Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Pascal & yvonne: rondreis met camper of auto
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Pascal & yvonne: rondreis met camper of auto
Ik zou niet alleen voor Canyonlands helemaal naar Moab rijden. Trek daar dan nog een extra dag voor uit zodat je voldoende tijd hebt voor Arches NP.
En willen jullie niet naar Page (voor Antelope Canyon, Lake Powell, Horseshoe bend, etc)? De tijd voor Zion vind ik ook niet ruim, maar als jullie niet willen wandelen kan het wel zo. Voor Yosemite zou een extra dag ook wel mooi zijn; hebben jullie al gekeken wat je daar wilt doen? Het is allemaal wat krap zo vind ik, ik zou met dit aantal dagen Moab laten vallen.
Wat is de bedoeling van de volle dag Lone Pine? Mogen jullie met de camper door Death Valley rijden?
Ik begrijp El Portal niet, met een camper zou ik in het park gaan staan. Wel zo goedkoop, en geen problemen met parkeren.
Wat bedoel je precies met campings plannen? Kijk wat je leuk vindt, Je zult ze zelf moeten boeken. Kijk op de NPS-sites voor de campings in de parken (http://www.nps.gov/zion, http://www.nps.gov/brca, http://www.nps.gov/grca, http://www.nps.gov/yose). Voor Yosemite moet je je goed inlezen, daar kun je elke 15e van de mand reserveren. Een maand van te voren oefenen is heel verstandig.
De America the Beautiful pass koop je gewoon bij het eerste park dat je bezoekt - bij de ingang of in het visitor center.
Marianne
En willen jullie niet naar Page (voor Antelope Canyon, Lake Powell, Horseshoe bend, etc)? De tijd voor Zion vind ik ook niet ruim, maar als jullie niet willen wandelen kan het wel zo. Voor Yosemite zou een extra dag ook wel mooi zijn; hebben jullie al gekeken wat je daar wilt doen? Het is allemaal wat krap zo vind ik, ik zou met dit aantal dagen Moab laten vallen.
Wat is de bedoeling van de volle dag Lone Pine? Mogen jullie met de camper door Death Valley rijden?
Ik begrijp El Portal niet, met een camper zou ik in het park gaan staan. Wel zo goedkoop, en geen problemen met parkeren.
Wat bedoel je precies met campings plannen? Kijk wat je leuk vindt, Je zult ze zelf moeten boeken. Kijk op de NPS-sites voor de campings in de parken (http://www.nps.gov/zion, http://www.nps.gov/brca, http://www.nps.gov/grca, http://www.nps.gov/yose). Voor Yosemite moet je je goed inlezen, daar kun je elke 15e van de mand reserveren. Een maand van te voren oefenen is heel verstandig.
De America the Beautiful pass koop je gewoon bij het eerste park dat je bezoekt - bij de ingang of in het visitor center.
Marianne
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Het is de bedoeling dat we vanaf San Diego tot aan las Vegas met de camper rijden. En alles na las Vegas is met een auto. (Beetje onduidelijk misschien van mij uit)
Wandelen zullen we niet veel doen omdat wij daar niet echt van houden. We houden allebei wel van lekker onderweg zijn en veel vanuit de auto zien.
Page werd ons een beetje afgeraden door de reisadviseur van tioga Omdat er zoveel te zien was. Daarom hebben we deze er niet bijgeplaatst omdat deze niet echt in het schema erbij zou passen.
En we dachten zelf om Bryce en zion op 1 dag te bezoeken zodat er misschien ergens nog wat tijd over zou blijven.
Maar aangepaste schemas zien we ook graag tegemoet aangezien er nog niks echt vast staat.
Wandelen zullen we niet veel doen omdat wij daar niet echt van houden. We houden allebei wel van lekker onderweg zijn en veel vanuit de auto zien.
Page werd ons een beetje afgeraden door de reisadviseur van tioga Omdat er zoveel te zien was. Daarom hebben we deze er niet bijgeplaatst omdat deze niet echt in het schema erbij zou passen.
En we dachten zelf om Bryce en zion op 1 dag te bezoeken zodat er misschien ergens nog wat tijd over zou blijven.
Maar aangepaste schemas zien we ook graag tegemoet aangezien er nog niks echt vast staat.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Waarom wissel je van camper naar auto? Je zou makkelijk alles met de camper kunnen doen. Alleen LA is mss handiger met een auto.
En Page laten zitten vind ik echt een zeer slecht advies. Net als Bryce en Zion op 1 dag. Ook al hou je niet van wandelen, je zal op veel plekken, al is t maar voor de viewpoints toch echt de auto/camper uit moeten om wat te zien.
Ik vind het van Tioga uit een vreemd advies, ben ik niet gewend van hen als ik eerlijk ben.
Ik begrijp ook nog steeds niet waarom je alleen tijd uittrekt voor Canyonlands....als je het 'rustiger' aan wilt doen ga dan na de GC naar Page en rij dan Page - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce - Zion zou ik zeggen. Je gaat nu zo snel en slaat echt veel over in die hoek.
En Page laten zitten vind ik echt een zeer slecht advies. Net als Bryce en Zion op 1 dag. Ook al hou je niet van wandelen, je zal op veel plekken, al is t maar voor de viewpoints toch echt de auto/camper uit moeten om wat te zien.
Ik vind het van Tioga uit een vreemd advies, ben ik niet gewend van hen als ik eerlijk ben.
Ik begrijp ook nog steeds niet waarom je alleen tijd uittrekt voor Canyonlands....als je het 'rustiger' aan wilt doen ga dan na de GC naar Page en rij dan Page - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce - Zion zou ik zeggen. Je gaat nu zo snel en slaat echt veel over in die hoek.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Echt? Weglaten wegens tijdgebrek kan ik nog begrijpen, maar dit:Pascal & yvonne schreef: Page werd ons een beetje afgeraden door de reisadviseur van tioga Omdat er zoveel te zien was. Daarom hebben we deze er niet bijgeplaatst omdat deze niet echt in het schema erbij zou passen.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
@PSVWALLY we willen zelf wisselen van auto naar camper aangezien het voor ons de eerste keer kamperen is ooit.
.
Verder hebben we besloten om page niet toe te voegen na advies van de reisadviseur omdat we volgens haar dan nog wel een langere reis zouden mogen boeken.
Dus als ik het goed begrijp nemen we genoeg tijd voor het stuk tot aan de grand canyon.
En kunnen we daarna beter
Het gedeelte doen zoals PSVwally zegt naar page en dan
Monument valley capitol reef bryce en zion.
Wij dachten zelf om bryce en zion op 1 dag te doen omdat ze relatief dicht bij elkaar zitten. Maar zoals ik al begrijp is dit niet echt een optie en moeten we gewoon voor beide een dag uittrekken.
We hebben de camper in totaal 11 dagen en denken wel dat dit genoeg moet zijn.
Graag hoor ik jullie ideeën
.
Verder hebben we besloten om page niet toe te voegen na advies van de reisadviseur omdat we volgens haar dan nog wel een langere reis zouden mogen boeken.
Dus als ik het goed begrijp nemen we genoeg tijd voor het stuk tot aan de grand canyon.
En kunnen we daarna beter
Het gedeelte doen zoals PSVwally zegt naar page en dan
Monument valley capitol reef bryce en zion.
Wij dachten zelf om bryce en zion op 1 dag te doen omdat ze relatief dicht bij elkaar zitten. Maar zoals ik al begrijp is dit niet echt een optie en moeten we gewoon voor beide een dag uittrekken.
We hebben de camper in totaal 11 dagen en denken wel dat dit genoeg moet zijn.
Graag hoor ik jullie ideeën
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hij is wel leuk.Pascal & yvonne schreef: Page werd ons een beetje afgeraden door de reisadviseur van tioga Omdat er zoveel te zien was. Daarom hebben we deze er niet bijgeplaatst omdat deze niet echt in het schema erbij zou passen.

Ik begrijp dat het aantal dagen nog niet vast ligt, dus je kunt overwegen om langer te gaan. Als jullie niet gaan wandelen (maar daar zou ik nog eens heel goed over nadenken, je moet zoals al gezegd, toch echt wel eens de auto uit, en wandelen in de parken is echt heel anders dan hier een rondje door het bos) is de tijd voor Moab op zich wel te doen. Je kunt Canyonlands in een halve dag bekijken, en de andere dag voor Arches gebruiken. Om Page mee te nemen is dan een dag extra nodig.
Wat het inleveren van de camper betreft: waarom niet in SF inleveren? Dan kun je in Yosemite nog in het park kamperen. Dat scheelt je veel en veel heen en weer rijden. Een extra dag Yosemite zou in die periode ook niet verkeerd zijn trouwens, ook als je niet gaat wandelen.
Ik had wel gezien dat er 2 dagen Lone Pine stonden, maar niet dat je vervolgens in 1 dag van Lone Pine naar El Portal wilt rijden. via Bodie. Dat is niet te doen. Alleen aan reistijd ben je al 6 uur bezig, met een stop bij Mono Lake (ik denk dat je dat bedoelt en geen Mammoth Lakes) ben je nog meer tijd kwijt. Voor Bodie heb je minimaal een uur nodig. En dan kom je in Yosemite waar je toch voor de Tioga road ook nog wel tijd uit wilt trekken.Pascal & yvonne schreef: dag 18 las vegas -> death valley + overnachting lone pine
dag 19 lone pine
dag 20 lone pine -> bodie + mammoth lakes+ tioga pass -> el portal
dag 21 el portal
Kijk voor Bodie en Mono Lake eens in ons 2013-verslag (bij 1 juni), en voor de Tioga Road ons 2015-verslag (bij 25 en 26 juni).
Ik zou de tweede nacht Lone Pine verruilen voor een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes.
En als je met de auto gaat, dan zou ik niet in Lone Pine overnachten maar in DV zelf.
Bryce en Zion op 1 dag is heel jammer. Kijk voor beide parken eens in mijn 2011-verslag. Wij hadden toen 2 nachten Zion, maar 1 zou eventueel ook kunnen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2056 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-