Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis bibie2604: zomer 2017
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis bibie2604: zomer 2017
Ik vind het wel jammer om onderweg niet overal voldoende tijd te hebben en dan een paar dagen LA nodig te hebben om te bekomen. Het lijkt me veel prettiger om onderweg ook wat rustmomenten te hebben.
Bij Page zou je denken ik ook wel kunnen jetskien.
Wat zijn jullie plannen in Sedona? Is een nacht Grand Canyon en een nacht Sedona geen optie? Dan heb je de mooiste uren in het park.
Marianne
Bij Page zou je denken ik ook wel kunnen jetskien.
Wat zijn jullie plannen in Sedona? Is een nacht Grand Canyon en een nacht Sedona geen optie? Dan heb je de mooiste uren in het park.
Marianne
Hallo
Allereerst bedankt voor de reactie's.
Hier zijn we weer met een update van de route.
Hopelijk hebben we het niet slechter gemaakt.
Ik denk dat we met sommige tips rekening hebben gehouden met 1 al zeker niet
We hebben ook al enkele overnachtingen maar wel allemaal nog te annuleren.
De vluchten liggen al vast (zomervakantie)
1) San Fransisco
2) SF
3) SF
4) SF naar Yosemite (Mariposa)
5) Yosemite
6) Yosemite via Tiogapass naar Mammoth Lakes
7) Mammoth Lakes naar Death Valley (Pahrump)
8 ) Pahrump naar Las Vegas
9) LV
10) Las Veagas naar Zion (Hurricane)
11) Zion
12) Bryce (Tropic)naar Page
13) Page
14) Page naar Monument Valley (Kayenta)
15) Monument Valley (via vieuwpoints van de GC= is een dagtocht daar zijn we ons van bewust) naar Flagstaff
16) Flagstaff (naar Slide Rock Park)
17) Flagstaf naar Lake Havesu (op en aan het water)
18) Lake Havesu tussenstop Salton Sea naar Palm Springs of Joshua Tree
19) Palm Springs/Joshua Tree naar LA (hier willen we een huis huren en is ondertussen gelukt)
20) LA
21) LA
22) LA
23) LA
24) La naar huis
25) terug thuis
We zijn benieuwd naar jullie mening.
Dank u wel alvast.
Allereerst bedankt voor de reactie's.
Hier zijn we weer met een update van de route.
Hopelijk hebben we het niet slechter gemaakt.
Ik denk dat we met sommige tips rekening hebben gehouden met 1 al zeker niet

We hebben ook al enkele overnachtingen maar wel allemaal nog te annuleren.
De vluchten liggen al vast (zomervakantie)
1) San Fransisco
2) SF
3) SF
4) SF naar Yosemite (Mariposa)
5) Yosemite
6) Yosemite via Tiogapass naar Mammoth Lakes
7) Mammoth Lakes naar Death Valley (Pahrump)
8 ) Pahrump naar Las Vegas
9) LV
10) Las Veagas naar Zion (Hurricane)
11) Zion
12) Bryce (Tropic)naar Page
13) Page
14) Page naar Monument Valley (Kayenta)
15) Monument Valley (via vieuwpoints van de GC= is een dagtocht daar zijn we ons van bewust) naar Flagstaff
16) Flagstaff (naar Slide Rock Park)
17) Flagstaf naar Lake Havesu (op en aan het water)
18) Lake Havesu tussenstop Salton Sea naar Palm Springs of Joshua Tree
19) Palm Springs/Joshua Tree naar LA (hier willen we een huis huren en is ondertussen gelukt)
20) LA
21) LA
22) LA
23) LA
24) La naar huis
25) terug thuis
We zijn benieuwd naar jullie mening.
Dank u wel alvast.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Pahrump ligt toch al een stuk van death valley af. Heb je ook al eens bij de Amargosa Valley gekeken als je overnachten in Death Valley te duur vind? Anders zou ik nl die 1.5u verder doortrekken naar Las Vegas ipv Pahrump (maar dat is mijn mening
)
Je hebt een vaagheid in je route zitten op dag 11/12... overnacht je nou dag 11 in Tropic of nog in Zion?
Mijn advies zou zijn dag 11 in Zion overnachten. Hurricane is prima, maar in Springdale kan je de auto laten staan en heb je geen parkeergedoe.
Dag 12 in Bryce, Tropic overnachten en dag 13 Page. Dag 14 kan je dan bv in de ochtend nog Antelope Canyon doen voor je naar MV rijdt.
Waarom niet bij de GC zelf overnachten in bv de Maswik of Bright Angel Lodge? Je hebt nog een heel jaar om te boeken? Waarom dan naar Flagstaff?? Rij dan de dag erna gewoon van de GC naar Sedona en dan door naar Lake Havasu. Ik zou puur voor Slide Rock overigens die omweg niet maken, blijf er dan langer. Het zal er ook erg druk zijn.

Je hebt een vaagheid in je route zitten op dag 11/12... overnacht je nou dag 11 in Tropic of nog in Zion?
Mijn advies zou zijn dag 11 in Zion overnachten. Hurricane is prima, maar in Springdale kan je de auto laten staan en heb je geen parkeergedoe.
Dag 12 in Bryce, Tropic overnachten en dag 13 Page. Dag 14 kan je dan bv in de ochtend nog Antelope Canyon doen voor je naar MV rijdt.
Waarom niet bij de GC zelf overnachten in bv de Maswik of Bright Angel Lodge? Je hebt nog een heel jaar om te boeken? Waarom dan naar Flagstaff?? Rij dan de dag erna gewoon van de GC naar Sedona en dan door naar Lake Havasu. Ik zou puur voor Slide Rock overigens die omweg niet maken, blijf er dan langer. Het zal er ook erg druk zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eens met de opmerkingen van Paul. Je zit niet alleen voor DV, Zion en de gC niet gunstig qua overnachtingen, maar ook voor Yosemite is Mariposa behoorlijk ver van het park. Bedenk dat je dat stuk twee keer rijdt op dag 5 en ook nog op dag 6, en als je op dag 4 het park in wilt heb je ook weer dat stuk. waarom niet in het park overnachten? Een tent in Housekeeping camping is zeker met kinderen erg leuk.
Voor Springdale kun je kijken naar de Canyon Ranch Motel; je zit daar erg leuk, met een zwembad, groot grasveld met picknicktafels, en valk bij de shuttlebushalte die je naar Zion brengt, dus geen parkeerproblemen (die je zeker hebt in het hoogseizoen). Wij zaten er in 2015, kijk eens naar ons verslag daarvoor. Ik zou ook overwegen om 2 nachten Zion te doen.
En voor de GC is een overnachting aan de rim toch wel heel bijzonder. Eventueel doe je 1 nacht GC en 1 nacht Sedona of Flagstaff, op die manier heb je toch wat meer tijd in het park, en de gelegenheid om een zonsondergang en -opkomst mee te maken.
Marianne
Voor Springdale kun je kijken naar de Canyon Ranch Motel; je zit daar erg leuk, met een zwembad, groot grasveld met picknicktafels, en valk bij de shuttlebushalte die je naar Zion brengt, dus geen parkeerproblemen (die je zeker hebt in het hoogseizoen). Wij zaten er in 2015, kijk eens naar ons verslag daarvoor. Ik zou ook overwegen om 2 nachten Zion te doen.
En voor de GC is een overnachting aan de rim toch wel heel bijzonder. Eventueel doe je 1 nacht GC en 1 nacht Sedona of Flagstaff, op die manier heb je toch wat meer tijd in het park, en de gelegenheid om een zonsondergang en -opkomst mee te maken.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3688 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-