Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis reusa: eerste Amerikareis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis reusa: eerste Amerikareis

Bericht door Martin & Marianne »

Elly heeft twee keer het mooiste plekje gehad op Dorst Creek :wink: , wel een stukje lopen. Zie hun 2009 en 2011 verslag.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Inderdaad :lol: Ik zal morgen eens opzoeken welk plekje dat ook alweer was :wink:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

michelly schreef:In Sequoia vind ik persoonlijk Dorst Creek een erg mooie camping. Volgens mij hadden wij daar plekje 71. Je moet een klein stukje met je spullen een heuveltje oplopen maar dan heb je zo'n geweldig mooie plek. O.a.hier en hier zie je wat foto's. Vorig jaar waren wij op Lodgepole met een camper. Ook een mooie camping maar niet zo mooi als Dorst Creek. Ik ken daar echter de tentplaatsen niet. Kijk daarvoor eens in de verslagen van forumlid Ina.
Ik had 'm blijkbaar al een keertje genoemd in dit topic :lol:
reusa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door reusa »

Ja hartelijk dank! Plek 71 had ik wel genoteerd staan maar wij gaan met een camper en dat is een tentplaats.
Inmiddels heb ik een plekje geboekt, beetje op de gok maar komt vast goed!
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik was even vergeten dat jullie met de camper gingen :oops:
Dan kun je inderdaad niet op "ons" plekje terecht.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Hoi, we hebben nu een aantal campings gereserveerd en ik was verbaasd te merken dat er bij een aantal nog een reservation fee wordt gerekend. Klopt dat? Bijv bij Hume Lake en bij Redwood Meadow.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

ps we betaalden 25 euro plus 9 dollar reservation fee.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat is vaak bij campings buiten de nationale parken. Dat tikt inderdaad nog best lekker aan als je maar 1 nacht ergens blijft. Daar ontkom je toch niet aan, of je moet niet reserveren :wink:
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

ah oké, dan klopt het in ieder geval wel. Ik had het nergens gelezen op dit forum dat dit er bij kon komen (en heb zoooveel gelezen :lol: ) dat ik mij afvroeg of we ergens iets verkeerd deden.

Ja inderdaad, met vaak één nacht telt het wel aan. Maar de prijzen in de parken compenseren dat wel weer. Die vind ik niet duur.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Dag allen,

De laatste post in dit topic dateert van enkele maanden terug inmiddels. Maar de reis komt nu dichtbij! Leuk! Het is mooi om te lezen hoe de reis zich langzaam heeft ontvouwt :thumbup:
De vluchten zijn geboekt, de camper is gereserveerd. Inmiddels liggen bijna alle campings en hotels vast (behalve Bakersfield, Page en Needles of 29Palms (Jumbo Rock?) en die in LA op dag 21 (dat wordt Orangeland RV Park). Dat ga ik binnenkort nog doen. Op de een over andere manier twijfel ik over Page...

De Esta's zijn binnen en ook het roadbook is een heel eind klaar, wederom met hulp van het forum hier! Dank aan Niekie73.
Ondanks alle voorbereidingen vraag ik mij af of ik alles gedaan heb wat gedaan moet worden...? :o :lol:

Wel spannend om de afgelopen weken te lezen over een jonge vrouw die zich verstapt in de Grand Canyon en om het leven komt. Ik zie mijzelf al met mijn 3 jonge honden (puberknullen van 11,13 en 14) over zo'n paadje gaan...

Een spannende is ook nog de overstap in Heathrow, ook wij hebben daar maar 2 uur en moeten van terminal wisselen. Ook daarover genoeg gelezen inmiddels, ik neem een rugzak mee ipv een handtas (de mannen hebben alleen maar rugzakken) en we zetten het op een rennen :lol:

Hieronder de reis zoals het definitief is geworden.

dag 1 Amsterdam - LA
dag 2 LA - Bakersfield
dag 3 Bakersfield - Kings Canyon
dag 4 Kings Canyon - Sequoia
dag 5 Sequoia
dag 6 Sequoia - Redwood Meadows
dag 7 Redwood - Barstow
dag 8 Barstow - Las Vegas
dag 9 Las Vegas
dag 10 Las Vegas - Zion
dag 11 Zion
dag 12 Zion - Bryce
dag 13 Bryce - Page
dag 14 Page - GC South
dag 15 GC South
dag 16 GC South - Needles/29 Plms spring
dag 17 29 Palm Springs - San Diego
dag 18 San Diego
dag 19 San Diego
dag 20 San Diego
dag 21 San Diego - LA
dag 22 LA - A’dam
dag 23 A’dam

Iemand nog tips of opmerkingen? Ik hoor ze graag!
Hartelijke groeten, Reusa
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ziet er prima uit. Heel veel plezier :thumbup:
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Hmm toch nog een kleine hobbel...Bij het verder uitwerken van het roadbook zocht ik naar de openingstijden van zowel het route 66 museum als die van het Kernville museum. Het eerste blijkt open van vrijdag-zondag en het tweede van donderdags-zondags.
Wij zijn er op woensdag... :roll:

Het leek ons juist leuk om naast alle natuur en stedentrips ook nog een museum in te voegen met wat amerikaanse geschiedenis.
Iemand anders een goede tip?
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Hoi allemaal,

Een vraag: we zouden graag naar een kerkdienst gaan op een zondagochtend in de weken dat we er zijn. Nu zijn we de eerste zondag in Kings Canyon en de tweede zondag in Zion NP dus dat wordt lastig. Maar de 3e zondag zijn we in San Diego. Wie weet naar welke kerk we daar kunnen gaan? We zouden graag naar iets van een protestante / evangelische dienst gaan. Wie weet er iets?

Hart. dank, gr. Reusa
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

reusa schreef:Hmm toch nog een kleine hobbel...Bij het verder uitwerken van het roadbook zocht ik naar de openingstijden van zowel het route 66 museum als die van het Kernville museum. Het eerste blijkt open van vrijdag-zondag en het tweede van donderdags-zondags.
Wij zijn er op woensdag... :roll:

Het leek ons juist leuk om naast alle natuur en stedentrips ook nog een museum in te voegen met wat amerikaanse geschiedenis.
Iemand anders een goede tip?
Welk Route-66-museum bedoel jij?
Als ik naar de gegevens kijk van het (Powerhouse) Route-66-museum in de plaats Kingman, AZ, dan is dat dagelijks geopend;
(Hours: Opens at 9:00am daily. Last tours admitted at 4:00pm.)
Website: http://www.gokingman.com/attraction-Pow ... -66-Museum

In het Grand Canyon National Park - South Rim is een klein museum over de oorspronkelijke bewoners met daarachter wat resten van een nederzetting: Tusayan Ruin and Museum.
Zie website: https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/ ... enters.htm en dan een stukje scrollen.
En Pdf-bestand: https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/ ... usayan.pdf
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

In San Diego, CA, zijn meerdere musea in het Balboa Park: http://www.balboapark.org/in-the-park/Museums
En in de haven ligt het vliegdekschip USS Midway, dat te bezoeken is: http://www.midway.org/
Ook in het Old Town San Diego State Historic Park vind je nog wat van de geschiedenis terug: http://www.parks.ca.gov/?page_id=663

In mijn 2007-reisverslag (klik hier) heb ik over ons bezoek aan het park (geen musea) en het vliegdekschip geschreven.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Dag Markro,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik bedoelde het Route 66 museum in Barstow. Misschien dat die in Kingman ook geschikt is, ik vond 'm er wat minder leuk uit zien.
Qua museums zoeken we eigenlijk iets wat een beetje de geschiedenis van Amerika in een notedop weergeeft. En dan met name hoe leefden en reisden de mensen 'vroeger'. Daarom leek ons die in Kernville ook wel wat, misschien nog wel leuker dan een route 66 museum.
Dank ook voor de linken die je stuurde, ik heb ze inmiddels bekeken. Het vliegdekschip staat ook op ons lijstje en het Balboa Park kan ook goed gezien het gegeven dat we enkele dagen in SD zijn.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Hoi, iemand nog tips voor een kerkdienst in San Diego? Zie een paar berichten terug.
Hart. dank! Groetjes, Reusa
Gast

Bericht door Gast »

http://www.sdrock.com/
http://www.fpcsd.org/
http://www.missionsandiego.org/

(Geen idee of het wat is, hoor, ik Google maar wat :thumbup:)

Ik kan me trouwens voorstellen dat je in San Diego zo vlak bij Mexico voornamelijk Katholieke kerken zult vinden.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Hartelijk dank! Ik heb de informatie opgeslagen in ons roadbook. Inderdaad had ik zelf ook wel even gegoogled en hoopte ik wellicht op iemand die een kerk uit eigen ervaring kende. Maar de eerste link naar Rock church lijkt ons wel wat dus komt goed!
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Hartelijk dank!!!

Aan iedereen die de tijd en moeite neemt om informatie te delen en websites en blogs beschikbaar stellen: hartelijk dank! :thumbup:
Wij, man, 3 puberzonen en ik zijn net terug van 3 geweldige weken in de VS. Het was echt een topvakantie. Dank zij alle tips, ideeen, het meedenken met onze route enz. was het een prima uitgebalanceerde reis. Er zijn eigenlijk geen zaken die we anders hadden willen doen. :D

Bakersfield op dag 2 hebben we niet gehaald maar ik had 5 campings tot aan Bakersfield als optie en daar er een van gebruikt toen we 's avonds om 20 uur moe waren. We haalden het niet omdat we lang nodig hadden bij de camperverhuur en nog langer in de supermarkt ;))
Kings en Sequoia was prachtig.
In Zion hadden we best graag 3 nachten gestaan, wat een heerlijk park! Voor ieder van ons wat wils: prachtige wandelingen (wij deden The Narrows), een heerlijke rivier (de jongens zijn echt urenlang bezig geweest met opblaasbanden op de rivier terwijl wij met onze stoel in de rivier zaten :thumbup: ) en nog wat leuke winkeltjes e.d. in het dorpje.
In Bryce regende het toen we aankwamen maar de volgende ochtend was het weer goed. Die dagen was het steeds een beetje zo: 's ochtends mooi en 's middags bewolkt. Later in San Diego was dat andersom: de ochtend bewolkt en vanaf 12 uur prachtig weer (vaker zo daar).
In de GC hebben we uiteindelijk maar één nacht gestaan. We hadden er twee geboekt maar kregen om 16 uur nog het geld terug voor de reservering van die nacht. We hadden er toen al één overnacht. We gingen weg omdat het regende en we eigenlijk gedaan hadden wat we wilden. Alleen fietsen kon niet meer doorgaan. We hebben er de South Kaibab trail gelopen en gegeten bij The Arizona Room.
We zijn toen naar de KOA in Seligman gereden omdat nog een mooie afstand was waar we zin in hadden vanaf de GC.
Camping aan het spoor maar geweldige leuke beheerster. Winkel/bar Roadrunner (ook tip op dit forum) zeker leuk!
Vanuit Seligman zijn we, via Oatman (leuk) naar Joshua Tree gereden (Jumbo Rocks). Prachtig.
San Diego was prima. Het was even wennen op zo'n stadcamping, toen we aankwamen dachten we niet dat we vier nachten zouden blijven. Maar gevraagd om andere plek (groener en ruimer en ook gekregen) en uiteindelijk zijn we vier nachten gebleven. We zijn daar mn naar het strand gegaan omdat we daar zin in hadden. Mission Bay en Pacific Bay. Prachtig! Wel even kijken waar je parkeert. Tip voor Mission Bay: West Mission Bay Boulevard. Daar is een grote gratis parkeerplaats.
We wilden ook naar Pacific Bay en daar parkeerden we uiteindelijk op Tourmaline Park. Dat paste goed met onze 22 feet camper. Groter wordt lastig.

De nacht van 21 op dag 22 hebben we doorgebracht op Orangeland RV Park. Dat is vlakbij El MOnte Rentals en een prima plek voor één nacht. Sinasappels plukken van de bomen naast je plek en heerlijk smullen maar. Prima zwembad er ook bij. Het is overigens wel zo'n rv park waar je in rijtjes staat maar wij stonden op 74 en dat was prima. We stonden blijkbaar eigenlijk ergens anders voor gepland maar bij aankomst hoorde ik hen overleggen voor 'a better spot' en kregen we 74 en die was prima.

Dat is overigens steeds onze ervaring: amerikanen zijn heel aardig, vriendelijk en geweldig behulpzaam!

Er is nog zoveel meer te vertellen (bijv over de wc-pot die kapot bleek op dag 2 (niet gezien bij inspectie) en waarvoor we een halve dag bij een reparateur hebben gestaan die het in overleg met El Monte prima oploste) maar dat gaat te ver voor dit bericht. :lol:
Mocht ik mijn (toch ook nog prille) ervaringen kunnen delen, zal ik dat ook weer doen hier!

Hopelijk kunnen we nog een keer gaan, dat lijkt mij nu al helemaal top!

Nogmaals dank en hartelijke groeten,
Reusa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer