Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Berna012: sept2017 rondreis 1e x Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Berna012
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Berna012: sept2017 rondreis 1e x Amerika.

Bericht door Berna012 »

Hallo allemaal!

Het gaat gebeuren, een rondreis door zuidwest Amerika sept2017! Wij zijn 1x eerder op doorreis geweest in Amerika maar verder niet.
Ik heb al flink zitten lezen op dit forum, wat veel info. :thumbup:

Ik wil de reis graag zelf plannen, dus ook de overnachtingen, etc. Waar moet ik in hemelsnaam beginnen? :shock:

Het enigste wat ik bedacht heb is een route, ben benieuwd wat jullie daar van vinden?

Ter info: we gaan volgend jaar, en zullen dan met 2 jonge kinderen reizen. Reisduur 18/19 dgn.

Dit heb ik bedacht
Dag 1,2,3 San fransico
Dag 4,5,6 Yosemite
Dag 7 sequoia/ kings canyon
Dag 8 kernville
Dag 9,10 Las vegas
Dag 11,12 Grand canyon
Dag 13 Lake powell
Dag 14,15 Zion
Dag 16, springdale
Dag 17, 18 Las vegas

Sommige dagen zijn 'ingelast' om de reisduur per dag, niet te lang te maken. Klinkt dat logisch? :blink:

Ben benieuwd wat jullie vd route vinden, is het doen? En dan vooral ook denkend aan kinderen. Wij kunnen prima iedere dag reizen maar met kinderen leek ons dat niet ideaal.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Sept2017 rondreis 1e x amerika

Bericht door PSVwally »

Ik zou kernville eruit halen en in Lone Pine of death valley overnachten.

Of de route wat aanpassen en vanuit San Francisco (jij mist wat letters) naar Sequoia & Kings Canyon NP te gaan, dan yosemite en dan via de tioga pass naar Bishop of Lone Pine (dit is dan de nacht Kernville).

Voor de rest snap ik dag 14,15 Zion en dan dag 16 Springdale niet helemaal, Springdale is zeg maar Zion.
Ik zou of dag 14 lake Powell (rustdagje aan het meer), dag 15 Bryce en dag 16 Zion doen.
Of een dag Grand Canyon minder, dag 12 gedurende de dag naar Page en dag 13 de volle dag Page doen (lake powell is een meer, Page is de plaats). Dan dag 14 Bryce en dag 15 en 16 Zion en dan overnachten in Springdale.

Je hebt het over reisduur 18/19 dagen, maar je verliest 2 dagen met de terugvlucht, dus het worden dan 20 dagen als je op dag 19 naar huis vliegt.
Nathalie68
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Berna012: sept2017 rondreis 1e x Amerika.

Bericht door Nathalie68 »

Berna012 schreef:
Dit heb ik bedacht
Dag 1,2,3 San fransico
Dag 4,5,6 Yosemite
Dag 7 sequoia/ kings canyon
Dag 8 kernville
Dag 9,10 Las vegas
Dag 11,12 Grand canyon
Dag 13 Lake powell
Dag 14,15 Zion
Dag 16, springdale
Dag 17, 18 Las vegas
Ik zou zelf de volgorde een beetje aanpassen. Waarom twee keer twee dagen Las Vegas? Wij (nu onderweg met onze rondreis, een beetje vergelijkbaar) hadden met onze twee kinderen Vegas na twee dagen echt wel gezien.
Die dagen zou je dan kunnen besteden aan bijvoorbeeld Bryce, wat ik nu in je lijstje een beetje mis. Bijvoorbeeld tussen Lake Powell (wat je qua route ook zou kunnen wisselen met Grand Canyon) en Zion in. Kijk voor ons reisschema (dat tot dusverre, maar we zijn pas halverwege) heel logisch blijkt anders vooral eens op onze blog: www.tempelmangoesusa.wordpress.com
Succes met de voorbereidingen!
Juli 2016 in het Zuidwesten. Volg onze blog op www.tempelmangoesusa.wordpress.com
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij (nu onderweg met onze rondreis, een beetje vergelijkbaar) hadden met onze twee kinderen Vegas na twee dagen echt wel gezien.
Er zijn ook mensen die makkelijk een week in Las Vegas kunnen blijven. Dat blijft altijd persoonlijk.

Hoe oud zijn je kinderen (wat is jong?) Wat zijn jullie interesses (beetje wandelen? beetje relaxen?) Wat zijn jullie 'eisen' of 'musts' tijdens een vakantie. Jullie nemen in principe lekker de tijd voor Yosemite, Zion, Vegas en de Grand Canyon. Het reisschema moet alleen wat finetuning hebben lijkt mij.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met kleine kinderen zou ik ook niet te veel tijd uittrekken voor Las Vegas. Kijk eens naar het voorstel van Paul om eerst Sequoia te doen - bijvoorbeeld twee nachten Grant Grove - en dan Yosemite. Als je in Death Valley gaat overnachten kun je vandaar naar Zion rijden. Dan Bryce, Page, GC en dan eindigen in LV.
Voor accommodatie in Yosemite kun je onze reisverslagen eens bekijken. Voor een deel van jullie route in september zie mijn 2011-verslag.

Marianne
Berna012
Amerika-newbie

Bericht door Berna012 »

Super al deze reacties! Als je eenmaal bezig bent met de route, weet je het op het laatst niet meer. Vandaar dat ik dit gepost heb en nu zie ik alles weer helder. Een aantal van jullie tips zijn veel logischer!
De laatste dag vegas is meer om te vertrekken zeg maar, dus niet nog eens verblijven. Dat heb ik dus verkeerd vermeld!

Ik ga ff opnieuw de route indelen :thumbup:
Berna012
Amerika-newbie

Bericht door Berna012 »

PSVwally schreef:
Wij (nu onderweg met onze rondreis, een beetje vergelijkbaar) hadden met onze twee kinderen Vegas na twee dagen echt wel gezien.
Er zijn ook mensen die makkelijk een week in Las Vegas kunnen blijven. Dat blijft altijd persoonlijk.

Hoe oud zijn je kinderen (wat is jong?) Wat zijn jullie interesses (beetje wandelen? beetje relaxen?) Wat zijn jullie 'eisen' of 'musts' tijdens een vakantie. Jullie nemen in principe lekker de tijd voor Yosemite, Zion, Vegas en de Grand Canyon. Het reisschema moet alleen wat finetuning hebben lijkt mij.

Ja die finetuning hoop ik hier te vinden :D
Onze kinderen zijn dan 3, we zoeken daarom een combi van relaxt en avontuur. We houden zeker van wandelen, er gaan draagdoeken mee voor als de kinderen het niet volhouden. En voor de kinderen af en toe een middagje zwembad of iets dergelijks leek ons erg prettig. Daarom ook overal de tijd, niet constant willen/moeten reizen. Het moet ook voor hun leuk blijven en niet alleen wat papa/mama willen :wink:
De drie die jij noemt zijn onze 'musts', alle extra's zijn mooi mee genomen!

Hebben jullie alle overnachtingen van te voren vastgelegd?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou in september de overnachtingen vastleggen. Zeker met kinderen van die leeftijd is dat wel handig omdat er op een flink aantal plekken niet zo heel veel mogelijkheden zijn.
Berna012
Amerika-newbie

Bericht door Berna012 »

Ja dat dacht ik al Paul!
Ik heb btw jouw reisverslag gelezen, USA zuidwest. Erg leuk verslag met veel nuttige info voor mij, bedankt!

Ik zie via airbnb ook mooie mogelijkheden, iemand daar ervaring mee?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben nu 3x in september in die regio geweest. Vergis je niet: dit valt nog steeds onder hoogseizoen. Ik zou dus zeker van te voren zaken bespreken, met name in/in de buurt van NP's en steden als Page.

Wij hebben éénmaal Airbnb gebruikt in de VS. Werkt heel prima, maar dan wel in stedelijk gebied. In afgelegen regio's zul je minder aanbod hebben.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer