Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis LucieF: eerste keer naar Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anonymous123

Re: Reis LucieF: eerste keer naar Amerika.

Bericht door Anonymous123 »

LucieF schreef:Alles is nog aanpasbaar. De tickets zijn nog niet geboekt, dus zelfs dat :-).

Aanvankelijk zagen we het zitten, maar na dit forum toch wat minder. Er zijn veel inzichten bijgekomen :-).

Als de tickets nog niet geboekt zijn, zou ik zeker niet heen en terug vliegen op San Francisco.
Verlies je aardig wat tijd mee!
Zou dan kiezen voor San Francisco heen en terug via Las Vegas, zeker met de tijd die jij hebt met de hoeveelheid die je wilt zien.
Monterey is best wel veel, die kan je dan beter nog bij Yellowstone erbij zetten.

1 tip: probeer niet te zorgen dat je je vakantie vanuit de auto meemaakt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met een one way vanaf Las Vegas of Phoenix zou het er zo uit kunnen zien:

Dag 1 naar Phoenix
Dag 2 Phoenix - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon - Page
Dag 4 Page - Bryce
Dag 5 Bryce - Capitol Reef
Dag 6 Capitol Reef - Salt Lake City
Dag 7 Salt Lake City - Jackson
Dag 8 Jackson - Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Salt Lake City
Dag 12 Salt Lake City - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas - Death Valley
Dag 16 Death Valley - Mammtoh Lakes
Dag 17 Mammtoh Lakes - Yosemite
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite - San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco - Monterey
Dag 22 Monterey - Pismo Beach
Dag 23 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 24 Los Angeles
Dag 25 Los Angeles
Dag 26 Los Angeles

En natuurlijk kan qua afstanden jullie voorstel ook. Als dat iets is waar jullie je allebei goed bij voelen moet je dat doen. Wij geven alleen maar aan wat er verder nog mogelijk is. Je moet altijd keuzes maken, er is meer dan genoeg te zien om nog veel meer vakanties vol te plannen. Zo zou je Yellowstone ook prima kunnen combineren met de parken bij Moab en South Dakota.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Als je graag Yellowstone wilt zien en het past in de route, moet je dat vooral doen! Mogelijkheden hiervoor zijn er volgens mij voldoende. (zie de route van Marianne)
Wat je nog kunt doen is, wat je in eerste instantie van plan was, vanaf Las Vegas via Death Valley (met een paar tussenstops) door te rijden naar Bishop. De overnachting die je dan uitspaart kunt je eventueel bij San Francisco zetten of Las Vegas. Of rechtstreeks van Bryce naar Salt Lake City zonder Capitol Reef. Of een dag LA minder. Het is wat jullie het meest aanspreekt.

Wij hadden ook 2 volle dagen te besteden in Yellowstone en hebben alle bezienswaardigheden en wandelingen die we vooraf hadden gepland kunnen doen. En zonder dat het gehaast was. Vergeet niet dat de dagen in jullie periode lang zijn. Wij hebben bv in de vroege avonduren de prachtige watervallen bij Canyon Village bezocht. De 1ste volle dag hebben we het bovenste rondje gedaan incl. Lamar Valley, Mammoth Hotsprings en Norris Geyser basin. De 2de dag het onderste rondje incl. biscuit basin, de geyser basins in de buurt van Old Faithful en nog een bezoek gebracht aan Yellowstone Lake waar we de laatste overnachting hadden. Natuurlijk is er meer te zien en te doen maar persoonlijk vonden wij het goed zo.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
LucieF
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Oh, super bedankt Marianne! De route ziet er echt perfect uit voor ons. Ik ga je routevoorstel zo snel mogelijks een bekijken en voorleggen aan mijn vriend.

Ik zal dan meteen ook de combinatie met Moab en South Dakota bekijken - want daar heb ik mij nog niet in verdiept :-).

Ingrid, jij ook bedankt voor je input! Ik ga nog zien of ik de route aanpas en hoe en neem zeker je beschrijving van jullie dagen in Yellowstone mee.

Wat een goede start van de dag :-).

Bedankt!
LucieF
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Dag allemaal!

We zitten volop in de voorbereiding en ik vroeg me af waar we best zoeken voor een overnachting tussen Las Vegas en Mammoth Lakes... Gegeven dat Furnace Creek (voorlopig) volzet is of duur (geen 2pers kamer meer).

Zijn er nog andere, goede opties om Death Valley mKkelijk te bezoeken?

Groetjes
Lucie
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou als Furnace Creek, Stovepipe Wells of Panamint Springs allemaal vol zijn een hotel in lone Pine zoeken
LucieF
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Dag allemaal,

enkele maanden geleden zijn we dus voor het eerst naar Amerika gegaan.
We deden uiteindelijk volgende route:

28/06: Brussel – SFO – Monterey
29/06: Monterey
30/06: Monterey – Santa Maria
01/07: Santa Maria – Los Angeles
02/07: Los Angeles
03/07: Los Angeles – Kingman
04/07: Kingman – Grand Canyon
05/07: Grand Canyon – Page
06/07: Page – Tropic
07/07: Tropic – Salt Lake City
08/07: Salt Lake City – Jackson
09/07: Jackson – Canyon Village
10/07: Canyon Village (lower loop)
11/07: Canyon Village (upper loop)
12/07: Canyon Village – Salt Lake City
13/07: Salt Lake City – Springdale
14/07: Springdale
15/07: Springdale – Las Vegas
16/07: Las Vegas – Panamint Springs
17/07: Panamint Springs - Mammoth Lakes
18/07: Mammoth Lakes - Yosemite
19/07: Yosemite
20/07: Yosemite - San Francisco
21/07: San Francisco
22/07: San Francisco
23/07: San Francisco – Brussel
24/07: Aankomst

Zonder jullie hulp zouden we nooit met zo'n gerust hart vertrokken zijn :-). Het was op sommige momenten lang rijden, sommige steden/ routes zouden we niet extra genomen hebben, andere hebben we dan weer met veel plezier gedaan.

ik was geen grote fan van Amerika vooraleer we vertrokken, maar is dat nu veranderd zeg! Een prachtige reis die ik zo meteen opnieuw zou doen. Langs deze weg wil ik (enkele maanden na datum) iedereen bedanken voor de tips, aanpassingen, voorstellen, ...
Wie weet hoe onze reis er anders had uitgezien ;-).

Vele groetjes en wie weet tot later voor een nieuwe reisplanning.

Lucie
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Fijn dat jullie zo hebben genoten van de reis. Dat krijgt vast en zeker nog wel een keertje een vervolg zoals de meesten die na een 1ste reis niet genoeg hebben gekregen van dit prachtige land. Ben wel benieuwd welke steden/routes jullie achteraf niet genomen zouden hebben. Was een bepaalde route te lang of sprak een stad jullie niet zo aan.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
LucieF
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Fijn dat jullie zo hebben genoten van de reis. Dat krijgt vast en zeker nog wel een keertje een vervolg zoals de meesten die na een 1ste reis niet genoeg hebben gekregen van dit prachtige land. Ben wel benieuwd welke steden/routes jullie achteraf niet genomen zouden hebben. Was een bepaalde route te lang of sprak een stad jullie niet zo aan.
Het is ondertussen al zo lang geleden (of toch een paar maand) dat enkel de positieve stukken blijven hangen... maar de extra overnachting in Death Valley zouden we niet meer opnieuw doen. We sliepen eigenlijk niet op de juiste plaats (+ waar we sliepen was ook héél veel over te zeggen, maar weinig goeds). En wat we wilden zien in het park, konden we in een dag wel zien (min of meer). De dag erna was daardoor eigenlijk een beetje een 'verloren dag' in Mammoth Lakes (maar we konden wel rusten dan).
Lange routes vonden we op zich niet zo erg, omdat we het op voorhand wisten (cf. de omweg naar Salt Lake City en Yellowstone bvb.) + door de parken zelf was dat ook helemaal niet erg. Onze hoogtepunten waren Grand Teton en Yellowstone, en ik zou er zo opnieuw de omweg voor maken :-).

En inderdaad... 1x is allesbehalve genoeg om naar Amerika te gaan, dus we keren inderdaad wel nog eens terug. Er moet nog zoveel gezien worden ;-).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat Panamint Springs geen succes was. Kun je aangeven waarom niet? Wij hebben alleen maar ervaring met Furnace Creek en Stoveipe Wells, en dat is altijd goe bevallen. In de zomer is een volle dag DV wellicht veel; ik raad ook altijd aan om niet te vroeg vanuit Las Vegas naar DV te vertrekken; met een overnachting in het park is de late middag daar en de ochtend voldoende.
Tussen DV en Mammoth Lakes is erg veel te zien (Alabama Hills, Manzamar, Ancient Britlecone Pines Forest, Mono Lake, Bodie, en geweldige wandelgebieden rond Mammoth Lakes) ; ik had je daarvoor al naar ons 2013- en 2015-verslag verwezen (ook voor DV). Ik begrijp dan ook niet echt dat je de dag tussen DV en ML een verloren dag vond.

Marianne
LucieF
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Martin & Marianne schreef:
29 nov 2017, 20:15
Jammer dat Panamint Springs geen succes was. Kun je aangeven waarom niet? Wij hebben alleen maar ervaring met Furnace Creek en Stoveipe Wells, en dat is altijd goe bevallen. In de zomer is een volle dag DV wellicht veel; ik raad ook altijd aan om niet te vroeg vanuit Las Vegas naar DV te vertrekken; met een overnachting in het park is de late middag daar en de ochtend voldoende.
Tussen DV en Mammoth Lakes is erg veel te zien (Alabama Hills, Manzamar, Ancient Britlecone Pines Forest, Mono Lake, Bodie, en geweldige wandelgebieden rond Mammoth Lakes) ; ik had je daarvoor al naar ons 2013- en 2015-verslag verwezen (ook voor DV). Ik begrijp dan ook niet echt dat je de dag tussen DV en ML een verloren dag vond.

Marianne
Oei... bijna 2 jaar na datum *schaam*, ik zie het bericht nu pas :o, nu we opnieuw aan het kijken zijn voor volgend jaar naar Canada of de Deep South te gaan. Ik had geen melding gekregen van een bericht.

De Panamint Springs waren geen succes omdat de slaaphutjes echt.. extreem gehorig waren (en er was geen goede ventilatie). De mensen waren ook niet zo vriendelijk. De algemene sfeer deed ons een vreemd gevoel krijgen, laat het ons zo zeggen. DV zelf vonden wij prachtig. Het enige voordeel van te overnachten in DV (en de enige reden waarom wij dit hadden gedaan) was de sterrenhemel.

Bodie en Mono Lake deden we de dag erna, onderweg naar Yosemite (waar we ook bleven slapen). Dat meenemen van DV naar ML was een omweg geweest.
Nu goed... ieder zijn eigen mening natuurlijk :-).

Groetjes
Lucie
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer