Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis liesbetv: 1 dag Monterey wel genoeg?
Reis liesbetv: 1 dag Monterey wel genoeg?
In augustus 2016 willen we met ons gezin van 4 (2 kinderen van dan 17 en 15) naar California. Omdat ik fybromyalgie heb en na afgelopen vakantie in Rome gebleken is dat ik echt geen ganse dagen op de been kan blijven, hebben we beslist het hele rondje zuidwesten in een paar keren op te delen. We nemen dus maar een stukje van de route en laten de rest voor de volgende keer/keren. We houden het ook op ongeveer 2 weken.
Dat stukje willen we dan wel goed doen en toch de belangrijkste zaken gezien hebben. Langs de andere kant moet het dus nog rustiger dan de meeste mensen die het rustig aan doen. Ik slaap dan ook nog eens heel slecht de eerste keer in een ander bed, dus we willen niet elke dag in een ander hotel.
Dit is de voorlopige planning:
dag 1 Brussel - San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 San Francisco
dag 5 San Francisco - Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 Yosemite - Monterey
dag 8 Monterey - Pismo Beach
dag 9 Pismo Beach - Los Angeles
dag 10 Los Angeles
dag 11 Los Angeles
dag 12 Los Angeles
dag 13 Los Angeles
dag 14 Los Angeles
dag 15 Los Angeles - Brussel
Een paar bedenkingen van mijzelf al
- Ik lees zowat overal dat je aan 2 dagen SF genoeg hebt. Maar als dat 2 gevulde dagen zijn, denk ik er 3 nodig te hebben. We zouden dadelijk bij aankomst een auto huren, op een kwartiertje rijden van het centrum logeren (huisje of appartement), zodat we altijd vrij snel terug kunnen als het nodig is. Zelfs met parkeren erbij is dat goedkoper dan een hotel in het centrum en alles met OV (wat ik ook vrij vermoeiend vind).
- In Yosemite zouden we in het hotel in de village zelf logeren. Dat is wat duurder, maar dan zijn we vlak bij alles bij. Hier twijfel ik een beetje of 1,5 dag genoeg zijn. Ik kan echter geen wandelingen maken (misschien wel eens een kilometer), dus we zouden daar vooral met de shuttlebus naar de belangrijkste uitzichtspunten gaan en dat lijkt me wel vooruit te gaan. Ook in de village is vanalles te zien/doen en daar zitten we vlakbij. De tioga road houden we voor een volgende keer.
- Monterey: 17 mile drive, het aquarium, whale watching, fishermans wharf.... dat lijkt me niet allemaal te doen als je 's middags aankomt en de volgende dag weer verder rijdt. Of laat je nog iets voor de ochtend? Maar er is toch ook veel te zien op de weg naar Pismo Beach? En waar verblijven we daar best om een beetje in de buurt te zitten?
- Los Angeles zijn redelijk wat dagen, maar de kinderen willen ook eens gaan shoppen, een Warner Bros Tour doen, naar het strand, hollywood, ... en die dagen zouden we dan echt rustig aan kunnen doen. Maar misschien kan daar toch een dag af.
Liesbet
Dat stukje willen we dan wel goed doen en toch de belangrijkste zaken gezien hebben. Langs de andere kant moet het dus nog rustiger dan de meeste mensen die het rustig aan doen. Ik slaap dan ook nog eens heel slecht de eerste keer in een ander bed, dus we willen niet elke dag in een ander hotel.
Dit is de voorlopige planning:
dag 1 Brussel - San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 San Francisco
dag 5 San Francisco - Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 Yosemite - Monterey
dag 8 Monterey - Pismo Beach
dag 9 Pismo Beach - Los Angeles
dag 10 Los Angeles
dag 11 Los Angeles
dag 12 Los Angeles
dag 13 Los Angeles
dag 14 Los Angeles
dag 15 Los Angeles - Brussel
Een paar bedenkingen van mijzelf al
- Ik lees zowat overal dat je aan 2 dagen SF genoeg hebt. Maar als dat 2 gevulde dagen zijn, denk ik er 3 nodig te hebben. We zouden dadelijk bij aankomst een auto huren, op een kwartiertje rijden van het centrum logeren (huisje of appartement), zodat we altijd vrij snel terug kunnen als het nodig is. Zelfs met parkeren erbij is dat goedkoper dan een hotel in het centrum en alles met OV (wat ik ook vrij vermoeiend vind).
- In Yosemite zouden we in het hotel in de village zelf logeren. Dat is wat duurder, maar dan zijn we vlak bij alles bij. Hier twijfel ik een beetje of 1,5 dag genoeg zijn. Ik kan echter geen wandelingen maken (misschien wel eens een kilometer), dus we zouden daar vooral met de shuttlebus naar de belangrijkste uitzichtspunten gaan en dat lijkt me wel vooruit te gaan. Ook in de village is vanalles te zien/doen en daar zitten we vlakbij. De tioga road houden we voor een volgende keer.
- Monterey: 17 mile drive, het aquarium, whale watching, fishermans wharf.... dat lijkt me niet allemaal te doen als je 's middags aankomt en de volgende dag weer verder rijdt. Of laat je nog iets voor de ochtend? Maar er is toch ook veel te zien op de weg naar Pismo Beach? En waar verblijven we daar best om een beetje in de buurt te zitten?
- Los Angeles zijn redelijk wat dagen, maar de kinderen willen ook eens gaan shoppen, een Warner Bros Tour doen, naar het strand, hollywood, ... en die dagen zouden we dan echt rustig aan kunnen doen. Maar misschien kan daar toch een dag af.
Liesbet
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: Reis liesbetv: 1 dag Monterey wel genoeg?
Voor wat jullie in Monterey allemaal willen doen heb je wel een hele dag nodig.
En als je via HWY 1 van Monterey naar Pismo beach gaat, zou ik daar ook een hele dag voor uittrekken.
Dat is het mooiste stuk van HWY 1 met heel veel mooie bezienswaardigheden. Gebruik de zoekfunctie maar eens voor HWY 1, dan zie je wat ik bedoel.
En als je via HWY 1 van Monterey naar Pismo beach gaat, zou ik daar ook een hele dag voor uittrekken.
Dat is het mooiste stuk van HWY 1 met heel veel mooie bezienswaardigheden. Gebruik de zoekfunctie maar eens voor HWY 1, dan zie je wat ik bedoel.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De paarse route vd shuttlebus komt in de buurt van een aantal leuke plekken. Maar daar moet je alsnog stukken heen lopen. Plekken als tuolumne grove of merced grove zijn misschien al wat lastiger voor je en daar moet je ook nog stukken lopen vanaf de parking. Tunnel view is wel een goed uitkijkpunt en rij ook zelf naar Glacier Point, al heb je kans dat je ook daar het laatste stuk met de shuttlebus heenmoet de laatste paar km. Ik zou in jullie geval zeker een dag meer in Yosemite nemen en evt de tioga pass op en neer rijden.
Je komt idd pas tegen de middag in Monterey. Ik zou deze dag bv 's middags de 17-mile drive al doen. 'S avonds lekker eten op de pier. De volgende dag de walvistocht in de ochtend en 's middags het aquarium. En de dag erna dan de hele dag er over doen om in Pismo te komen.
Dan moet je wel 2 dagen LA eraf halen en dan kun je nog de zaken die je opnoemt daar op het gemakje doen.
Je komt idd pas tegen de middag in Monterey. Ik zou deze dag bv 's middags de 17-mile drive al doen. 'S avonds lekker eten op de pier. De volgende dag de walvistocht in de ochtend en 's middags het aquarium. En de dag erna dan de hele dag er over doen om in Pismo te komen.
Dan moet je wel 2 dagen LA eraf halen en dan kun je nog de zaken die je opnoemt daar op het gemakje doen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Hallo,
Wij zijn in mei van dit jaar gaan rijden vanuit Petaluma ( Napa Valley, ten noorden van SFO ) via de Golden Gate Bridge langs SFO en Highway 1 naar Monterey. Kwamen daar rond een uur of 3 aan, hebben het Aquarium gedaan en een uurtje Fishermans Wharf.
De volgende ochtend helemaal langs de kust, Pacfic Grove, 17Mile Drive, pebble Beach, Carmel, Point Lobos State Park ( geweldig ! )alsmaar Highway 1 volgend, Julia Pfeiffer Burns State Park ( waterval op het strand ), Elephant Seal Rookery naar Cambria gereden.
De volgende ochtend een klein stukje terug naar San Simeon voor Hearst Castle en daarna door naar Santa Barbara waar we 2 nachten waren.
Ik heb ook medische problemen waardoor we wat beperkter zijn maar deze rustige rit langs de kust heb ik als héél fijn ervaren. Genoeg te zien onderweg, het ene uitzicht nog mooier dan het andere.
Veel succes verder met plannen en ik wens je veel voorpret toe
Groetjes, Elianne
Wij zijn in mei van dit jaar gaan rijden vanuit Petaluma ( Napa Valley, ten noorden van SFO ) via de Golden Gate Bridge langs SFO en Highway 1 naar Monterey. Kwamen daar rond een uur of 3 aan, hebben het Aquarium gedaan en een uurtje Fishermans Wharf.
De volgende ochtend helemaal langs de kust, Pacfic Grove, 17Mile Drive, pebble Beach, Carmel, Point Lobos State Park ( geweldig ! )alsmaar Highway 1 volgend, Julia Pfeiffer Burns State Park ( waterval op het strand ), Elephant Seal Rookery naar Cambria gereden.
De volgende ochtend een klein stukje terug naar San Simeon voor Hearst Castle en daarna door naar Santa Barbara waar we 2 nachten waren.
Ik heb ook medische problemen waardoor we wat beperkter zijn maar deze rustige rit langs de kust heb ik als héél fijn ervaren. Genoeg te zien onderweg, het ene uitzicht nog mooier dan het andere.
Veel succes verder met plannen en ik wens je veel voorpret toe

Groetjes, Elianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook wat meer tijd voor Yosemite uittrekken, die ene dag is sowieso al weinig. Je kunt het daar heerlijk rustig aan doen, zeker als je in het park overnacht en dus terug kunt naar je kamer als je daar behoefte aan hebt. Het geeft de rest dan ook de mogelijkheid om iets anders te doen, zoals een wandeling naar de Vernal Fall, of wellicht de Panorama Trail. Of willen jullie wel alles met z'n vieren doen? Kijk eens naar onze reisverslagen voor Yosemite, zoals die van 2006 en 2008.
Marianne
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Een dagje extra Monterey zou lang zo slecht nog niet zijn in uw geval. Mijn vriendin heeft ook fybromyalgie en als zij enkele uurtjes zou rondlopen in het aquarium zou zij doodop zijn en dan zou zelfs een walvistour haar teveel zijn. Als je toch een goede dag zou hebben, zou je idd al een stukje kunnen bijnemen zoals 17-Mile drive bv. en daarna terugrijden. Voor Yosemite zou een extra dagje ook wel wenselijk zijn. Wij zijn ook geen wandelaars en hadden met 2 overnachtingen het wat aan de krappe kant. Dus als je het graag op een rustig tempo wilt bekijken, is hier ook een extra overnachting wenselijk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou eens goed nadenken over de invulling van SF. Ik kan me niet voorstellen dat je op slechts een kwartier rijden iets hebt wat veel goedkoper is dan een hotel in het centrum. Wil je iets betaalbaars dan zit je toch veel verder uit het centrum. Maar wellicht is airb&b iets. Als je alles met de auto doet heb je veel parkeerkosten, en je zult desondanks nog heel veel moeten lopen. Als je in het centrum overnacht kunnen je man en kinderen eens ergens langer blijven. En ook eens winkelen. Dan kun je ook met wat minder tijd in LA toe.liesbetv schreef: - Ik lees zowat overal dat je aan 2 dagen SF genoeg hebt. Maar als dat 2 gevulde dagen zijn, denk ik er 3 nodig te hebben. We zouden dadelijk bij aankomst een auto huren, op een kwartiertje rijden van het centrum logeren (huisje of appartement), zodat we altijd vrij snel terug kunnen als het nodig is. Zelfs met parkeren erbij is dat goedkoper dan een hotel in het centrum en alles met OV (wat ik ook vrij vermoeiend vind).
Marianne
- bedeve
- Amerika-expert
Routes maken is Marianne's expertise.
Als ik snel over de bovenstaande route kijk vind ik het een stedenreis met korte uitstapjes richting natuur.
Maar die zijn dan wel net te kort om er echt iets van te zien
Elianne verhaalt over een prachtig ritje, maar ja dat was in mei.
Da's heel wat anders dan in augustus,wat niet voor niets fogustus wordt genoemd.
Je hebt nog een jaar de tijd om te plannen.
Als je nou eens "wat willen we graag met elkaar doen en zien en hoe kunnen we dat behapbaar maken " als uitgangspunt neemt en niet het ziek zijn centraal stelt hoe komt dan het ritje er uit te zien ?
Als ik snel over de bovenstaande route kijk vind ik het een stedenreis met korte uitstapjes richting natuur.
Maar die zijn dan wel net te kort om er echt iets van te zien
Elianne verhaalt over een prachtig ritje, maar ja dat was in mei.
Da's heel wat anders dan in augustus,wat niet voor niets fogustus wordt genoemd.
Je hebt nog een jaar de tijd om te plannen.
Als je nou eens "wat willen we graag met elkaar doen en zien en hoe kunnen we dat behapbaar maken " als uitgangspunt neemt en niet het ziek zijn centraal stelt hoe komt dan het ritje er uit te zien ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
De oorspronkelijke planning (viewtopic.php?f=36&t=59126) gaat het inderdaad niet worden. Maar dan komen we nog een paar jaar toe voor de rest, ook leuk om naar uit te kijken.
Ik vind in San Francisco niets in dezelfde prijsklasse als een appartementje op 15à20min rijden. Luxe hoeven we niet, wel een schone kamer en propere badkamer en 3 bedden (maar zelfs een roll away bed is zelden mogelijk bij betaalbare hotels). Zelfs met parkeerkosten kom ik een stuk goedkoper uit. Maar ik zoek nog even voort, misschien ben ik het ideale nog niet tegengekomen.
Als het voor mij fysiek niet meer lukt, profiteert de rest van de familie er meestal van wat film te kijken of op hun Ipad bezig te zijn (dat vinden zij ook vakantie), dus meestal doen we wel alles met z'n vieren.
Oke, sowieso 2 dagen Monterey en dan een ganse dag rijden naar Pismo Beach. En ook een extra dag in Yosemite.
@bedeve
Raar dat je zegt "het ziek zijn niet centraal stellen". Dat is nu net mijn probleem. Ik negeer het meestal compleet dat ik geen ganse dag kan volhouden en daardoor gaat het een tijdje goed en dan helmaal niet meer. Ik moet net leren een balans te vinden wat dus wil zeggen dat ik moet vertrekken vanuit het besef dat ik niet zomaar kan doen wat ik graag zou doen, want dan kom ik aan het einde van de rit bedrogen uit.
Ik ga nog wat aan de slag met de planning.
Bedankt voor de adviezen.
Ik vind in San Francisco niets in dezelfde prijsklasse als een appartementje op 15à20min rijden. Luxe hoeven we niet, wel een schone kamer en propere badkamer en 3 bedden (maar zelfs een roll away bed is zelden mogelijk bij betaalbare hotels). Zelfs met parkeerkosten kom ik een stuk goedkoper uit. Maar ik zoek nog even voort, misschien ben ik het ideale nog niet tegengekomen.
Als het voor mij fysiek niet meer lukt, profiteert de rest van de familie er meestal van wat film te kijken of op hun Ipad bezig te zijn (dat vinden zij ook vakantie), dus meestal doen we wel alles met z'n vieren.
Oke, sowieso 2 dagen Monterey en dan een ganse dag rijden naar Pismo Beach. En ook een extra dag in Yosemite.
@bedeve
Raar dat je zegt "het ziek zijn niet centraal stellen". Dat is nu net mijn probleem. Ik negeer het meestal compleet dat ik geen ganse dag kan volhouden en daardoor gaat het een tijdje goed en dan helmaal niet meer. Ik moet net leren een balans te vinden wat dus wil zeggen dat ik moet vertrekken vanuit het besef dat ik niet zomaar kan doen wat ik graag zou doen, want dan kom ik aan het einde van de rit bedrogen uit.
Ik ga nog wat aan de slag met de planning.
Bedankt voor de adviezen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk, maar misschien spreek ik voor mijn beurt, dat hij bedoelt om te kijken naar zaken die je leuk vind en wel kan doen. Ipv te focussen op zaken die je niet kan doen. Vaak zie je dat er veel dezelfde adviezen hier verschijnen maar die zullen voor jou te ver/lang/vermoeiend zijn. Scan dat en pak er de dingen uit die je zeker wel kan.
Je geeft aan dat je bv geen lange wandelingen kan maken. Prima om te melden. Dus focus je bv in Yosemite op de viewpoints langs de tioga road, tunnel view en rond glacier point. Neem evt een boek mee en loop een stukje langs de merced river of richting een waterval en als het te ver voor jou is zoek een bankje op en misschien kan de fam dan even verder lopen. Al zullen veel watervallen al droog staan in Augustus.
Koop in SF een meerdaagse kaart ipv een 1 daagse kaart voor bv de hoponoff bus. SF is niet bepaald vlak, dus fietsen en wandelen (behalve rond fishermans wharf) lijkt me uitgesloten. Dan zijn de korte hopjes van de bus naar een viewpoint misschien wel te verhapstukken.
Je kan ook de hopbus in LA pakken. Alleen omdat LA zo onnoemelijk groot is hebben de bussen hier meerdere routes. Je ziet dan veel vd stad en omdat je een koptelefoontje krijgt hoor je ook veel info over de stad. En daar waar je niet met de bus kunt komen, bv griffith observatory, pak je de auto. Let daar wel op dat als de parking vol staat boven, jij al uitstapt, omdat je kans hebt dat de auto 100-den meters verder langs de berg moet staan.
Ook langs de kustroute zijn een aantal stops waarbij je niet al te lang hoeft te lopen. Ik ben op dit moment even niet in staat om de 2 infolinks over de kustroute hier neer te zetten maar dat doe ik straks wel even.
Je geeft aan dat je bv geen lange wandelingen kan maken. Prima om te melden. Dus focus je bv in Yosemite op de viewpoints langs de tioga road, tunnel view en rond glacier point. Neem evt een boek mee en loop een stukje langs de merced river of richting een waterval en als het te ver voor jou is zoek een bankje op en misschien kan de fam dan even verder lopen. Al zullen veel watervallen al droog staan in Augustus.
Koop in SF een meerdaagse kaart ipv een 1 daagse kaart voor bv de hoponoff bus. SF is niet bepaald vlak, dus fietsen en wandelen (behalve rond fishermans wharf) lijkt me uitgesloten. Dan zijn de korte hopjes van de bus naar een viewpoint misschien wel te verhapstukken.
Je kan ook de hopbus in LA pakken. Alleen omdat LA zo onnoemelijk groot is hebben de bussen hier meerdere routes. Je ziet dan veel vd stad en omdat je een koptelefoontje krijgt hoor je ook veel info over de stad. En daar waar je niet met de bus kunt komen, bv griffith observatory, pak je de auto. Let daar wel op dat als de parking vol staat boven, jij al uitstapt, omdat je kans hebt dat de auto 100-den meters verder langs de berg moet staan.
Ook langs de kustroute zijn een aantal stops waarbij je niet al te lang hoeft te lopen. Ik ben op dit moment even niet in staat om de 2 infolinks over de kustroute hier neer te zetten maar dat doe ik straks wel even.
- bedeve
- Amerika-expert
PSVwally schreef:Ik denk, maar misschien spreek ik voor mijn beurt, dat hij bedoelt om te kijken naar zaken die je leuk vind en wel kan doen. Ipv te focussen op zaken die je niet kan doen. .

Gezamenlijk of gedeeld.
welke dingen zijn leuk voor je gezinsleden?
waar doe jij aan mee en waaraan niet ?
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
En we zijn terug en het is ontzettend meegevallen. Ik had wel een vrij goede periode, dus we hebben echt alles wat we wilden rustig kunnen doen. San Franciso vond ik leuk en we hebben handig gebruikt gemaakt van het OV, Yosemite was prachtig al was de wandeling in Merced Grove toch te ver en hebben we nog geen giant sequoias gezien. Gelukkig dat we daar een nacht bijgedaan hadden (verblijf in yosemite west condominiums was trouwens perfect). Monterey was ook de moeite, door bosbranden mochten we helaas enkele nationale parken langs highway 1 niet in, maar de route zelf was mooi. Los Angeles zei ons (ouders) niet zoveel, de kinderen vonden het wel leuk om de beroemde plaatsen gezien te hebben. De laatste dagen waren de kalmste en dat was mooi meegenomen, zo zouden we het weer doen.
Ik geloof dat ik "plannen" nog liever doe dan het echte op vakantie gaan, want ik ben nu al aan het kijken hoe we over 2 jaar datgene kunnen doen wat we nu gemist hebben uit het klassieke rondje. Het zal weer kiezen worden natuurlijk.
Las Vegas en Grand Canyon staan hoog op het lijstje; Zion, Bryce en Page daartussen liefst ook. Death Valley en de sequoias hebben we ook nog gemist en een stukje Route 66 zou ook leuk zijn.
We hebben 13 dagen. Ik heb al eens volgend schema gemaakt, reistijden zijn vergelijkbaar met wat we nu hebben gedaan
Brussel – San Francisco
San Francisco – Yosemite
Yosemite – Lone Pine
Lone Pine – Death Valley - Las Vegas
Las Vegas – Valley of fire - Zion
Zion – Bryce
Bryce
Bryce - Page – Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon – stukje route 66 - Hooverdam – Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas – Brussel
Tips?
Ik geloof dat ik "plannen" nog liever doe dan het echte op vakantie gaan, want ik ben nu al aan het kijken hoe we over 2 jaar datgene kunnen doen wat we nu gemist hebben uit het klassieke rondje. Het zal weer kiezen worden natuurlijk.
Las Vegas en Grand Canyon staan hoog op het lijstje; Zion, Bryce en Page daartussen liefst ook. Death Valley en de sequoias hebben we ook nog gemist en een stukje Route 66 zou ook leuk zijn.
We hebben 13 dagen. Ik heb al eens volgend schema gemaakt, reistijden zijn vergelijkbaar met wat we nu hebben gedaan
Brussel – San Francisco
San Francisco – Yosemite
Yosemite – Lone Pine
Lone Pine – Death Valley - Las Vegas
Las Vegas – Valley of fire - Zion
Zion – Bryce
Bryce
Bryce - Page – Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon – stukje route 66 - Hooverdam – Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas – Brussel
Tips?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fijn dat jullie ene goede vakantie hebben gehad! Dat de Merced Grove te ver was verbaast me niet; dat is nog een flink eind wandelen. Je hebt nu ook geen sequoia's opgenomen in de planning? In Kings Canyon en in Sequoia kun je met een korte wandeling al veel sequoia's zien.
Misschien kun je wat keuzes in je nieuwe route toelichten? Wat wil je doen overal? Waarom een volle dag Bryce en een volle dag Grand Canyon en voor Zion nauwelijks tijd? En zo weinig tijd tussen Yosemite en Las Vegas? Voor Las Vegas is de tijd dan weer ruim; ik vind dat zelf een erg vermoeiende stad; je loopt er erg veel, en het is er heet.
Verder natuurlijk een klassieke route. Daarover kun je in veel reisverslagen en hier op het forum het nodige vinden.
Marianne
Misschien kun je wat keuzes in je nieuwe route toelichten? Wat wil je doen overal? Waarom een volle dag Bryce en een volle dag Grand Canyon en voor Zion nauwelijks tijd? En zo weinig tijd tussen Yosemite en Las Vegas? Voor Las Vegas is de tijd dan weer ruim; ik vind dat zelf een erg vermoeiende stad; je loopt er erg veel, en het is er heet.
Verder natuurlijk een klassieke route. Daarover kun je in veel reisverslagen en hier op het forum het nodige vinden.
Marianne
Ik zou hiervoor een nieuw topic startenliesbetv schreef: Tips?

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook en nieuw topic openen. Dit is toch een andere reis. Maar aangezien je pas over 2 jr wil zou ik wel echt eerst je goed inlezen over de plaatsen die je wilt bezoeken. Wel de vraag hoe je nu kunt weten dat je over 2jr 'maar' 13 dagen hebt?
Ik zou met echt maar 13 dagen een rondje Las Vegas doen ipv vanaf San Francisco, want daar 'verspil' je imo nu je 1e 4 dagen een groot deel aan...
Ik zou met echt maar 13 dagen een rondje Las Vegas doen ipv vanaf San Francisco, want daar 'verspil' je imo nu je 1e 4 dagen een groot deel aan...
Ik zal inderdaad best een nieuw topic starten (over een jaartje dan, want dit is precies wat vroeg).
We hebben 13 dagen omdat we het tussen 2 andere geplande activiteiten moeten passen (ja, die nu al vastliggen).
Een rondje Las Vegas zou inderdaad de logische keuze zijn, maar verspillen zou ik die eerste dagen niet noemen. Van SF zouden we naar Mariposa rijden (hebben we toch die sequoias gezien), dan de tioga pass (die we dit jaar niet gedaan hebben) en langs Death Valley naar Las Vegas (lijkt me iets simpeler dan er een daguitstap vanuit LV van te maken).
Met de dagen Zion, Bryce en GC kunnen we natuurlijk nog schuiven. Twee dagen Las Vegas zijn ook bedoeld om gewoon wat aan het zwembad te liggen, maar als het daar zo warm is, moeten we dat misschien ergens anders plannen.
Ik lees verder, heb nog tijd natuurlijk. Alvast bedankt.
We hebben 13 dagen omdat we het tussen 2 andere geplande activiteiten moeten passen (ja, die nu al vastliggen).
Een rondje Las Vegas zou inderdaad de logische keuze zijn, maar verspillen zou ik die eerste dagen niet noemen. Van SF zouden we naar Mariposa rijden (hebben we toch die sequoias gezien), dan de tioga pass (die we dit jaar niet gedaan hebben) en langs Death Valley naar Las Vegas (lijkt me iets simpeler dan er een daguitstap vanuit LV van te maken).
Met de dagen Zion, Bryce en GC kunnen we natuurlijk nog schuiven. Twee dagen Las Vegas zijn ook bedoeld om gewoon wat aan het zwembad te liggen, maar als het daar zo warm is, moeten we dat misschien ergens anders plannen.
Ik lees verder, heb nog tijd natuurlijk. Alvast bedankt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht