Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Simonrio: Pretpark en NP's in juli/aug 2017

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Simonrio: Pretpark en NP's in juli/aug 2017

Bericht door SpaceAce »

PSVwally schreef:want qua parken ga je (denk ik) echt spijt krijgen dat je er niet meer tijd voor uit hebt en tijd voor uit kunt trekken tijdens deze reis.
Ik denk alleen dat dit achteraf nog niet te concluderen is. Bedoel, je weet pas wat je hebt gemist als je er echt bent geweest. Als je er maar even bent geweest, dan kun je dus ook alleen maar beoordelen wat je op dat moment hebt gezien. Dus zal men al snel zeggen: het was erg mooi. Genoeg gezien.

Maar als je dan later terug zou gaan en dan pas écht de parken gaat bekijken, weet je pas wat je de eerste keer gemist hebt.

Weet waar ik het over heb: 2005 van San Francisco, naar Los Angeles, naar Las Vegas (voor de pretparken). Onderweg nog wat natuur gezien: kustweg, GC, Valley of Fire. Later in 2015 nogmaals naar de westkust geweest en nu besef ik pas dat we in 2005 eigenlijk helemaal niets gezien hebben van die parken :lol:

Snap ook niet helemaal wat Lagoon er tussen doet. Bedoel, begrijp me niet verkeerd. Lagoon is een leuk park (veel achtbanen!), ben er zelf ook geweest. Maar het ligt zo 'ver weg' van de rest. Een soort buitenbeentje. Ligt niet echt in de richting. Maar goed... Dat is jouw keuze. Valt mij alleen op :)

Afbeelding

En wat betreft die zonetijden. Dat kan ook zo zijn positieve uitwerking hebben. Bedoel, wat betreft de vertrekdag win je een uurtje zodra je Nevada inrijdt :) Scheelt weer iets...

En wat betreft je twee vragen, daar kan ik geen antwoord op geven... Ben die kant nog niet geweest...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Simonrio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Simonrio »

Klein vraagje over de tijdzones nog. Het Monument Valley Navajo Tribal Park Visitor Center ligt net in Arizona, welke tijdzone houd deze aan? De toegangsweg ligt zelfs al in Utah. :lol:

Edit:

Lagoon staat gewoon hoog op het to do lijstje. Twee Schwarzkopf aben, een woody uit 1920, Canibal, Wicked en ik heb alleen maar goede verhalen over het park gehoord.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Vind dit wel een mooie. Stukje van Arizona doet niet mee met de zomertijd, dus is gelijk aan de tijd van California en Nevada.
Maar Monument Valley doet dan juist weer wel mee met de tijd van Utah.

Tenminste, zo was het toch? :lol:

Afbeelding

En verder,
Simonrio schreef:Geen NP's doen vind ik geen optie. Grand Canyon, Yosemite, Monument Valley en Dead Valley staan al een lange tijd op de verlanglijst.
Juist als het lange tijd op de verlanglijst staat/hoog op de lijst. Dan zou je verwachten dat je er goed veel tijd aan wilt besteden.
Het is niet erg dat je maar een klein beetje er van mee krijgt en ze bezoekt, want je komt er toch langs. Je vermaakt je toch wel in die parken. Ook met een bliksem bezoek. Dat kan voor de één prima werken. Maar zeg dan niet dat het 'hoog op het lijstje' staat. Want dat spreekt elkaar dan juist weer tegen.

Het staat al langer tijd op je lijstje om er geweest te zijn, niet om er écht geweest te zijn :) (En dat is ook prima hoor. Denk dat daar dan ook de miscommunicatie zit)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hou maar aan dat het vanaf Tuba City een uur later is tot de dag dat je voorbij St. George weer Nevada binnenrijd.
Elsvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Elsvr »

Je moet je vooral realiseren dat de voorbeelden die jij geeft die je op korte tijd bezocht hebt steden zijn waar je gemakkelijk kan beslissen wat je doet of niet doet,wij hebben Barcelona ook " gedaan" op 2 uurtjes met de hop on hop off bus zonder af te stappen.Wat mij betreft hebben wij Barcelona niet gezien,we hebben er alleen een indruk van gekregen en weten nu wat we willen gaan zien als we er wat langer zijn.
Wij hebben de nationale parken ook een stuk sneller gedaan dan wat voor de meesten hier op het forum gangbaar is,omwille van eigenlijk dezelfde reden die jij hier geeft,wij wilden vooral de viewpoints doen en zo een beeld krijgen van bijvoorbeeld GC en Bryce.
Maar je blijft wel steeds met het feit zitten dat je nu eenmaal tijd verliest met de afstanden en de drukte in de zomer in de parken.In GC hebben wij bijvoorbeeld toch best wel wat tijd verloren door aan te schuiven voor de shuttlebussen.In de zomer is meer dan de helft van het park verboden voor auto's dus zijn die bussen de enige manier om iets te zien.
Bryce kan je wel met de auto doen,maar daar sta je dan soms te wachten op een parkeerplaats aan de viewpoints als het echt druk is.
Wij hebben genoeg gehad aan een halve dag voor elk park,maar wij sliepen dan wel altijd in de parken zelf ,we reden de dag ervoor tot het volgende park zodat we s morgens meteen het park in konden en in de vroege namiddag dan konden doorrijden naar de volgende plaats en onderweg nog konden stoppen als we iets leuks tegenkwamen.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Simonrio schreef:Edit:

Lagoon staat gewoon hoog op het to do lijstje. Twee Schwarzkopf aben, een woody uit 1920, Canibal, Wicked en ik heb alleen maar goede verhalen over het park gehoord.
Absoluut een leuk parkje! Vind het alleen een beetje uit de route :)
Maar mocht je het leuk lijken om onze ervaringen van dit parkje te lezen, zie: https://usatour2013.wordpress.com/2013/ ... e-city-ut/

:mrgreen:
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij zijn deze zomer in Lagoon geweest! Leuk park en genoeg te doen.
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Om de druk op 13 aug wat te verlichten (Grand Canyon en Monument Valley) en na een goede tip hier op het forum tegen gekomen te zijn, heb ik de overnachting lokatie op die dag een beetje aangepast. Ik heb een nacht geboekt bij The VIEW hotel/campinggrounds waar we een Premiew view cabin hebben op 13 augustus. :thumbup: Nadat ik de foto's van het uitzicht vanaf die huisjes daar zag was ik verkocht en de prijs scheelde niet eens heel veel met andere hotels in de omgeving. (En het is vakantie natuurlijk, die 80 euro extra kon er wel vanaf voor een nachtje)
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

:thumbup: Nice!
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Als je entree heb betaald voor Point Lobos State Natural Reserve, mag je dan dezelfde dag op hetzelfde entreebewijs ook Julia Pfeiffer Burns State Park in? Of geld het alleen voor de state parks?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij valt point lobos ook onder de state parks. De state parks in california kosten $10 dollar entree per dag en die dag zou je bij wijze van spreken alle state parks in California binnen kunnen met dat bewijsje.
DAY USE FEE: $10/day per car. Your entrance fee allows you access to all California State Parks until sundown.
Dus als je beide parken op dezelfde dag doet dan hoef je maar 1x entree te betalen
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Waar lees jij dat? Als ik bij Julia Pfeiffer Burns State Park op de website kijken staat er inderdaad dat zinnetje. Maar op de website van Point Lobos State Natural Reserve staat het er niet bij. http://www.parks.ca.gov/?page_id=571 Wij komen vanaf het noorden, dus Point Lobos gaan wij als eerste tegen komen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als ik zie dat ze daar ook naar de annual passes voor de State Parks verwijzen lijkt het mij dat dat wel goed komt. Maar waarom wil je het weten? Laat je daar je bezoek van afhangen? Zo nee, dan merk je dat toch ter plekke wel?

Marianne
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Bij ons was onze Annual Pass niet geldig bij Point Lobos SP. Daar hebben wij gewoon 10 dollar entree moeten betalen. Julia Pfeiffer Burns State Park is gratis, maar betaal je het parkeren. Althans, zo was het bij ons in 2015.

Stukje uit ons verslag over JPBSP (lekker Hollandse gedachte ;) )
Exact om vier uur zijn we bij Julia Pfeiffer Burns State Park. Het park zelf is gratis, maar het parkeren kost 10 dollar. Maar ook hier staat dat de parkeerplaatsen vol zijn. Voor het park staan ook behoorlijk wat auto's langs de kant geparkeerd. Jeetje, wat druk overal. Hopelijk is er toch nog wel plaats, want ik ben in de veronderstelling dat we anders behoorlijk wat moeten lopen. We betalen de tien dollar en zien dat er dan nog genoeg plaats is. We lopen naar het begin van de Overlook Waterfall Trail en vervolgens loop je onder de weg door, waar je ook gewoon kan instromen vanaf de weg. Jeetje zeg, dat heeft ons dus gewoon 10 dollar voor niets gekost! Want als je gewoon je auto langs de weg parkeert en dan te voet naar de waterval gaat, kost het je niets.

Maar... Het was het wel waard. Wát een prachtig plaatje is het zeg. De waterval zelf stelt niet zo super veel voor, maar alles wat er omheen zit is prachtig. Super mooi blauw water en dan die rotsen erbij. Echt een idyllisch geheel zo.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had het over de Annual Pass voor de State Parks, niet voor de National Parks. :wink:
Mijn idee was dat als op de Point Lobos site verwezen wordt naar die betreffende Annual Pass ze dus onder de State Parks zullen vallen.
Als je bij Julia Pfeiffer Burns SP niet betaalt voor het park, zul je echter niets hebben aan het toegangskaartje van Point Lobos.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hier kan je zien tot welke State Parks in CA je toegang hebt met een "California Explorer” Vehicle Day Use Annual Pass
https://www.parks.ca.gov/pages/737/files/dpr335ce.pdf

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

En daar staan ze echt allebei in :wink:
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Een annual pass ga ik er niet uithalen. Jammer dat ik dus hieruit begrijp dat je met Point Lobos entree niet naar binnen kan bij Julia Pfeiffer Burns.
SpaceAce schreef:Bij ons was onze Annual Pass niet geldig bij Point Lobos SP. Daar hebben wij gewoon 10 dollar entree moeten betalen. Julia Pfeiffer Burns State Park is gratis, maar betaal je het parkeren. Althans, zo was het bij ons in 2015.

Stukje uit ons verslag over JPBSP (lekker Hollandse gedachte ;) )
We lopen naar het begin van de Overlook Waterfall Trail en vervolgens loop je onder de weg door, waar je ook gewoon kan instromen vanaf de weg. Jeetje zeg, dat heeft ons dus gewoon 10 dollar voor niets gekost! Want als je gewoon je auto langs de weg parkeert en dan te voet naar de waterval gaat, kost het je niets.
Ik zag dat pad al op google maps en vroeg mij al af of dat kon. :lol: Gezien we niet al te lang daar besteden, we willen alleen naar de waterkant, is dat wellicht ook een optie. :P
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor de Nationale Parken is een annual pass (de America the Beautiful Pass) al snel voordelig. Met 4 parken heb je het er al uit.
Die pas is echter niet geldig in de State Parks. Daarvoor bestaat ook een annual pass maar die haal je er niet uit.
Ik begrijp niet waaruit jij afleidt dat je met de toegang voor Point Lobos niet ook naar Julia Pfeiffer Burns kunt.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Over de route ga ik niets meer zeggen buiten dat ik het gekkenwerk vind, maar goed. Doorkarren ??? :shock: :shock: :shock:

De annual pass is tegenwoordig al sneller dan 4 parken interessant aan het worden:

Death Valley: 25 dollar
Grand Canyon: 30 dollar
Yosemite: 30 dollar

Annual pass = 80 dollar
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen