken, maar rond de grand canyon is het toch moeilijk.
In grand canyon village is niks meer, Valle is erg duur. Daarna kom je in Williams of Flagstaff terecht.
Is dit heel ver/lang rijden naar de grand canyon (of is die trein sneller) en moeten we dan maar voor duur gaan, of is het goed te doen als je wat verder weg zit?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Flagstaff is op 1.5u en Williams op 1u rijden vanaf Grand Canyon Village. Mocht je niets in Grand Canyon Village of Tusayan vinden boek dan iets in Williams wat annuleerbaar is en kijk vaak of er toch nog iets vrij komt bij bv de maswik of bright angel lodge
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je zowel bij www.grandcanyonlodges.com als bij www.visitgrandcanyon.com gekeken?

Marianne
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

De route ziet er heel goed uit, hoor. Ik ben het roerend eens met bovenstaande commentaren, ik zou dezelfde aanpassingen aanraden.
De Grand Canyon vind ik wel lang, dus daar kun je eventueel een dagje af doen. Havasu Canyon lijkt me geweldig, maar daar heb je een permit en kampeervergunning/slaapplaats voor nodig, en het is wel een meerdaagse hike. Dus je moet beneden overnachten, om het een beetje doenbaar te houden. Dat lijkt me niet echt te passen in je planning, en ik denk niet dat je nog een permit zou kunnen vastkrijgen. Maar een stukje naar beneden wandelen, is zeker mogelijk (en aan te raden!).

Je kunt zeker in Williams slapen. Dat is ook een leuk Route 66-stadje op zich. Het is een beetje verder van de rand zelf, maar nog heel erg te doen. Wij hebben het ook al gedaan van daaruit. Wat je wel moet doen, is bijvoorbeeld de Bright Angel Lodge in het oog houden. Daar komen nogal eens kamers weer vrij. Eerlijk gezegd vind ik Tusayan geen voordeel tegenover Williams, het is allebei uit het park, en Tusayan is ook vaak (veel) duurder. Maar dat is persoonlijk, natuurlijk.

De overnachting in Laughlin zou ik misschien ook wel elders plaatsen. Is daar een speciale reden voor? Op zich is de route Williams - 29 Palms bijvoorbeeld op 1 dag wel te doen. Dan heb je een hele dag Route 66, via Seligman, Hackberry, en zeker ook Oatman, en Cadiz. En dan zit je meteen al pal aan Joshua Tree voor de volgende dag. Er is niet veel tijd voor wat anders die dag, maar zeker in de zomer moet het nog wel te doen zijn. Wij hebben het in oktober gereden, en de zon ging net onder aan Cadiz. Als je 29 Palms niet ziet zitten, zou ik het in Needles houden. Laughlin betekent namelijk dat je wrs Oatman niet gaat meenemen, en vooral de weg daar naartoe is wel heel tof.

En Mesa Verde, als je er voorbij zou komen, zou ik het zeker doen. Maar voor mij zou het die extra kilometers niet waard zijn. Het is niet zozeer een natuurpark, het is een oude "nederzetting" van de indianen, met woningen in de rotsen. Veel langer dan een halve dag ben je er sowieso niet bezig.

Edit: Oh, ja. Je moet alles nog boeken? Dan zou ik eerst en vooral kijken voor Yosemite (en de Grand Canyon, zoals gezegd). Daar zijn "tentjes" te huur in het park. Dat zijn een soort bungalows met een zeil over, met verwarming en een deur. Dus niet echt tenten, maar wel heel erg de moeite. Je slaapt namelijk voor niet te veel geld in het park.
twinsisters
Amerika-newbie

Bedankt voor de tips!
We kunnen wel een stukje omrijden via Oatman, dan missen we alleen cadiz.
We hebben al een heel leuk hotel in Laghlin geboekt om lekker te relaxen en we hadden geen zin in een lange autodag.

Nog een vraagje de vliegtuigtour boven de grand canyon hebben we geboekt(met windowseats) bij papillon, maar zijn er nog meer dingen die je van tevoren moet reserveren?
Het lijkt ons vooral belangrijk om de annual pass te bemachtigen voor de natuurparken, maar dat kunnen we bij aankomst in sequoia pas regelen toch?
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

De parkenpas kun je inderdaad in Sequoia aanschaffen :thumbup: Verder kun je antelope canyon gaan reserveren. Ik denk dat je verder geen reserveringen hoeft te maken, of je moet nog speciale plannen hebben?
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht