Hartelijk dank!!!
Aan iedereen die de tijd en moeite neemt om informatie te delen en websites en blogs beschikbaar stellen: hartelijk dank!
Wij, man, 3 puberzonen en ik zijn net terug van 3 geweldige weken in de VS. Het was echt een topvakantie. Dank zij alle tips, ideeen, het meedenken met onze route enz. was het een prima uitgebalanceerde reis. Er zijn eigenlijk geen zaken die we anders hadden willen doen.
Bakersfield op dag 2 hebben we niet gehaald maar ik had 5 campings tot aan Bakersfield als optie en daar er een van gebruikt toen we 's avonds om 20 uur moe waren. We haalden het niet omdat we lang nodig hadden bij de camperverhuur en nog langer in de supermarkt

)
Kings en Sequoia was prachtig.
In Zion hadden we best graag 3 nachten gestaan, wat een heerlijk park! Voor ieder van ons wat wils: prachtige wandelingen (wij deden The Narrows), een heerlijke rivier (de jongens zijn echt urenlang bezig geweest met opblaasbanden op de rivier terwijl wij met onze stoel in de rivier zaten

) en nog wat leuke winkeltjes e.d. in het dorpje.
In Bryce regende het toen we aankwamen maar de volgende ochtend was het weer goed. Die dagen was het steeds een beetje zo: 's ochtends mooi en 's middags bewolkt. Later in San Diego was dat andersom: de ochtend bewolkt en vanaf 12 uur prachtig weer (vaker zo daar).
In de GC hebben we uiteindelijk maar één nacht gestaan. We hadden er twee geboekt maar kregen om 16 uur nog het geld terug voor de reservering van die nacht. We hadden er toen al één overnacht. We gingen weg omdat het regende en we eigenlijk gedaan hadden wat we wilden. Alleen fietsen kon niet meer doorgaan. We hebben er de South Kaibab trail gelopen en gegeten bij The Arizona Room.
We zijn toen naar de KOA in Seligman gereden omdat nog een mooie afstand was waar we zin in hadden vanaf de GC.
Camping aan het spoor maar geweldige leuke beheerster. Winkel/bar Roadrunner (ook tip op dit forum) zeker leuk!
Vanuit Seligman zijn we, via Oatman (leuk) naar Joshua Tree gereden (Jumbo Rocks). Prachtig.
San Diego was prima. Het was even wennen op zo'n stadcamping, toen we aankwamen dachten we niet dat we vier nachten zouden blijven. Maar gevraagd om andere plek (groener en ruimer en ook gekregen) en uiteindelijk zijn we vier nachten gebleven. We zijn daar mn naar het strand gegaan omdat we daar zin in hadden. Mission Bay en Pacific Bay. Prachtig! Wel even kijken waar je parkeert. Tip voor Mission Bay: West Mission Bay Boulevard. Daar is een grote gratis parkeerplaats.
We wilden ook naar Pacific Bay en daar parkeerden we uiteindelijk op Tourmaline Park. Dat paste goed met onze 22 feet camper. Groter wordt lastig.
De nacht van 21 op dag 22 hebben we doorgebracht op Orangeland RV Park. Dat is vlakbij El MOnte Rentals en een prima plek voor één nacht. Sinasappels plukken van de bomen naast je plek en heerlijk smullen maar. Prima zwembad er ook bij. Het is overigens wel zo'n rv park waar je in rijtjes staat maar wij stonden op 74 en dat was prima. We stonden blijkbaar eigenlijk ergens anders voor gepland maar bij aankomst hoorde ik hen overleggen voor 'a better spot' en kregen we 74 en die was prima.
Dat is overigens steeds onze ervaring: amerikanen zijn heel aardig, vriendelijk en geweldig behulpzaam!
Er is nog zoveel meer te vertellen (bijv over de wc-pot die kapot bleek op dag 2 (niet gezien bij inspectie) en waarvoor we een halve dag bij een reparateur hebben gestaan die het in overleg met El Monte prima oploste) maar dat gaat te ver voor dit bericht.
Mocht ik mijn (toch ook nog prille) ervaringen kunnen delen, zal ik dat ook weer doen hier!
Hopelijk kunnen we nog een keer gaan, dat lijkt mij nu al helemaal top!
Nogmaals dank en hartelijke groeten,
Reusa