Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis kuramathi: SF-SF met camper april/mei 2017.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kuramathi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis kuramathi: SF-SF met camper april/mei 2017.

Bericht door kuramathi »

Heerlijk om al die topics op het forum te lezen, is al een deel van de voorpret!
Onze reis ligt al grotendeels vast. Ik ben vooral op zoek naar tips voor leuke stops onderweg om wat te doen of te zien, tips voor lekkere restaurantjes en als iemand een slechte ervaring heeft met 1 van de door ons geboekte campings (naam camping tussen haakjes) hoor ik het graag dan kan ik altijd nog annuleren en een ander boeken.

16-4 aankomst SF (Hotel Whitcomb)
17-4 SF: Alcatraz en cable car
18-4 SF-Moss Landing (KOA Moss Landing): camper ophalen en inkopen doen
19-4 Moss Landing: walvis spotten en Mystery Spot Santa Cruz
20-4 Moss Landing-Pismo Beach (Pismo SB Oceano Loop): tussenstop
21-4 Pismo Beach-Anaheim (Anaheim Harbor RV Park): tussenstop/vuurwerk Disney kijken
22-4 Anaheim-San Diego (Mission Bay RV)
23-4 San Diego: Sea World
24-4 San Diego-Joshua Tree Park (Indian Cove)
25-4 Joshua Tree Park-Kingman (zoeken nog een camping): tussenstop
26-4 Kingman-GC (Mather Campground)
27-4 GC
28-4 GC-LV (Circus Circus RV)
29-4 LV
30-4 LV-Bakersfield (Bakersfield RV Park): tussenstop
1-5 Bakersfield-SeKi (Camping Azalea - first come/first serve)
2-5 SeKi-Yosemite (Lower Pines)
3-5 Yosemite-SF (Anthony Chabbot Campground): dichtbij inleveren camper
4-5 SF: camper inleveren en naar huis

Zoals jullie zien reizen we met veel tussenstops, dit komt omdat we 2 kinderen bij ons hebben van 8 en 10 jaar en we daarom niet zulke lange reisdagen willen doen.

Ik ben benieuwd naar jullie tips!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: SF-SF met camper april/mei 2017

Bericht door PSVwally »

Het enige wat me opvalt is dat je op deze manier amper tijd hebt voor Sequoia en Yosemite. Je hebt het over rustig reizen, maar de laatste dagen heb je eigenlijk 2 dagen meer nodig
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Met een camper ben je minder snel dan met een auto.
Grand Canyon - Las Vegas is wel een pittige rit.
Verder vindt ik dat je weinig tot geen tijd neemt voor Sequoia en Yosemite.
Bovendien de doorgaande route door Seqüoia mag je met een grotere camper niet rijden.
Kijk daarvoor even op nps.gov/seki
De laatste dagen is afraffelen. (Lees veel te gehaast)
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je mag wel de doorgaande weg rijden in Sequoia, maar het wordt niet aanbevolen. Hou wel het weer in de gaten, er kan tot in mei nog sneeuw vallen. Ik zou een keuze maken tussen Sequoia en Yosemite; voor beide heb je geen tijd. Ik zou in elk geval voor de zekerheid meerdere nachten boeken in Yosemite. Heb je al gelezen hoe het reserveren daar in zijn werk gaat? Je moet 15 december reserveren. Het zou mooi zijn om een maand van te voren te kijken hoe dat in zijn werk gaat; dat betekent dus morgen om 4 uur 's middags. Zie ook hier en zie het artikel over Yosemite op de AA-site.
Ik heb nog nooit Bakersfield gezien als overnachting met een camper. Je zou ook naar Lake Isabella kunnen kijken. Hoe wil je rijden, via Death valley? Dan zou ik wat eerder stoppen.

Marianne
kuramathi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis kuramathi: SF-SF met camper april/mei 2017.

Bericht door kuramathi »

Goeie tip om vandaag even te oefenen met het boeken van Yosemite, was idd binnen een paar seconden grotendeels uitverkocht. Ik weet nu hoe het werkt dus volgende maand zit ik er klaar voor!

Oorspronkelijke planning was SeKi overslaan en twee nachten Yosemite doen maar de kids willen graag grote bomen zien en toen we er achter kwamen dat Mariposa dicht is hebben we 1 nacht verruild voor SeKi. Toen ik vandaag ging oefenen zag ik op de site dat Mariposa in de lente alweer opent dus ik ga nu twee nachten Yosemite boeken waarvan we de eerste eventueel annuleren als Mariposa toch nog dicht is om dan in SeKi de grote bomen te zien.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik vind het wel een mooie route :wink:
Grand canyon Las Vegas is inderdaad een flinke rit maar wel te doen. Wij hebben dat vorig jaar ook gedaan. Via Seligman, route 66, bezoek aan Oatman, lunch stop aan route 66. Wel de hele dag onderweg geweest maar wel te doen. Ik zou ook voor een camping bij Lake Isabella gaan, die route is ook prachtig!
Het Sequoia gedeelte heb ik geen ervaring mee, maar denk dat je dat gedeelte beter aan 1 park kunt besteden.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Eigenlijk doe je de 1e 9 dagen rustig aan en de 2e 9 dagen, omdat je de 'omweg' voor/naar de Grand Canyon neemt zijn redelijk vol. Waar de laatste 4 dagen dus echt en veel rijden en weinig tijd voor beide parken inhoud.
Het is in April/begin Mei ook nog niet bekend wat er in Yosemite en Seki allemaal open is. Je kan geluk of pech hebben met de winter he. Je kan overigens buiten de Mariposa Grove ook nog de Merced Grove en Tuolumne Grove in Yosemite bezoeken waar sequoias staan. Dus je zou kunnen overwegen om echt maar 1 park aan te doen. Beide parken (en kings canyon) zijn ook prima om een paar dagen te staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer