Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Marchien1977: rondreis zomer 2017 met kinderen, hulp gevraagd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Marchien1977: rondreis zomer 2017 met kinderen, hulp gevraagd.
Met alleen maar natuur zou je in 3 weken overigens (zonder Yosemite) ook prima een rondje Vegas met Yellowstone kunnen maken, nog afwisselender
@Paul, hoe zou dit rondje er volgens jou uit kunnen zien?
Yellowstone staat heel hoog bij mijn man op zijn lijstje!
@Paul, hoe zou dit rondje er volgens jou uit kunnen zien?
Yellowstone staat heel hoog bij mijn man op zijn lijstje!
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
In de post van 20 november geef je aan dat San Fracisco + Yosemite je wel wat lijkt.
Vandaag 03 december geef je aan dat Yellowstone de voorkeur van je partner heeft.
Als je zelf nog zo twijfelt, wat moeten wij "raadgevers" dan.
Vandaag 03 december geef je aan dat Yellowstone de voorkeur van je partner heeft.
Als je zelf nog zo twijfelt, wat moeten wij "raadgevers" dan.

In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bekijk eens wat reisverslagen voor mogelijke routes. Wij hebben al meerdere keren Yellowstone bezocht, je zou voor ideeën eens naar ons 2004- en 2008-verslag kunnen kijken voor ons bezoek met de kinderen, en naar ons 2015-verslag voor het bezoek zonder kinderen.
Met googlemaps erbij voor de afstanden en een kaart voor de ligging van de parken kun je eens wat mogelijkheden uitproberen. Met Yellowstone in de route ligt het voor de hand om ook Moab mee te nemen. Dan zou je zoiets kunnen krijgen:
5-aug naar Las Vegas
6-aug Las Vegas - Zion
7-aug Zion
8-aug Zion - Bryce
9-aug Bryce - Capitol Reef
10-aug Capitol Reef - Salt Lake City
11-aug Salt Lake City - Yellowstone
12-aug Yellowstone
13-aug Yellowstone
14-aug Yellowstone
15-aug Yellowstone - Grand Teton
16-aug Grand Teton - Vernal
17-aug Vernal - Moab
18-aug Moab
19-aug Moab
20-aug Moab - Monument Valley
21-aug Monument Valley - Page
22-aug Page - Grand Canyon
23-aug Grand Canyon - Las Vegas
24-aug Las Vegas
25-aug Las Vegas
Als je nog niet kunt kiezen werk dan meerdere routes uit en leg alvast accommodatie vast in sommige plaatsen. Vooral Yellowstone zal al lastig worden, maar Yosemite zal ook steeds moeilijker worden. Je kunt vrijwel altijd gratis annuleren.
PS Het is handig om duidelijk aan te geven wat een quote is, en wat je eigen tekst is. Klik voor een quote op de " in het bericht dat je wit quoten. of selecteer de tekst en klik op de Quote-knop in de menubalk.
Marianne
Met googlemaps erbij voor de afstanden en een kaart voor de ligging van de parken kun je eens wat mogelijkheden uitproberen. Met Yellowstone in de route ligt het voor de hand om ook Moab mee te nemen. Dan zou je zoiets kunnen krijgen:
5-aug naar Las Vegas
6-aug Las Vegas - Zion
7-aug Zion
8-aug Zion - Bryce
9-aug Bryce - Capitol Reef
10-aug Capitol Reef - Salt Lake City
11-aug Salt Lake City - Yellowstone
12-aug Yellowstone
13-aug Yellowstone
14-aug Yellowstone
15-aug Yellowstone - Grand Teton
16-aug Grand Teton - Vernal
17-aug Vernal - Moab
18-aug Moab
19-aug Moab
20-aug Moab - Monument Valley
21-aug Monument Valley - Page
22-aug Page - Grand Canyon
23-aug Grand Canyon - Las Vegas
24-aug Las Vegas
25-aug Las Vegas
Als je nog niet kunt kiezen werk dan meerdere routes uit en leg alvast accommodatie vast in sommige plaatsen. Vooral Yellowstone zal al lastig worden, maar Yosemite zal ook steeds moeilijker worden. Je kunt vrijwel altijd gratis annuleren.
PS Het is handig om duidelijk aan te geven wat een quote is, en wat je eigen tekst is. Klik voor een quote op de " in het bericht dat je wit quoten. of selecteer de tekst en klik op de Quote-knop in de menubalk.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
01 naar Las Vegas
02 Las Vegas - Zion via valley of fire
03 Zion
04 Zion - Bryce
05 Bryce - Capitol Reef
06 Capitol Reef - Salt lake city
07 SLC - Yellowstone
08 Yellowstone
09 Yellowstone
10 Yellowstone - Grand Teton
11 Grand Teton - Vernal
12 Vernal - Moab
13 Moab
14 Moab
15 Moab - Monument Valley
16 Monument Valley - Page
17 Page
18 Page - Grand Canyon
19 Grand Canyon - las Vegas
20 las Vegas - naar huis
21 aankomst thuis
Ik zou zelf een dagje extra im Yellowstone/Grand Teton wel leuk vinden, maar dan moet je bv de volle dag Page skippen. Ik heb dan wel echt geen dagen in steden neergezet, ook al kom je wel in Salt Lake City... je zou ook gewoon zo ver mogelijk door kunnen rijden richting Yellowstone als je wilt.
02 Las Vegas - Zion via valley of fire
03 Zion
04 Zion - Bryce
05 Bryce - Capitol Reef
06 Capitol Reef - Salt lake city
07 SLC - Yellowstone
08 Yellowstone
09 Yellowstone
10 Yellowstone - Grand Teton
11 Grand Teton - Vernal
12 Vernal - Moab
13 Moab
14 Moab
15 Moab - Monument Valley
16 Monument Valley - Page
17 Page
18 Page - Grand Canyon
19 Grand Canyon - las Vegas
20 las Vegas - naar huis
21 aankomst thuis
Ik zou zelf een dagje extra im Yellowstone/Grand Teton wel leuk vinden, maar dan moet je bv de volle dag Page skippen. Ik heb dan wel echt geen dagen in steden neergezet, ook al kom je wel in Salt Lake City... je zou ook gewoon zo ver mogelijk door kunnen rijden richting Yellowstone als je wilt.
-
- Amerika-ontdekker
Dank Marianne en Paul voor jullie snelle reactie!
Ik heb al veel verslagen van je gelezen Marianne, geweldig!
Las inderdaad dat accommodatie bij Yellowstone meestal meer dan een jaar van te voren geboekt moet worden, we gaan er mee bezig!
Nogmaals, bedankt!
Ik heb al veel verslagen van je gelezen Marianne, geweldig!
Las inderdaad dat accommodatie bij Yellowstone meestal meer dan een jaar van te voren geboekt moet worden, we gaan er mee bezig!
Nogmaals, bedankt!
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
In het laatste voorbeeld zou ik Capitol Reef weglaten en van Bryce naar SLC rijden.
Kan via de I-15 of 89.
Je creëert daarmee een extra dag voor Yellowstone.
Want dat heeft nu toch je voorkeur.
En 3 dagen Yellowstone is geen overbodige luxe.
Kan via de I-15 of 89.
Je creëert daarmee een extra dag voor Yellowstone.
Want dat heeft nu toch je voorkeur.
En 3 dagen Yellowstone is geen overbodige luxe.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
Hallo allemaal,
We hebben een voorlopige planning, nadat we er goed over nagedacht hebben kiezen ervoor toch geen Yellowstone te doen maar het originele plan te volgen, Yellowstone bewaren we voor een volgende keer
Ben benieuwd wat jullie van de planning vinden, heb de planning van Lisa70 als basis genomen en geprobeerd zo veel mogelijk rust in te bouwen. De kms zullen niet altijd helemaal kloppen overigens.
Tips over plaatsen/hotels/cabins waar te overnachten met twee kinderen (en dus liefst met zwembad) zijn zeer welkom!
aug Van Naar km
Za 5 Huis Las Vegas
Zo 6 Las Vegas Zion NP 266
Ma7 Zion NP Zion NP 0
Di8 Zion NP Bryce NP 130
Wo9 Bryce NP Bryce NP 0
Do 10Bryce NP Moab NP 420
Vr 11 Moab NP Moab NP 0
Za 12Moab NP Moab NP 0
Zo13 Moab NP Monument Valley 200
Ma 14Monument Valley Grand Canyon 300
Di15 Grand Conyon Grand Canyon 0
Wo16Grand Canyon Barstaw 600
Do17 Barstaw Sequoia NP 360
Vr18 Sequoia NP Yosemite NP 250
Za19 Sequoia NP Yosimite NP 0
Zo20 Yosimite NP Yosimite NP 0
Ma21 Yosimite NP Yosemite NP 0
Di22 Yosemite NP Death Valley 480
Wo23Death Valley Las Vegas 250
Do24 Las Vegas Las Vegas 0
Vr25 Las Vegas Las Vegas 0
Za26 Las vegas Huis
We hebben een voorlopige planning, nadat we er goed over nagedacht hebben kiezen ervoor toch geen Yellowstone te doen maar het originele plan te volgen, Yellowstone bewaren we voor een volgende keer

Ben benieuwd wat jullie van de planning vinden, heb de planning van Lisa70 als basis genomen en geprobeerd zo veel mogelijk rust in te bouwen. De kms zullen niet altijd helemaal kloppen overigens.
Tips over plaatsen/hotels/cabins waar te overnachten met twee kinderen (en dus liefst met zwembad) zijn zeer welkom!
aug Van Naar km
Za 5 Huis Las Vegas
Zo 6 Las Vegas Zion NP 266
Ma7 Zion NP Zion NP 0
Di8 Zion NP Bryce NP 130
Wo9 Bryce NP Bryce NP 0
Do 10Bryce NP Moab NP 420
Vr 11 Moab NP Moab NP 0
Za 12Moab NP Moab NP 0
Zo13 Moab NP Monument Valley 200
Ma 14Monument Valley Grand Canyon 300
Di15 Grand Conyon Grand Canyon 0
Wo16Grand Canyon Barstaw 600
Do17 Barstaw Sequoia NP 360
Vr18 Sequoia NP Yosemite NP 250
Za19 Sequoia NP Yosimite NP 0
Zo20 Yosimite NP Yosimite NP 0
Ma21 Yosimite NP Yosemite NP 0
Di22 Yosemite NP Death Valley 480
Wo23Death Valley Las Vegas 250
Do24 Las Vegas Las Vegas 0
Vr25 Las Vegas Las Vegas 0
Za26 Las vegas Huis
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een mooie route. Maar waarom heb je de nacht Capitol Reef uit het voorstel van Lisa vervangen door een tweede nacht Bryce? Je hebt de afstand beter verdeeld door ook een overnachting in Capitol Reef te doen.
Op de 18e bedoel je Sequoia of Kings Canyon neem ik aan.
Het is wel jammer dat je Page mist. Je zou daar langs kunnen rijden tussen MV en de GC voor een bezoek aan Antelope Canyon en Horseshoe Bend.
Ik zie dat ook Mammoth Lakes is gesneuveld: ik vind de afstand van Yosemite VIllage naar Death Valley wel erg veel voor 1 dag als je ook nog iets in het pak of onderweg wilt doen. Yosemite is vele meer dan alleen de vallei, en voor het stuk langs de Tioga Road heb je zo geen tijd. Met maar 1 stop zou ik kijken naar iets in Bishop of Lone Pine. Maar 2 stops zijn mooier.
Voor Zion heb je veel mogelijkheden in Springdale, bijna allemaal met zwembad. Een goedkope keuze is de Zion Park Motel. Wil je meer ruimte en luxe en een prachtig groot zwembad kijk dan eens naar de Desert Pearl Inn. Kijk daarvoor (en voor grote delen van jullie route) eens in ons 2008-verslag.
Bij Bryce zou je naar Ruby's Inn kunnen kijken; dicht bij het park en een binnenzwembad als ik me niet vergis. Er zijn ook cabins op de campground daar, maar daarvoor moet je wel je eigen beddengoed meenemen. Tropic heeft ook cabins. Geen zwembad denk ik.
Als je een stop in Capitol Reef maakt is Austins Chuckwagon in Torrey een mogelijkheid. Vorig jaar zaten we in de Broken Spur, die is ons prima bevallen.
In Moab zijn er veel mogelijkheden. Een betaalbare optie is bijvoorbeeld de Bowen Motel maar je zou ook naar een cabin op een van de campings daar kunnen kijken. Misschien heb je daarvoor iets aan de reviews op de AA-site (zie de link hier boven).
In MV hebben wij eens overnacht in een cabin (zie ons 2008-verslag). Mooi gelegen en leuk met kinderen. Wat mij ook leuk lijkt, maar waar ik nog geen ervaring mee heb is een tipi in Tipi Village.
Als je bij de GC een zwembad wilt is een hotel in Tusayan de beste keuze. Zelf vind ik een overnachting in het park wel erg mooi. Kijk daarvoor op http://www.grandcanyonlodges.com. De Maswik Lodge is qua prijs de beste keuze, je zit dan niet pal aan de rim maar wel op loopafstand.
Voor Sequoia vinden wij de Grant Grove cabins in Kings Canyon mooi.Zie daarvoor onss 2006- en 2013-verslag.
Voor Yosemite is Half dome Village (vroeger Curry Village) mooi centraal, en met zwembad. Of kijk naar Housekeeping Camp - dan kun je in de Merced River zwemmen. Zie http://www.travelyosemite.com voor reserveringen.
Marianne
Op de 18e bedoel je Sequoia of Kings Canyon neem ik aan.
Het is wel jammer dat je Page mist. Je zou daar langs kunnen rijden tussen MV en de GC voor een bezoek aan Antelope Canyon en Horseshoe Bend.
Ik zie dat ook Mammoth Lakes is gesneuveld: ik vind de afstand van Yosemite VIllage naar Death Valley wel erg veel voor 1 dag als je ook nog iets in het pak of onderweg wilt doen. Yosemite is vele meer dan alleen de vallei, en voor het stuk langs de Tioga Road heb je zo geen tijd. Met maar 1 stop zou ik kijken naar iets in Bishop of Lone Pine. Maar 2 stops zijn mooier.
Voor Zion heb je veel mogelijkheden in Springdale, bijna allemaal met zwembad. Een goedkope keuze is de Zion Park Motel. Wil je meer ruimte en luxe en een prachtig groot zwembad kijk dan eens naar de Desert Pearl Inn. Kijk daarvoor (en voor grote delen van jullie route) eens in ons 2008-verslag.
Bij Bryce zou je naar Ruby's Inn kunnen kijken; dicht bij het park en een binnenzwembad als ik me niet vergis. Er zijn ook cabins op de campground daar, maar daarvoor moet je wel je eigen beddengoed meenemen. Tropic heeft ook cabins. Geen zwembad denk ik.
Als je een stop in Capitol Reef maakt is Austins Chuckwagon in Torrey een mogelijkheid. Vorig jaar zaten we in de Broken Spur, die is ons prima bevallen.
In Moab zijn er veel mogelijkheden. Een betaalbare optie is bijvoorbeeld de Bowen Motel maar je zou ook naar een cabin op een van de campings daar kunnen kijken. Misschien heb je daarvoor iets aan de reviews op de AA-site (zie de link hier boven).
In MV hebben wij eens overnacht in een cabin (zie ons 2008-verslag). Mooi gelegen en leuk met kinderen. Wat mij ook leuk lijkt, maar waar ik nog geen ervaring mee heb is een tipi in Tipi Village.
Als je bij de GC een zwembad wilt is een hotel in Tusayan de beste keuze. Zelf vind ik een overnachting in het park wel erg mooi. Kijk daarvoor op http://www.grandcanyonlodges.com. De Maswik Lodge is qua prijs de beste keuze, je zit dan niet pal aan de rim maar wel op loopafstand.
Voor Sequoia vinden wij de Grant Grove cabins in Kings Canyon mooi.Zie daarvoor onss 2006- en 2013-verslag.
Voor Yosemite is Half dome Village (vroeger Curry Village) mooi centraal, en met zwembad. Of kijk naar Housekeeping Camp - dan kun je in de Merced River zwemmen. Zie http://www.travelyosemite.com voor reserveringen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dag Marianne,
Bedankt voor je tips!
Wij willen eigenlijk zo veel mogelijk minimaal twee nachten achter elkaar in een hotel zitten, maar ik vrees dat dat bij deze reis niet altijd gaat lukken.
Ik heb je opmerkingen verwerkt en kom dan tot deze planning, denk je dat we hiermee goed zitten, of zou je nog een dag Page inplannen?
Groetjes,
Marchien
aug Van Naar
Za 5 Huis Las Vegas
Zo 6 Las Vegas Zion NP
Ma7 Zion NP Zion NP
Di8 Zion NP Bryce NP
Wo9 Bryce NP Captiol Reef
Do 10Capitol reef Moab NP
Vr 11 Moab NP Moab NP
Za 12Moab NP Moab NP
Zo13 Moab NP Monument Valley
Ma 14Monument Valley Grand Canyon (onderweg Antelope Canyon en Horseshoe Bend)
Di15 Grand Canyon Grand Canyon
Wo16Grand Canyon Barstaw
Do17 Barstaw Sequoia NP
Vr18 Sequoia NP Yosemite NP
Za19 Yosimite NP Yosimite NP
Zo20 Yosimite NP Yosimite NP
Ma21 Yosimite NP Mammoth Lakes (via Tioga pass en Bodie?)
Di22 Mammoth lakes Death Valley
Wo23Death Valley Las Vegas
Do24 Las Vegas Las Vegas
Vr25 Las Vegas Las Vegas
Za26 Las Vegas Huis
Bedankt voor je tips!
Wij willen eigenlijk zo veel mogelijk minimaal twee nachten achter elkaar in een hotel zitten, maar ik vrees dat dat bij deze reis niet altijd gaat lukken.
Ik heb je opmerkingen verwerkt en kom dan tot deze planning, denk je dat we hiermee goed zitten, of zou je nog een dag Page inplannen?
Groetjes,
Marchien
aug Van Naar
Za 5 Huis Las Vegas
Zo 6 Las Vegas Zion NP
Ma7 Zion NP Zion NP
Di8 Zion NP Bryce NP
Wo9 Bryce NP Captiol Reef
Do 10Capitol reef Moab NP
Vr 11 Moab NP Moab NP
Za 12Moab NP Moab NP
Zo13 Moab NP Monument Valley
Ma 14Monument Valley Grand Canyon (onderweg Antelope Canyon en Horseshoe Bend)
Di15 Grand Canyon Grand Canyon
Wo16Grand Canyon Barstaw
Do17 Barstaw Sequoia NP
Vr18 Sequoia NP Yosemite NP
Za19 Yosimite NP Yosimite NP
Zo20 Yosimite NP Yosimite NP
Ma21 Yosimite NP Mammoth Lakes (via Tioga pass en Bodie?)
Di22 Mammoth lakes Death Valley
Wo23Death Valley Las Vegas
Do24 Las Vegas Las Vegas
Vr25 Las Vegas Las Vegas
Za26 Las Vegas Huis
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties